Gå til innhold

Frivillige barnløse og enslige risikerer en belastende, ensom aldersdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dessverre tror jeg veldig mange vil få sjokk i møte med fremtidens eldreomsorg. Det er helt vilt hvor mye dårligere det må bli, da antall eldre øker og vi har ikke sjans til å øke antall hender i eldreomsorgen tilsvarende. Bare å lese siste NOU:»tid for handling», det er skremmende. Det vi har i dag, er himmel i forhold. Og det kommer snart, det merkes allerede. 

Anonymkode: 80e71...8da

Om barn eller ikke vil hjelpe er jo veldig avhengig av mange faktorer. Jeg vil heller anbefale å rigge seg slik at en kan kjøpe seg gode tilpassede boliger, privat hjelp og private tjenester, og være villig til å betale. Så får eventuelle barn være en bonus. 

Anonymkode: 80e71...8da

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor egoistisk er det mulig å bli? Å få barn for at de skal tørke deg bak og være barnepass. Nei da tar jeg heller livet enn å tvinge barna mine til det. 

Anonymkode: fd6b0...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to søsken og vi har et godt forhold til hverandre og til våre foreldre. To av oss er bosatt rundt 8 timers kjøring fra hjemstedet (i ulike retninger), en 3 timer fra hjemstedet. Våre foreldre er friske nå, men jeg har tenkt på dette noen ganger, at vi ikke kommer til å kunne være der for dem i det daglige. Vi er alle etablerte med familier og partnere, og det er ikke aktuelt for noen av oss å bryte opp og flytte «hjem» for å ta oss av gamle foreldre. Så å få barn er ingen garanti for at du har noen der i det daglige når du blir gammel. Selv med gode familieforhold hvor alt er fryd og gammen. Vi har alle sagt at foreldrene er mer enn velkomne til å flytte til oss, men det kommer ikke til å skje. De har sitt nettverk der de har bodd hele sitt liv. 

Anonymkode: 04323...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har to søsken og vi har et godt forhold til hverandre og til våre foreldre. To av oss er bosatt rundt 8 timers kjøring fra hjemstedet (i ulike retninger), en 3 timer fra hjemstedet. Våre foreldre er friske nå, men jeg har tenkt på dette noen ganger, at vi ikke kommer til å kunne være der for dem i det daglige. Vi er alle etablerte med familier og partnere, og det er ikke aktuelt for noen av oss å bryte opp og flytte «hjem» for å ta oss av gamle foreldre. Så å få barn er ingen garanti for at du har noen der i det daglige når du blir gammel. Selv med gode familieforhold hvor alt er fryd og gammen. Vi har alle sagt at foreldrene er mer enn velkomne til å flytte til oss, men det kommer ikke til å skje. De har sitt nettverk der de har bodd hele sitt liv. 

Anonymkode: 04323...8d1

«Vi er etablerte med familier og partnere»…😂😂 nei, folk skiller seg aldri og alle forhold er forever liksom 🤣

Anonymkode: e93b7...20f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig tråd. Og igjen er det mange som likestiller alene med ensom. 

Anonymkode: 8519d...e0e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Vi er etablerte med familier og partnere»…😂😂 nei, folk skiller seg aldri og alle forhold er forever liksom 🤣

Anonymkode: e93b7...20f

Selv om vi skulle skille oss, så har jo våre barn en tilknytning her da. Og vi har hos all vår omgangskrets og vårt liv her, så det er ikke aktuelt å flytte til mitt hjemsted uansett. Jeg har ingen venner der, det er ikke da noe aktuelt å flytte bort fra min omhangskrets (og barn) for å hjelpe mine foreldre i det daglige de siste 5-15 år av livene deres. For hvem vet hvor lenge de lever etter de begynner å ha bruk for mye hjelp. 

Anonymkode: 04323...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For en merkelig tråd. Og igjen er det mange som likestiller alene med ensom. 

Anonymkode: 8519d...e0e

Som alltid. Er selv lei av det 

Anonymkode: e93b7...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...