AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #61 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At man har noe å tilby barnet bør jo være første prioritet! Å få barn fordi man er lei av bikkjer som dør er det dårligste argumentet jeg har hørt. Jeg skjønner at det er kjipt å være alene, men man kan ikke pålegge et barn ansvar for at far ikke skal være ensom. Anonymkode: 84cc0...d94 det var ikke et argument, jeg påpekte at å ha hund var en distraksjon for underliggende omsorgsbehov. Altså at en hund hadde lindret, men ikke vært en løsning på det fundamentale problemet. Jeg er fullt klar over at et barn er et ubegripelig mye større ansvar enn en hund, og jeg sidestiller dem ikke overhode. Og jeg har en masse å tilby et barn. Anonymkode: d0455...859
Paneera Skrevet 19. juli 2023 #62 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det var ikke et argument, jeg påpekte at å ha hund var en distraksjon for underliggende omsorgsbehov. Altså at en hund hadde lindret, men ikke vært en løsning på det fundamentale problemet. Jeg er fullt klar over at et barn er et ubegripelig mye større ansvar enn en hund, og jeg sidestiller dem ikke overhode. Og jeg har en masse å tilby et barn. Anonymkode: d0455...859 Men hvorfor synes du det er riktig å søke en kvinne fra et fattig land, som du med all sannsynlighet påfører en sorg for livet, for så å lyve til barnet om at mor er død? 3 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #63 Skrevet 19. juli 2023 Samfunnsengasjert skrev (1 minutt siden): Nei, men mor gjør. Ved at hun er mor, blir hun tvunget til å gi fra seg sitt eget kjøtt og blod. Ren utnyttelse av svært sårbare kvinner. Ungen merker ikke forskjell og vil kunne få tilknytningsproblemer resten av livet. Det fremstilles som løsning at det skal være en eggdonor, men produktet, altså ungen blir fjernet fra den som har båret den fram. Anonymkode: 33a84...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #64 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): det var ikke et argument, jeg påpekte at å ha hund var en distraksjon for underliggende omsorgsbehov. Altså at en hund hadde lindret, men ikke vært en løsning på det fundamentale problemet. Jeg er fullt klar over at et barn er et ubegripelig mye større ansvar enn en hund, og jeg sidestiller dem ikke overhode. Og jeg har en masse å tilby et barn. Anonymkode: d0455...859 Å få barn fordi man er ensom er uansett en veldig dårlig ide. Et barn skal aldri ha ansvar for foreldrenes vel og ve. Først må du ta tak i de underliggende problemene dine. Ensomheten, sosiale vansker og et litt suspekt kvinnesyn. Så kan du begynne å tenke på å ta vare på et annet menneske… Anonymkode: 84cc0...d94 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #65 Skrevet 19. juli 2023 Isambard skrev (2 minutter siden): Jeg vil ikke anbefale å få et barn alene. Det er en jobb som krever to voksne. Jeg skjønner ikke hvordan alenemødre får kabalen til å gå opp. Jeg blir ekstra skeptisk når du føler at kvinner er så vanskelige. Kvinner er alle mulig slags folk. Du kan vel ikke mene at alle er vanskelige? har ikke noe imot kvinner, men i mitt syn er de er et middel for et mål, fremfor målet, og en så stor påkjenning å anskaffe, til tider helt urealistisk å forestille seg, at jeg heller bare vil hoppe rett til målet. Anonymkode: d0455...859
