AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #361 Skrevet 11. juli 2023 ClausSaus skrev (3 timer siden): Helt strålende om du har funnet deg en kar du har det flott med. Ingenting bedre enn det. 👍 Men vi er altså allerede oppe på at 3 av 5 studenter er kvinner, noe som betyr at selv med dagens tall vil minst hver tredje kvinne med høyere utdanning ikke kunne finne seg en mann på sitt utdanningsnivå. Overtallet av kvinner er forøvrig økende, og om ganske få år ligger 2 av 3 studenter an til å være kvinner. Men disse tallene vil halvparten av damer med høy utdanning ikke kunne finne en mann med tilsvarende. Apropos "mange kvinner som konkurrerer om få menn"… 😏 Utdanning trenger ikke å være bachelor eller master. Det kan være yrkesfaglig utdanning, for eksempel. Der er menn overrepresentert. Men å være med en kar som så vidt klarte videregående fikset jeg ikke. Anonymkode: ab615...c95
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #362 Skrevet 11. juli 2023 On 7/10/2023 at 11:22 PM, AnonymBruker said: En ting er hva kvinner sier, en annen er hva jeg ser. Hva en alfhann egentlig betyr er jo diffust. For meg kan det være mye forskjellig og mange forskjellige egenskaper. Man må i minste fall ha en av disse; være ekstrovert/utadvendt, være kjekk, god jobb/utdanning/lønn. Har du en av disse egenskapene er det ikke så farlig om du har mistet håret eller er overvektig. Det er et minus, men det er håp. Jeg vet om kjekke menn med lav utdannelse som har partner og barn, mindre kjekke med høy utdannelse som har det. Men blant de med lav utdannelse og mindre kjekke er det verre. Og attpåtil innadvendt personlighet- da er det døden. Men ja, det ville vært rart om min bitterhet skinte igjennom når jeg snakket med jenter. Tror det er ingenting som tilsier verken med språk eller kroppsspråk at jeg har dårlige holdninger mot kvinner (er for øvrig ikke enig i at jeg har det), det er andres ord). Jeg snakker normalt, er høflig/hyggelig, er interessert osv.. Tror rett og slett jeg ikke er kjekk nok, utadvendt nok til å skape noen kjemi. Og de gangene jeg har det (følte i allefall det), så ble jeg avvist når jeg prøvde meg. Anonymkode: df7af...c39 Man ser det man ser etter. Når du ser etter familiemenn som "har noe spesielt" så er det også det du ser. Er det virkelig sant at du ikke vet av en eneste vanlig mann som er i forhold? Det er veldig vanlig at man tror verden er som man ser det. Som om egne øyne er forskning, og at dine omgivelser er representative for hele verden. Det krever muligens en viss ydmykhet å forstå at det ikke nødvendigvis ér som du ser det. Hvis det er tilfelle at du ikke vet av en eneste normal familiemann, altså uten rikdom eller spesielt kjekk, så er det en heelt spesiell tilfeldighet for deg. Du sier "en ting er hva kvinner sier, en annen ting er hva du ser".. Betyr det at du ikke tror på alle de kvinnene her som sier de er sammen med verken spesielt kjekke menn, utdannede eller med gode inntekter? Fordi du ikke har sett det selv? Det er i så fall en veldig stor påståelighet. Våger du å sjekke ut dette videre eller ønsker du å fortsette å tro på kun egen observasjon? Du tror meg kanskje ikke når jeg sier at i min omgangskrets blant helsepersonell er mannfolka helt normale? Det finnes ikke rikdom blant omsorgsarbeidere og sykepleiere. Ikke er de spesielt kjekke eller supersosiale. Mens legene ofte er sammen med andre leger. Sånn er det! Uansett om du ikke tror det. Jeg tror at bitterhet skinner igjennom. Fordi det er vanskelig å late som man har en positiv innstilling om man ikke har det. Og etter min mening så skinner det igjennom her i svaret ditt at du har litt negativ holdning. Det fremstår for meg som du sier at kvinner generelt er kresne og kravstore og kun vil finne seg noen over sin egen standard. Det ér faktisk å ha en negativ holdning fordi det virker som du tenker at alle kvinner er sånn. Mange er det, men det er unntaket ikke regelen. Likedan som mange menn bare vil utnytte kvinner til sex. Det er likevel fåtallet, ikke regelen. Hvis man er innadvent er det vanskeligere å bli kjent med folk, og dating generelt blir vanskeligere. Muligens litt vanskeligere for innadvente menn enn for kvinner, fordi mange kvinner ønsker den gammeldagse føringen fra mannen i initiativ til kontakt. Men stort sett er dating like vanskelig for innadvente og sjenerte kvinner. Når ikke prater går lett på første date, kommer ofte ikke kjemien heller. Men dette har ingenting med at du verken er spesielt kjekk eller rik! Også om man har utfordringer i datinglivet og sjekking er det faktisk mye å lære på youtube og f.eks garugunnshow på instagram (for menn). Jeg selv har slitt, er søt og slank, ikke rik dog, men likevel slitt vanvittig med dating. Jeg gikk i dybden av problemet, måtte trå til med mye selvinnskt for å se mønsker jeg gjør feil. Og her også et spørsmål til deg: kan det være at det føles lettere å skylde på at det er håpløst fordi du ikke er kjekk og rik nok, i stedet for å endre noe hos deg selv? Anonymkode: 1dfc1...324 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #363 Skrevet 11. juli 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Men da er det uansett ikke vits i å være i et forhold. Jeg er for øvrig 37 og ikke 40. Anonymkode: df7af...c39 Det er overhodet ikke for sent for en mann å få barn og familie når han er 37!!! Det er heller ikke for sent når han er 47!! Det er en av velsignelsene menn har her i verden, og bare det å tenke på akkurat denne faktoren gjør at jeg faktisk får litt lite medlidenhet med menn som "sutrer" (sagt på spissen.. forstår at langvarig singelliv er kjipt, MEN verre for en kvinne enn for en mann). For kvinner derimot er det ganske kjørt når vi har passert 40. For menn er det mulig å finne seg yngre dame og få barn sent i livet. Anonymkode: 1dfc1...324 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #364 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da foreslår jeg IT-studier der man er lett eneste jente blant 40 gutter. 😅 Om poenget er å finne en make som har høyre utdannelse. Jeg for min del, synes ikke det er veldig med høyre utdannelse hos partneren. Samboeren min har ikke annet vitnemål enn vidergående og jeg har master. Tror inntekt er viktigere for mange enn utdannelse. Altså, inntekten må ikke være spesielt høy, men må være stabil. Man vil jo ikke starte familien med noen uten stabil inntekt.. Mange jenter tar høyre utdannelse ja men det er svært mange hjelpepleiere, vernepleiere, sykepleier, pedagogiske ledere osv. Alle disse yrkene gir ikke engang en høyre lønn enn elektriker, rørlegger eller tømrer har, som har bare fullført videregående. Anonymkode: 0a516...0d6 Nettopp. Jeg har høyere utdannelse men kan aldri få like høy lønn som min ufaglærte mann (som har fagbrev i noe han ikke jobber med). En stund hadde han lederstilling, lønnen lå langt over hva jeg hadde fått som leder innen mitt yrke. Utdannelse betyr ikke noe, stabilitet betyr noe. Anonymkode: a1d21...7a2 2
Rosakatt Skrevet 12. juli 2023 #365 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 11.27): Det er ikke en ekstraordinær forventning at en mann (i likhet med de aller fleste kvinner) har klart å gjennomføre en bachelor eller masterutdanning, at han har lest litt skjønnlitteratur eller at han har penger, mot eller interesse for å betale sin del av en teatertur eller London-tur eller besøk på den lokale kinesiske restauranten, det er liksom minstekravet. De fleste damer klarer det, da er det ikke ekstraordinært om en mann klarer det. Anonymkode: 22ff7...aac Som dame som ikke har gjort dette, foruten å lese bøker eller betale på den lokale kinaresturanten må jeg si, jo det er det 😅 Kjenner ikke en mann som oppfyller kravene dine, men bor på et lite sted, de fleste er rørlegger, snekker burikkarbeider. Vet ikke om det egentlig er så mange jobber her for de med høy utdanning, foruten leger og advokater. Jo jeg kjenner en advokat som dekker behovene dine, eller den er å dra det langt, jeg er en lettere misslikt bekjent av en 😅 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #366 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nettopp. Jeg har høyere utdannelse men kan aldri få like høy lønn som min ufaglærte mann (som har fagbrev i noe han ikke jobber med). En stund hadde han lederstilling, lønnen lå langt over hva jeg hadde fått som leder innen mitt yrke. Utdannelse betyr ikke noe, stabilitet betyr noe. Anonymkode: a1d21...7a2 Status betyr noe. Hvem vil du presentere for dine venninner. Hvem vil de betrakte som et catch og gi deg status og annerkjennelse. En masterutdannet med tittel som tjener 700.000 i off. Sektor. Eller bilmekaniker som tjener 900.000 i privat næringsliv. Sosialt akseptert betyr noe for kvinner som konkurrerer. Ikke lat som det ikke betyr noe. Anonymkode: a3d89...508 1
Rosakatt Skrevet 12. juli 2023 #367 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Status betyr noe. Hvem vil du presentere for dine venninner. Hvem vil de betrakte som et catch og gi deg status og annerkjennelse. En masterutdannet med tittel som tjener 700.000 i off. Sektor. Eller bilmekaniker som tjener 900.000 i privat næringsliv. Sosialt akseptert betyr noe for kvinner som konkurrerer. Ikke lat som det ikke betyr noe. Anonymkode: a3d89...508 Kvinner blir forelsket. Det handler mest om å finne noen man trives med, elsker osv, ikke å konkurere med andre kvinner. For å være ærlig vil jeg ikke at andre kvinner skal ønske min mann, det kan fort bli drama, tapte vennskap, hjertesorg 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #368 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Status betyr noe. Hvem vil du presentere for dine venninner. Hvem vil de betrakte som et catch og gi deg status og annerkjennelse. En masterutdannet med tittel som tjener 700.000 i off. Sektor. Eller bilmekaniker som tjener 900.000 i privat næringsliv. Sosialt akseptert betyr noe for kvinner som konkurrerer. Ikke lat som det ikke betyr noe. Anonymkode: a3d89...508 Du er så opptatt av status. Denne mannen tjente ikke mange kronene når vi ble sammen, i mnd hadde han en tusenlapp mere enn hva jeg hadde i halv stilling og han jobbet fulltid. At han tjener mye i dag er kun fordi han måtte bytte jobb pga helsa, det fikk han hjelp til gjennom nav. Den statusen han har er omsorgen og kjærligheten han gir meg, det er kun det som teller. Anonymkode: a1d21...7a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #369 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er overhodet ikke for sent for en mann å få barn og familie når han er 37!!! Det er heller ikke for sent når han er 47!! Det er en av velsignelsene menn har her i verden, og bare det å tenke på akkurat denne faktoren gjør at jeg faktisk får litt lite medlidenhet med menn som "sutrer" (sagt på spissen.. forstår at langvarig singelliv er kjipt, MEN verre for en kvinne enn for en mann). For kvinner derimot er det ganske kjørt når vi har passert 40. For menn er det mulig å finne seg yngre dame og få barn sent i livet. Anonymkode: 1dfc1...324 Nei, men realistisk sett er det kjørt for menn ved fylte 40. Veldig få blir far for første gang etter 40, selv om de biologisk kan få barn hele livet. Anonymkode: df7af...c39
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #370 Skrevet 13. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei, men realistisk sett er det kjørt for menn ved fylte 40. Veldig få blir far for første gang etter 40, selv om de biologisk kan få barn hele livet. Anonymkode: df7af...c39 Vil fortsatt ikke kalle det kjørt nei. Jo høyere alder, jo vanligere blir det å finne seg yngre dame. Alt avhenger av om han finner seg dame yngre enn "siste frist alder". Anonymkode: 1dfc1...324
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #371 Skrevet 13. juli 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Status betyr noe. Hvem vil du presentere for dine venninner. Hvem vil de betrakte som et catch og gi deg status og annerkjennelse. En masterutdannet med tittel som tjener 700.000 i off. Sektor. Eller bilmekaniker som tjener 900.000 i privat næringsliv. Sosialt akseptert betyr noe for kvinner som konkurrerer. Ikke lat som det ikke betyr noe. Anonymkode: a3d89...508 Status en individuell definisjon. Noen synes det er status med høy utdannelse, selv om lønna kanskje er dårlig. Noen synes synlige tegn på mye penger er status. For min del vil jeg ha en intelligent mann og synes det er status at han er velformulert og kunnskapsrik, kan snakke om politikk og verden og eksistensielle spørsmål. Anonymkode: 1dfc1...324
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #372 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, men realistisk sett er det kjørt for menn ved fylte 40. Veldig få blir far for første gang etter 40, selv om de biologisk kan få barn hele livet. Anonymkode: df7af...c39 Nettopp. Så i stedet for å messe om at single kvinner over 30 kommer til å dø alene, bør disse mennene se på statistikk om eget kjønn 😁 Anonymkode: ab615...c95 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #373 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil fortsatt ikke kalle det kjørt nei. Jo høyere alder, jo vanligere blir det å finne seg yngre dame. Alt avhenger av om han finner seg dame yngre enn "siste frist alder". Anonymkode: 1dfc1...324 Du vet at det er begrenset antall unge damer, ikke sant? I tillegg er det flere menn enn damer i Norge generelt. Det er ikke rart mange menn over 40 er såkalt 'ufrivillig' single når de alle vil ha ei på 20. Anonymkode: ab615...c95 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #374 Skrevet 13. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Du vet at det er begrenset antall unge damer, ikke sant? I tillegg er det flere menn enn damer i Norge generelt. Det er ikke rart mange menn over 40 er såkalt 'ufrivillig' single når de alle vil ha ei på 20. Anonymkode: ab615...c95 Det er 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, fordelt på alle aldre. Og det er mange kvinner som tror de har all verdens tid til seg selv, utdanning og karriere helt til de plutselig er 40. Et parforhold hvor mannen er 50 og kvinnen er 40 er ikke så uvanlig. "Begrensede muligheter" er noe helt annet enn å si at det er kjørt. Anonymkode: 1dfc1...324
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #375 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, fordelt på alle aldre. Og det er mange kvinner som tror de har all verdens tid til seg selv, utdanning og karriere helt til de plutselig er 40. Et parforhold hvor mannen er 50 og kvinnen er 40 er ikke så uvanlig. "Begrensede muligheter" er noe helt annet enn å si at det er kjørt. Anonymkode: 1dfc1...324 Men veldig mange unge menn vil pule rundt først. Skal vi da drite I utdanning i karriere, og heller vente til mennene blir klare for familie? Eller pule gamlinger? Anonymkode: ab615...c95
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #376 Skrevet 13. juli 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Men veldig mange unge menn vil pule rundt først. Skal vi da drite I utdanning i karriere, og heller vente til mennene blir klare for familie? Eller pule gamlinger? Anonymkode: ab615...c95 Det blir vel mer, enten drite i utdanning og karriere og finne seg den mannen som ikke bare puler rundt. Eller pule rundt selv, leve livet og gjøre karriere til plutselig oppdager at har passert 39 og må ta til takke med en gamling, ja. Mannfolka har bedre tid. Kan drive på sånn ut 40 åra også før de plutselig får sjokk over at de har glemt å skaffe seg familie. Men nå vil jeg jo ikke akkurat si at en mann på 50 er en gamling for ei på 40 da. Anonymkode: 1dfc1...324
Rosakatt Skrevet 13. juli 2023 #377 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men veldig mange unge menn vil pule rundt først. Skal vi da drite I utdanning i karriere, og heller vente til mennene blir klare for familie? Eller pule gamlinger? Anonymkode: ab615...c95 Det er unge menn som vil ha barn å, så man er ikke nødt til å gå etter eldre. Å man kan jo ha utdanning? Og karriere? Føler ikke man trenger å utelukke noen av tingene for å få barn, om det er det du tenker her?
