Gå til innhold

Folk som har tatoveringer: Er de smartere eller dummere enn gjennomsnittsnordmannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle skjønner at det er større sjanse for at en vekter enn en høyesterettsdommer har tatovering. 

Anonymkode: 591c2...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle skjønner at det er større sjanse for at en vekter enn en høyesterettsdommer har tatovering. 

Anonymkode: 591c2...95c

Ikke nå lenger. Hvem som helst har tatoveringer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lorieen said:

Ikke nå lenger. Hvem som helst har tatoveringer i dag.

De som tar tatoveringer kjennetegnes nok  ved at de er impulsive og tar lite gjennomtenkte beslutninger. 

Anonymkode: 591c2...95c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Alle skjønner at det er større sjanse for at en vekter enn en høyesterettsdommer har tatovering. 

Anonymkode: 591c2...95c

Ikke i dag. Pluss at det henger mer sammen med imaget man ønsker å representere, enn intelligensnivået. 

Må man ser hvor dømmende folk er her på kg, så er det jo ganske sannsynlig at en høyesterettsdommer med tatoveringer ikke ville blitt tatt seriøst. 

Anonymkode: b0563...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke i dag. Pluss at det henger mer sammen med imaget man ønsker å representere, enn intelligensnivået. 

Må man ser hvor dømmende folk er her på kg, så er det jo ganske sannsynlig at en høyesterettsdommer med tatoveringer ikke ville blitt tatt seriøst. 

Anonymkode: b0563...a56

Heldigvis ser ikke alle det slik, denne mannen har jo åpenbart fått seg både god utdannelse og gode muligheter på tross av tatoveringer. :)

Screenshot_20230717_015548_Chrome.thumb.jpg.f62d3642df99d4a777dbebc740776478.jpg

Anonymkode: bdb4c...b90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ett av mine barn har en tatovering. Hun tar en master i et realfag. Dum er hun ikke, men - bad taste med tatovering da!! Håper det stopper med den lille hun har....

Anonymkode: 746b3...302

Folk må slutte å tro at master =/= smart. 

Anonymkode: 73363...619

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Folk må slutte å tro at master =/= smart. 

Anonymkode: 73363...619

I tillegg så handler dette om gruppen av de med tatovering er smartere/dummere enn gjennomsnittsnordmannen.  Da blir det irrelevant å si  "Jeg har tatovering og jeg har IQ på over 150". Det som teller er gjennomsnitts-IQen til de med tatovering. 

På samme måte som påstanden "kvinner er i snitt lavere enn menn" kan ikke motbevises ved at noen poster "Jeg er kvinne og jeg er 190 cm høy". 

Anonymkode: 591c2...95c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og kjenner noen menn med tatoveringer disse virker kloke og smarte så kjenner jeg en drøss med jenter som har det og disse virker ikke så smarte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Både og kjenner noen menn med tatoveringer disse virker kloke og smarte så kjenner jeg en drøss med jenter som har det og disse virker ikke så smarte :) 

Så menn med tatoveringer er smarte, mens damer med tatoveringer er lite smarte? 

Anonymkode: 0a48f...d61

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (7 timer siden):

Oppmerksomhet? De fleste har vel tatt IQ-test en eller annen gang i livet. Det er ikke akkurat som at jeg flasher hverken tatoveringene mine eller IQen min til daglig, men når det spesifikt spørres om korrelasjonen mellom IQ og tatoveringer, så er det vel relevant å nevne det, synes du ikke?

Har de fleste tatt det, med kjent resultat?

Tenker du da på et slikt mini test på nett?

Nei, det er helt irrelevant å si at "jeg har ditt og datt IQ og tatovering" når det spesifikt spørres om korrelasjon mellom IQ og tatovering. Er like relevant som å skrive "jeg røyker og har ikke lungekreft" i en tråd om korrelasjon mellom røyking og lungekreft.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så menn med tatoveringer er smarte, mens damer med tatoveringer er lite smarte? 

Anonymkode: 0a48f...d61

Nå snakket jeg om de jeg kjenner  men du har kanskje tatovering og er smart ? men nå kjenner jeg ikke deg så jeg kan ikke uttale meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Folk må slutte å tro at master =/= smart. 

Anonymkode: 73363...619

Enig! Master er ikke noe å skryte av, blir så flau over de som argumenterer med at man er så smart fordi man har en master! Som om alle skal bli skikkelig imponert! Jeg har en master, men den er helt ubrukelig, kun for egen interesse da jeg har fordypet meg på et snevert felt, og gjør meg ikke noe smartere enn naboen med fagbrev med bred kunnskap og masse praktisk og kreativ erfaring!

Anonymkode: 154ab...0f2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Nå snakket jeg om de jeg kjenner  men du har kanskje tatovering og er smart ? men nå kjenner jeg ikke deg så jeg kan ikke uttale meg :) 

Har du tatovering?

Anonymkode: 8eea2...4dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du tatovering?

Anonymkode: 8eea2...4dc

Nei det har jeg ikke dessverre jeg syns ikke så mye om sånt og ville nok valgt en kvinne uten liker best bar hud uten noe liker heller ikke kvinner som sminker seg så de ser ut som gjenferd men jeg har full respekt for at andre liker tatoveringer og det har intet med IQ og gjøre   :) selv min far som var sjømann har heller ikke tatoveringer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har tayoveringer eller ei,spiller ingen rolle for iq..dummeste jeg har lest på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Nei det har jeg ikke dessverre jeg syns ikke så mye om sånt og ville nok valgt en kvinne uten liker best bar hud uten noe liker heller ikke kvinner som sminker seg så de ser ut som gjenferd men jeg har full respekt for at andre liker tatoveringer og det har intet med IQ og gjøre   :) selv min far som var sjømann har heller ikke tatoveringer 

Tydligvis ikke. Men å mestre kunsten med å skrive med riktig tegnsetting, det har noe med intelligens å gjøre. 

Anonymkode: 8eea2...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tydligvis ikke. Men å mestre kunsten med å skrive med riktig tegnsetting, det har noe med intelligens å gjøre. 

Anonymkode: 8eea2...4dc

Det er helt riktig men så har man ikke helt den skolen du har heller er ikke så verst det og bare kunne blokkbokstaver og ikke kan man engelsk heller ? spesialundervisninger er ikke så mye og skryte av i Norge ei heller Barnevernet har ikke en gang vitnemål heller kun kompetansebevis med bare 2 ere 

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når så mange tar tattoeringer som i Norge da blir når det et gjennomsnitt. Min mann har dekket begge armer med tattooeringer men han har målt IQ på 136 så….

Anonymkode: 4b6f7...d24

Har han på begge armer blir jo det 136 delt på 2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skulle sett på gjennomsnitts IQen så er nok den lavere for de med tatoveringer da så å si alle fra underklassen har det, mens blant øvre middelklasse er det mer 50/50.

 

Men siden alle typer folk får tatoveringer(bortsett fra i offentlige "seriøse" stillinger) så sier det veldig lite om et person om de har tatovering. Kunne tenkt meg en selv, men aldri blitt noe av.

Anonymkode: 5b2a2...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...