Gå til innhold

Sliter forferdelig med eksekutive funksjoner - aspergers + adhd og jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe helt forferdelig med eksekutive funksjoner på jobben nå. 

Jeg har alltid slitt med det, men de siste årene har det gått helt i stå. Jeg måtte si opp den forrige jobben min før jeg fikk sparken - de var kjempemisfornøyd med meg, jeg ble kalt inn til masse kjefte-møter, tatt ut av teamet mitt og satt til å gjøre tulleoppaver, osv. 

Men nå har det gått helt i stå på nyejobben også. 

Jeg har ikke gjort noe som helst på flere uker. Ikke noe. Virkelig ikke en eneste ting. Jeg kommer på møtene, men gjør deretter ikke noe annet enn å virre omkring. Det er en litt vanskelig situasjon på jobben generelt, med ledere som overhodet ikke er tilstede, og ingen som følger med på hvem som gjør hva, så foreløpig har jeg klart å "Komme unna" med det. Men jeg er livredd for hva som skjer når noen oppdager at jeg gjør jo ikke noe. 

Jeg fikk en uofisiell adhd + aspergers-diagnose unger koronatiden, men de hadde ikke ressurser pga restriksjonene til å gjøre intervjuer med familie som de mente var nødvendig for å sette den offisielt. Jeg har i etterkant kommet til hos psykolog igjen, og utredning starter om noen uker, men psykologen jeg ble sendt til var klar på at det var soleklart at jeg kom til å få begge diagnosene, det far kun formaliteter som gjensto. 

Men pr nå har jeg altså ikke noen papirer eller noe jeg kan vise til en evt leder og bruke til å forklare problemene mine og be om hjelp. 

Jeg prøvde be om hjelp i den forrige jobben, men ble møtt med en sint reaksjon på at hvordan våget jeg å be om spesialbehandling.... Så nå er jeg redd for å ta det opp med nye jobben også :(

Jeg er så fortvilet og lei meg.. Det er så vanskelig å forklare hva som er problemet. Folk skjønner det liksom ikke. "Det er jo bare å dele oppgaven i små oppgaver og sette i gang"... NEI! Jeg får det ikke TIL! Jeg står og stirrer på skjermen, og går helt i frys! 

Jeg har nettopp hatt tre uker ferie, med mann og barn, og det var ikke akkurat avslappende.. men jeg fikk i det minste en pause fra jobben - men det har ikke hjulpet i det hele tatt..

Hva kan jeg gjøre i en sånn situasjon??

Hvordan kommer man seg ut av en sånn frys? Har jeg først gått helt i stå på noe, er det umulig å komme igang igjen.. og jeg kan ikke bare begynne på noe nytt, for jeg må jo gjøre den første oppgaven (og jeg vet uansett ikke hvordan jeg skal komme igang med en ny ting heller, selv om det føles litt mindre umulig). 

Anonymkode: 3c32b...403

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med dette: 

 

ta det opp med sjefen din, eller en kollega. Fortell det som det er, og at du trenger hjelp til å komme i gang med arbeidet. Si at du regner med at etter du har «kommet opp i fart», så trenger du ikke hjelp før ny oppgave skal utføres. 
Da er katten ute av sekken, og det blir tatt tak i før det blir bråk og irritasjon. 

Anonymkode: a7491...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose og greier til side; liker du jobben? Hvordan er arbeidsmiljøet? 
Det høres ut som det er mer i spill her enn kun ADHD og Asperger…

Svikt i eksekutive funksjoner vil ikke bare vise seg på jobb. Da vil man også ha problem med å organisere andre deler av livet.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Diagnose og greier til side; liker du jobben? Hvordan er arbeidsmiljøet? 
Det høres ut som det er mer i spill her enn kun ADHD og Asperger…

Svikt i eksekutive funksjoner vil ikke bare vise seg på jobb. Da vil man også ha problem med å organisere andre deler av livet.

Jeg liker ikke jobben min, og arbeidsmiljøet finnes ikke. Jeg jobber 100% på hjemmekontor, og alle de jeg "jobber med" sitter i utlandet eller på andre kanten av landet. Jeg har ikke møtt noen av dem ansikt til ansikt. Det er nesten ingen kommunikasjon. Min nærmeste leder har null faglig ansvar for meg, kun personalansvar. Jeg har aldri truffet henne, og vi kommuniserer kun en halvtime hver 3. uke, på 1-1-møte, hvor det er klart at hun har null peiling på hva jobben min går ut på. 

De andre kollegaene mine snakker jeg med på standup hver dag, i 10-15 minutter. Det er kun fag, aldri noe "Hatt en fin helg?". 

Jeg trives ikke. 

Men i den forrige jobben, trivdes jeg kjempegodt sosialt. Der var det veldig godt sosialt miljø. 

Det er altså ikke miljøet som er problemet, for jeg har hatt de samme problemene i samtlige jobber jeg har hatt. Det har bare blitt mye verre med årene (antageligvis pga barn, lite søvn, lite hvile og "ladetid", osv). 

Jeg har problemene på fritiden også, men det er altså ikke så problematisk. Jeg får ikke sparken av å ikke ta klesvasken, liksom.. 

Anonymkode: 3c32b...403

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg sliter noe helt forferdelig med eksekutive funksjoner på jobben nå. 

Jeg har alltid slitt med det, men de siste årene har det gått helt i stå. Jeg måtte si opp den forrige jobben min før jeg fikk sparken - de var kjempemisfornøyd med meg, jeg ble kalt inn til masse kjefte-møter, tatt ut av teamet mitt og satt til å gjøre tulleoppaver, osv. 

Men nå har det gått helt i stå på nyejobben også. 

Jeg har ikke gjort noe som helst på flere uker. Ikke noe. Virkelig ikke en eneste ting. Jeg kommer på møtene, men gjør deretter ikke noe annet enn å virre omkring. Det er en litt vanskelig situasjon på jobben generelt, med ledere som overhodet ikke er tilstede, og ingen som følger med på hvem som gjør hva, så foreløpig har jeg klart å "Komme unna" med det. Men jeg er livredd for hva som skjer når noen oppdager at jeg gjør jo ikke noe. 

Jeg fikk en uofisiell adhd + aspergers-diagnose unger koronatiden, men de hadde ikke ressurser pga restriksjonene til å gjøre intervjuer med familie som de mente var nødvendig for å sette den offisielt. Jeg har i etterkant kommet til hos psykolog igjen, og utredning starter om noen uker, men psykologen jeg ble sendt til var klar på at det var soleklart at jeg kom til å få begge diagnosene, det far kun formaliteter som gjensto. 

Men pr nå har jeg altså ikke noen papirer eller noe jeg kan vise til en evt leder og bruke til å forklare problemene mine og be om hjelp. 

Jeg prøvde be om hjelp i den forrige jobben, men ble møtt med en sint reaksjon på at hvordan våget jeg å be om spesialbehandling.... Så nå er jeg redd for å ta det opp med nye jobben også :(

Jeg er så fortvilet og lei meg.. Det er så vanskelig å forklare hva som er problemet. Folk skjønner det liksom ikke. "Det er jo bare å dele oppgaven i små oppgaver og sette i gang"... NEI! Jeg får det ikke TIL! Jeg står og stirrer på skjermen, og går helt i frys! 

Jeg har nettopp hatt tre uker ferie, med mann og barn, og det var ikke akkurat avslappende.. men jeg fikk i det minste en pause fra jobben - men det har ikke hjulpet i det hele tatt..

Hva kan jeg gjøre i en sånn situasjon??

Hvordan kommer man seg ut av en sånn frys? Har jeg først gått helt i stå på noe, er det umulig å komme igang igjen.. og jeg kan ikke bare begynne på noe nytt, for jeg må jo gjøre den første oppgaven (og jeg vet uansett ikke hvordan jeg skal komme igang med en ny ting heller, selv om det føles litt mindre umulig). 

Anonymkode: 3c32b...403

Ta ut sykmelding.  Du har tydeligvis noen utfordringer som kvalifiserer til det. Du fungerer jo ikke.  Så ta en tur til legen og di det som det er. At du ikke klarer noen ting på jobb, og hvordan dette oppleves for deg. 

