Gå til innhold

Mitt barn skader andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger råd.. Mitt barn (9 år) har det siste året hatt noen hendelser som bekymrer meg. Idag toppet det seg, da han slo på glovarmt vann i dusjen hos sine to små kusiner som satt i dusjen.. Han kan også finne på å skade en hund vi har i familien, dra i halen, ørene osv, når vi voksne ikke ser. Han er impulsiv, og nekter for alt han gjør. Etter lengre prat, innrømmer han til slutt hva han har gjort. På skolen har han tatt kvelertak på annet barn, og dyttet et barn ned fra en høyde. Han har masse omsorg for yngre søsken, men det er disse hendelsene innimellom som bekymrer meg. Hvem kontakter man? Har noen lignende erfaringer? Jeg tenker at noe må gjøres... 

Anonymkode: 3196a...147

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må fotfølges.

Anonymkode: 05e8f...e7b

• Liker 24
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja han må få på plass en assistent som fotfølger han på skolen før noe tragisk skjer! 

Anonymkode: 1b686...f58

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg trenger råd.. Mitt barn (9 år) har det siste året hatt noen hendelser som bekymrer meg. Idag toppet det seg, da han slo på glovarmt vann i dusjen hos sine to små kusiner som satt i dusjen.. Han kan også finne på å skade en hund vi har i familien, dra i halen, ørene osv, når vi voksne ikke ser. Han er impulsiv, og nekter for alt han gjør. Etter lengre prat, innrømmer han til slutt hva han har gjort. På skolen har han tatt kvelertak på annet barn, og dyttet et barn ned fra en høyde. Han har masse omsorg for yngre søsken, men det er disse hendelsene innimellom som bekymrer meg. Hvem kontakter man? Har noen lignende erfaringer? Jeg tenker at noe må gjøres... 

Anonymkode: 3196a...147

BUP, før noen blir skadet

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Her skulle bup vært på banen for lenge siden! 

Anonymkode: bfa3d...622

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Personligheten er ikke ferdig utviklet før man er i 20 årene så det er litt for tidlig å si at barnet er en psykopat. Det kan handle om noe så enkelt at når han gjør dette får han masse oppmerksomhet, naturligvis da det er farlig. Jeg ville tatt kontakt med fastlege og fått hjelp til barnet. Også fordi barnet skal slippe problemer med det sosiale, fordi ingen vil jo leke med noen som gjør sånt 

Anonymkode: b80ac...007

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Når barn skader dyr er det en sterk prediker for senere vold mot andre.

Dette må dere ta tak i.

Ikke la han være alene med søsken eller dyr. Dere har ansvar for å beskytte gutten og de rundt. 

• Liker 41
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Har skolen sagt noe? Ta kontakt med bup, før skolen sender bekymringsmelding til barnevernet om omsorgsvikt i hjemmet. 

Anonymkode: b957d...c88

• Nyttig 2
Skrevet

Dette er farlig. Ta tak i dette nå før det blir enda verre! Han kan være en potensiell drapsmann- nå er jeg brutalt ærlig her. De som blir det i voksen alder starter med sånne små ting når de er barn. Gjør noe med dette så fort som mulig

• Liker 16
Skrevet
Kaisada skrev (5 minutter siden):

Dette må dere ta tak i.

Ikke la han være alene med søsken eller dyr. Dere har ansvar for å beskytte gutten og de rundt. 

Enig!

• Liker 4
Skrevet

Og for all del ikke la han være alene med andre barn og dyr, han må fotfølges hele tiden , følg med på han konstant, og ta tak i dette

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Viser han tegn til anger?

Anonymkode: 22c8e...3fa

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han virker jo som på grensen til farlig 

Anonymkode: 643be...7ab

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du bør selvsagt snakke med Bup og ordne time

Jeg har et spørsmål (som du selvsagt ikke trenger å svare på her)

Har gutten endret adferd de siste årene? Altså, er dette tegn dere har sett hele veien, eller har det oppstått nylig eller etterhvert?

Jeg skriver ikke for å skremme, men barn som har opplevd f.eks seksuelt misbruk, kan endre sin adferd ganske tydelig og mange bærer på misunnelse (for at andre har det bra og ikke opplever det de opplever) og sinne. Han kan ha lært å ikke si noe om hva som skjer og går å holder det inni seg men tar det ut på andre ting. Han er nå i en alder hvor han går alene ute, han kan ha møtt på noen.. Beklager, måtte bare nevne dette. Jeg kjenner til lignende historier og det er bedre å være føre var.

Ønsker dere alt det beste fremover og at dere får god hjelp. 

Anonymkode: 486fa...ea0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (57 minutter siden):

Dette må dere ta tak i.

Det høres ut som barnet allerede er i gang med å utøve vold mot andre personer, slik som kvelertak på medelev og glovarmt vann på mindre søskenbarn. Oppsøk hjelp umiddelbart, start hos fastlegen. Dette er skikkelig alvorlig. Og ikke la barnet være alene, det skader andre.

Anonymkode: 80890...acc

• Liker 12
Skrevet

Dette er helt dommedag! Jeg ville ha oppsøkt profesjonell hjelp. Hvordan gir dere han respons? Er dere brå i svingene? Det handler om å se seg selv utenfra. Hvis dere gir han masse varme og undersøker hva som skjer med han når han gjør disse greiene, går det sikkert bedre. 

Forklarer konsekvensene av handlingene. Hvis du plager den, så blir det dumt for den, og da blir det til slutt veldig dumt for deg. Det lønner seg å være snill.

Men hva i huleste kan jeg om dette! Nå tar jeg veien ut av KG for godt!

Skrevet

Det å vise at det er en verdi hvordan en blir oppfattet av andre. Lære barn å se seg selv fra utsiden, fordi en får det bedre av det selv, søke harmoni. Men hvis foreldrene er brå i vendingene, bryter de opp i harmonien til barna. Barn lærer av hva foreldrene gjør, ikke hva de sier.

Men jeg kan virkelig ikke noe om dette, så i dag er det ut av KG for godt!

Skrevet

Forklare til barnet at det vel ikke vil være et slikt barn andre er redd? Men før dere gjør det, kan dere jo undersøke om dere gjør barnet redd i noen situasjoner? Kjefting? Brå avvisning, fraværende måte å være på, slik at det bygger seg opp agg hos barnet.

Det er deres ansvar! 

Men nå er det ut av KG for en laaang stund!

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier du til han TS? Sier du at sånn kan man ikke gjøre, med alvorlig stemme? Får han noe slags straff? Å ta bort iPaden for eksempel? 

Anonymkode: ee9c0...66a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...