Gå til innhold

Hva gjør vi nå? Med garderobe spørsmålet når mange mener det ikke er bare 2 kjønn?


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Det går fint an å ha felles garderober. Og det bør det bygges og være normalen.

Selvfølgelig ikke med naken hud i fellesområdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snok1 skrev (3 minutter siden):

Garderoben i modten ville helt klart blitt veldig populær og måtte vært størst.

Samfunnsutviklingen generelt peker helt klart inretning av flytende overganger mellom kjønn og ikke minst samkvem mellom kjønn.

Det er pussig at egalitære og progressive Norge er så puritansk i forhold til kjønn. Tyskland med sin store katolske befolkning er mye mer frilynt, for ikke å snakke om ortodokse land rundt Balkan.
 

Om man tenker at kjønn som er "midt i mellom" som vil være den nye normalen, så vil jeg våge å påstå at kjønnsidentitet handler om noe helt annet enn kjønnsidentitet. Samme hvor mye jeg heier på alle som ikke passer inn, samme hvor mye jeg støtter at alle som ikke passer inn skal finne en plass i denne verden. 

Det er ikke til å komme bort i fra at det å være "unormal" er blitt den nye normalen, og er også en diskusjon man må tørre å ta samme hva man diskuterer. 

Jeg forsøker ikke å bagatellisere enkeltes opplevelse av å ikke føle man passer inn men toleranse og forståelse - med dens forventinger, kan faktisk gå for langt. Og man kan ikke diskutere det ene uten å snakke om det andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo hverken enkelt eller greit. Du har jo ikke skjønt noenting om hva trans er.

Som med toaletter så kan man kanskje ha garderober som er unisex/for alle?

Anonymkode: 805b6...804

Jeg vet godt hva trans er men det endrer ikke min mening. Mannlig kjønnsorgan = herregarderoben. Kvinnelig kjønnsorgan = kvinnegarderoben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må klare regler på plass slik at det ikke blir for enkelt for pervoer å utnytte situasjon, sånn som det er nå så kan Per-Pervo si at han identifiserer seg som en 13 år gammel jente å forlange å få komme inn i jentegarderoben.

Har man mannlige kjønnsorganer så skal man inn i herregarderoben og motsatt, det er først når man har gjennomgått et komplett fysisk kjønnsskifte at man kan komme inn i garderoben for det motsatte biologiske kjønn.

Dette må være basert på medisinske og fysiske fakta, ikke følelser. 

Anonymkode: 5a68b...f10

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (2 timer siden):

Om man tenker at kjønn som er "midt i mellom" som vil være den nye normalen, så vil jeg våge å påstå at kjønnsidentitet handler om noe helt annet enn kjønnsidentitet. Samme hvor mye jeg heier på alle som ikke passer inn, samme hvor mye jeg støtter at alle som ikke passer inn skal finne en plass i denne verden. 

Det er ikke til å komme bort i fra at det å være "unormal" er blitt den nye normalen, og er også en diskusjon man må tørre å ta samme hva man diskuterer. 

Jeg forsøker ikke å bagatellisere enkeltes opplevelse av å ikke føle man passer inn men toleranse og forståelse - med dens forventinger, kan faktisk gå for langt. Og man kan ikke diskutere det ene uten å snakke om det andre.

Såååååå…….fellesgarderober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (Akkurat nå):

Såååååå…….fellesgarderober?

Ehhhh..... nei 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Bølgen bad i Drøbak var det en ung mann i badedrakt damegarderoben,  han var ca 188 høy og hadde  litt skjegg på haka / halsen. Smal over rumpa og bred over skuldrene - altså ingen tvil om hankjønnet.

Jeg tenkte mitt og konkluderte med at meg var han antagelig ikke så interessert i.....men hva mødrene med småjenter og hva de unge jentene synes vet jeg ikke. 

Men, det gir jo fri adgang til alle creepy, digre skjeggete mannfolk i damegarderoben- de "føler seg som kvinne"

Anonymkode: c83c2...227

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

På Bølgen bad i Drøbak var det en ung mann i badedrakt damegarderoben,  han var ca 188 høy og hadde  litt skjegg på haka / halsen. Smal over rumpa og bred over skuldrene - altså ingen tvil om hankjønnet.

Jeg tenkte mitt og konkluderte med at meg var han antagelig ikke så interessert i.....men hva mødrene med småjenter og hva de unge jentene synes vet jeg ikke. 

Men, det gir jo fri adgang til alle creepy, digre skjeggete mannfolk i damegarderoben- de "føler seg som kvinne"

Anonymkode: c83c2...227

Dette ☝️ Fritt frem for alle incels og pedofile.

Anonymkode: 116f5...cbc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, GrønnNellik68 said:

Binære, transer, født i feil kropp osv

Hva med transpersoner som har hatt kjønnskorrigerende kirurgi da? La oss si en transkvinne som har operert bort penis og fått kvinnelig underliv

Anonymkode: e51b4...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med transpersoner som har hatt kjønnskorrigerende kirurgi da? La oss si en transkvinne som har operert bort penis og fått kvinnelig underliv

Anonymkode: e51b4...0f4

Ja hva gjør vi med garderobene da? Det jeg spør om😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, GrønnNellik68 said:

Ja hva gjør vi med garderobene da? Det jeg spør om😊

Jeg, som kvinne, har i alle fall ikke noe problem med å dele garderobe med transkvinner i eksempelet skissert ovenfor. Hvorfor i alle dager skulle de trenge egne garderober?

Anonymkode: e51b4...0f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man kunne laget 1-manns skiftebås med dusj i alle svømmehaller. Noen i handikapstørrelse og flest ganske små, eksempelvis til 1 voksen pluss 1 barn. Da hadde nok flere dusjet uten badetøy før bading. Fellesvegg med skap mellom skiftebåsen og svømmehallen så man kunne låst inn shampoo og håndkle og gå forbi på vei mellom hall og dusj. Og så kanskje speil og hårføner på andre siden av båsene.

Jeg er kvinne men har egentlig ikke noe behov for å løpe naken rundt med masse andre folk.

Anonymkode: c0ffc...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skjedde med åpenhet rundt kropp og kroppsaksept? Et dameskilt på ei dør stopper ikke potensielle voldtektsmenn, så hva er det som er så skremmende med å slippe til de som føler seg mest komfortabel i damegarderoben?

Anonymkode: be4fa...a6d

Hva med å la en 7 år gammel gutt gå med moren sin?

Anonymkode: 73884...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):
  AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

På Bølgen bad i Drøbak var det en ung mann i badedrakt damegarderoben,  han var ca 188 høy og hadde  litt skjegg på haka / halsen. Smal over rumpa og bred over skuldrene - altså ingen tvil om hankjønnet.

Jeg tenkte mitt og konkluderte med at meg var han antagelig ikke så interessert i.....men hva mødrene med småjenter og hva de unge jentene synes vet jeg ikke. 

Men, det gir jo fri adgang til alle creepy, digre skjeggete mannfolk i damegarderoben- de "føler seg som kvinne"

Anonymkode: c83c2...227

 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Dette ☝️ Fritt frem for alle incels og pedofile.

Anonymkode: 116f5...cbc

 

Historien er: Jeg så en mann i badetøy i Drøbak. Så må man roe seg litt ned. hvorfor snakker vi om småjenter og pedofili? dette synes jeg er Creepy. Hva foregår i sladreklubben i Drøbak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør man det på Island. 
så enkelt og så inkluderende. 💕

IMG_1587.jpeg

Anonymkode: 0e94c...8aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dette ☝️ Fritt frem for alle incels og pedofile.

Anonymkode: 116f5...cbc

Samme hva jeg måtte mene om pedofile og incels, så har de ingenting i denne debatten å gjøre - hadde jeg vært en av dem som strevde med kjønnsidentiteten min så forstår jeg godt at man velger å frastå fra å debattere når det er her listen ligger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (56 minutter siden):

Trist…..

Fordi?

Har dem som sliter med kjønnsidentitet ett stort behov for å være i garderoben til det kjønnet man føler tilhørighet, og da uavhengig av hva de som allerede er i garderoben tenker og føler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva med transpersoner som har hatt kjønnskorrigerende kirurgi da? La oss si en transkvinne som har operert bort penis og fått kvinnelig underliv

Anonymkode: e51b4...0f4

Greit for meg.

Anonymkode: 23a0f...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med å la en 7 år gammel gutt gå med moren sin?

Anonymkode: 73884...08c

7 år? Gammel nok til å gå alene eller sammen med far.

Anonymkode: be4fa...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...