Gå til innhold

Hvorfor har Østlendinger så vanskelig for å innrømme feil og mangler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har studert med mange østlendinger ( spesielt fra Oslo). Det som har gått igjen er at alle har en fasade og uansett hvor dritt livet er skal de late som alt er bra. I tillegg har de jo ofte null  selvironi, og tar seg selv så høytidelig. 

Blir full kræsj med en vestlending som kaller en spada for en spade og som jeg oppfatter som mer ekte. Men det er kanskje sett på som er svakhetstegn hos Østlendiger å vise sårbarhet? 

Anonymkode: 30ac6...230

Vestlendinger? Du mener de som røyker rullings og drikker kokekaffe?

Anonymkode: 71874...99c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fra Østfold. Jeg hadde ikke overlevd én dag, om jeg ikke hadde hatt selvironi :P 

Har Norges styggeste dialekt og «halve byen» er ufør. Joda. Selvironi må man ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlendinger slik du beskriver de er de som jeg oppfatter som MEGET fiendtlige til ALT som er utenfor dere sfære. Det er så ekstremt med drittslenging og negativitet at man blir dårlig av å være i samme rom som de. Man kan f.eks ta Lothepus. Dra fra han all ydmykheten han viser når han er i "christiania" eller på andre oppdrag han har fått med kjendis tilværelsen sin. Da sitter man igjen med en gjeng nitriste gubber.

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Chill 'n litt. De har regn 290 dager i året. Du ville også vært negativ under slike forutsetninger.

Anonymkode: 840ae...226

Er kanskje derfor de er så brautende? Ellers så hører de ikke selv hva de sier på grunn av alt regnet?

Anonymkode: 01076...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 20.18):

Vestlendinger? Du mener de som røyker rullings og drikker kokekaffe?

Anonymkode: 71874...99c

Hva har rullings med vestlending å gjøre? Jeg er østlending og røyker rullings… Noe galt i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (På 11.7.2023 den 23.37):

Kaller du en spada (hva i all verden er det?) for en spade? Her har du et forklaringsproblem!

Tror det skulle være svada 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 23.41):

Altså, folk som hevder de bare "kaller en spade for en spade", kommer nesten alltid med hatefulle utsagn; rasistisk, sexistisk, etc.

Eks.: "Kvinner skulle ikke hatt stemmerett. Jeg kaller en spade for en spade". "Afrikanere hører til i Afrika. Jeg kaller en spade for en spade"

 

Anonymkode: 840ae...226

Ja det er bare en unnskyldning for å si dumme ting som regel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 23.39):

Hvorfor innrømme feil og mangler når vi er feilfrie?

Anonymkode: 1c121...c60

Arrogansen lenge leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 7/12/2023 at 8:28 AM, AnonymBruker said:

Trøndere kaller virkelig spade for en spade. Skryter uhemmet av seg sjøl i time etter time..,hvis det er så mye bedre. Jeg kunne gjerne tenke meg å slippe denne spaden. 

Østlending.

Anonymkode: 9a98a...11a

Haha godt det er flere. Bodd der oppe i lang tid og angrer på at jeg trodde ting ville bli bedre av å bli boende. 

Anonymkode: 2dc79...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlendinger er jo superironiske! Sarkastiske. De kaller ikke en spade for en spade, de sier t-skje eller grabb, og tror man skal forstå at de er morsomme. En del østlendinger er overhodet ikke det, men oppfattes (av vestlendninger som er vant til annet) som rett og slett dumme (som tolker ting bokstavelig og ikke det motsatte, eller ikke ser "humoren") eller overfladiske og falske, selvom de faktisk mener det de sier "Så fin du er på håret!"- Vestlending som mottar: spydig? Hvorfor sier hun det? Falsk høflighet? Østlending: Mener det, og ønsker å gi et kompliment, og skjønner ikke at det gjør vestlendingen utilpass.

"fant du kjøkkensaksa i går? Det ble fint det, he he" Betyr kanskje "fin på håret" men østlending blir forvirra, hvorfor sier h'n noe slikt? 

Anonymkode: 1921e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...