Flintis Skrevet 19. juli 2023 #66 Skrevet 19. juli 2023 Jo jeg synes du kan gå for surogati. Da får du barn, går du for eggdonasjon kanskje du kan få barnet båret fram uavhengig av rase også. For å få forbilder av begge kjønn kan du sikkert ansette ei noen timer på kvelden og det er uansett mange kvinner i etthvert barns oppvekst i barnehage og skole. Vi har behov for folk som tar ansvar og setter barn til verden i Norge i dag. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #67 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): har ikke noe imot kvinner, men i mitt syn er de er et middel for et mål, fremfor målet, og en så stor påkjenning å anskaffe, til tider helt urealistisk å forestille seg, at jeg heller bare vil hoppe rett til målet. Anonymkode: d0455...859 Hva om du får en datter? Anonymkode: 84cc0...d94 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #68 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er ikke sosialisert til å være i forhold, men skal klare å støtte et barn emosjonelt helt alene? Og starte relasjonen med en løgn. Dette kommer til å gå kjempebra, super ide! Anonymkode: 84cc0...d94 Enig i dette👏🏻👏🏻 Anonymkode: 9f6ea...24f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #69 Skrevet 19. juli 2023 Surrogati er grovt uetisk. Anonymkode: e9e3d...cc2 3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #70 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva om du får en datter? Anonymkode: 84cc0...d94 Da får jeg en datter. Igjen, jeg har ingenting i mot kvinner, ei heller et problem med å forholde meg til dem, jeg har alt fra kvinnelige kolleger, søstre og en mor. Det er på det romantiske plan at jeg ikke får det til å klikke. Anonymkode: d0455...859
Paneera Skrevet 19. juli 2023 #71 Skrevet 19. juli 2023 Flintis skrev (2 minutter siden): Jo jeg synes du kan gå for surogati. Da får du barn, går du for eggdonasjon kanskje du kan få barnet båret fram uavhengig av rase også. For å få forbilder av begge kjønn kan du sikkert ansette ei noen timer på kvelden og det er uansett mange kvinner i etthvert barns oppvekst i barnehage og skole. Vi har behov for folk som tar ansvar og setter barn til verden i Norge i dag. Lykke til. Synes ikke TS viser så mye ansvar, i det han i prosjektet sitt risikerer å ødelegge både mor og barn. Vitner ikke om særlig modenhet. Jeg hadde aldri tilgitt det hvis det kom meg for øre at min far hadde løyet om at min mor var død, mens hun egentlig levde og gikk glipp av hele oppveksten min. Et større svik finnes knapt. 1 3
Flintis Skrevet 19. juli 2023 #72 Skrevet 19. juli 2023 Samfunnsengasjert skrev (1 time siden): Synes ikke TS viser så mye ansvar, i det han i prosjektet sitt risikerer å ødelegge både mor og barn. Vitner ikke om særlig modenhet. Jeg hadde aldri tilgitt det hvis det kom meg for øre at min far hadde løyet om at min mor var død, mens hun egentlig levde og gikk glipp av hele oppveksten min. Et større svik finnes knapt. Jeg synes heller ikke han skal lyve om dette. Ellers søker han kunnskap og økonomi før dette blir noe av. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #73 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): er fullstendig oppegående forutenom det at jeg aldri har hatt kjæreste, som strengt talt ikke er meg særegent. grunnen til at jeg vil lyve om noe sånt er fordi jeg vil skåne barnet fra differensiering i oppveksten i regi av andre barn, vet selv godt hvor slemme unge kan være mot hverandre i møte med de som er litt annerledes. Hadde nok vært ærlig dersom de hadde gravd, men slikt er ikke nyttig å gå og tenke på før en viss alder. egentlig ikke spesielt interessert i dine politiske synspunkter. Anonymkode: d0455...859 Hvordan mener du barnet blir skånet ved å si at barnet er skylden til at moren døde under fødselen? Du tror ikke det kan gi en enorm skyldfølelse overfor barnet, å være skyld i en annen, morens, død? Barn er slemme når de lærer hjemmefra å være slemme. Du er tydeligvis ikke særlig åpen og inkluderende overfor de som er litt annerledes. Politiske synspunkt får du uansett hvor lite du ønsker det. For det du ønsker å gjøre, er rett og slett menneskehandel. Kom deg ut av gutterommet og treff folk, finn deg en kjæreste og få barn 'gratis'. Anonymkode: 2e0e9...8e6 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #74 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At barn er en forbruksvare har vi erfart med alle kvinner som har reist til Danmark for å bli inseminert med donorsæd. Er da ingenting annerledes eller mer galt for en mann å reise til et land for å få barn gjennom surrogati. For 1/4 av alle menn er dette eneste mulighet til å få barn. Anonymkode: b602c...204 Der er en stor forskjell på det. Å bruke en kvinnes kropp, en fattig som kun gjør det pga desperasjon, for å få barn er utnyttelse. Å bære fram et barn er en stor påkjenning på kroppen. I verste fall blir kvinnen varig skadet eller til og med dør ved fødselen (dog det hadde kanskje passet ts helt ypperlig som da slipper å lyge...) Å føde sitt eget barn, og med all den risikoen en selv velger overfor sin egen kropp, er noe helt annet. Anonymkode: 2e0e9...8e6 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #75 Skrevet 19. juli 2023 Jeg syns vel forsåvidt det er fint at ditt framtidige barn er høyt ønsket, men for både din egen del og barnets er det jo mye enklere å gjøre det sammen med noen. Skjønner du tenker du har dårlig tid, så gjerne start med sparingen nå! Du kan jo finne utav detaljene etterhvert. Surrogati i andre land er svindyrt så det vil ta noen år å få spart opp uansett. Syns forresten folk er skikkelig stygge i kommentarene her. Snakker folk ned om adopsjon også? Skjønner jo at formuleringen din er veldig aggressiv og det høres ut som du har fæle intensjoner med å bare bruke en stakkars dame du finner som babymaskinen din (mot penger men likevel) men regner jo med du egentlig ser for deg en situasjonen hvor du er alenefar, men valgfritt, og at mor har 0% omsorg. Problemet da er jo at veldig få kvinner ville giddet å få barn i det hele tatt, hvis de ikke selv vil oppdra barnet. Dermed må du til andre land, ser den. Det er jammen ikke enkelt, og føler med deg. Håper virkelig du finner utav det, forhåpentligvis finner du deg noen du kan få barn sammen med, du kan jo se i litt annerledes miljøer, for å se om du finner noen som ønsker barn, men kanskje ikke er like interessert i å være tilstede. Kanskje en som reiser mye/jobber mye eller noe sånn? Anonymkode: fc04e...358
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #76 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da får jeg en datter. Igjen, jeg har ingenting i mot kvinner, ei heller et problem med å forholde meg til dem, jeg har alt fra kvinnelige kolleger, søstre og en mor. Det er på det romantiske plan at jeg ikke får det til å klikke. Anonymkode: d0455...859 Jeg leser mellom linjene at du kanskje ikke har hatt det så lett, at du har hatt utfordringer andre har sluppet, og jeg synes det er beundringsverdig at du likevel har nok kjærlighet til et barn. Virkelig! Og jeg har ingenting imot at folk blir aleneforeldre. Men det krever ekstremt mye av aleneforelderen, og du er bare ikke der enda. Det kan godt hende at du kommer dit, men du må jobbe med langt mer enn sparing før du kan bli far. Du utviser ekstrem umodenhet til å være en voksen mann på 27. Du innleder tråden med at du ikke ble sosialisert riktig i ungdommen, derfor får du deg ikke dame. Og så synes du moderne norske damer er så vanskelige… Men så viser det seg altså at du fint kan forholde deg til damer, du har bare ikke draget. Og det er helt greit, men da må du jo innrømme det, ikke legge skylden på alle andre. Jeg ser det samme når du skriver at du tenker å lyve til barnet om opphavet. I stedet for å ta ansvar og fortelle det som det er, vil du lyve. Det er ikke for å beskytte barnet, men for å beskytte deg selv. For jeg skjønner jo at det er flaut å fortelle et barn at pappa nådde ikke opp på datingmarkedet, så åkjøpe et barn var den eneste muligheten jeg hadde. ansvarsfraskrivelser og sminking av sannheten fungerer ikke når det kommer til barn. Du må være brutalt ærlig, i hvert fall med deg selv. Du må kjenne dine egne svakheter, sånn at du ikke overfører dem til barnet ditt. Og din manglende selvfølelse er en stor svakhet. Anonymkode: 84cc0...d94 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #77 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): du forveksler motivasjon og tvang. Fattige kvinner har like mye egenskap til å si nei som alle andre, forskjellen er at de har større motivasjon til å si ja. og hvordan, forutenom selve barnefødselen, settes liv i fare? en stor sum penger fører nødvendigvis til mer sikkerhet, og jeg hadde naturligvis tatt ansvar for sikkerheten under svangerskap, mulig flyttet henne opp til Norge i den gjeldende perioden for å nettopp unngå farer og mangelfullt helsevesen, samt å sikre statsborgerskap og papirarbeid, vi får se. Setter heller ikke på denne dømmende og nedsettende holdningen, er du virkelig så trangsynt? ikke alle har muligheten til å ha de valgene og livsstilen du har, er det virkelig nødvendig å komme med masse spyemojier i møte med disse? det du driver med er å katastrofere og fantasere om hypotetiske scenarier og omstendigheter som ikke har noe med deg å gjøre. Høres for meg ut at du blir i dårlig humør av tanken på at menn du finner ubegjærlige får barn eller har seksuelt samkvem overhode, at de finner andre løsninger i et stadig mer transaksjonelt samfunn og at du føler at du mister formyndighet over noe. Svært smålig. Anonymkode: d0455...859 Er du dum? Fattige kvinner har ikke anledning til å si nei. De må si ja fornå overleve og gi familien sin mat på bordet. Ikke tro at du er en god samaritan fordet, for det å gå gravid og føde er det farligste enn kvinne utsetter helsa si for, man kan få varige skader og dø og det å gi bort et barn man har bært frem og født er det svært få som ønsker å gjøre frivillig uten å ta livsvarig skade av det. Du må gjerne skaffe deg barn, det har jeg null problem med, men da får du velge en rik surrogatmor i Norge som gjør det fordi hun vil og ikke en fattig en i utlandet som du utnytter Anonymkode: eb20b...bbe 1 3
Hmmmmmm Skrevet 20. juli 2023 #78 Skrevet 20. juli 2023 Olaug Olsen skrev (14 timer siden): Hvis det Ikke er trolling: Jeg blir gjerne med på å kjempe for altruistisk surrogati i Norge. Det bør bli en slutt på at vi misbruker fattige jenter. Alt for mye står på spill for jenter fra fattige land. Dette bør vi få til selv. Norske kvinner kunne sikkert stilt opp på dugnad, uten betaling. Man kunne laget en forsikringsordning for kvinnens helseutgifter, men uten at hun fikk betaling. Menn burde kunne velge selv! Hahahaha, dummeste jeg har lest hittil. Dugnad faktisk.
Olaug Olsen Skrevet 20. juli 2023 #79 Skrevet 20. juli 2023 Hmmmmmm skrev (4 minutter siden): Hahahaha, dummeste jeg har lest hittil. Dugnad faktisk. Ja. Jeg tror at hvis menn får velge, så kommer kjønnene nærmere hverandre igjen. Om man kan ha lignende livserfaringer. Om menn blir alenefedre, får de erfaring. Kanskje om en generasjon eller to, så kan vi ha en bedre dialog mellom kjønnene enn vi har hatt denne sommeren med alle trådene om "Menn i dameland". Det ville vært en dugnad for likestilling. 1
Hmmmmmm Skrevet 20. juli 2023 #80 Skrevet 20. juli 2023 Olaug Olsen skrev (Akkurat nå): Ja. Jeg tror at hvis menn får velge, så kommer kjønnene nærmere hverandre igjen. Om man kan ha lignende livserfaringer. Om menn blir alenefedre, får de erfaring. Kanskje om en generasjon eller to, så kan vi ha en bedre dialog mellom kjønnene enn vi har hatt denne sommeren med alle trådene om "Menn i dameland". Det ville vært en dugnad for likestilling. Alle er så kreative på KG! Hvis menn kunne velge, så hadde ikke flertallet av menn valgt å være alene med unger nei. Uansett har det ikke noe med likestilling å gjøre. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå