NiceOrNothing Skrevet 18. juli 2023 #61 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan være det er noe han anser som angående samboeren? At han burde vite om det? Som han anså som essensielt at han vet som hans sønn? Man kan jo spekulere i hundre ting, men det kan være fx «Dna resultatet er tilbake og datteren er ikke biologiske datter av samboeren». Jeg sier ikke dette er tilfellet her; men jeg føler det er noe i den gata for at man skal plukke opp telefonen og måtte diskutere noe i en annens post… Anonymkode: 1b07c...d73 Tenker at det er mer alvorlig enn som så, ettersom hun brukte 20 år på å fortelle det til sin mor . Hvis han er sosialt oppegående , burde han skjønne at dette var særdeles sensitiv og privat info . 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #62 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være det er noe han anser som angående samboeren? At han burde vite om det? Som han anså som essensielt at han vet som hans sønn? Man kan jo spekulere i hundre ting, men det kan være fx «Dna resultatet er tilbake og datteren er ikke biologiske datter av samboeren». Jeg sier ikke dette er tilfellet her; men jeg føler det er noe i den gata for at man skal plukke opp telefonen og måtte diskutere noe i en annens post… Anonymkode: 1b07c...d73 Nei, det er ingenting slikt. Dette er et brev mannen har lest før vi visste at svigerfar hadde lest det. Anonymkode: 5df12...a03 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #63 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det håper jeg hun gjør. At hun tør å sette han på plass! Anonymkode: 1b07c...d73 Hun er nok den eneste svigerfar er redd for Anonymkode: 5df12...a03
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #64 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ingenting slikt. Dette er et brev mannen har lest før vi visste at svigerfar hadde lest det. Anonymkode: 5df12...a03 Da aner jeg ikke hvorfor han skulle snakke med samboeren din om det, før deg. Jeg så for meg at han tenkte som far «Shit, dette er faktisk ekstremt viktig at sønnen min vet, for fremtiden - i forholdet deres». Jeg kunne vært tilbøyelig for å forstå det om det angikk direkte sønnen og han tenker det er noe helt krise du har skjult for han. Anonymkode: 1b07c...d73
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #65 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da aner jeg ikke hvorfor han skulle snakke med samboeren din om det, før deg. Jeg så for meg at han tenkte som far «Shit, dette er faktisk ekstremt viktig at sønnen min vet, for fremtiden - i forholdet deres». Jeg kunne vært tilbøyelig for å forstå det om det angikk direkte sønnen og han tenker det er noe helt krise du har skjult for han. Anonymkode: 1b07c...d73 Hvorfor han mente det var innenfor å diskutere dette med min mann vet jeg ikke. Det er ingen informasjon der som kan være skadelig for min mann eller som han ikke vet om. Jeg har opplevd ting i livet mitt, som jeg fremdeles sliter med i dag, men ingenting som påvirker andre enn meg selv. Samtidig så er jo dette mannen som mente det var innenfor å lese posten min, så kanskje han ville vite mer?? Jeg vet ikke, men jeg skal få mannen til å spørre når han tar kontakt. Anonymkode: 5df12...a03 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #66 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ekstremt frekt og hadde faktisk kuttet all kontakt. Tenker at en ting er at mange selvfølgelig mener at man ikke skal dele bank ID, men det gjør man faktisk noen ganger til noen man stoler på og da regner man med at de gjør det som er avtalt, ikke noe annet. Jeg betaler ofte regninger for mannen min, eller gjør andre oppgaver som krever bank ID innlogging for han. Men har aldri rørt noe annet enn det som er avtalt! Det er som å åpne andres brev som kommer i posten også. Anonymkode: feceb...b1d Kuttet all kontakt?? Dette er en mann som tydeligvis hjelper voksne «barn» økonomisk siden han har bankID Anonymkode: 8b8c5...c3f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #67 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kuttet all kontakt?? Dette er en mann som tydeligvis hjelper voksne «barn» økonomisk siden han har bankID Anonymkode: 8b8c5...c3f Man kan fint hjelpe uten bankID, så her har TS gått på en stor blemme. Man kan være død uten at en annen trenger å logge inn på en annens bank for å ordne ting… Anonymkode: c88de...60c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #68 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ekstremt frekt og hadde faktisk kuttet all kontakt. Tenker at en ting er at mange selvfølgelig mener at man ikke skal dele bank ID, men det gjør man faktisk noen ganger til noen man stoler på og da regner man med at de gjør det som er avtalt, ikke noe annet. Jeg betaler ofte regninger for mannen min, eller gjør andre oppgaver som krever bank ID innlogging for han. Men har aldri rørt noe annet enn det som er avtalt! Det er som å åpne andres brev som kommer i posten også. Anonymkode: feceb...b1d Forfalsker du også signaturen hans på dokumenter i enkelte tilfeller? Bank ID er en elektronisk signatur. Du kan i teorien ta opp og svindle han; uten at han har noen rettigheter. Anonymkode: 1b07c...d73 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #69 Skrevet 18. juli 2023 Har du sjekket om han har lest journalen din på nett også? Tror du kan se forrige innlogging der. Anonymkode: 07674...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #70 Skrevet 18. juli 2023 Har ikke lest hele tråden, men har du snakket med mannen din? Hva sier han? Kan dere sette dere ned å ta en voksen samtale med svigerfar? Dette er på ingen måte greit, men er vel lite man kan gjøre annet enn å snakke om det han har lest. Du kan ikke spole tiden tilbake, så det handler om å gjøre det beste ut av det. Svigerfar bør få vite hvor skuffet du/dere er og at det han har gjort er skikkelig dårlig gjort. Ellers så ER det faktisk allmennkunnskap å vite at man ikke deler bankID med noen, jeg er gift og har felles barn og deler ikke bankID med min mann. Betaler jeg regninger gjør jeg det via felles kontoer, legeopplegg fikser han stort sett selv og de gangene jeg har hatt behov for å gå inn på noe kun gan har tilgang til (et par av forsikringene våre er registrert i bare hans navn, men vi er alle dekket) så setter vi oss ned sammen. Anonymkode: d30ca...b5d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #71 Skrevet 18. juli 2023 Snakk med en terapeut hvis du hat mulighet. Sånne konflikter i familien er vonde og vanskelige. Samtidig så m du/dere sette grenser. Og nå vet dere at dere aldri bør stole på svigerfar igjen Anonymkode: bdc24...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #72 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du sjekket om han har lest journalen din på nett også? Tror du kan se forrige innlogging der. Anonymkode: 07674...f6a Kan ikke se innlogginger. Vet du hvor du kan se det? Anonymkode: 5df12...a03
Heydayotheinterweb Skrevet 18. juli 2023 #73 Skrevet 18. juli 2023 Det er ulovlig og han har innrømt handlingen. Du burde anmelde. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #74 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke lest hele tråden, men har du snakket med mannen din? Hva sier han? Kan dere sette dere ned å ta en voksen samtale med svigerfar? Dette er på ingen måte greit, men er vel lite man kan gjøre annet enn å snakke om det han har lest. Du kan ikke spole tiden tilbake, så det handler om å gjøre det beste ut av det. Svigerfar bør få vite hvor skuffet du/dere er og at det han har gjort er skikkelig dårlig gjort. Ellers så ER det faktisk allmennkunnskap å vite at man ikke deler bankID med noen, jeg er gift og har felles barn og deler ikke bankID med min mann. Betaler jeg regninger gjør jeg det via felles kontoer, legeopplegg fikser han stort sett selv og de gangene jeg har hatt behov for å gå inn på noe kun gan har tilgang til (et par av forsikringene våre er registrert i bare hans navn, men vi er alle dekket) så setter vi oss ned sammen. Anonymkode: d30ca...b5d Har pratet med mannen og han er også skuffet og lei seg, aller mest på mine vegne. Han har lovet å støttet meg og ønsker selv å gjøre det klart for svigerfar at han har tråkket langt over grensen. Vi får se når/om svigerfar tar kontakt. Jeg ser for meg at han tar kontakt og ikke en gang nevner det, men prøver å dytte det under teppe. Når det gjelder bankid så vet jeg jo egentlig det, men i den situasjonen vi stod i så opplevde jeg det som den eneste løsningen og jeg valgte å stole på denne mannen da han aldri har gitt meg grunn til å ikke stole på han, men nå har jeg jo lært. Sa nettopp til mannen at jeg aldri i mitt liv kommer til å dele noe slikt igjen. Skjønner jeg har vært dum, men jeg hadde sånn tillit til han. Anonymkode: 5df12...a03 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #75 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har grått i timesvis… er helt fra meg. Mye personlig informasjon jeg aldri i mitt liv hadde vurdert å dele med familie. Han kontaktet min partner og ville snakke om det han hadde lest… Anonymkode: 5df12...a03 Shit happens. Det går fint. Anonymkode: 0fd7d...6aa
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #76 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan ikke se innlogginger. Vet du hvor du kan se det? Anonymkode: 5df12...a03 Trykk på navnet ditt (øverst) - «profil og innstillinger» - «bruk og tilganger». Her står alle innlogginger du har gjort Anonymkode: 07674...f6a 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #77 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Trykk på navnet ditt (øverst) - «profil og innstillinger» - «bruk og tilganger». Her står alle innlogginger du har gjort Anonymkode: 07674...f6a Se der ja! Den eneste jeg er litt usikker på er en fra 04.07, men det kan jo hende jeg har glemt det. Anonymkode: 5df12...a03
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #78 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Se der ja! Den eneste jeg er litt usikker på er en fra 04.07, men det kan jo hende jeg har glemt det. Anonymkode: 5df12...a03 Hadde du noen grunn til å logge deg inn før nå da? Anonymkode: 23a57...c58
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #79 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde du noen grunn til å logge deg inn før nå da? Anonymkode: 23a57...c58 Har vært innpå de sidene før, men mener det er lenge siden. Samtidig så vil jeg jo ikke anklage han for noe han ikke har gjort. Anonymkode: 5df12...a03 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #80 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært innpå de sidene før, men mener det er lenge siden. Samtidig så vil jeg jo ikke anklage han for noe han ikke har gjort. Anonymkode: 5df12...a03 Det høres jo veldig ut som om han har gjort det...? Anonymkode: 23a57...c58 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå