Gå til innhold

Svigerfar leste privat post

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Anonymmann26 skrev (4 minutter siden):

Får du noe regninger i Digipost? 

Ikke regninger, men informasjon som er relativ til økonomi. 

Anonymkode: 5df12...a03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har grått i timesvis… er helt fra meg. Mye personlig informasjon jeg aldri i mitt liv hadde vurdert å dele med familie. 

Han kontaktet min partner og ville snakke om det han hadde lest… 

Fy f**n, for en forferdelig mann!

Bare husk at DU ikke har noe å skamme deg over, hvis du gjør det over noe av informasjonen han lurte til seg. Han derimot, han burde skamme seg så utrolig mye at han kryper på knærne for å unnskylde seg.

Sender deg en stor klem :hjerte:

Anonymkode: 60dab...f69

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ekstremt frekt og hadde faktisk kuttet all kontakt. Tenker at en ting er at mange selvfølgelig mener at man ikke skal dele bank ID, men det gjør man faktisk noen ganger til noen man stoler på og da regner man med at de gjør det som er avtalt, ikke noe annet. Jeg betaler ofte regninger for mannen min, eller gjør andre oppgaver som krever bank ID innlogging for han. Men har aldri rørt noe annet enn det som er avtalt! Det er som å åpne andres brev som kommer i posten også. 

Anonymkode: feceb...b1d

Hvis du trenger tilgang til din manns bankkonto gir han deg disposisjonsrett, og du logger deg inn med egen bank id. 

Anonymkode: bb32d...3b8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dersom du får regningene i Digipost, og disse beskjedene kom i digipost. Så er det innafor, kan være han er uskyldig, at han trodde det kunne være faktura deg.  Du har selv gitt han tilgang.   Når det er sakt, så skal ikke bankID deles med noen. Ikke engang med ektefelle.     

Anonymkode: 632bf...bb4

Nei, det var ikke en feil. Tittelen på brevet gjør det særdeles klart hva det er og han vet hva det gjaldt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det informasjon i brevet du ikke har fortalt mannen din? Og i så fall hvorfor? 

Anonymkode: 9c9c5...43c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fy f**n, for en forferdelig mann!

Bare husk at DU ikke har noe å skamme deg over, hvis du gjør det over noe av informasjonen han lurte til seg. Han derimot, han burde skamme seg så utrolig mye at han kryper på knærne for å unnskylde seg.

Sender deg en stor klem :hjerte:

Anonymkode: 60dab...f69

Tusen takk, det setter jeg stor pris på ❤️ Mer enn du aner egentlig. Kjenner meg så liten av en eller annen grunn. Innvandert… 

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det informasjon i brevet du ikke har fortalt mannen din? Og i så fall hvorfor? 

Min mann vet alt om meg, men det er et valg jeg har tatt fordi jeg ønsket å dele det. Det er ikke noe jeg har gjort gale, det er ting jeg har vært utsatt for. 

• Liker 3
  • Hjerte 15
Skrevet

Føler så med deg!! ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forvente at min mann tok en alvorsprat med svigerfar og at det kom en unnskyldning fra svigerfar. Han bør også få beskjed om at innholdet ikke skal nevnes igjen.

Dersom forholdet ellers er godt hadde jeg prøvd å legge det bak meg.

Anonymkode: ad274...9a0

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke bare er han frekk nok til å lese, men han ringer fordi han vil snakke om det han har lest også? Jeg hadde undersøkt mulighetene mine for å anmelde. Ja, du hadde gitt han tilgang, men ikke tillatt han dette. Hvis jeg gir svigerfar nøkler for å vanne blomster står han ikke fritt til å rane meg for alt jeg eier. 

Anonymkode: a5b8e...ca4

Huff, ja det er nettopp det. Han er ikke flau en gang, bare tar seg til rette og leser posten vår. Føler ikke jeg kan anmelde, vil jo ikke lage dårlig stemning :( 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, ja det er nettopp det. Han er ikke flau en gang, bare tar seg til rette og leser posten vår. Føler ikke jeg kan anmelde, vil jo ikke lage dårlig stemning :( 

Det er han som har laget dårlig stemning, ikke du. Husk det! Det er han som har gjort noe galt

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg tenker at den som er så dum at han deler ut sin høyst personlige bankID, får skylde seg selv. Det der er bare ren idioti. Det er mulig å gi andre tilgang til f.eks. Skattemeldingen, dersom det er behov for det. Gå for den løsningen neste gang.

Anonymkode: 4f64a...b76

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke bare er han frekk nok til å lese, men han ringer fordi han vil snakke om det han har lest også? Jeg hadde undersøkt mulighetene mine for å anmelde. Ja, du hadde gitt han tilgang, men ikke tillatt han dette. Hvis jeg gir svigerfar nøkler for å vanne blomster står han ikke fritt til å rane meg for alt jeg eier. 

Du kommer nok ingen vei med å anmelde når du selv har gitt ham tilgang. Det er ikke bare dumt å dele bankID med noen, det er brudd på avtalen med banken, og banken har full rett til å sperre bankIDen og ikke gi deg ny.

Anonymkode: 63633...f87

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde forvente at min mann tok en alvorsprat med svigerfar og at det kom en unnskyldning fra svigerfar. Han bør også få beskjed om at innholdet ikke skal nevnes igjen.

Dersom forholdet ellers er godt hadde jeg prøvd å legge det bak meg.

Anonymkode: ad274...9a0

Er nok slik det blir tenker jeg. Vil ikke ødelegge noe forhold eller skape dårligere stemning, men den sosiale angsten min skal få kjørt seg… 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvordan hadde du reagert?

Det er ikke OK, men du har -billedlig talt- åpnet alle brevene og lagt dem på kjøkkenbordet foran ham.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er han som har laget dårlig stemning, ikke du. Husk det! Det er han som har gjort noe galt

Takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg noen gang helt hadde tilgitt det, syns det er mye verre enn feks han tok ting/penger av meg. Ikke ta noe skyld eller skam - det er bare hans. 

kjenner jeg meg selv rett hadde jeg nok lukket den døra og ikke orket å forholde meg til han. Men det er sikkert bedre å ta praten når det har gått litt tid (og du og mannen har håndtert litt sammen), og kreve sviger for svar 

Anonymkode: 8e3f8...38f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke OK, men du har -billedlig talt- åpnet alle brevene og lagt dem på kjøkkenbordet foran ham.

Nja, ikke helt enig. Kanskje åpnet konvoluttene og lagt de på benken, men man må jo faktisk klikke på lenkene for å åpne. Og man kan fint se hva det gjelder før man klikker på lenken. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kommer nok ingen vei med å anmelde når du selv har gitt ham tilgang. Det er ikke bare dumt å dele bankID med noen, det er brudd på avtalen med banken, og banken har full rett til å sperre bankIDen og ikke gi deg ny.

Anonymkode: 63633...f87

Det kan godt stemme. 

Skrevet

Nja, ikke helt enig. Kanskje åpnet konvoluttene og lagt de på benken, men man må jo faktisk klikke på lenkene for å åpne. Og man kan fint se hva det gjelder før man klikker på lenken. 

Potatos, potatoes….

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min mann vet alt om meg, men det er et valg jeg har tatt fordi jeg ønsket å dele det. Det er ikke noe jeg har gjort gale, det er ting jeg har vært utsatt for. 

Uansett om det hadde vært ting du hadde gjort eller blitt utsatt for så skulle ikke svigerfaren din lese din private post. Det er et kjempe overtramp! 

men det er bra mannen din vet om det som står der så du ikke i tillegg må fortelle han det! 

føler veldig med deg! Du har all rett til å være kjempe sint 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...