Gå til innhold

Argumenter for/imot seksuell promiskuøs atferd kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags ynkelig krek er villig til å avstå fra andre kvinner for ei som haugevis av andre menn har hatt før ham?

Anonymkode: cbb9e...c42

Oppegående og fungerende menn skjønner at de ikke kan forvente seg noe mer enn de selv kan tilby, på alle områder.

Lever du selv etter amerikanske nymoralistiske regler og avstår fra sex før ekteskapet, så kjør på og let etter en tilsvarende kvinne. Gjør du ikke det, men mener at dama skal leve sånn eller slik og ikke ligget med de hun vil, blir du trolig både dameløs og bitter. Damer godtar ikke dobbeltmoral mer.

Anonymkode: 7d422...c6d

• Liker 6
Skrevet
Snok1 skrev (På 19.7.2023 den 8.23):

Argumentér heller for at kvinners promiskuitet skal behandles annerledes enn menns ditto.

Dette er et spørsmål som er satt opp for provokasjon.

Nå er det engang slik at det er forskjell på menn og kvinners seksuelle adferd og behov. Om det føles urettferdig eller ikke spiller nada rolle egentlig.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oppegående og fungerende menn skjønner at de ikke kan forvente seg noe mer enn de selv kan tilby, på alle områder.

Lever du selv etter amerikanske nymoralistiske regler og avstår fra sex før ekteskapet, så kjør på og let etter en tilsvarende kvinne. Gjør du ikke det, men mener at dama skal leve sånn eller slik og ikke ligget med de hun vil, blir du trolig både dameløs og bitter. Damer godtar ikke dobbeltmoral mer.

Kvinner vi ha en mann med sosioøkonomisk status, altså en mann med en fortid som har gitt ham sosioøkonomisk status. Kvinner stiller absolutt krav til en manns fortid.

Og så tror de likevel at menn ikke skal kunne stille krav til en kvinnes fortid.

Det er kvinner som er dobbeltmoralske. Men en bra mann som kjenner sin verdi ignorerer selvfølgelig dette tøyset.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva slags ynkelig krek er villig til å avstå fra andre kvinner for ei som haugevis av andre menn har hatt før ham?

Ingen kvinner vil at menn skal avstå fra andre kvinner fordi han forventer at kvinner skal spare seg til ham. De fleste menn og kvinner ønsker en partner med en normal sexuell erfaring i forhold til alder og tidligere forhold. menn har ikke hatt kvinner og man avstår ikke fra sex fordi det er noe en fiktiv fremtidig partner ønsker. Man følger sine egne verdier, og jeg kan love deg at du skal lete lenge etter en kvinne som ser etter en mann som har dårligere selvdisiplin og lavere forventninger til seg selv enn andre. Men er ikke et ynkelig krek om man ser på få sexpartnere hos en partner, og setter samme standard for seg selv. Mann er ynkelig om han tror man får diplom for å avstå fra sex. Ryggrad er sexy.

Endret av Helene1982
  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (Akkurat nå):

Nå er det engang slik at det er forskjell på menn og kvinners seksuelle adferd og behov. Om det føles urettferdig eller ikke spiller nada rolle egentlig.

Jeg tror ikke du er dame? Hva vet du om det, annet enn Okcupid og noen obskure amerikanske "forskningsgreier" publisert og "forsket" fram av folk med agenda og trolig subsidier?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner vi ha en mann med sosioøkonomisk status, altså en mann med en fortid som har gitt ham sosioøkonomisk status. Kvinner stiller absolutt krav til en manns fortid.

Og så tror de likevel at menn ikke skal kunne stille krav til en kvinnes fortid.

Det er kvinner som er dobbeltmoralske. Men en bra mann som kjenner sin verdi ignorerer selvfølgelig dette tøyset.

Du tar jo helt feil. Likestilte damer søker likeverdige menn, og i sånne forhold har begge utdanning og relativt lik lønn. Du driver propaganda for et verdensbilde der menn "kjøper" unge jomfruer til odel og eie, og hevder søren meg det er i damers interesse også? Bare skrøner.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Thanos skrev (4 minutter siden):

Hvis du skal komme med en lang rant om biologi nå, bør du ha troverdige kildereferanser.

Sannheten er at i et egalitært og likestilt samfunn er de viktorianske moralnormene som har preget vår kultur ikke lenger nødvendige. 
Kvinner og menn av alle legninger kan leve ut sine liv, sine karrierer og sin egen seksualitet og finne en partner som passer akkurat dem og stifte familie med. 
Det er ingenting tapere som har tatt på seg å være voktere av fortidens moral kan gjøre med dette. Tid beveger seg alltid framover.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det samme kreket som hopper fra fitte til fitte, og samtidig forventer at damene er jomfruelige?

Anonymkode: d06d1...b42

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (10 minutter siden):

Overhodet ikke. Jeg er kvinne, og har stort sexbehov. Har alltid hatt større seksuell appetitt enn mennene jeg var i forhold med. Du må virkelig slutte å tro at kvinner tvinger seg til sex med menn for husfredens skyld. At kvinner har pliktsex med DEG, betyr ikke at de har det samme med andre menn. Du tenner dem rett og slett ikke. Så enkelt er det. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg tror ikke du er dame? Hva vet du om det, annet enn Okcupid og noen obskure amerikanske "forskningsgreier" publisert og "forsket" fram av folk med agenda og trolig subsidier?

Biologien er enig med meg. (Vitenskapen) Feminismen er nok enig med deg. Jeg vet hvilke side jeg ønsker å stå på.

AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (4 minutter siden):

Biologien er enig med meg. (Vitenskapen) Feminismen er nok enig med deg. Jeg vet hvilke side jeg ønsker å stå på.

Du ønsker sikkert å stå på den siden som forklarer hvorfor kvinner ikke ønsker å ha sex med deg. Selvfølgelig er det mye større trøst å forklare det med at kvinner generelt har veldig lav sexlyst og lite behov for sex, ennå innse at det har noe med deg som sengepartner/partner å gjøre. Mange kvinner har stor sexlyst. Men i Norge er det helt greit å innrømme det. I puritanske USA med abortforbud, "kyskhetsløfter" på ungdomsleir og steng seksualmoral forankret i gammeldags, konservativt kristent syn - not so much. Derfor er ikke amerikanske undersøkelser så veldig overførbare på norske forhold. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Hvis du skal komme med en lang rant om biologi nå, bør du ha troverdige kildereferanser.

Sannheten er at i et egalitært og likestilt samfunn er de viktorianske moralnormene som har preget vår kultur ikke lenger nødvendige. 
Kvinner og menn av alle legninger kan leve ut sine liv, sine karrierer og sin egen seksualitet og finne en partner som passer akkurat dem og stifte familie med. 
Det er ingenting tapere som har tatt på seg å være voktere av fortidens moral kan gjøre med dette. Tid beveger seg alltid framover.

Det morsomme er at det egentlig aldri har vært sånn at folk har hatt noen seksuell moral. Man skal ikke lese særlig mye historie for å forstå det 😄

Anonymkode: 68e77...4aa

AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (Akkurat nå):

Skikkelig sløv påstand. Jeg er godt gift på n-te året, har voksne barn, en likestilt mann og vi har grei inntekt begge to. Hvilke fordeler mener du denne biologien gir deg?

Når jeg kjenner etter, er jeg lykkelig og fri og med handlingsrom og økonomi til å gjøre mitt, og jeg angrer ikke et sekund på seksuelle eksesser  fra før jeg traff mannen min.

Den samme friheten ønsker jeg for døtrene mine, så de er advart mot inceler og dobbeltmoralister og fordummende kvasivitenskap fra de var ca 10. Heldigvis har de hørt på mor.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det morsomme er at det egentlig aldri har vært sånn at folk har hatt noen seksuell moral. Man skal ikke lese særlig mye historie for å forstå det 😄

Anonymkode: 68e77...4aa

Nettopp. Hos vikingene var det ingen jomfrukult for kvinner, og likestillingen var mye større enn senere, da kristendommen kom til, og kvinner mistet de fleste rettighetene. Så det eksisterer ikke noe BIOLOGISK seksualmoral. Hos dyrene, for eksempel, driter hannen i hvor mange hanner som har paret seg med hunnen han har lyst på, før ham. Han vet det ikke engang. Hunder og katter kan for eksempel få valper/kattunger fra flere forskjellige fedre i samme kull, uten at hannhunder/hannkatter skyr dem som mødre for senere avkom, fordi de har "pult rundt". Seksualmoral for kvinner er skapt av menn som tidlig forstod at de måtte ha en fast tjener/behovstilfredsstiller for å oppnå noe på jakt, i maktposisjoner, i vitenskapen osv. Siden jeg som tidligere fulltids alenemor kan med hånden på hjertet si at det å måtte ta seg av en ungeskokk, hus og toppstilling er SVÆRT utfordrende, og så vidt mulig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skikkelig sløv påstand. Jeg er godt gift på n-te året, har voksne barn, en likestilt mann og vi har grei inntekt begge to. Hvilke fordeler mener du denne biologien gir deg?

Når jeg kjenner etter, er jeg lykkelig og fri og med handlingsrom og økonomi til å gjøre mitt, og jeg angrer ikke et sekund på seksuelle eksesser  fra før jeg traff mannen min.

Den samme friheten ønsker jeg for døtrene mine, så de er advart mot inceler og dobbeltmoralister og fordummende kvasivitenskap fra de var ca 10. Heldigvis har de hørt på mor.

Samme her. Mine sønner har fått forklaring i holdninger og dobbeltmoral, mens døtre har blitt advart mot menn med slike holdninger. Jeg er også godt gift med en mann som ikke engang har spurt hvor mange jeg har hatt før ham. Han bryr seg ikke. Vi har god sex hver dag, og han elsker meg. Han ser også at jeg er stødig, trofast og har øyne kun for ham. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
Thanos skrev (24 minutter siden):

Er din påstand at menn generelt er mer "løse" enn kvinner? Og om svaret er ja, hvorfor ønsker ikke menn med sine sexuelle behov at kvinner også har glede av sex?

AnonymBruker
Skrevet

Å ligge med mange…..hvilket behov dekker du da? Svært mange som ligger rundt og har en «seksuelt utfordrende» klesstil og oppførsel har og en journal i psykiatrien. Barndomstraumer, overgrep, mobbing osv. viser seg i en oppførsel der en tror at en må tilfredsstille andre på ulike måter for å bli godtatt.  Feks så var det en sak i media det det nærmest var sport i å ligge med flest og gjerne kompisen din samtidig, normal oppførsel? Neppe. Menn som skryter av å ha ligget med x antall kvinner, og som ser på seg selv nærmest som en gud. Ønsker å bli tilbedt og at det skal rulles ut rød løper for han, kan nok nøste tilbake noe grums i barndommen😉

Jobbet en periode i psykiatrien og det var flust av mannfolk som pratet om sensuell oppførsel og hvor frigjørende det var, mens de satt på rommet sitt og runket og skrev kontaktannonser🙈 Og kvinner som desperat søkte seksuell kontakt hos de mannlige pleierene….. 

Anonymkode: 62d66...d64

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De fleste av dine argumenter er jo moralske. 

Det må du nesten utdype. Risiko for sykdom eller farlige situasjoner er ikke en motalsk vurdering. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å ligge med mange…..hvilket behov dekker du da? Svært mange som ligger rundt og har en «seksuelt utfordrende» klesstil og oppførsel har og en journal i psykiatrien. Barndomstraumer, overgrep, mobbing osv. viser seg i en oppførsel der en tror at en må tilfredsstille andre på ulike måter for å bli godtatt.  Feks så var det en sak i media det det nærmest var sport i å ligge med flest og gjerne kompisen din samtidig, normal oppførsel? Neppe. Menn som skryter av å ha ligget med x antall kvinner, og som ser på seg selv nærmest som en gud. Ønsker å bli tilbedt og at det skal rulles ut rød løper for han, kan nok nøste tilbake noe grums i barndommen😉

Jobbet en periode i psykiatrien og det var flust av mannfolk som pratet om sensuell oppførsel og hvor frigjørende det var, mens de satt på rommet sitt og runket og skrev kontaktannonser🙈 Og kvinner som desperat søkte seksuell kontakt hos de mannlige pleierene….. 

Anonymkode: 62d66...d64

Du setter fingeren på det tråden omhandler, veldig godt. Seksuelt utfordrende adferd KAN ha sine årsaker i psykiatrien, men det gjelder BEGGE kjønn. Mange gutter som har vært utsatt for overgrep i barndommen, utvikler avvikende seksualitet eller er promiskuøse, har svært store vansker med å binde seg osv. Det samme med jenter som har opplevd noe traumatisk i barndommen. Enkelte menn ønsker å fremstille det som et utpreget kvinneproblem, mens det for menn er helt naturlig å pule rundt uten å ha noen utfordringer. Slike menn vil ha i pose og sekk. De vil gifte seg med en jomfru, men før det vil de gjerne harve over mange damer, føle deg "macho" og få tilfredsstilt behov. Det de da ikke skjønner, er at jo flere damer de puler, desto mindre dydige damer blir det - både for dem selv og for andre menn med like verdier. De VIL JO IKKE at damer skal slutte å ha tilfeldig sex, for da blir de nødt til å gifte seg unge for å få tilgang til sex i det hele tatt. Det er upraktisk. Derfor ønsker de at kvinner fortsetter å ligge med dem, men samtidig shamer dem for livsstilen. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Det må du nesten utdype. Risiko for sykdom eller farlige situasjoner er ikke en motalsk vurdering. 

Risiko for sykdom er der for BEGGE. Ikke bare kvinnene. Menn kan også bli smittet av herpes, klamydia, HIV og så videre. Eller trodde du at smitten kun gikk en vei - fra mann til kvinne? Farlige situasjoner oppstår når man ligger med menn som man ikke kjenner, som kan være farlige. Hvis man har ligget med et par barndomsvenner, noen kompiser og småkjærester som man kjenner og stoler på, er risikoen for overgrep/vold minimal. Du må også huske at det finnes voldelige og psykopatiske kvinner, så promiskuøse menn løper også en risiko for å bli utsatt for vold. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...