Gå til innhold

Så var vi igang da...


Lucky!

Anbefalte innlegg

Etter at vi giftet oss i sommer har temaet om å få barn vært hyppig diskutert, og nå er vi i gang med prøvingen - første prøvemånede nå :D

Jeg har alltid sagt jeg har vært klar for dette, men min mann har sagt han har lyst på barn, men at vi må vente til vi vet hva som skjer(vi er begge studenter, som er ferdig til sommeren). Den dagen vi faktisk bestemte oss for at dette var noe vi ville gjøre gikk vi i byen og tittet, han dro meg med inn i bokhandleren hvor han kjøpte "Den store babyboken" :o - da ble jeg helt sjuk!!! Han ville virkelig dette!!

Vi gikk videre til apoteket hvor vi kjøpte folsyre og graviditetstest.. Vi er virkelig i gang!! Kan nesten ikke tro det! :D

Det skumle var at jeg rett før prøveperioden begynte å tenke på at man faktisk kan bli syk når man er gravid. :o .. så syk at man kanskje ikke klarer å fullføre utdanningen :roll: Og det er jo ikke akkurat derfor jeg begynte på skolen da, for å ikke klare å fullføre et treårig studium :oops: Men etter mye snakking og en veldig sterk lyst på barn, har vi da bestemt oss... Jeg er viljesterk og tenker at det er ganske mye som skal til for at jeg ikke klarer å ta eksamen i mai... og skulle jeg ikke klare det kan jeg konte til høsten! Vi var da virkelig klar!! :)

Så kom tiden da eggløsningen skal være(har en relativt stabil menstrasjonssyklus som ligger mellom 28 og 29 dager) så onsdag(30/10) og torsdag(31/10) var aktive dager!! Så nå håper vi på det beste da!! og selvom jeg vet at man pleier å må prøve en stund så håper jeg på to blå rundt den 13-14-15.. i hvertfall før jul!! :roll: Hvis det blir to blå er jeg i følge graviditetskalenderen her 2 uker og noen dager på vei... :) Men må vel ikke håpe formye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Klips og Cobra!

Takk for den hyggelige velkomsten!

Hyggelig å få hilsner i dagboka!!

Venter i spenning på onsdag den 13. det er da tanta :oops: skal komme.. så vi får se da.. om det blir noe på første forsøk! :wink:

Kos.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelige hilsner Jen og *Lillian*!!

Det er GRAVIDE og BABYER over alt!!!!! :-? :D Jeg og min kjære har akkurat kommet fra byen, og det er stort sett bare gravide og lykkelige foreldre og se! Får jo ikke noe mindre lyst på barn av den grunn... men det er vel bare å se på det som inspirasjon!!! :P Har vært å tittet på vogner og babyklær også - blir hekt SJUK!!!! :P

Ellers så går livet sin vante gang.. har slappet av i dag og tatt livet med ro - vi har spist middag ute, deilig å slippe oppvasken! Jippi! :lol: kjente ut som om jeg hadde EL i dag, men det kan da umulig stemme??? den skulle jo ha vært for ca 5 dager siden... hmmm :roll: blir kanskje litt kosing i kveld?? :lol:

Har begynt nedtelling til da tanta skal komme, er nå 8 dager til, hvis jeg er i rute! Håper ho uteblir! :sjarmor:

Får gå å se hotel cæsar vel! God kveld! 8)

Kos.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky! :D

Takk for koselig hilsen i dagboka mi!

Og så krysser vi alle fingre og tær for at dere har lykkes på første forsøk!! :ler:

Jeg er ikke fra Bodø, er fra s.sjøen litt lenger sør. Studerer bare her i bodø, går nå siste året på førskolelærerutdanninga.

Hva er det du studerer?? :ler:

Venter spent på den 13......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Vera!

Ja godt det er flere som krysser fingre og tær for at vi skal lykkes på første forsøk (Takk for det!):D , selvom jeg vet det godt kan ta ganske mye lengre tid! :-? Håper på to blå før jul i allefall!! :D

Jeg er sosionomstudent, og godt på vei ut i sisteåret!!! :D Trives veldig godt her i Bodø, men er glad jeg snart er ferdig med studiet! Så håper vi at jeg går ut med kul på magen da vet du!

Hvordan synes du det er å kombinere det å være gravid og student da?

Hyggelig å snakke litt med andre som bor i samme by!! Noen bra butikker å anbefale for noen som vil kikke på babyutstyr!? jeg og lucky-mannen synes det er så koselig å gå å titte!! :P

Snakkes!

Kos.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... :)

ønsker deg lykke til med baby- prøvinga, håper dere lykes fort :)

hvordan er sosionom studiet foresten ? innen hva kan du jobbe med når du er ferdig?

:P sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter, venter og venter....

...........tiden snegler seg av gårde! Venter på den 13!! :-? og mens jeg da venter, har jeg så sinnsykt vondt i ryggen... :cry: har hatt det en stund, har aldri vært plaget med det tidligere, så tenkte jeg med meg selv da at kanskje var jeg gravid?? (sterke ønsketenkninger!)

Fornuften sa jo til meg at jeg må vente til etter den 13. med å teste, men det kunne jo kanskje hende at jeg har blitt gravid tidligere?? :sjokk: (har jo hatt mensen, men har jo hørt at folk har vært gravid fordet..) Tok i allefall en test(den lå jo i skapet og verket... :roll: )Bare en blå.. :cry: (det var jo det jeg hadde ventet! :hoho: ) så nå får jeg vente å se til den 13. og se om tanta kommer, hvis ikke verker test nr to i skapet!! :D Bør kanskje ta en tur til lege for å få sjekket ryggen!! Men nå vet jeg i allefall hva det ikke er!

Jeg får vel bare la tiden snegle seg framover til onsdag 13. -Blir spennende! :D

Ha en god kveld alle sammen!!!

Ps: Takk for hilsnen i dagboka mi sola!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky!

Velkommen som prøver og dagbokskriver (er litt treg - jeg vet det).

Huff - jeg husker tiden fra EL og ventingen til ikke-forventet tante-besøk. Den var utrooolig lang. Men det var nett som en liten stemme inni meg som hvisket at det var noe på gang, så jeg var liksom sikker på at det var noe der før jeg testet. Og to blå ble det......

Håper det ikke tar lang tid med dere. Det er jo sånn at når man først har bestemt seg, så kunne det ha skjedd i går....utålmodigheten lenge leve

Ønsker deg hvertfall lykke til med prøvingen - det er en spennende tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Misty!! :D

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi!! Det er hyggelig å se at noen følger med, og kan hjempe til når det trengs! :tunge1:

-Mensmurringer-:evil: :evil: :evil:

SHHHHHIIIIIITTTTTTTTTTTTT!!!! For dette er vel ikke vanlig hvis man er gravid????? :-?

Jeg fortalte mannen min at jeg hadde tatt en test i går.. (Jeg ble jo litt skuffa da, selvom jeg vet det ikke pleier å slå ut før den dagen du venter på tanta eller litt etter) Han er så søt.. :wink: prøvde å berolige meg da vet dere, og var overbevist om at den eneste grunnen til at det var en blå var fordi jeg tok testen fortidlig - håper han har rett, men med denne mensmurringen vet jeg ikke - Og akkurat som Misty sa har jeg en følelse av at noe er der... men det er sikkert bare innbilning, fordi man tenker så mye på det!

Har en slappe av dag i dag, har vært på nattevakt og har fri fra skolen, har tittet litt i babyboken, og jeg blir helt sjuk!! :ler2: Vet at man ikke skal fokusere så mye på å bli gravid, men vi vil jo dette så veldig!!!!!!! Ellers skal jeg og mannen slappe av i kveld og bare pleie hverandre, mens tiden snegler seg fremover!!!! :roll::hoho:

Ha en fin dag alle sammen!! :D

Kos... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare si at jeg hadde mens murringer før jeg ble gravid, var sikker på at tante rød var rett rundt hjørnet. Så jeg tok det nesten for gitt at jeg skulle få mensen, men tanta hun holdt seg heldigvis unna. :D

Tror det er ganske vanlig å ha litt mensmurringer, selv om man er blitt gravid. :D

Krysser fingrene for dere, håper tanta holder seg borte.

Klem fra

Cobra 26+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Cobra!

Er det virkelig sant??? :D :o :D Får håpe du har rett.. :lol: Da hadde jeg+mannen blitt SÅ glad! :ler:

har tatt en RFSU test(det er 4 dager til tanta skal komme), men den var negativ... :(:(:( :evil: :evil: :(:( Den skal jo kunne slå ut opptil en uke før ventet mens(selvom jeg har lest her inne at det er ganske mange som er missfornøyd med den testen, håper jeg blir en av de!!!).