Rosakatt Skrevet 13. juli 2023 #378 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du vet at det er begrenset antall unge damer, ikke sant? I tillegg er det flere menn enn damer i Norge generelt. Det er ikke rart mange menn over 40 er såkalt 'ufrivillig' single når de alle vil ha ei på 20. Anonymkode: ab615...c95 Fortell dem at det er en verden utenfor Norge også. Ikke at jeg ønsker å utsette verdens og Norges kvinner for menn 20 år eldre enn dem 😅 Men ja, det går an å forelske seg utenfor Norge å
I Grosny Skrevet 13. juli 2023 #379 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 2.00): Ja, jeg vet dette høres bittert ut og det er det. Stiller meg dette spørsmålet ofte. Hvorfor bidrar jeg egentlig til et samfunn hvor jeg aldri får oppleve noen av pluss-sidene ved det? La oss være ærlige; et menneske som aldri opplever kjærlighet, anerkjennelse og intimitet fra et annet menneske vil slite med å finne mening med noe som helst. Det er de mest naturlige behovene vi har. Hvis man ikke trenger noe slikt er man unormal og sær, da de aller fleste har disse behovene. Kvinner kan få dette i form av en partner og barn. De kan bestemme helt selv om de vil ha disse tingene. Mulighetene er så mange. Menn må gjøre seg fortjent til dette ved å ha høy status, være kjekk eller ha flere egenskaper. De må kunne vise til noe for å få oppleve disse naturlige behovene. For oss menn som er helt vanlige, eller under middels, er det nesten ikke mulig å oppnå. Vi blir oversett om vi tjener under en viss grense, er skallet eller overvektig, eller ikke har noe spesielt å bidra med. Det er ALDRI nok å være seg selv. Mange unge menn i dag sliter med å ikke strekke til, og mange tar selvmord. Og det syns vi som samfunn er helt ok? Det er rett og slett logisk at man ikke klarer å leve om man ikke får dekket naturlige behov. Faktisk veldig forståelig. Det er typisk at man får rådet om å jobbe med seg selv, men det er vanskelig å gro ut håret når man har mistet det, eller vokse og bli 1.85 som voksen. Det er heller ikke lett å ta høyere utdannelse som voksen, eller å plutselig skulle tjene flere hundretusener mer i året. Jeg hater ikke kvinner på noen måte, jeg bare misliker sterkt hvordan samfunnet vårt er blitt. Internett var starten på elendigheten, med smarttelefonen og sosiale medier som etterfølgere. Datingapper som Tinder var dødsstøtet. I min foreldregenerasjon ble hvem som helst fedre og var i forhold. Det er ikke tilfellet lengre. Vi skaper et samfunn med stadig flere frustrerte menn som ikke strekker til. I årevis har jeg spinket og spart til et potensielt familieliv i fremtiden, men så innser jeg at det tikker mot 40 og at løpet er kjørt for lengst. 40, feit og ferdig osv.. Det jeg føler på nå er at jeg ikke vil bidra i et samfunn hvor skattepengene mine går til barna til alfa-mennene og damene som aldri ville ha meg. Anonymkode: df7af...c39 Når man kommer opp in en viss alder (35?, 40?) så er ikke rikdom , utdannelse og skjønnhet like viktig lenger når man velger hvem man vil bruke tiden med. Det handler mer om hvordan man trives sammen. De som trives sammen vil gjerne bruke tid sammen. Det ser ut som du har havnet i et litt negativt tankekjør. Det er slitsomt å bruke tid sammen når det blir for mye negativitet. Jeg tenker at planen din kan bli å snu dette, og sette mer fokus på hyggelige detaljer, øyeblikk og planer. Let etter det som er fint eller positivt, og bruk mer tid på det. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #380 Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det blir vel mer, enten drite i utdanning og karriere og finne seg den mannen som ikke bare puler rundt. Eller pule rundt selv, leve livet og gjøre karriere til plutselig oppdager at har passert 39 og må ta til takke med en gamling, ja. Mannfolka har bedre tid. Kan drive på sånn ut 40 åra også før de plutselig får sjokk over at de har glemt å skaffe seg familie. Men nå vil jeg jo ikke akkurat si at en mann på 50 er en gamling for ei på 40 da. Anonymkode: 1dfc1...324 Men en på 70 er en gamling for en på 60. Anonymkode: 20360...cd9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå