Olaug Olsen Skrevet 19. juli 2023 #21 Skrevet 19. juli 2023 Hvis det Ikke er trolling: Jeg blir gjerne med på å kjempe for altruistisk surrogati i Norge. Det bør bli en slutt på at vi misbruker fattige jenter. Alt for mye står på spill for jenter fra fattige land. Dette bør vi få til selv. Norske kvinner kunne sikkert stilt opp på dugnad, uten betaling. Man kunne laget en forsikringsordning for kvinnens helseutgifter, men uten at hun fikk betaling. Menn burde kunne velge selv! 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #22 Skrevet 19. juli 2023 diddums skrev (5 minutter siden): Hvis du har så lav empati at du synes det er greit å utnytte fattige damer på det groveste er du kanskje ikke så godt egnet til å bli far. Har du tenkt på hvordan det føles for en mor å bokstavelig talt selge babyen sin for å tjene til livets opphold? er mange damer som gir bort barnet sitt til adopsjon, en mye mindre sikker framtid, helt uten fortjeneste. Vær så snill å ikke kom inn her med anklager om manglende empati og omsorgsevne over så lav terskel, dine meninger er ikke en faktor i dette. Anonymkode: d0455...859 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #23 Skrevet 19. juli 2023 Jeg kjenner ett homofilt par som fikk barn via en amerikansk dame. De har kontakt med henne, har bla vert over på ferie slik at barnet fikk møte henne. Ryddig og greit hvis man først går for surrogati. Anonymkode: f34a0...a35 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #24 Skrevet 19. juli 2023 Hvis du sier at du fungerer dårlig sosialt så må du ikke finne på å få barn! Barn krever ekstremt mye sosialisering i form av samhandling med andre foreldre, playdates og overnattinger, du må stille på foreldremøter, treninger, fotballkamper og dugnader, dersom du ikke bare skal oppdra en ensom unge som skal sluses rett inn på ung ufør. Anonymkode: fd2a6...1ff 11
Macro Skrevet 19. juli 2023 #25 Skrevet 19. juli 2023 Om du står så utefor sosialt som du fremstiller det så mådu ikke finne på å få barn. Da må det i det minste være en forelder nr 2 der som ikke har en slik hemming. I tillegg er det galskap å planlegge å lyve for barnet om at mor er død. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #26 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis du sier at du fungerer dårlig sosialt så må du ikke finne på å få barn! Barn krever ekstremt mye sosialisering i form av samhandling med andre foreldre, playdates og overnattinger, du må stille på foreldremøter, treninger, fotballkamper og dugnader, dersom du ikke bare skal oppdra en ensom unge som skal sluses rett inn på ung ufør. Anonymkode: fd2a6...1ff antyder du at de som ikke er hypersosiale bare skal gi opp alt håp og slå seg til ro med et liv i isolasjon og gi opp alle ønsker om det livet de ønsker seg? for det er slik du framstår. Datingverdenen har endret seg noe vanvittig i de siste par tiår, og det er ingen overraskelse at mange ikke henger med eller har et ønske om det, at det finnes alternativer for å komme seg unna parodien moderne parforhold har blitt, er en vidunderlig ting, og det er ikke din rolle å synse og mene hvem som er og ikke er verdige å ha barn. Forøvrig kan mine mangler i det sosiale, som det ikke er mange av utover det romantiske, lett kompenseres for med nok lesing og veiledning innen oppdragelse, har allerede lest en bok på utviklingpsykologi, og innen jeg faktisk får meg barn skal jeg nok ha klart å fått i meg et titalls flere om oppdragelse og pedagogikk. Dette er ikke noe jeg ser på som en enkel, ukomplisert sak, og jeg er fullt forberedt på å gjøre den innsatsen som trengs for å være den beste mulige forelderen jeg overhode kan være. Er nok ørtende foreldre som er mindre egnet til å være det enn meg, som har opptil flere barn. Begynner å bli nok av svar her her som uten et spesielt solid grunnlag kommer med sine halvstekte forutintatte meninger om kompetanse og omsorgsevne, som oppnår svært lite utenom å fornærme og såre. Vennligst spar meg for dette. Anonymkode: d0455...859
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #27 Skrevet 19. juli 2023 Olaug Olsen skrev (32 minutter siden): Hvis det Ikke er trolling: Jeg blir gjerne med på å kjempe for altruistisk surrogati i Norge. Det bør bli en slutt på at vi misbruker fattige jenter. Alt for mye står på spill for jenter fra fattige land. Dette bør vi få til selv. Norske kvinner kunne sikkert stilt opp på dugnad, uten betaling. Man kunne laget en forsikringsordning for kvinnens helseutgifter, men uten at hun fikk betaling. Menn burde kunne velge selv! Tror ikke Norske kvinner står i kø for å være surrogater uten betaling nei Jeg skulle hatt 2 millioner, minimum. Anonymkode: f2855...06e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #28 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tja. Hun får penger som hun trenger, og han får et barn som vil få det bra i Norge. Ikke så ille egentlig. Anonymkode: a682b...24c Dette er et veldig lav empati-svar🙄 Anonymkode: cde59...c92 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #29 Skrevet 19. juli 2023 Olaug Olsen skrev (41 minutter siden): Hvis det Ikke er trolling: Jeg blir gjerne med på å kjempe for altruistisk surrogati i Norge. Det bør bli en slutt på at vi misbruker fattige jenter. Alt for mye står på spill for jenter fra fattige land. Dette bør vi få til selv. Norske kvinner kunne sikkert stilt opp på dugnad, uten betaling. Man kunne laget en forsikringsordning for kvinnens helseutgifter, men uten at hun fikk betaling. Menn burde kunne velge selv! 🤣🤣🤣🤣 Du aner tydeligvis ikke hva svangerskap og fødsel innebærer for kvinnekroppen. Anonymkode: cde59...c92 1 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #30 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): ettersom årene går ser jeg nå på dette i større og større grad. Tenker at å spare opp en viss sum, og reise ned et fattigere land og betale en kvinne for å bære fram et barn for meg nok er mye enklere og smertefritt en å komme i gang med "dating" i det norske samfunnet. Ble ikke sosialisert riktig i ungdommen, og dette universet er så fremmed og ukjent for meg at det virker fullstendig utilgjengelig, og selv om jeg hadde fått til å gå i gang med det er det jo framdeles en prossess som er svært krevende både i tid, ressurser og følelser, og det er ingen garantier. Føler også at et samliv med en moderne norsk kvinne ikke er særdeles fristende, det punktet er ikke noe jeg skal gå inn i nå, det er ikke hva tråden handler om, men jeg tror at de fleste menn - som tråden er rettet mot - nok skjønner hva jeg sikter til. Likevel har jeg et inenst ønske om å få barn, og det har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Klarer ikke å se for meg fremtiden som helt enslig, uten kone, jo da, det må man bare forvente seg den dag i dag, men uten barn? Nei, det kan umulig bli et liv. er ikke så gammel enda, 27, men tenker at om jeg skal være i form til å ta meg av barn på egenhånd er det nok lurt å begynne å spare til dette tidlig, må jo ytterligere summer til i tillegg til selve surrogatien, det koster å ha barn. Orker ikke å få enda en hund som skal dø fra meg til å holde meg med selskap, og det virker som en distraksjon fra disse fundamentale behovene jeg har, som ikke er sunt. tenker å bare fortelle ungen at moren døde under fødselen, at hun var gledet seg veldig til å få barn men at det ble som det ble, fremfor å fortelle at jeg betalte for å få dem fram. Det jeg lurer på er, hva er det beste landet for et slikt prosjekt? tenker lavest pris veiet opp med at jeg vil at barnet skal se mest mulig etnisk norsk ut, tenker ukraina eller i den retningen sikkert er idealet nå, men jeg har ikke så mye oppspart per dags dato så det må nok gå et par år. Hvilken sum er det best å sikte etter? leste noen artikler som nevnte summer på godt over millionen men jeg tror jeg skulle klart å fått det til litt billigere, 500.000 syns jeg høres realistisk ut med nok pågangsmot. Noen menn som har noen erfaringer med dette? Anonymkode: d0455...859 1 - Det er ikke "bare" å reise til et fattig land å betale en kvinne til å bære frem ditt barn. Hvordan skal det gjøres? Sex? Prøverør? Det finnes lover og