AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #81 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har ikke lest kommentarene her. Har barnehagen henvist barnet til ppt? Regner med de også har opplevd denne adferden og at dere har vært åpne med bhg om det? Har dere en dialog med barnehagen så tenker jeg at det ikke vil bli meldt. Men det hjelper å pushe på ppt for å få en utredning av barnet så fort som mulig! Anonymkode: ed94e...253 Ppt kontaktes av bhg nå. De opplevde det da hen gikk på småbarnsavdelingen. PPT skulle kobles inn, uken etter ble det lock down. Etter at bhg åpnet igjen var problemene nærmest løst, utenom ett og annet unntak med dårlige dager, og etter hen begynte på storbarnsavdeling har det ikke vært et tema i bhg. Blid, sosial, trygg. Takler motstand litt dårlig, men ikke noe utenom det normale. TS Anonymkode: 0744a...883
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #82 Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes bare at det er rart at du er nervøs når du stoler på BV helt 100%. Men det jeg er redd for er at dette kan sees på som mishandling. Mishandling regnes som alvorlig omsorgssvikt og er helt klart en grunn til både akuttvedtak og omsorgsovertakelse. Vil minne om at selv PÅSTANDER om vold/mishandling har mange ganger resultert i akuttvedtak og omsorgsovertakelse, uten at det finnes noe som helst bevis på slike forhold. Så hvis jeg var deg så ville jeg håpet at barnehagen IKKE melder ifra til barnevernet. Anonymkode: 7ad35...6e6 Om du kjenner til at kun påstander har medført akuttvedtak, så vet du vel også at dette er dårlig rettsikkerhet i ett land som Norge? Barn har krav på trygghet i Norge, men borgere har også krav på å ikke bli utsatt for grove overtramp fra staten. Anonymkode: e6e62...335 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #83 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi har et barn på storbarnsavdeling i bhg. Vi strever veldig med utagering, både verbalt og fysisk, og generelt regulering av følelser. Hen går fra å sitte blid med f.eks tegning til å kaste ting veggimellom og ødelegge noe hvis hen gjør noe feil eller ting ikke går hens vei. Vi bruker store deler av dagen på konflikter hvor hen skriker, slår og/eller truer med slag/spark. Når det er rolig bruker vi all energi på å gå på eggeskall for å ikke utløse noe (det er sikkert ikke riktig. Antar hen merker at vi er «redde» for å trigge noe). Overganger er et mareritt. Uansett hvor mye hen forberedes på forhånd. Morgenstell og levering i bhg er ett av de store problemene. Vi er ressurssterke foreldre med et godt nettverk rundt oss og får mye hjelp av min mor. Vi har vært på kurs, lest bøker, hørt på lydbøker/podkaster og jobber HARDT med å gjøre det som er pedagogisk riktig, uten at det ser ut til å hjelpe noe som helst. Selvfølgelig går det ofte skeis i kampens hete. Ofte er vi bare nødt til å holde barnet fast for påkledning eller bære til/fra bil etc. Barnet har aldri fått merker etter dette, selv om det ofte må holdes veldig hardt fast da hen er fryktelig sterk (vi vet dette ikke er optimalt, men vi har rett og slett ingen valg hvis dagen skal gå rundt. Bhg må hen i uansett). I dag ved levering (som selvfølgelig var morgenen fra h*******) så jeg at hen hadde merke etter fingrene mine rundt overarmen. Blodutredning, som jeg da skjønner har kommet fordi jeg har holdt hen fast når hen har strittet i mot. Er dette slik bhg melder til barnevernet? Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig, og selvfølgelig noe nervøs for å evt. måtte forklare dette, men det er helt i orden om de gjør det. Jeg har vurdert mang en gang å ringe BV selv for hjelp og råd (vi har en søknad inne hos kommunen for hjelp/veiledning som vi ikke har fått behandlet enda). Anonymkode: 0744a...883 Dette barnet bør henvises til BUP. Ta kontakt med PPT og be om observasjon og uttale fra dem før du går til fastlegen som er den som henviser til BUP (ved bruk av PPT-papirene du tar med og det dere selv forteller på legetimen). Trolig innenfor autismespekteret event. ADHD. Lykke til. Anonymkode: 6fdb2...c88
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #84 Skrevet 26. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om du kjenner til at kun påstander har medført akuttvedtak, så vet du vel også at dette er dårlig rettsikkerhet i ett land som Norge? Barn har krav på trygghet i Norge, men borgere har også krav på å ikke bli utsatt for grove overtramp fra staten. Anonymkode: e6e62...335 Ja, jeg er klar over det. Anonymkode: 7ad35...6e6
Havspeil Skrevet 27. juli 2023 #85 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 23.24): Hvorfor har du lagt med mitt innlegg her? Anonymkode: 2e695...ea2 Hadde ikke intensjon om det. Men hadde problemer med posting / redigering....aner ikke hvordan ditt innlegg ble med på lasset 🤷♀️🙈 Beklager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå