Gå til innhold

Hvorfor bidra i samfunnet? (Bitter og evig singel mann)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nettopp. Så i stedet for å messe om at single kvinner over 30 kommer til å dø alene, bør disse mennene se på statistikk om eget kjønn 😁

Anonymkode: ab615...c95

Du koser deg med andres elendighet. Så sjarmerende.

Anonymkode: df7af...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 2.00):

Ja, jeg vet dette høres bittert ut og det er det.

Stiller meg dette spørsmålet ofte. Hvorfor bidrar jeg egentlig til et samfunn hvor jeg aldri får oppleve noen av pluss-sidene ved det?

La oss være ærlige; et menneske som aldri opplever kjærlighet, anerkjennelse og intimitet fra et annet menneske vil slite med å finne mening med noe som helst. Det er de mest naturlige behovene vi har. Hvis man ikke trenger noe slikt er man unormal og sær, da de aller fleste har disse behovene.

Kvinner kan få dette i form av en partner og barn. De kan bestemme helt selv om de vil ha disse tingene. Mulighetene er så mange. Menn må gjøre seg fortjent til dette ved å ha høy status, være kjekk eller ha flere egenskaper. De må kunne vise til noe for å få oppleve disse naturlige behovene.

For oss menn som er helt vanlige, eller under middels, er det nesten ikke mulig å oppnå. Vi blir oversett om vi tjener under en viss grense, er skallet eller overvektig, eller ikke har noe spesielt å bidra med. Det er ALDRI nok å være seg selv.

Mange unge menn i dag sliter med å ikke strekke til, og mange tar selvmord. Og det syns vi som samfunn er helt ok? Det er rett og slett logisk at man ikke klarer å leve om man ikke får dekket naturlige behov. Faktisk veldig forståelig.

Det er typisk at man får rådet om å jobbe med seg selv, men det er vanskelig å gro ut håret når man har mistet det, eller vokse og bli 1.85 som voksen. Det er heller ikke lett å ta høyere utdannelse som voksen, eller å plutselig skulle tjene flere hundretusener mer i året.

Jeg hater ikke kvinner på noen måte, jeg bare misliker sterkt hvordan samfunnet vårt er blitt. Internett var starten på elendigheten, med smarttelefonen og sosiale medier som etterfølgere. Datingapper som Tinder var dødsstøtet.

I min foreldregenerasjon ble hvem som helst fedre og var i forhold. Det er ikke tilfellet lengre. Vi skaper et samfunn med stadig flere frustrerte menn som ikke strekker til.

I årevis har jeg spinket og spart til et potensielt familieliv i fremtiden, men så innser jeg at det tikker mot 40 og at løpet er kjørt for lengst. 40, feit og ferdig osv.. Det jeg føler på nå er at jeg ikke vil bidra i et samfunn hvor skattepengene mine går til barna til alfa-mennene og damene som aldri ville ha meg.

Anonymkode: df7af...c39

Jeg har ikke lest tråden, men, blir veldig trist når du måler opp livet i å få barn og ekteskap. Jeg tenker, da har du fått feile verdier hjemmefra. Jeg kan fortelle om mange ikke hyggelige ting fra barndommen, men, min mor sa alltid, du kan gjøre hva du vil i framtiden. Jeg er sikkert type middels jeg også når det gjelder utseende. Jeg er ikke slank, har noen kilo for mye. 

Jeg har nettopp passert 50.  Min familie kritiserer ikke meg åpenlyst. Det kommer i små samtaler. De elsket x da.  Jeg prøvde å ringe min mor engang, for å fortelle at hverdagen var vanskelig.  Da sa hun helt åpent og ærlig, jeg skulle egentlig være glad for at noen ville være sammen med meg. Jeg er vanskelig, og litt overvektig. Jeg er vanskelig da jeg sliter med kronisk sykdom og ingen tar hensyn til det. Nå har jeg dratt ifra x, og gått ned 15 kilo. Kiloene visste jeg at kom. Han levde på 60 talls mat. Jeg føler meg ikke fin selv om jeg har gått ned så mye i vekt. Jeg tror jeg kommer til å føle meg fin den dagen jeg møter en mann som ser meg som person. Vekt har ingenting med dette å gjøre.  

I mine unge dager ønsket jeg meg en stor familie. 4 barn. Det skjedde aldri. Men, jeg har fått et godt liv likevel. Du kan ikke måle livet ditt i hvor mange barn du har eller om du er gift. Jeg har ikke et perfekt liv, men jeg har et godt liv. Jeg bidrar. Jeg er med på alt av frivilligarbeide.  Når jeg ikke klarer å stå i jobb, så gjør jeg det nest beste. De dagene jeg har fine dager, så bidrar jeg til samfunnet. 

Men jeg er så stolt av datteren. Hun er kjempeforelsket i en mann fra sin hobby. Han er litt stor, og jeg tenker, ja, du har sett at større mennesker kan være bra. Joda, jeg ser tegnene, han kommer til å bli skikkelig stor. Helt andre problemer enn jeg hadde med vekt. Mannen kommer til å bli svær i løpet av 5 år, med mindre hun setter noen grenser. Men bare at hun blir forelsket i en overvektig mann, jeg tenker, noe har jeg lært henne. Se menneske. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
On 7/12/2023 at 3:45 PM, AnonymBruker said:

Status betyr noe. Hvem vil du presentere for dine venninner. Hvem vil de betrakte som et catch og gi deg status og annerkjennelse.

En masterutdannet med tittel som tjener 700.000 i off. Sektor. Eller bilmekaniker som tjener 900.000 i privat næringsliv.

Sosialt akseptert betyr noe for kvinner som konkurrerer. Ikke lat som det ikke betyr noe.

Anonymkode: a3d89...508

Nei, dette er bare i hodet ditt, faktisk. 

Anonymkode: 0a516...0d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er lett gjenkjennelig. Med jevne mellomrom kommer du med disse innleggene dine, hvor du bare sutrer og sutrer. Tar ikke til deg råd. Kvinner er håpløse. Jeg blir så irritert! Men så gjør noe da, om du har det så jævlig! Til å begynne med tok jeg deg på alvor, reflekterte over sytingen din og kom med gode råd (i mine øyne), men det er bare grin grin grin, stakkars meg….! Du bør forstå at nettopp dette er grunnen til at ingen vil ha deg! Du trenger hjelp til å endre tankegangen din! 

Anonymkode: 537b3...142

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du er lett gjenkjennelig. Med jevne mellomrom kommer du med disse innleggene dine, hvor du bare sutrer og sutrer. Tar ikke til deg råd. Kvinner er håpløse. Jeg blir så irritert! Men så gjør noe da, om du har det så jævlig! Til å begynne med tok jeg deg på alvor, reflekterte over sytingen din og kom med gode råd (i mine øyne), men det er bare grin grin grin, stakkars meg….! Du bør forstå at nettopp dette er grunnen til at ingen vil ha deg! Du trenger hjelp til å endre tankegangen din! 

Anonymkode: 537b3...142

Oh yes, det finnes knapt noe rødere flagg enn en mann som er sinna på kvinner fordi han «ikke får sex». Som om sex er noe kvinner skylder menn. 🙄 Gå i deg selv, så finner du nok ut hvorfor ingen kviner vil ha deg. Og nei, det er ikke fordi vi har urimelig høye krav.

Anonymkode: 605a0...8e1

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo godt tankegangen.

Menn i samme situasjon vil forstå. Privilegerte kvinner og menn vil ikke ha forståelse og påstå at alt er din feil, når sannheten er at det er gråsoner her.

Å ikke bidra i samfunnet er jo den definitive spikeren i kista for mulighetene dine. Så er ikke så lurt det.

Anonymkode: 6e3fa...49c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner jo godt tankegangen.

Menn i samme situasjon vil forstå. Privilegerte kvinner og menn vil ikke ha forståelse og påstå at alt er din feil, når sannheten er at det er gråsoner her.

Å ikke bidra i samfunnet er jo den definitive spikeren i kista for mulighetene dine. Så er ikke så lurt det.

Glemte en ting.

Mange snakker om at man ser alle slags menn i forhold. Både skallede, lave, de som tjener dårlig og er overvektige. Men for hver slik mann som er i et forhold, så er det sikkert 10 tilsvarende menn som ikke er det.

Selv blind høne finner korn osv..

Antall single og barnløse menn er høyt og stadig økende. Ikke kom å si at det er KUN menn sin feil?

Det er ingen her som peker på samfunnsmessige faktorer som en forklaring her. Kvinner vil ikke nevne det fordi alle samfunnsmessige faktorer favoriserer dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ingen her som peker på samfunnsmessige faktorer som en forklaring her. Kvinner vil ikke nevne det fordi alle samfunnsmessige faktorer favoriserer dem.

Den var morsom du. Så morsom at jeg glemte å le.

Anonymkode: 276f6...75d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den var morsom du. Så morsom at jeg glemte å le.

Anonymkode: 276f6...75d

Ja, det er fascinerende hvor lett det er for kvinner å le bort menns problemer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det er fascinerende hvor lett det er for kvinner å le bort menns problemer.

Når menn fremstiller det som et problem at de fineste damene ikke vil pule dem, da ler vi. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når menn fremstiller det som et problem at de fineste damene ikke vil pule dem, da ler vi. 

Om du er så desillusjonert at du tror det er det som er kjernen i problemet, så vær så god.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du er så desillusjonert at du tror det er det som er kjernen i problemet, så vær så god.

du bruker det ordet feil, Hun du svarer til er svært illusjonert. 

Anonymkode: cd77f...fd0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (På 6.7.2023 den 21.32):

...  livet du ønsker er å gjøre ingenting og bo i en campingvogn....?

DET er ambisjonen? - å ha det kjedelig og kjipt så du kan godte deg over at ditt ikke- eksisterende bidrag skal bidra til at flere har det kjipt? Ser det er litt vervevilje her, så du ser for deg en campingby med mennesker uten ressurser og uten penger, og hele formålet er at dette skal gi deg glede fordi det går utover andre? 

Hva skal man si......    du trenger virkelig hjelp. 

Misery wants company er det noe som heter. Men enig med deg, er helt målløs. 

Anonymkode: da4e9...e52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del rar logikk her som får meg til å lure på enkelte menns mattekunnskaper. For å ta det med en teskje:

Vi er sånn ca. 50/50 menn og kvinner i Norge. Hvordan blir det da mulig at en stor andel av mannfolka ikke får seg dame, mens en stor andel av damene får seg mann? Ja, jeg forstår at en del gode menn får en runde to med ny kone og ny familie etter en skillsmisse i 40-årsalderen, men de utgjør ikke så veldig mange av andelen. Og hvis det var sånn at det var mange menn som ikke får seg dame, så må det da være tilsvarende mange damer som ikke får menn. Eller mener folk at vi har flerkonerier her? Eller at det er veldig mange flere damer som er lesbiske enn det er menn som er homofile?

Ta et kurs i logikk og mattematikk og kom tilbake med noe fornuftig. Ensomhet og sosial inkompetanse er selvfølgelig et problem, men ikke slik det presenteres i denne tråden her.

Anonymkode: 50349...227

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er preferansene dine egentlig? Det kommer ikke klart frem. MÅ du ha en slank kvinne? Du skriver selv at du er slank, men er du sterk? Har du litt muskler? En litt muskuløs kropp er jo langt mer attraktivt enn en løperkropp, i hvert fall når du er en helt gjennomsnittlig mann med lav til gjennomsnittlig inntekt.

Anonymkode: 55b26...8f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er en del rar logikk her som får meg til å lure på enkelte menns mattekunnskaper. For å ta det med en teskje:

Vi er sånn ca. 50/50 menn og kvinner i Norge. Hvordan blir det da mulig at en stor andel av mannfolka ikke får seg dame, mens en stor andel av damene får seg mann? Ja, jeg forstår at en del gode menn får en runde to med ny kone og ny familie etter en skillsmisse i 40-årsalderen, men de utgjør ikke så veldig mange av andelen. Og hvis det var sånn at det var mange menn som ikke får seg dame, så må det da være tilsvarende mange damer som ikke får menn. Eller mener folk at vi har flerkonerier her? Eller at det er veldig mange flere damer som er lesbiske enn det er menn som er homofile?

Ta et kurs i logikk og mattematikk og kom tilbake med noe fornuftig. Ensomhet og sosial inkompetanse er selvfølgelig et problem, men ikke slik det presenteres i denne tråden her.

Når de får seg en runde to, blir "runde en"-dame singel. Altså, vi har et marginalt overskudd av menn i Norge. Men ellers er det cirka like mange menn og kvinner. Så til enhver tid er det ca. 1 singel dame per 1 singel mann. Jeg forstår heller ikke matten deres. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 6.50):

Du vet at det er begrenset antall unge damer, ikke sant? I tillegg er det flere menn enn damer i Norge generelt. Det er ikke rart mange menn over 40 er såkalt 'ufrivillig' single når de alle vil ha ei på 20. 

Kanskje ikke nå, etter at Norge har fått mange damer fra Ukraina? 

Anonymkode: ac3fc...f97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 13.21):

Det blir vel mer, enten drite i utdanning og karriere og finne seg den mannen som ikke bare puler rundt. Eller pule rundt selv, leve livet og gjøre karriere til plutselig oppdager at har passert 39 og må ta til takke med en gamling, ja.

Mannfolka har bedre tid. Kan drive på sånn ut 40 åra også før de plutselig får sjokk over at de har glemt å skaffe seg familie.

Men nå vil jeg jo ikke akkurat si at en mann på 50 er en gamling for ei på 40 da.

Anonymkode: 1dfc1...324

Joda. Gamling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kanskje ikke nå, etter at Norge har fått mange damer fra Ukraina? 

De fleste ukrainske damer i Norge er gift.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ujevnt fordeling.

Det finnes en mindre gruppe menn som "resirkuleres". Så når man ser på tallene tilslutt vil 90% av damene ha egne barn.

Blant menn er tallet ca 72%.

Tallene viser og at alle menn som får barn etter 40år har barn fra før.

Det er en statistisk sjeldenhet at menn begynner med barn etter 40. SSB oppgir tall for 40 åringer og ikke 70 fordi de er omtrent like.

Så "alle" damer som vil ha barn får barn. De må bare vente på sin tur, når venninnen skiller seg🙂

Får damer valget mellom en barnløs 30åring med normal status eller en helgepappa på 40 med høyere status velger de status og resirkulerer.

Så da blir i praksis fordelingen at 28% av menn velges bort. 20% av menn i andre enden får flere kull.

Anonymkode: a3d89...508

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...