Anonymkode: 9bcc1...b9e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva med dette: 

 

ta det opp med sjefen din, eller en kollega. Fortell det som det er, og at du trenger hjelp til å komme i gang med arbeidet. Si at du regner med at etter du har «kommet opp i fart», så trenger du ikke hjelp før ny oppgave skal utføres. 
Da er katten ute av sekken, og det blir tatt tak i før det blir bråk og irritasjon. 

Anonymkode: a7491...942

Men det stemmer ikke. For eksempel nå i vår, var jeg i gang med en oppgave. Så støtte jeg på et problem. Spurte om hjelp, han jeg spurte visste ikke, henviste til en annen som heller ikke visste, men henviste til den første jeg spurte, som da heller ikke visste.. Så visste ingen av dem hvem andre jeg kunne spørre, og å sende ut en melding på slack på åpen kanal til alle ga null svar. Så da ble jeg stuck igjen, og har fremdeles ikke gjort oppgaven ferdig - to måneder senere...... 

Anonymkode: 3c32b...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ta ut sykmelding.  Du har tydeligvis noen utfordringer som kvalifiserer til det. Du fungerer jo ikke.  Så ta en tur til legen og di det som det er. At du ikke klarer noen ting på jobb, og hvordan dette oppleves for deg. 

Anonymkode: 9bcc1...b9e

Jeg ser ikke hvordan det vil hjelpe. Ferie har aldri hjulpet meg, og en sykemelding er jo ikke noe annet enn en slage ferie. Jeg er like stuck med en gang jeg kommer tilbake. 

Anonymkode: 3c32b...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært sånn alltid at du går i frys , eller begynte det etter at du fikk større belastning (mann,  barn)

 

34 minutter siden, Bacteria said:


Det høres ut som det er mer i spill her enn kun ADHD og Asperger…

Svikt i eksekutive funksjoner vil ikke bare vise seg på jobb. Da vil man også ha problem med å organisere andre deler av livet.

 

Hva tenker du det kan være da?

Anonymkode: bd656...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vært sånn alltid at du går i frys , eller begynte det etter at du fikk større belastning (mann,  barn)

 

 

Hva tenker du det kan være da?

Anonymkode: bd656...66e

Det har alltid vært sånn, men har blitt et litt større problem etter mann og barn. 

Anonymkode: 3c32b...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har alltid vært sånn, men har blitt et litt større problem etter mann og barn. 

Anonymkode: 3c32b...403

For å utdype: spesielt det med at oppgaver føles vage og umulig å forstå hva folk vil jeg skal gjøre, er blitt mye verre etter barn.

Kan ikke huske det var så ille før, men nå sliter jeg forferdelig med at alle oppfaver føles så vage og ulne at jeg ikke vet hva de vil sluttresultatet skal være, hva som er inkludert i oppgaven, og da blir det også umulig å dele opp i steg når jeg ikke klarer tolke hva som skal gjøres.

Og jeg sliter med de sosiale kodene for hvordan, når, osv, be om hjelp til å komme igang. Har fått kjeft for å spørre for mye, for å spørre for lite, via feile kanaler, feile folk, osv... 

Jeg merker at hjernen fungeret mye dårligere nå når jeg ikke får nok ladetid, og da blir alle valg og avgjørelser uoverkommelige.

Anonymkode: 3c32b...403

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men det stemmer ikke. For eksempel nå i vår, var jeg i gang med en oppgave. Så støtte jeg på et problem. Spurte om hjelp, han jeg spurte visste ikke, henviste til en annen som heller ikke visste, men henviste til den første jeg spurte, som da heller ikke visste.. Så visste ingen av dem hvem andre jeg kunne spørre, og å sende ut en melding på slack på åpen kanal til alle ga null svar. Så da ble jeg stuck igjen, og har fremdeles ikke gjort oppgaven ferdig - to måneder senere...... 

Anonymkode: 3c32b...403

Men her må du ta det videre med leder. Du har gjort alt rett i denne situasjonen, du har spurt om hjelp uten at noe har kunnet hjelpe deg. Så dette skal du iallefall ikke bekymre deg over! 

Når det gjelder oppgaver som skal utføres, så må du finne mestringsstrategier. For noen funker det å skrive ned på et ark de oppgavene man forventer å få gjort den dagen, stykk opp oppgavene. Å skrive de ned fysisk med penn og papir, gir en helt annen organisering i hjernen enn å bare lagre oppgavene i hodet. I tillegg kan du da krysse ut hver enkelt oppgave når de er utført, eller skrive notat i margen om det er noe som må avklares før du får ferdigstilt oppgaven. Anbefaler deg å sette av 15 min hver morgen til å lage denne listen, og deretter 15 min på slutten av dagen til å gå gjennom listen igjen. Denne metoden fungerer veldig bra for de som går i frys. Denne metoden kan du også prøve for å få unnagjort ting hjemme. 

Drit i om folk blir sur for at du spør for mye, men sjekk først om dette er noe du kan finne ut av selv ved å google, se gje nom tilsvarende prosjekter som allerede er utført osv. Det beste er om du spør om de har et tilsvarende dokument/oppgave som er ferdig som du kan bruke som mal. 

I tillegg bør du kanskje ha en sykemelding mens du er under utredning slik at du ikke brenner lyset i begge ender. 

Til sist vil jeg si at kanskje kontorjobb ikke er det beste for deg. Kanskje en mer sosial,fysisk, konkret jobb er bedre for deg? Gjerne der du får beskjed "gjør dette", og når det er ferdig så får du ny oppgave. Har du vurdert å bytte yrke til et mer fysisk og konkret yrke som feks tømrer?

Anonymkode: bb862...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg sliter noe helt forferdelig med eksekutive funksjoner på jobben nå. 

Jeg har alltid slitt med det, men de siste årene har det gått helt i stå. Jeg måtte si opp den forrige jobben min før jeg fikk sparken - de var kjempemisfornøyd med meg, jeg ble kalt inn til masse kjefte-møter, tatt ut av teamet mitt og satt til å gjøre tulleoppaver, osv. 

Men nå har det gått helt i stå på nyejobben også. 

Jeg har ikke gjort noe som helst på flere uker. Ikke noe. Virkelig ikke en eneste ting. Jeg kommer på møtene, men gjør deretter ikke noe annet enn å virre omkring. Det er en litt vanskelig situasjon på jobben generelt, med ledere som overhodet ikke er tilstede, og ingen som følger med på hvem som gjør hva, så foreløpig har jeg klart å "Komme unna" med det. Men jeg er livredd for hva som skjer når noen oppdager at jeg gjør jo ikke noe. 

Jeg fikk en uofisiell adhd + aspergers-diagnose unger koronatiden, men de hadde ikke ressurser pga restriksjonene til å gjøre intervjuer med familie som de mente var nødvendig for å sette den offisielt. Jeg har i etterkant kommet til hos psykolog igjen, og utredning starter om noen uker, men psykologen jeg ble sendt til var klar på at det var soleklart at jeg kom til å få begge diagnosene, det far kun formaliteter som gjensto. 

Men pr nå har jeg altså ikke noen papirer eller noe jeg kan vise til en evt leder og bruke til å forklare problemene mine og be om hjelp. 

Jeg prøvde be om hjelp i den forrige jobben, men ble møtt med en sint reaksjon på at hvordan våget jeg å be om spesialbehandling.... Så nå er jeg redd for å ta det opp med nye jobben også :(

Jeg er så fortvilet og lei meg.. Det er så vanskelig å forklare hva som er problemet. Folk skjønner det liksom ikke. "Det er jo bare å dele oppgaven i små oppgaver og sette i gang"... NEI! Jeg får det ikke TIL! Jeg står og stirrer på skjermen, og går helt i frys! 

Jeg har nettopp hatt tre uker ferie, med mann og barn, og det var ikke akkurat avslappende.. men jeg fikk i det minste en pause fra jobben - men det har ikke hjulpet i det hele tatt..

Hva kan jeg gjøre i en sånn situasjon??

Hvordan kommer man seg ut av en sånn frys? Har jeg først gått helt i stå på noe, er det umulig å komme igang igjen.. og jeg kan ikke bare begynne på noe nytt, for jeg må jo gjøre den første oppgaven (og jeg vet uansett ikke hvordan jeg skal komme igang med en ny ting heller, selv om det føles litt mindre umulig). 

Anonymkode: 3c32b...403

Hei du, jeg har også adhd. Jeg var helt lik deg og jeg fikk også sparken for adhd opplegget mitt. Jeg slet med å organisere oppgaver i hodet, var også stresset og sliten, og min dårlige og sure leder som hatet meg gjorde alt hun kunne for å få meg ut. Det gikk som det gikk. Nå har jeg medisin og er helt rå i jobben min, og jeg gjør stort sett det samme som før..Det er ikke noe feil med deg. Du bare trenger medisin.

Du må få utredning, og det får du nå. Jeg hadde gått til lege og bare tatt en sykemelding frem til du får begynne på medisinene du trenger. Heller det, enn at du bare roter til for deg selv på jobb. 

Men akkurat i dag, så lager du en liste. Og så jobber du med ting nr 1 ut dagen. I morgen, tar du ting nummer to.

Anonymkode: d1085...a24

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men her må du ta det videre med leder. Du har gjort alt rett i denne situasjonen, du har spurt om hjelp uten at noe har kunnet hjelpe deg. Så dette skal du iallefall ikke bekymre deg over! 

Når det gjelder oppgaver som skal utføres, så må du finne mestringsstrategier. For noen funker det å skrive ned på et ark de oppgavene man forventer å få gjort den dagen, stykk opp oppgavene. Å skrive de ned fysisk med penn og papir, gir en helt annen organisering i hjernen enn å bare lagre oppgavene i hodet. I tillegg kan du da krysse ut hver enkelt oppgave når de er utført, eller skrive notat i margen om det er noe som må avklares før du får ferdigstilt oppgaven. Anbefaler deg å sette av 15 min hver morgen til å lage denne listen, og deretter 15 min på slutten av dagen til å gå gjennom listen igjen. Denne metoden fungerer veldig bra for de som går i frys. Denne metoden kan du også prøve for å få unnagjort ting hjemme. 

Drit i om folk blir sur for at du spør for mye, men sjekk først om dette er noe du kan finne ut av selv ved å google, se gje nom tilsvarende prosjekter som allerede er utført osv. Det beste er om du spør om de har et tilsvarende dokument/oppgave som er ferdig som du kan bruke som mal. 

I tillegg bør du kanskje ha en sykemelding mens du er under utredning slik at du ikke brenner lyset i begge ender. 

Til sist vil jeg si at kanskje kontorjobb ikke er det beste for deg. Kanskje en mer sosial,fysisk, konkret jobb er bedre for deg? Gjerne der du får beskjed "gjør dette", og når det er ferdig så får du ny oppgave. Har du vurdert å bytte yrke til et mer fysisk og konkret yrke som feks tømrer?

Anonymkode: bb862...b09

Hun kan få medisin og bli helt rå i jobben sin. Hun trenger ikke skifte yrke.

Anonymkode: d1085...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min behandler sa at det å ha Asperger og å ha barn er uforenlig med arbeidslivet. Dette var i mitt tilfelle ihvertfall.

 

Anonymkode: 05e5d...e69

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du vært sånn alltid at du går i frys , eller begynte det etter at du fikk større belastning (mann,  barn)

 

 

Hva tenker du det kan være da?

Anonymkode: bd656...66e

Synes det høres ut som helt vanlig ADHD. 

Når du begynner med medisin så får du ro i hodet og vil greie å organisere oppgavene dine. Sånn som det er nå så har du ikke nok dopamin i hjernen til å finne den driven du trenger til å komme deg gjennom oppgavene.

Anonymkode: d1085...a24

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For å utdype: spesielt det med at oppgaver føles vage og umulig å forstå hva folk vil jeg skal gjøre, er blitt mye verre etter barn.

Kan ikke huske det var så ille før, men nå sliter jeg forferdelig med at alle oppfaver føles så vage og ulne at jeg ikke vet hva de vil sluttresultatet skal være, hva som er inkludert i oppgaven, og da blir det også umulig å dele opp i steg når jeg ikke klarer tolke hva som skal gjøres.

Og jeg sliter med de sosiale kodene for hvordan, når, osv, be om hjelp til å komme igang. Har fått kjeft for å spørre for mye, for å spørre for lite, via feile kanaler, feile folk, osv... 

Jeg merker at hjernen fungeret mye dårligere nå når jeg ikke får nok ladetid, og da blir alle valg og avgjørelser uoverkommelige.

Anonymkode: 3c32b...403

Synes det høres ut som du trenger å stresse ned. sykemelding?

Anonymkode: d1085...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei du, jeg har også adhd. Jeg var helt lik deg og jeg fikk også sparken for adhd opplegget mitt. ... Du bare trenger medisin.

Anonymkode: d1085...a24

Hvor lang tid tok det å få utredning/medisin ?

Hva slags medisin var det , og tok det lang tid før den virket?

Fikk du "frys" etter endret livssituasjon/ partner/barn eller slet du med dette tidligere også?

Anonymkode: bd656...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun kan få medisin og bli helt rå i jobben sin. Hun trenger ikke skifte yrke.

Anonymkode: d1085...a24

Problemet er at aspergers ikke kan medisineres vekk. Om de eksekutive vanskene kun kommer av adhd, så ja, men mitt hovedproblem ligger visstnok i autismen.

Hadde elsket om det hjalp med medisin, så skal definitivt høre om det er noe som kan prøves.

Anonymkode: 3c32b...403

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men her må du ta det videre med leder. Du har gjort alt rett i denne situasjonen, du har spurt om hjelp uten at noe har kunnet hjelpe deg. Så dette skal du iallefall ikke bekymre deg over! 

Når det gjelder oppgaver som skal utføres, så må du finne mestringsstrategier. For noen funker det å skrive ned på et ark de oppgavene man forventer å få gjort den dagen, stykk opp oppgavene. Å skrive de ned fysisk med penn og papir, gir en helt annen organisering i hjernen enn å bare lagre oppgavene i hodet. I tillegg kan du da krysse ut hver enkelt oppgave når de er utført, eller skrive notat i margen om det er noe som må avklares før du får ferdigstilt oppgaven. Anbefaler deg å sette av 15 min hver morgen til å lage denne listen, og deretter 15 min på slutten av dagen til å gå gjennom listen igjen. Denne metoden fungerer veldig bra for de som går i frys. Denne metoden kan du også prøve for å få unnagjort ting hjemme. 

Drit i om folk blir sur for at du spør for mye, men sjekk først om dette er noe du kan finne ut av selv ved å google, se gje nom tilsvarende prosjekter som allerede er utført osv. Det beste er om du spør om de har et tilsvarende dokument/oppgave som er ferdig som du kan bruke som mal. 

I tillegg bør du kanskje ha en sykemelding mens du er under utredning slik at du ikke brenner lyset i begge ender. 

Til sist vil jeg si at kanskje kontorjobb ikke er det beste for deg. Kanskje en mer sosial,fysisk, konkret jobb er bedre for deg? Gjerne der du får beskjed "gjør dette", og når det er ferdig så får du ny oppgave. Har du vurdert å bytte yrke til et mer fysisk og konkret yrke som feks tømrer?

Anonymkode: bb862...b09

Jeg har prøvd tusen ulike slike systemer.

Todo-lister i ørten varianter, med oppgaver og deloppgaver og del-del-oppgaver, tavler, lister, alarmer, kanan,eat the frog, time blocking, pomodoro, osv. Tro meg, jeg har kastet bort titalls med timer på å prøve å finne et produktivitetsverktøy som virker.. 

Men det hjelper ikke.

Jeg sitter bare og glor på listen.

Og: nå klarer jeg ikke skrive listen engang. Jeg klarer som sagt ikke dele noe inn i deloppgaver engang, eller finne "minste mulige startpunkt" eller noe.

Anonymkode: 3c32b...403

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om du kanskje er autistisk utbrent?

Anonymkode: 05e5d...e69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...