AU!! Der var de murringene igjen!!! :lol: :x :lol: Håper det er en liten *stjerne* der inne som plager meg litt.. :)

så jeg er litt skuffa nå.. :( sa til meg selv at jeg bare skulle vente ikke ta noen flere tester - vente og se om tanta kommer... klarte det ikke!!!! :x Skulle ønske apoteket lå milevis unna!! Så jeg er vel på ettvis innstilt på at tanta kommer :x , og at vi snart er i prøve-måned 2. Da skal vi kjøpe eggløsningstester også!!! Har aldri tenkt noe videre over når jeg har hatt EL annet enn at jeg har kjent litt stikking i siden.. men har jo aldri skrevet opp når det har vært!?! :roll: Så jeg har nå bare tenkt på at det er midt i perioden.. Denne måneden kjente jeg det for en ca uke siden? :-? Helt fjernt!

Ellers skal jeg på jobb i dag - utrolig nydelig vær, og har egentlig lite lyst til å jobbe! Men det blir sikkert bra, når jeg først kommer meg dit!!

Ha en fin dag alle sammen! :wink:

Kos... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky

Takk for hilsen i boka mi, jeg håper at vi lykkes snart begge to....

Jeg har en grav. test liggenes i skapet selv, men det er en som jeg virkelig ikke kan ta føre en dag etter mens......hvilket følges som en hel evighet til. Men det er den 17 egentlig.

Jeg kjenner godt igjen følelsen du beskriver med at dagene går tregt.

God ventetid da så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: Så kom den hersens tanta da :evil: Dag 28.

Har jo tatt to tester som var negative, men hadde jo håpet at de skulle være feil..men den gang ei! Er kjempe lei meg nå.. :cry: vet jo at mange prøver lenge før de får det til, og det var jo vi innstilt på også.. men det er litt trist fordet :cry: Jeg som har kjent meg rar i både kropp og sinn, men det blir vel sånn når man ønsker seg barn veldig sterkt! Tenker jo masse på det!

Men nå er det bare å begynne ny nedtelling!! Vi skal kjøpe eggløsningstester slik at vi prøver å få full klaff neste gang, og i mellomtiden får vi bare pleie kjærligheten og hverandre! :wink:

Akkurat nå har mannen begynt å lage en nydelig middag til sin kjære kone - indrefile av svin med fløtegratinerte poteter og vinsaus :D snill han!

Når det først er sånn var det bra tanta kom i dag, skal jobbe i morgen og jeg er plaget med en del vondt :x så det kan jo være at det er litt bedre imorgen - mannen har vært å kjøpt ibux også så jeg er klar til neddoping!

Kan jo gjøre masse som jeg selv vill nå i to uker... som å spise roast beef!! :kul::hoho:

Ellers så så jeg inne på graviditetsguiden at det var mange som hadde fått to blå

Planen for Luckys deppedag:

1) Spise middag med min kjære mann :D

2) krype opp i sofaen med teppe og varmeflaske :D

3) Se alle såpene som er :P

4) Gå/kjøre en tur i butikken og kjøpe snop :)

5) Huske på å ta ibux hver 5. time :-?

6) Kose meg sammen med min ektemann, og sørge for å få innbilt oss at det er bra vi ikke lyktes på første forsøk(forstå det den som kan..!?! Jeg gjør det ikke! :roll: )

7) Sove godt i armene til min kjære og vente spent på EL!! :D

Dere får ha en fortreffelig aften!!

Koz fra en akkurat nå, noe unlucky Lucky... :roll:

Dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen!! Det var koselig. Jeg tar alt med en klype salt forløpig, selv om disse to siste testene har sett ut som positive. Det er jo så mye som kan skje når det er på et så tidlig stadium.

Men jeg er slevsagt overlykkelig og håper alt går bra.

Jeg er overbevist om at dere snart også har det "i boks"

Vi hadde jo prøvd i ett par mnd sånn mer eller mindre og var rimelige klare for at det klaffa snart. Derfor brukte jeg eggeløsningstester denne mnd. Tror det var det som gjorde susen for jeg har hatt forferdelig lange sykluser.

Jeg kjøpte 10 el tester fra snartgravid (+en grav. test men den har jeg forløpig ikke brukt) På den 10.dagen var den positiv. Snakk om flaks.

Jeg ønsker deg virkelig lykke til med neste mnd.

Skal forresten til Bodø i helga på kurs med jobben. Håper været er bedre der enn her (østlandet)

Du får ha en fin kveld alikevel, husk det er jo Hotelcæsar, Ally, Friends og Kongen av Queens idag. Litt trøst !!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...