regler. Du kan ikke bare stå på en flyplass i ett fattig land med ett barn og reise til Norge og si det er ditt. Det stilles strenge krav til kontrakter og avtaler. Hvis ikke kan jo en potensiell mor som fremdeles kunne sittet med rettigheter til barnet kreve å få barnet tilbake, potensielt anmelde deg for kidnapping osv.. 2 - Å fortelle barnet at moren døde under fødsel? Dette barnet vil da vokse opp på en løgn og med en sorg og potensielt savn som er unødvendig samt ett vridd identitet. Så hva skal du si hvis barnet spør mer om moren? Annen familie? Hvorfor ikke bare si til barnet det er surrigati? Hva er galt med det? 3 - Du tenker det skal gjøres billigst mulig.. Det er vel litt feil prioritet.. 4 - Det du beskriver er kjøp av barn - altså ulovlig. Tror du bør sette deg mer inn i lovverk og regler før du tenker tanken.. 5 - Skulle du få det til slik du beskriver tankene dine om det - må du nok gå i deg selv rundt hva som er barnets beste. Hva rettigheter barnet skal ha, hva rettigheter du skal ha osv.. 6 - Er absolutt ikke imot surrogati, men det må gjøre rett. Både ovenfor det potensielle barnet og kvinnen som skal bære det frem. Anonymkode: 049fa...016 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #31 Skrevet 19. juli 2023 Du klarer ikke å ta vare på en unge alene. Du klarer ikke engang å ta vare på deg selv, fysisk og mentalt. Skaff deg heller en dame fra et fattig land. Smell henne på tjukka og få barn på den måten. Da får du barn og kan være sirkuspappa, samtidig som barnet blir ivaretatt av sin mor. Anonymkode: bc9ca...12e 1 2
Macro Skrevet 19. juli 2023 #32 Skrevet 19. juli 2023 Olaug Olsen skrev (1 time siden): Hvis det Ikke er trolling: Jeg blir gjerne med på å kjempe for altruistisk surrogati i Norge. Det bør bli en slutt på at vi misbruker fattige jenter. Alt for mye står på spill for jenter fra fattige land. Dette bør vi få til selv. Norske kvinner kunne sikkert stilt opp på dugnad, uten betaling. Man kunne laget en forsikringsordning for kvinnens helseutgifter, men uten at hun fikk betaling. Menn burde kunne velge selv! Så ”A Handmads Tale" var visst ikke et så fjernt samfunnsstyre som jeg først trodde. Håper du tar på deg jobben om å gjøre det her! 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #33 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og nei, jeg støtter heller ikke surrogati. Det er utnyttig av fattige damer. Anonymkode: 2e0e9...8e6 Höll kvinnor fångna och våldtog dem På företagets reklambilder låg surrogatmödrarna och myste vid poolen. I verkligen var de fångar i en babyfabrik. – I vissa fall verkar kvinnorna ha blivit våldtagna, säger Thailands folkhälsominister Jurin Laksanawisit. Babyfabriken har avslöjats i Thailands huvudstad Bangkok. Polis upptäckte 14 vietnamesiska kvinnor som hölls fångna för att förse barnlösa par med bebisar, enligt AFP. Vakter hade total kontroll på området. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7vgK/babyfabrik-sprangd Anonymkode: e96ed...8b6 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #34 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): er fullstendig oppegående forutenom det at jeg aldri har hatt kjæreste, som strengt talt ikke er meg særegent. grunnen til at jeg vil lyve om noe sånt er fordi jeg vil skåne barnet fra differensiering i oppveksten i regi av andre barn, vet selv godt hvor slemme unge kan være mot hverandre i møte med de som er litt annerledes. Hadde nok vært ærlig dersom de hadde gravd, men slikt er ikke nyttig å gå og tenke på før en viss alder. egentlig ikke spesielt interessert i dine politiske synspunkter. Anonymkode: d0455...859 Barnet vil jo gå med en tomhetsfølelse og føle seg løyet til på tross av at du forteller det senere. Da vil jo han/hun lure på hva annet du har løyet om, og forholdet deres vil surne. Kjedelig å starte et liv sammen med en løgn. Anonymkode: bcd1d...814 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #35 Skrevet 19. juli 2023 Hvis argumentet for å få barn er at man trenger noen til å holde seg med selskap, som ikke dør like fort som en hund, så trenger man profesjonell hjelp, ikke barn! Anonymkode: 84cc0...d94 2 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #36 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis argumentet for å få barn er at man trenger noen til å holde seg med selskap, som ikke dør like fort som en hund, så trenger man profesjonell hjelp, ikke barn! Anonymkode: 84cc0...d94 vennligst opplys om de gyldige grunnene til å ønske seg barn. Anonymkode: d0455...859
