Gå til innhold

Mitt barn skader andre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

For noen svar du får!! Gjør virkelig at man får lyst til å snakke om utfordringene og ikke bare gjemme de bort…. Snakk med lærer/sosiallærer og gå til fastlegen og få en henvisning til BUP. Det er jo ikke noe dommedag foreløpig! Han er ikke alene om å gjøre sånn ting når han er barn uten hverken å bli psykopat eller morder når han vokser opp! Pust med magen og behold hjerte for sønnen din du:) han har en mamma som følger med og ber om hjelp når det er behov for det så dette kommer sikkert til å gå bra:)

Anonymkode: 3cc80...af7

Så man skal bare akseptere at gutter mishandler andre barn og dyr fordi "de er jo gutter"? Helt sykt. Man er faktisk ikke frisk om man gjør dette. 

Anonymkode: 04c04...279

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så du mener seriøst at dette er normal oppførsel..? Virkelig skremmende. 

At barn mishandler andre barn og dyr i tillegg er ikke helt normalt faktisk, hvis du skulle tro det. Da må man skjermes. 

Anonymkode: 04c04...279

Det er som er unormal oppførsel, er at voksne mennesker sitter på et nettforum og diagnotiserer barn de aldri har møtt..sensasjonslysten og oppmerksomhetsbehovet for denne menneskegruppen vil ingen ende ta. 

Derfor spør jeg igjen; har dere vurdert utredning for dere selv? 

AnonymBruker
Skrevet
Vera skrev (2 minutter siden):

Det er som er unormal oppførsel, er at voksne mennesker sitter på et nettforum og diagnotiserer barn de aldri har møtt..sensasjonslysten og oppmerksomhetsbehovet for denne menneskegruppen vil ingen ende ta. 

Derfor spør jeg igjen; har dere vurdert utredning for dere selv? 

Jeg ser ingen grunn til at noen her skal vurdere utredning på seg selv ut fra innleggene du siterer. Det du kommer med her, er en hersketeknikk.

Anonymkode: 22c8e...3fa

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Haha.. ta deg en pille..

Anonymkode: 6e935...1bc

Det er fakta. Det er flest gutter som plager dyr.

Anonymkode: 8e87c...95f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ingen grunn til at noen her skal vurdere utredning på seg selv ut fra innleggene du siterer. Det du kommer med her, er en hersketeknikk.

Ikke? Da bør du lese innleggene jeg siterte èn gang til - ta gjerne på deg de saklige vurderingsbrillene. 

Det virker som disse brukerne aldri har møtt et barn i sitt liv. 
Det som er sikkert, er at de har null kompetanse til å uttale seg i denne tråden.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere gutter som arver psykopati på grunn av x og y kromosomene.

Anonymkode: 75a6e...7d9

Skrevet

Tidligere var det opplest og vedtatt at kvinner ikke kunne mishandle barn/partner også..

• Liker 1
Skrevet
Hoia skrev (På 20.7.2023 den 15.16):

Jeg tror for eksempel den kommentaren du kommer med der kunne vært skadelig for et barn med ikke ferdigutviklet selvtillit. Det påvirker ikke meg, altså. 

Jeg hadde blitt lei etter tre dager som psykolog, og nå er jeg lei av å være hobby-psykolog her.

Troller du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg siterer fra en artikkel jeg tidligere linket til i denne tråden, men som jeg mistenker at de færreste har giddet å klikke seg inn på. Flere kan nok ha nytte av å lese seg litt opp på avvikende oppførsel hos barn, årsaker og forebygging. Den klassiske «barn kan ikke være psykopater» kjøper jeg ikke. Oppførselen er som den er, og det er opp til de voksne å brette opp ermene og finne ut hvorfor, enten det er medfødt eller tillært.

Det finnes en diagnose som få har hørt om at barn kan ha: Atferdsforstyrrelse med begrensede prososiale emosjoner, på engelsk: Conduct disorder (CD) with callous-unemotional trait (CU).

Disse trekkene anses være et forstadium til psykopatiske trekk.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/20/2023 at 3:09 PM, Hoia said:

Jo, det er alltid foreldrenes skyld, med tanke på håndtering og tilpasning. Kanskje han bare har sett en film han ikke skulle se, eller ti. Men det kan være et mønster hos foreldrene han reagerer på uten å skjønne det selv. 

Bare sunn logikk og varme, liksom.

Men nå er jeg ferdig som hobbypsykolog.

Det er ikke helt vanlig at barn skader andre fordi de har sett en film eller ti.

Noen barn har atferdsvansker. Noen av disse skyldes diagnoser som foreldrene på ingen måte kan noe for. 

Så nei, det er ikke alltid foreldrenes feil. 

Anonymkode: c5275...ede

• Liker 2
Skrevet
Thanos skrev (2 minutter siden):

Troller du?

Betimelig spørsmål. 

Denne tråden er et skremmende skue av kaklende høns uten kompetanse eller vurderingsevne. Som så ofte på dette underforumet. 
Jeg håper TS stoppet å lese svarene hun fikk for lenge siden, og forholder seg til fagpersonell med spesialisering på barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke foreldrenes feil. Men foreldrene har et ansvar til å forstå hvor ille dette kan bli😪

Anonymkode: 05e8f...e7b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg siterer fra en artikkel jeg tidligere linket til i denne tråden, men som jeg mistenker at de færreste har giddet å klikke seg inn på. Flere kan nok ha nytte av å lese seg litt opp på avvikende oppførsel hos barn, årsaker og forebygging. Den klassiske «barn kan ikke være psykopater» kjøper jeg ikke. Oppførselen er som den er, og det er opp til de voksne å brette opp ermene og finne ut hvorfor, enten det er medfødt eller tillært.

Det finnes en diagnose som få har hørt om at barn kan ha: Atferdsforstyrrelse med begrensede prososiale emosjoner, på engelsk: Conduct disorder (CD) with callous-unemotional trait (CU).

Disse trekkene anses være et forstadium til psykopatiske trekk.

Det er likevel ikke gitt at barnemedisin disse trekkene blir psykopater. Det finnes behandl8ng. Den hjelper ikke på alle, men det betyr ikke at man bare skal gi opp og ikke prøve. Barn er fortsatt formbare. 

AnonymBruker
Skrevet
Iia skrev (1 minutt siden):

Det er likevel ikke gitt at barnemedisin disse trekkene blir psykopater. Det finnes behandl8ng. Den hjelper ikke på alle, men det betyr ikke at man bare skal gi opp og ikke prøve. Barn er fortsatt formbare. 

Derfor skriver meg at man må finne ut hva årsaken er, enten den er medfødt eller tillært. Håp på det beste, men vær samtidig forberedt på det verste.

De som er interessert kan gjerne lese om denne jenta, som mange nok ville ha avskrevet som psykopat og gitt opp. Hun var dypt skadet av  barndommens opplevelser, fikk hjelp og jobber må som barnesykepleier.

https://exploringyourmind.com/beth-thomas-the-psychopath-little-girl/

At man skal gi opp og ikke prøve har jeg aldri skrevet; det er jo nettopp derfor jeg legger ut lenke til denne artikkelen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke foreldrenes feil. Men foreldrene har et ansvar til å forstå hvor ille dette kan bli😪

Anonymkode: 05e8f...e7b

Det er foreldrenes feil når de ikke tar tak i det og bare unnskylder guttungen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...