Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bytte kjønn for en periode hvis det ga det fordeler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle jeg ønske å få mensen og dårlig humor?

Anonymkode: b10b6...d85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.7.2023 den 4.49):

Nei. Hvorfor synke så lavt…

Anonymkode: 195c3...34b

For å komme inn på studier med kjønnspoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ha byttet juridisk kjønn for å bli kvotert inn til en styrejobb. Mest fordi jeg er motstander av kjønnskvotering

Anonymkode: 407c6...a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg ønske å få mensen og dårlig humor?

Anonymkode: b10b6...d85

Du hadde jo ikke fått mensen 😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon

Tja hvorfor ikke, men ikke et helt år. Nok med en liten stund bare for å teste hvordan det er å være det motsatt kjønn og få mer forståelse for hvordan alt er for dem. Fordi man kan aldri vite hvordan det er for det motsatte kjønn før man er det kjønnet selv. Uansett hvor mye folk tror de vet om det motsatte kjønn. Jeg ville selvfølgelig også prøvd sex som det kjønnet og kost meg med meg selv. 

Adrenalina1 skrev (På 25.7.2023 den 9.49):

Nei. Ikke søren. Har ikke lyst til å bli en amøbe.

Nå er jeg spent. Følte du deg bedre med et slikt svar for å rakke ned på det motsatte kjønnet av det DU er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Du hadde jo ikke fått mensen 😬

Men jeg får dårlig humor?

Anonymkode: b10b6...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg får dårlig humor?

Anonymkode: b10b6...d85

Kanskje😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Juridisk kjønn: det kommer helt an på fordelene.

fysisk bytte kjønn med hormoner og operasjon: nei. (Kunne kanskje tatt litt hormoner og fjernet brystene dersom jeg fikk veldig mye for å gjøre dette) 

om jeg magisk kunne byttet kropp med en mann: ja, det hadde vært spennende å oppleve å være biologisk mann: 

Anonymkode: c7b06...8fc

Kan du tenke deg noen fordeler ved å bytte juridisk kjønn til mann?

Det er et tankekors at, til tross det påståtte «patriarkiet», bare vits å skifte juridisk kjønn fra mann til kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2023 at 11:51 PM, AnonymBruker said:

F eks vært en mann ett år og deretter tilbake til å være en kvinne?

Anonymkode: acd06...40b

Hvis det bare var snakk om juridisk kjønn, og det var det som skulle til for å få meg inn på drømmestudiet, så hadde jeg gjort det, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ville vært et mareritt å være kvinne i et helt år. Takler ikke å bli konstant jaget av menn som vil ha tilgang på kroppsåpningene mine. Ikke kunne gå hvor og når jeg ville fordi jeg må passe på at ingen penetrerer kroppsåpningene mine. Å være i konstant forsvarsmodus fordi jeg har kroppsåpninger som menn er ute etter, virker utrolig slitsomt.

Anonymkode: 7ded6...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kun var å knipse? Tja, kanskje. Gjennom gå et helt fysisk kjønnsskifte? Nei, det er ikke for pyser altså.

Anonymkode: c17c1...c17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jeg liker og være kvinne. Ikke fordi jeg har noe i mot menn 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 23.51):

F eks vært en mann ett år og deretter tilbake til å være en kvinne?

Anonymkode: acd06...40b

På ingen måte. J

eg trives med å være kjønnet mitt. Det er absolutt ingenting som frister med å være et annet kjønn eller flyte mellom kjønn alt etter dagsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 23.51):

F eks vært en mann ett år og deretter tilbake til å være en kvinne?

Anonymkode: acd06...40b

Ja, men mest pga symboleffekten og for å få folk til å slutte med å kjønnsdiskriminere.

Jeg er imot rasisme, sexisme etc, jeg er litt gammeldags.

Nå til dags er det sexistisk å mene at menn og kvinner skal behandles likt, og hvis så er jeg en stolt sexistisk KVINNE ;) 

Anonymkode: 3a27f...228

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg å skifte kjønn, men da på permanent basis. Når du er født kvinne har du jo tapt i utgangspunktet.

Anonymkode: d3f29...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det der en en ikke-sak. Han ene som gjorde det, han kommer til å finne seg i en sånn byråkratisk helvete, at han vil ønske at han har aldri begynt. 

Nei det er ikke poenget å skifte juridisk kjønn bare for å skaffe seg en eller to ekstra poeng. Du får også ekstra poeng av bare å eldes (alderspoeng) eller av å ha vært i militæret. Men det enkleste og beste er jo å ta forkurs så du får fagpoeng for det er det man egentlig trenger, når man skal studere.

Men jeg er enig at den nøyaktige økonomi studie på NTNU burde ikke lenger ha kjønnspoeng for kvinner når kvinner er majoriteten av klassen, det sier jo selv, føler jeg.

Anonymkode: 7d019...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 17.58):

Altså, det der en en ikke-sak. Han ene som gjorde det, han kommer til å finne seg i en sånn byråkratisk helvete, at han vil ønske at han har aldri begynt. 

Nei det er ikke poenget å skifte juridisk kjønn bare for å skaffe seg en eller to ekstra poeng. Du får også ekstra poeng av bare å eldes (alderspoeng) eller av å ha vært i militæret. Men det enkleste og beste er jo å ta forkurs så du får fagpoeng for det er det man egentlig trenger, når man skal studere.

Men jeg er enig at den nøyaktige økonomi studie på NTNU burde ikke lenger ha kjønnspoeng for kvinner når kvinner er majoriteten av klassen, det sier jo selv, føler jeg.

Anonymkode: 7d019...8b2

Det er i hvertfall to som gjorde det i følge mine kilder. Og en av de takket nei til studieplass. Dersom den andre takket ja, er jeg spent på om det får noen konsekvenser for hen.

Anonymkode: d6de1...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 17.53):

Kunne tenkt meg å skifte kjønn, men da på permanent basis. Når du er født kvinne har du jo tapt i utgangspunktet.

Anonymkode: d3f29...c9b

Hva har du tapt egentlig?

Anonymkode: 2176c...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 23.51):

F eks vært en mann ett år og deretter tilbake til å være en kvinne?

Anonymkode: acd06...40b

Det går ikke an å være mann ett år og så gå tilbake til å være kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Nei takk. Jeg skjønner ennå ikke at noen får byttet kjønn juridisk, uten at det er gjennomført kirurgisk og hormonelt.  Jeg klandrer ikke folk som ønsker å være motsatt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...