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #37 Skrevet 19. juli 2023 Skam deg... Det du gjør er å utnytte en fattig kvinne og sette hennes liv i fare. Fattige kan ikke si nei til et tilbud om en stor pengesum så det samtykket til å være surrogatmor er ikke frivillig fra hennes side fordi hun vil. Men fordi hun må. Like ille som å bestikke fattige kvinner med penger for sex Skam deg🤮🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: eb20b...bbe 2 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #38 Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skam deg... Det du gjør er å utnytte en fattig kvinne og sette hennes liv i fare. Fattige kan ikke si nei til et tilbud om en stor pengesum så det samtykket til å være surrogatmor er ikke frivillig fra hennes side fordi hun vil. Men fordi hun må. Like ille som å bestikke fattige kvinner med penger for sex Skam deg🤮🤮🤮🤮🤮 Anonymkode: eb20b...bbe du forveksler motivasjon og tvang. Fattige kvinner har like mye egenskap til å si nei som alle andre, forskjellen er at de har større motivasjon til å si ja. og hvordan, forutenom selve barnefødselen, settes liv i fare? en stor sum penger fører nødvendigvis til mer sikkerhet, og jeg hadde naturligvis tatt ansvar for sikkerheten under svangerskap, mulig flyttet henne opp til Norge i den gjeldende perioden for å nettopp unngå farer og mangelfullt helsevesen, samt å sikre statsborgerskap og papirarbeid, vi får se. Setter heller ikke på denne dømmende og nedsettende holdningen, er du virkelig så trangsynt? ikke alle har muligheten til å ha de valgene og livsstilen du har, er det virkelig nødvendig å komme med masse spyemojier i møte med disse? det du driver med er å katastrofere og fantasere om hypotetiske scenarier og omstendigheter som ikke har noe med deg å gjøre. Høres for meg ut at du blir i dårlig humør av tanken på at menn du finner ubegjærlige får barn eller har seksuelt samkvem overhode, at de finner andre løsninger i et stadig mer transaksjonelt samfunn og at du føler at du mister formyndighet over noe. Svært smålig. Anonymkode: d0455...859
Olaug Olsen Skrevet 19. juli 2023 #39 Skrevet 19. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): 🤣🤣🤣🤣 Du aner tydeligvis ikke hva svangerskap og fødsel innebærer for kvinnekroppen. Anonymkode: cde59...c92 Det gjør jeg, siden jeg er en kvinne med barn selv. I vestlige land som tillater surrogati er det vanlig å tillate kun altruistisk surrogati. Den kommersielle varianten drar for mye dritt med seg, som vi ikke ønsker. Det er vanlig å kreve at surrogatmødre har egne barn fra før av. Dette er et felt som bør og skal reguleres strengt. https://en.wikipedia.org/wiki/Surrogacy_laws_by_country Dere burde sette dere bedre inn i feltet, dersom dere skal mene noe om dette. Om jeg skulle bidratt, så ville det nettopp vært for å skåne fattige kvinner som har få andre muligheter. Disse kvinnene sitter i en fattigdomsfelle, der de bare har sin egen livmor å selge. Ofte gjør de det flere ganger også, noe som ikke er bra.. Dette er ikke måten å gjøre det på. Bedre for alle om vi kan ordne dette internt her i vesten, uten at penger er innblandet. Derfor nettopp ALTRUISTISK! Endret 20. juli 2023 av Olaug Olsen 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #40 Skrevet 19. juli 2023 Mine tanker rundt dette: 1) Hvis du har problemer med å forholde deg til mennesker i nære relasjoner, er det slett ikke sikkert at du vil bli en god forelder. 2) Du må ikke finne på å lyve til barnet om hvordan det har blitt til! Å si at mor døde under fødselen er å be om trøbbel. Anonymkode: 22ce7...147 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå