Gå til innhold

Flere som ikke har kaffetrakter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, og har ikke trakter.

Får jeg besøk så tilbys de sånn kaffe som røres ut i kokt vann.

Er det rart? Lurer på om jeg burde kjøpe en trakter

Anonymkode: 4bfce...aff

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres helt ok ut, jeg hadde det slikt inntil min samboer (nå kone) flyttet inn som drikker kaffe da ble det kapselmaskin.

Endret av NakenPanda
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Drikker masse kaffe, men har ikke kaffetrakter. Har en presskanne som brukes når det er gjester. Ellers går det bare i kapsler. Dyrere, men enkelt for en kopp.

Anonymkode: db909...9bf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kaffetrakter, men om jeg bodde alene hadde jeg nok bare brukt pulverkaffe eller evt maskin med kapsler. Syns det er litt styr og trakte bare til meg selv og jeg er ikke så veldig kresen på kaffe. Syns ikke du trenger å skaffe deg trakter bare for gjester sin del.

Anonymkode: 9bd69...e20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kaffetrakter, men den bruker jeg bare i bursdagsselskap eller ved andre selskap med mange gjester.

Ellers bruker jeg kapselmaskinen.

Anonymkode: e1330...d1c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart i det hele tatt. Hvorfor skal du ha kaffemaskin hvis ikke du selv drikker kaffe? Her i huset drikker vi mye kaffe, og har servert gjester på besøk i alle år. Men for to år siden kjøpte vi oss en dyr kaffemaskin som kun lager en kopp av gangen. Veldig tungvindt når vi har flere på besøk, og vi har fått masse klager allerede på at vi ikke har en maskin vi kan lage til en hel kanne med kaffe.. Men bryr jeg meg? Nei. Vi bruker det som passer oss - og passer det ikke besøket får de ta med seg sin egen kanne. Du drikker ikke kaffe. Hvis gjestene ønsker kaffe får de ta det med selv. 

Anonymkode: 2d04c...534

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går fint med en presskanne du kan bruke til gjester 😊 Koster vel en hundrings på Ikea o.l.

Anonymkode: bdbe1...978

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er litt tvisynt på det. Som gjest må en ta det en får du drikker ikke kaffe og tilbyr pulverkaffe, et greit alternativ, men ikke optimalt.

Kaffe er en sosial drikk alternativt te til de som ikke drikker kaffe. 

Så til spørsmålet om trakter. Trakter er bedre enn pulverkaffe, men vil du imponere som vert kan det være greit å gå for presskanne eller en gammeldags kaffekjel noe som er skjeldent.

En enda mer skjelden metode er vel slike bryggere som danner vakum.

For deg som antagelig ikke har den store interessen for kaffe tror jeg presskanne er tingen, litt billigere enn trakter  tar mindre plass, litt mer oppvask, og bedre resultat.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Drikker sjeldent kaffe, har ikke trakter. Bruker kaffekjele og kokekaffe. Gjester flest syns kokekaffen er bedre enn traktekaffe. Og det er den jo.

• Liker 2
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Jeg har en venninne som ikke drikker kaffe, som har en kapselmaskin som jeg får av på besøk. Jeg er litt sær på kaffesmak så hvis hun hadde tilbudt meg frysetørret kaffe så tror jeg kanskje jeg hadde sagt nei.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kaffetrakter, men har en kaffemaskin.

Anonymkode: 7d312...608

AnonymBruker
Skrevet

Sånn rørekaffe smaker dr@t! Før jeg begynte å drikke kaffe selv, serverte jeg det. Men så begynte jeg å drikke kaffe selv. Fikk rørekaffe hos ei venninne. Jeg klarte ikke å drikke den opp, den smakte så grusomt. Jeg har også smakt kokekaffe på et møte. Vet ikke om han bare er elendig på å lage kaffe eller om kokekaffe alltid er full i grums. Jeg hadde kjøpt en kapselmaskin til gjester om jeg ikke drakk det selv. Kan også brukes til varm sjokolade.

Anonymkode: 0672a...545

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg drikker ikke kaffe og har ikke trakter. Jeg tilbyr de som evt vil ha kaffe når de er på besøk sånn frysetørket kaffe

Anonymkode: 78c73...78e

• Liker 2
Skrevet

Har en kaffetrakter men har ikke brukt den på 8-9 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kaffetrakter, og skal ikke ha det heller.

Gjester kan velge mellom te, pulverkaffe, vann og saft - man skal da ikke måtte ha en kjøkkenmaksin som tar plass som man aldri bruker selv, kun pga at noen gjester kanskje er kresne på kaffen?

Anonymkode: defa2...bba

• Liker 5
Skrevet

Har Pour-over, presskanne og espressomaskin, og ser ikke helt behovet for kaffetrakter i tillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så stygg med gjester at jeg ikke kan tilby de kaffe som smaker godt

Anonymkode: 461c7...732

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg har ikke kaffetrakter eller lignende løsninger, drikker ikke kaffe. Men denne tråden tvinger meg til å måtte gjøre noe med det i nærmeste framtid. 

• Hjerte 1
Gjest Albbas
Skrevet

Pulverkaffe er et dårlig alternativ... 😬😬 Hvis det er viktig for deg å tilby kaffe ville jeg kjøpt en liten presskanne, det er veldig enkelt og greit. Men du er ikke forpliktet til å tilby kaffe, og pulverkaffe er jo greit nok for de som liker det. Jeg forventer ikke å få kaffe hos folk som ikke drikker kaffe, men det er jo hyggelig om noe med ok smak blir servert. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ikke kaffetrakter. Drikker kaffe fra kapselmaskin eller bruker presskanne.

Anonymkode: cc23b...416

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...