Gå til innhold

Er dette rødt flagg hos ny kjæreste? (Samvær med barn og eks)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brent meg litt før, så jeg trenger litt synspunkter på om jeg bare er paranoid eller om dette faktisk tyder på at kjæresten min ikke er så bra som jeg tror.

Jeg er i starten av 30-årene og barnløs. Han er i midten av 30-årene og har et barn på mellom 3 og 4 år. Vi har kjent hverandre i et halvt år. Han var sammen med eksen i ca.10 år, men sier at forholdet i lang tid var konfliktfylt. Hun maste mye om husarbeid og ble sur da han dro på gutteturer. Ble visst generelt sur og kun opptatt av barnet etter at de fikk barn. Han snakker aldri om eksen på eget initiativ, det er jeg som spør. Jobben hans var 1 times kjøring fra der de bodde og fikk barnet, men han flyttet forståelig nok dit jobben er da det ble slutt. Jeg stusser allikevel på at han ikke kan ta denne kjøreturen f.eks én gang i uka for å treffe barnet. Han har ikke noe fast samvær, men må ta kontakt med eksen for å avtale besøk. Han sier han ikke har fast samvær fordi eksen er hysterisk hønemor og overdrev hvor dårlige omsorgsevner han har, så han følte seg presset til å bli med på den ordningen. Hun klagde f.eks på at de bare var inne og så på TV og at han var for mye på mobilen, men dette er jo ikke omsorgssvikt eller mishandling? Jeg stusser allikevel igjen på at han sjeldent kontakter eksen for å avtale besøk/samvær med barnet. Han sier det er fordi det er så dårlig stemning mellom han og eksen, så det blir så ubehagelig. Han er heller ikke noe sosial, så han er enten med meg eller sitter alene og gamer eller driver meg hobbyer (som han gjør hjemme og alene). Han har det ikke direkte skittent hjemme hos seg, men jeg ser jo at det er en del støv og godt inntørkede flekker, så overflatene bærer litt preg av å ikke ha vært vasket på en stund. Det samme gjelder vasken. Det står også fortsatt mange flytteesker rundtomkring, selv om det er 1 år siden han flyttet. 

Han virker ellers veldig oppegående og har en god jobb. Rolig og snill mot meg. Ingen er jo helt perfekte. Hva tror dere? 

 

Anonymkode: b8cb1...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker i alle fall som en veldig tafatt fyr. Og det er usjarmerende, i mine øyne.  

Anonymkode: 2abc9...30a

  • Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva tror dere? 

Jeg tror at dette er en person du skal holde deg unna hvis du er ute etter noe seriøst. Det handler ikke om røde flagg, mer om at han har ikke et ryddig nok liv til at han bør gå inn i noe nytt. Han må rett og slett ordne opp i ting før han drar inn noen andre i livet sitt.

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Ja han høres ut som litt av en catch du.

Nei, han er selvsagt ikke «oppegående». Forstår du virkelig ikke det?

Anonymkode: 02086...d62

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, dette må være trolling. Ingen kan beskrive en så stor dust med så klare ord, uten å forstå at han er fullstendig uaktuell. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette stemmer så høres han ut som evneveik og usjarmerende. Ville IKKE gått videre med forholdet 

Anonymkode: 26351...ffa

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han virker ellers veldig oppegående og har en god jobb. Rolig og snill mot meg. Ingen er jo helt perfekte. Hva tror dere? 

Nei, han virker helt tomsete er hva jeg tror.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en som følger opp jobben sin, men ikke følger opp privatlivet, lar de sosiale relasjonene skure og gå, og skylder på andre når han skuffer dem.

Fungerer ikke i langtidsforhold og vil gi deg mye irritasjon, ekstraarbeid og skuffelser, og hjertesorg for barna dine. 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er i starten av 30-årene og nevner at du er barnløs, så regner jeg med at du ønsker deg barn? Les om igjen det du nettopp har postet, så tenker jeg svaret gir seg selv.. Jeg hadde ikke orket det der selv om jeg ikke ville hatt barn.. 🙄

Anonymkode: 6bf61...51c

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig gullfuglen det der…

Anonymkode: f90c1...15d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du vil ha han, så tar jeg han. Då kan du ta min som har barnet 50%🤮

Anonymkode: cdd60...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, min hadde nok vært noe lignende hvis jeg hadde gått. Bare hatt mer samvær. 

Anonymkode: aa725...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tafatt fyr. Typisk mann som lar seg styre av kvinnfolk og klager over det. Klarer ikke å tenke selv og bare surrer i vei med sine greier og skylder på alle andre. Han høres ut som min eks som ikke har sett barnet sitt på flere mnd «Fordi han ikke får lov av kona, han må nemlig være hjemme med de to fellesbarna». Når jeg sier at han må si at han vil treffe sønnen sin så sier han bare nei, for da blir hun sur. Jeg har gitt opp. Han sier til sin familie at det er jeg som er så vanskelig, men ble kjapt stille derfra da jeg viste den meldingene mellom oss. Styr unna er mitt klare råd. 

Anonymkode: 78cce...ebd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde flagg på rekke og rad! Er han deprimert pga bruddet? Antar hun kastet ham ut pga manglende deltagelse i barnets liv og husarbeid? 

En god far hadde flyttet nært barnet sitt, kjempet for fast samvær, og stått i ubehaget med eksen/barnemor for barnet sin del, og for sin del.. Han virker lat, umoden og tiltaksløs. Hadde vært veldig skeptisk. Og dersom hun har rett, at han bare setter barnet foran en skjerm de få gangene de ses...........

Anonymkode: d26f8...5fb

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min eksmann kunne sikkert sagt det samme om meg. Altså, at jeg bare var sur og kjeftet på husarbeid og at jeg ble skikkelig hønemor etter vi fikk barn. Vel, det er jo fordi han aldri bidro med noe. Bare å få han til å rydde opp etter seg selv var jo et evig mas, noe jeg egentlig ikke ville. Som så mange andre tenkte jeg at dette kom til å gå seg til.. Så fikk vi barn da, han løftet ikke en finger for verken meg eller barnet. Virket ikke interessert i det hele tatt. Jeg var den eneste som tok seg av det nyfødte barnet, som jeg umiddelbart elsket over alt på jord. Så selvfølgelig ble jeg litt ekstra hønemor da, og stolte ikke helt på han som knapt hadde tatt i barnet og ikke virket interessert i det. 

Vi ble skilt da barnet var 6 mnd. Og igjen, far her hadde meldt seg helt ut, så jeg var ikke veldig gira på å sende barnet alene til far hele tiden. Jeg tvilte jo sterkt på omsorgsevnen. 

I vårt tilfelle gikk det med interesse for barnet og samvær seg til. 

Jeg hadde likevel vært sinnsykt skeptisk til en mann som du beskriver i innlegget. Jeg hadde gått videre og sett etter noe bedre

Anonymkode: f61f2...7f9

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres ut som min ex mann, og far til mine 2 barn. Og han sa helt sikkert det samme om meg, men han hjalp overhodet ikke til med noe hjemme, ikke noe med barna, ikke husarbeid, rydda ikke etter seg selv heller. Jeg er ekstremt allergisk mot gress, så den eneste faste oppgaven han hadde, var og klippe plenen. Vi bodde i rekkehus, så var jo ikke mye plen. De 2 siste årene nektet han det og, så da måtte jeg gjøre det. Han sto og så på hvor dårlig jeg ble, og brydde seg overhodet ikke. 

Og i ettertid så er det jo så slitsomt og ha barna, så de har han en helg når det passer han, og han sitter bare inne, sover lenge. Så eldste måtte stå opp med minste, skifte bleie, gi mat og ta seg av han. Men det er jeg som er vanskelig, det er jeg som ikke lar han se barna nok. 

Og mener du virkelig at det er greit, at de få helgene far har barnet sitt, så skal de bare sitte inne, far på mobilen? Hva er da vitsen med samvær med barnet?

Anonymkode: 754f0...048

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har brent meg litt før, så jeg trenger litt synspunkter på om jeg bare er paranoid eller om dette faktisk tyder på at kjæresten min ikke er så bra som jeg tror.

Jeg er i starten av 30-årene og barnløs. Han er i midten av 30-årene og har et barn på mellom 3 og 4 år. Vi har kjent hverandre i et halvt år. Han var sammen med eksen i ca.10 år, men sier at forholdet i lang tid var konfliktfylt. Hun maste mye om husarbeid og ble sur da han dro på gutteturer. Ble visst generelt sur og kun opptatt av barnet etter at de fikk barn. Han snakker aldri om eksen på eget initiativ, det er jeg som spør. Jobben hans var 1 times kjøring fra der de bodde og fikk barnet, men han flyttet forståelig nok dit jobben er da det ble slutt. Jeg stusser allikevel på at han ikke kan ta denne kjøreturen f.eks én gang i uka for å treffe barnet. Han har ikke noe fast samvær, men må ta kontakt med eksen for å avtale besøk. Han sier han ikke har fast samvær fordi eksen er hysterisk hønemor og overdrev hvor dårlige omsorgsevner han har, så han følte seg presset til å bli med på den ordningen. Hun klagde f.eks på at de bare var inne og så på TV og at han var for mye på mobilen, men dette er jo ikke omsorgssvikt eller mishandling? Jeg stusser allikevel igjen på at han sjeldent kontakter eksen for å avtale besøk/samvær med barnet. Han sier det er fordi det er så dårlig stemning mellom han og eksen, så det blir så ubehagelig. Han er heller ikke noe sosial, så han er enten med meg eller sitter alene og gamer eller driver meg hobbyer (som han gjør hjemme og alene). Han har det ikke direkte skittent hjemme hos seg, men jeg ser jo at det er en del støv og godt inntørkede flekker, så overflatene bærer litt preg av å ikke ha vært vasket på en stund. Det samme gjelder vasken. Det står også fortsatt mange flytteesker rundtomkring, selv om det er 1 år siden han flyttet. 

Han virker ellers veldig oppegående og har en god jobb. Rolig og snill mot meg. Ingen er jo helt perfekte. Hva tror dere? 

 

Anonymkode: b8cb1...ba5

Ringer flere varsellamper her

Anonymkode: e551d...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun maste mye om husarbeid 🚩

ble sur da han dro på gutteturer. 🚩

han flyttet dit jobben var da det ble slutt. 🚩

stusser på at han ikke kan ta denne kjøreturen f.eks én gang i uka for å treffe barnet.🚩

Eksen klagde f.eks på at de bare var inne og så på TV og at han var for mye på mobilen,🚩

sjeldent kontakter eksen for å avtale besøk/samvær med barnet.🚩

Han sier det er fordi det er så dårlig stemning mellom han og eksen, så det blir så ubehagelig.🚩

Han er enten med meg eller sitter alene og gamer eller driver meg hobbyer (som han gjør hjemme og alene). 🚩

Huset bærer litt preg av å ikke ha vært vasket på en stund. Det samme gjelder vasken. Det står også fortsatt mange flytteesker rundtomkring, selv om det er 1 år siden han flyttet. 🚩

Anonymkode: b8cb1...ba5

+ mangler selvinnsikt 🚩 og skylder på andre for det meste 🚩

Hva jeg synes? 🚨🏃‍♀️

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...