Gå til innhold

Surrogati som enslig mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor er alle som prediker at båndet mellom mor / rugemaskinen og babyen er så sterkt at hun må amme og gå hjemme i to år -HVOR er de nå? 

Nå er det plutselig greit at det båndet blir klippet samtidig som navlestrengen? 

Anonymkode: 33a84...e3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvor er alle som prediker at båndet mellom mor / rugemaskinen og babyen er så sterkt at hun må amme og gå hjemme i to år -HVOR er de nå? 

Nå er det plutselig greit at det båndet blir klippet samtidig som navlestrengen? 

ja. Det finnes mange forskjellige oppvekster, det blir folk av de fleste.  

Anonymkode: d0455...859

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At barn er en forbruksvare har vi erfart med alle kvinner som har reist til Danmark for å bli inseminert med donorsæd.

Er da ingenting annerledes eller mer galt for en mann å reise til et land for å få barn gjennom surrogati. For 1/4 av alle menn er dette eneste mulighet til å få barn.

Anonymkode: b602c...204

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan det være en ide at du melder deg som fosterfar eller støttekontakt for et barn? Da kan du finne mer ut av om hvordan du er med barn? 

Anonymkode: b04c1...fff

Støttekontakt, kanskje. Fosterfar, neppe. Dette er svært sårbare barn, og ikke en rolle man tar på seg for å teste hvordan man er som forelder. Dette er barn som trenger mye trygghet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ja. Det finnes mange forskjellige oppvekster, det blir folk av de fleste.  

Ja,og  veldig mange med store tilknytningsproblemer. 

En kan si at en reaktiv tilknytningsforstyrrelse er en normal reaksjon på en unormal påkjenning. Det er unormalt å bli forlatt av sin mor, og det er normalt å reagere på tap av mor.

https://www.fosterhjemsforening.no/fk-1-21-reaktiv-tilknytningsforstyrrelse/

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At barn er en forbruksvare har vi erfart med alle kvinner som har reist til Danmark for å bli inseminert med donorsæd.

Er da ingenting annerledes eller mer galt for en mann å reise til et land for å få barn gjennom surrogati. For 1/4 av alle menn er dette eneste mulighet til å få barn.

Barnet blir forlatt av mor, hun som har båret det fram. 

Skrevet
diddums skrev (3 timer siden):

Hvis du har så lav empati at du synes det er greit å utnytte fattige damer på det groveste er du kanskje ikke så godt egnet til å bli far. Har du tenkt på hvordan det føles for en mor å bokstavelig talt selge babyen sin for å tjene til livets opphold?

Han må i alle fall sørge for at det er eggdonasjon, og ikke føderen som er den biologiske moren

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg selv er mor til tre barn så jeg kan vanskelig sette meg inn i situasjonen til dem som ikke kan få barn, uavhengig av årsak. Med dette bakteppe så mener jeg likevel noe om de så velger å gå "omveier" rundt det å få barn.

For det første så har vi ett stort antall enslige i dag, med de utfordringene det fører med seg. Og det være uavhengig av seksuelle preferanser. For det andre så har vi ett stadig større antall barn uten foreldre, uavhengig av årsak.

Helt ærlig så tenker jeg at ett barn som er ønsket, uavhengig a omstendighetene, er mer heldig enn de fleste - dette også uavhengig av hvordan de kommer til denne verden, Når det er sagt så er det likevel ett par tankekors man stadig unnlater å ta innover seg i en verden hvor individuelle behov stadig får større plass. For min del så er det utenkelig å sette ett barn til verden med den visshet at barnet ikke vil ha rollemodeller fra begge kjønn - mulig dette ikke er din situasjon men nevner det like fullt. Rollemodeller kan komme i ulike former og må ikke på død og liv være mor og far - dagens samfunn med mine, dine, våres, han, hun og hen er en del av samfunnsutviklingen enten man er tilhenger eller ikke. Men rollemodeller i form av kjønn vil jeg våge å påstå at alle har godt av og trenger.

Man må ikke gå seg blind i sin egne behov og tenke at kjærlighet kan erstatte hva det måtte være, selv om man kommer veldig langt. Ta en runde og to og tre, og faller valget på surrogati så vær i alle fall sikker på at det er i ordnede og gjensidige forhold.

Endret av Nekinn@
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det blir de hver dag uavhengig av om det er surrogati eller bare dårlige planlegging. Eller avlivet under svangerskapet. Eller tatt bort fra foreldre av barnevernet. Ikke lat som om det som er snakk om i denne tråden er så mye mer tragisk. 

• Liker 1
Skrevet

det blir de hver dag uavhengig av om det er surrogati eller bare dårlige planlegging. Eller avlivet under svangerskapet. Eller tatt bort fra foreldre av barnevernet. Ikke lat som om det som er snakk om i denne tråden er så mye mer tragisk. 

Sånn som du bagatelliserer barnets situasjon oppi dette, må du aldri finne på å gå til dette skrittet. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er en enorm forskjell på at kvinner får barn via donorsæd og surrogati.. 

For det første så er det ikke "bare " å reise til Danmark og bli inseminert, for det andre har donor barn satte rettigheter i forhold til å vite opphavet sitt. Denne mannen snakker om å lyve til barnet å si moren døde under fødsel.. 

Det er en god grunn til at surrogati er ulovlig i Norge. Nettopp fordi det ikke finnes optimale ordninger på det som sikrer surogaten, ventende foreldre og barnet på en trygg og sikker måte, samt innen for Norsk lov. 

Så skal man først benytte seg av surrogati i utlandet og gå den bakveien, bør det iallefall gjøres på skikkelig vis. Ikke bare nærmest "kjøpe" ett barn slik han beskriver det. 

Anonymkode: 049fa...016

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Og da tenker du at én til ikke er så farlig? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (Akkurat nå):

Sånn som du bagatelliserer barnets situasjon oppi dette, må du aldri finne på å gå til dette skrittet. 

jeg bagatelliserer ingenting jeg bare peker ut at det er mange verre omstendigheter enn å komme til en enslig forelder som har tatt store sprang og ofret mye for å få møte deg. Det du driver med nå er personangrep. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mors valg, akkurat som at menn velger å donere sæd.

• Liker 1
Skrevet

jeg bagatelliserer ingenting jeg bare peker ut at det er mange verre omstendigheter enn å komme til en enslig forelder som har tatt store sprang og ofret mye for å få møte deg. Det du driver med nå er personangrep. 

Personangrep? 😂

Du planlegger å lyve til ungen om at mor er død? Tenkte kanskje også at mor skulle være mor, og ikke bli inseminert av donor heller? Og reagerer på at vi sier ifra om at det er en dårlig idé?

Skal du gå for surrogati må du gjøre det i ryddige former

1) Kvinnen kan ikke være mor. Hun må bli gravid med eggdonasjon

2) Velg en kvinne som ønsker å være surrogat, ikke som gjør det fordi hun må det for å overleve

3) Vær åpen med barnet fra dag 1

4) Vis forståelse for barnets eventuelle reaksjoner. Ikke bagatellisere med at andre har opplevd verre.

Dette er et minimum.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

du forveksler motivasjon og tvang. Fattige kvinner har like mye egenskap til å si nei som alle andre, forskjellen er at de har større motivasjon til å si ja. og hvordan, forutenom selve barnefødselen, settes liv i fare? en stor sum penger fører nødvendigvis til mer sikkerhet, og jeg hadde naturligvis tatt ansvar for sikkerheten under svangerskap, mulig flyttet henne opp til Norge i den gjeldende perioden for å nettopp unngå farer og mangelfullt helsevesen, samt å sikre statsborgerskap og papirarbeid, vi får se. 

Setter heller ikke på denne dømmende og nedsettende holdningen, er du virkelig så trangsynt? ikke alle har muligheten til å ha de valgene og livsstilen du har, er det virkelig nødvendig å komme med masse spyemojier i møte med disse? det du driver med er å katastrofere og fantasere om hypotetiske scenarier og omstendigheter som ikke har noe med deg å gjøre. Høres for meg ut at du blir i dårlig humør av tanken på at menn du finner ubegjærlige får barn eller har seksuelt samkvem overhode, at de finner andre løsninger i et stadig mer transaksjonelt samfunn og at du føler at du mister formyndighet over noe. Svært smålig. 

De har kanskje like mye egenskapen til å si nei.. Og ja motivasjonen er nok større til å si ja, men det betyr ikke at det er rett.. En slik pengesum kan bety mer enn ulempene det er for å si ja.. Alt kan kjøpes for den rette sum, men betyr ikke at det er rett av den grunn. 

Med tanke på at surrogati er ulovlig i Norge kan ikke du bare ta henne til Norge under svangerskapet, ei heller ordne med statsborgpapirer eller arbeidstillatelse.. Er ikke sånn det fungerer. 

Sett deg inn i norske lover, deretter undersøk på seriøse plattformer og arenaer hvordan du kan potensielt gjennomføre surrogati. Istedenfor å synse om hva du kan og ikke kan gjøre. For mesteparten av dine løsninger er ulovlig. 

- det er ulovlig å betale en random person for ett barn. 

- det er ulovlig å bringe ett menneske til Norge for å bære frem ditt barn. 

- man kan  ikke bare stå på en flyplass med en baby og reise til Norge. Man må oppholde seg en stund i landet barnet er født for barnet må ha pass og personnummer o.l før du kan bringe dem ut av landet de bor i. Ergo var det mange surrogati barn i blant annet Ukraina som ikke kunne bli forent med sine ventende foreldre når krigen brøt ut.. 

Surrogati er ikke en lettvindt løsning. Jeg er ikke imot surrogati i sin helhet, men det må gjøres lovlig, på skikkelig vis for alle parter, I henhold til de lovverk som ligger til grunn. 

Anonymkode: 049fa...016

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (4 minutter siden):

Personangrep? 😂

Du planlegger å lyve til ungen om at mor er død? Tenkte kanskje også at mor skulle være mor, og ikke bli inseminert av donor heller? Og reagerer på at vi sier ifra om at det er en dårlig idé?

Skal du gå for surrogati må du gjøre det i ryddige former

1) Kvinnen kan ikke være mor. Hun må bli gravid med eggdonasjon

2) Velg en kvinne som ønsker å være surrogat, ikke som gjør det fordi hun må det for å overleve

3) Vær åpen med barnet fra dag 1

4) Vis forståelse for barnets eventuelle reaksjoner. Ikke bagatellisere med at andre har opplevd verre.

Dette er et minimum.

Tror du ungen som blir født og fjernet rett etter fødsel merker om mor er biologisk eller bare båret det fram? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

vennligst opplys om de gyldige grunnene til å ønske seg barn. 

At man har noe å tilby barnet bør jo være første prioritet! Å få barn fordi man er lei av bikkjer som dør er det dårligste argumentet jeg har hørt. Jeg skjønner at det er kjipt å være alene, men man kan ikke pålegge et barn ansvar for at far ikke skal være ensom.

Anonymkode: 84cc0...d94

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du ungen som blir født og fjernet rett etter fødsel merker om mor er biologisk eller bare båret det fram? 

Nei, men mor gjør. Ved at hun er mor, blir hun tvunget til å gi fra seg sitt eget kjøtt og blod. Ren utnyttelse av svært sårbare kvinner.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale å få et barn alene. Det er en jobb som krever to voksne.

Jeg skjønner ikke hvordan alenemødre får kabalen til å gå opp.

Jeg blir ekstra skeptisk når du føler at kvinner er så vanskelige. Kvinner er alle mulig slags folk. Du kan vel ikke mene at alle er vanskelige?

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...