Gå til innhold

Er dette rødt flagg hos ny kjæreste? (Samvær med barn og eks)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Historien høres lite tillitvekkende ut. 

Enten lyver han om hvorfor han ikke har mer samvær, eller så er han ekstremt tafatt, og jeg vet ikke helt hva som er verst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at denne mannen skal bli fornøyd, så må du ta 100% av alt hjemme med et stort smil og masse energi til sengehygge kl 04 når han kommer og legger seg etter gaming med gutta. Hvis du så mye som hinter til at det hadde vært fint om du fikk litt "avlasting", så kommer han til å klage til den neste dama si, at du bare klaget hele tiden!

Anonymkode: c6f5e...f40

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mobilbruk, så er det som noen skriver her at det er som en vegg mellom foreldrene og barna. Jeg har vært på forestillinger hvor barn som opptrer ser på foreldrene, og noen av de foran meg sitter faktisk og glor på Facebook i stedet for å vise barna at de prioriterer dem. Jeg har måttet dulte borti en far ved siden av meg på en fotballkamp for å si at sønnen hans scoret mål.

Anonymkode: c6f5e...f40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere får barn og senere splitter lag så ser du det andre skriver til deg i dag. For dere kommer ikke til å holde sammen etter barna. Det er ganske sikkert.

Han stiller ikke opp som han skal med barnet han har nå og det er er rødt flagg i seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt frysninger av at du faktisk vurderer å få barn med dette mennesket. Nå setter jeg bare enda mer pris på kjæresten min som prioriterer barnet sitt over alt, som er 100% påkobla hver time de er sammen og som nekter å gå med på mindre samvær selv om mor prøver seg. 
Jaja, lykke til!!

Anonymkode: 774ad...075

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ville forsøkt å nøste mer opp i dette med samvær. Fått frem at det virker som om noe skurrer når det ikke virker som han har interesse eller tar initiativ til samvær. Og at hvis han faktisk vil ha samvær, men assosierer det med noe negativt pga eksen, så skal du støtte ham så godt du kan. Forsøk gjerne å få han til å innse at det kan bli problematisk både for han og barnet hvis en eller begge vil ha mer kontakt senere. Da er barnet blitt eldre og er trolig påvirket av at far ikke har vært tilstede. Så det kan være vanskelig å bygge en god eller bedre relasjon da. I tillegg fortere gjort for far å skygge banen helt fordi han tror at barnet ikke vil ha interesse av det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS, jeg fikk barn med denne mannen!

Altså trolig ikke -denne- mannen, men jeg fikk barn med hans tvillingbror i latmannssjelen! Han som virket kjempesnill, men kanskje litt tafatt. Som ønsket seg barn og hadde et oppegående jobb- og sosialliv, men det var litt rotete hjemme hos ham da.
Han som virket hjemmekjær, uten at det er noe galt i det; jeg tenkte jo at da blir det sikkert ikke så vanskelig å få barn siden han ikke er så glad i å farte rundt på fylla osv. uansett!

Her sitter jeg, med en 3-åring hvis far aldri har tatt med barnet noe sted på eget initiativ. Far har aldri satt på en klesvask; ikke for seg, ikke for barnet sitt. Han dro imidlertid gjerne til kompisen for å røyke hasj, da! Han synes heller ikke det var noe problem å komme hjem ruset og evt. sove i samme rom som barnet.
Og jeg er en masete drittkjerring, fordi jeg ikke tolererte at han bare satt hjemme hele dagen med iPad/mobil til seg og barnet. Jeg er en drittkjerring fordi jeg krevde at han tok tak i sitt eget liv, og ga barnet sitt det minimum et barn krever.

Vil du ha ham? Du må bare beholde ham. Det er ingen av oss som har barn med ham, som savner han! Kos deg ❤️

Anonymkode: b5d12...052

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en jeg hadde satsa på… Han har allerede svikta 1 barn, hadde ikke tatt sjansen på å få barn med han. Høres ikke ut som noe spesielt interessert i familielivet. Å det er vel en grunn til at han beskriver forholdet med x dama som han gjør… Det er nok ikke hun som er det største problemet der 🙄

Anonymkode: 3ab0e...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får det man tror man fortjener, så her er det ei som er både desperat og har et dårlig selvbilde. Det kan man fint gjøre noe med, men det blir for mye arbeid åpenbart- så da tar man til takke med genetisk søppel og en hverdag som husslave 🙂

Anonymkode: 33d78...2bc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det var ei venninne som hadde fortalt deg dette, hva ville du svart henne? Jeg tror du skal følge magefølelsen din på denne, for du spør av en grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør; er dette et rødt flagg? Massivt svar fra KG; JA! Du; jeg ville egentlig ikke ha svar på spørsmålet mitt…

Anonymkode: a6597...07f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 11.43):

Jeg ser hva dere skriver, og jeg vet at noen ting høres negative ut, men jeg tenker egentlig på om dette er ting som er viktige i det store og hele. Javel, så er han nok ganske konfliktsky og tåler dårlig å bli mast på, men hva om han da ender opp med å gifte seg med en som ikke maser og viser forståelse? Som er ganske avslappet på hva kvalitetstid mellom far og barn innebærer. Moren til barnet er forresten pedagog og bærer nok litt preg av det. Jeg tenker overhodet ikke det er omsorgssvikt at ikke far tar med barnet på aktiviteter. Barnet blir jo aktivisert både i barnehagen, av mor og av besteforeldre, så det lider jo ingen nød om far vil være inne. Jeg er forøvrig glad i finne på ting selv, så jeg ville tatt ansvar for det hvis vi fikk barn sammen. Jeg er heller ikke så nøye på at alt skal deles likt mellom kjønnene og takler fint at ikke søvnen min er sammenhengende, i motsetning til han. Så lenge jeg får nok søvn til sammen så er det jo null stress, tenker jeg. 

I tillegg er det vel en mulighet for at eksen hans ikke er helt grei? I følge kjæresten min er hun f.eks veldig opptatt av eget utseende. Hun har ikke operert seg eller noe sånt, men er visstnok nøye med kostholdet og trener. Det gir vel heller ikke helt mening å trene på kvelden etter at barnet er lagt hvis man er så sliten som hun påstod? Hun har jo fortalt andre at hun var helt utslitt fordi kjæresten min ikke bidro nok. 

Ts

Anonymkode: b8cb1...ba5

Hvor gammel er du? For du virker veldig ung og naiv spør du meg! Hvis det er mulig, ta en prat med eksen eller folk som kjenner henne. Stalk henne gjerne på face, for jeg tror slett ikke hun er slik kjæresten din sier. 

Ut i fra det du skriver så høres det ikke ut som om at dere bor sammen. Om dere gjør det, hva gjør han av husarbeid? Hva gjør han når dere er sammen? Gamer eller sitter på hver deres mobil/ipad? Mistenker du er litt av samme kaliber som ham, ettersom du synes det er greit å sitte å se på mobil/ipad sammen med barnet. Det er langtfra greit! Et barn har behov for å bli sett og lyttet til. Et barn har behov for foreldre som er til stede og ser det, som tar seg av det og er med på ting. Det høres det ikke ut som kjæresten din klarer eller er interessert i. 

 

Anonymkode: a3088...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 11.43):

Jeg ser hva dere skriver, og jeg vet at noen ting høres negative ut, men jeg tenker egentlig på om dette er ting som er viktige i det store og hele. Javel, så er han nok ganske konfliktsky og tåler dårlig å bli mast på, men hva om han da ender opp med å gifte seg med en som ikke maser og viser forståelse? Som er ganske avslappet på hva kvalitetstid mellom far og barn innebærer. Moren til barnet er forresten pedagog og bærer nok litt preg av det. Jeg tenker overhodet ikke det er omsorgssvikt at ikke far tar med barnet på aktiviteter. Barnet blir jo aktivisert både i barnehagen, av mor og av besteforeldre, så det lider jo ingen nød om far vil være inne. Jeg er forøvrig glad i finne på ting selv, så jeg ville tatt ansvar for det hvis vi fikk barn sammen. Jeg er heller ikke så nøye på at alt skal deles likt mellom kjønnene og takler fint at ikke søvnen min er sammenhengende, i motsetning til han. Så lenge jeg får nok søvn til sammen så er det jo null stress, tenker jeg. 

I tillegg er det vel en mulighet for at eksen hans ikke er helt grei? I følge kjæresten min er hun f.eks veldig opptatt av eget utseende. Hun har ikke operert seg eller noe sånt, men er visstnok nøye med kostholdet og trener. Det gir vel heller ikke helt mening å trene på kvelden etter at barnet er lagt hvis man er så sliten som hun påstod? Hun har jo fortalt andre at hun var helt utslitt fordi kjæresten min ikke bidro nok. 

Ts

Anonymkode: b8cb1...ba5

Lykke til!

PS: husk for all del kondom!! Et voksent barn er langt mer krevende et et barn.

Anonymkode: 5952f...a6e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...