AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #341 Skrevet 11. juli 2023 On 7/6/2023 at 2:00 AM, AnonymBruker said: Stiller meg dette spørsmålet ofte. Hvorfor bidrar jeg egentlig til et samfunn hvor jeg aldri får oppleve noen av pluss-sidene ved det? Anonymkode: df7af...c39 Det virker som at du er på et veldig tungt sted akkurat nå. Jeg var i samme situasjon som deg for noen år tilbake. Dvs. singel og bitter. Gikk turer alene i skogen og gråt. Møtte på en annen person en gang mens jeg gråt og jeg så på ansiktsuttrykket hennes at hun ble helt forskrekket over hva hun så 🤣. Etterhvert fant jeg ut at jeg skulle bidra til det jeg synes er viktigst i samfunnet og finne noen interesser som gjorde meg mer lykkelig. Jeg begynte så smått med dette og dette ga meg mening. Deretter fant jeg ut at det ikke var så viktig å finne noen, for jeg begynte å trives alene. I prosessen skjønte jeg hva slags type dame jeg ville ha. Det gjorde meg mindre needy og mer glad i det daglige. Dette gjorde etterhvert at jeg fikk mer draget på damene og at jeg mestret datingprosessen bedre. Hele veien jobbet jeg med meg selv, men jeg tok kun en dag av gangen når det var på det verste. Det å sette seg høye mål eller sammenligne seg med andre gjorde at jeg bare fikk det verre. En av de jeg gikk i klassen med hadde skikkelig draget på damene. Det virker ikke som at han har så veldig draget lenger, rett og slett fordi ting endrer seg. En annen kompis av meg hadde null draget på damene. En snill kar som nå har kone og barn. Ingen av de jeg kjenner som er i forhold er typiske alfahanner. De jeg kjenner som er av den typen klarer derimot ikke å være i noe fast forhold i lengden, med mindre de jenker seg 10 hakk ned. Anonymkode: b7099...850 5
ClausSaus Skrevet 11. juli 2023 #342 Skrevet 11. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du snakker om mange ordinære kvinner som velger ekstraordinære menn. Mener du i fullt alvor at det er mange flere ordinære kvinner enn ordinære menn? Du vet at de aller fleste mennesker er ordinære? Anonymkode: ab615...c95 De "velger" ikke ekstraordinære menn. Det får de nemlig ikke anledning til å gjøre. Men de har forventninger om å få det. Og nei, ingenting av det jeg skriver indikerer på noen som helst måte at det skulle finnes flere ordinære kvinner enn ordinære menn. Aner ikke hvor du har fått den ideen fra. Men det finnes langt, langt flere ordinære kvinner enn det finnes ekstraordinære menn. Og det er hele poenget: Ordinære kvinner kan ikke ha forventninger om å få en ekstraordinær mann. For det er kanskje 10 ganger så mange ordinære kvinner som det er ekstraordinære menn. Det regnskapet er faktisk så langt fra å kunne gå opp at det hele bare blir komisk. Og hvorfor skulle en ekstraordinær mann velge en ordinær kvinne i det hele tatt, når han tross alt er blant nettopp dem som kan få en ekstraordinær kvinne? Det pussige er jo at hvis jeg istedet hadde snakket om ordinære menn som forventer seg en fotomodell… da skjønner kvinner plutselig og umiddelbart nøyaktig hva jeg sikter til. Rart det der… 😏 Endret 11. juli 2023 av ClausSaus 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #343 Skrevet 11. juli 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): De "velger" ikke ekstraordinære menn. Det får de nemlig ikke anledning til å gjøre. Men de har forventninger om å få det. Og nei, ingenting av det jeg skriver indikerer på noen som helst måte at det skulle finnes flere ordinære kvinner enn ordinære menn. Aner ikke hvor du har fått den ideen fra. Men det finnes langt, langt flere ordinære kvinner enn det finnes ekstraordinære menn. Og det er hele poenget: Ordinære kvinner kan ikke ha forventninger om å få en ekstraordinær mann. For det er kanskje 10 ganger så mange ordinære kvinner som det er ekstraordinære menn. Det regnskapet er faktisk så langt fra å kunne gå opp at det hele bare blir komisk. Og hvorfor skulle en ekstraordinær mann velge en ordinær kvinne i det hele tatt, når han tross alt er blant nettopp dem som kan få en ekstraordinær kvinne? Det pussige er jo at hvis jeg istedet hadde snakket om ordinære menn som forventer seg en fotomodell… da skjønner kvinner plutselig og umiddelbart nøyaktig hva jeg sikter til. Rart det der… 😏 Det er ikke en ekstraordinær forventning at en mann (i likhet med de aller fleste kvinner) har klart å gjennomføre en bachelor eller masterutdanning, at han har lest litt skjønnlitteratur eller at han har penger, mot eller interesse for å betale sin del av en teatertur eller London-tur eller besøk på den lokale kinesiske restauranten, det er liksom minstekravet. De fleste damer klarer det, da er det ikke ekstraordinært om en mann klarer det. Anonymkode: 22ff7...aac 4
ClausSaus Skrevet 11. juli 2023 #344 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er ikke en ekstraordinær forventning at en mann (i likhet med de aller fleste kvinner) har klart å gjennomføre en bachelor eller masterutdanning, at han har lest litt skjønnlitteratur eller at han har penger, mot eller interesse for å betale sin del av en teatertur eller London-tur eller besøk på den lokale kinesiske restauranten, det er liksom minstekravet. De fleste damer klarer det, da er det ikke ekstraordinært om en mann klarer det. Anonymkode: 22ff7...aac Jo, det er det faktisk. Ca 30% av menn har høyere utdanning. Av disse vil du bare ha dem med god råd, og av disse igjen vil du bare ha de kulturinteresserte, og blant disse igjen… osv. Da blir det ikke store andelen igjen. Forøvrig har bare 39% av kvinner høyere utdanning, så du beskriver ikke på langt nær noe flertall blant dem heller. Men du illustrerer poenget mitt godt: Virkelighetsfjerne ideer om hvordan verden henger sammen og hva du kan forvente. PS: Kvinner ser ikke etter de samme kvalitetene i menn som menn ser etter i kvinner. Du drar ikke attraktive menn ved å ha mastergrad. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #345 Skrevet 11. juli 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Jo, det er det faktisk. Ca 30% av menn har høyere utdanning. Av disse vil du bare ha dem med god råd, og av disse igjen vil du bare ha de kulturinteresserte, og blant disse igjen… osv. Da blir det ikke store andelen igjen. Forøvrig har bare 39% av kvinner høyere utdanning, så du beskriver ikke på langt nær noe flertall blant dem heller. Men du illustrerer poenget mitt godt: Virkelighetsfjerne ideer om hvordan verden henger sammen og hva du kan forvente. PS: Kvinner ser ikke etter de samme kvalitetene i menn som menn ser etter i kvinner. Du drar ikke attraktive menn ved å ha mastergrad. Tja, attraktive menn med god utdanning setter nok stort sett pris på tilsvarende dame, det er min erfaring. Nå kjenner jeg stort sett middelklassefolk, kjæresten min er middelklasse og vennene mine er, og vi omgås stort sett...likesinnede. Det er forøvrig en avsporing fra tråden, men så lenge damer er frie og har egne penger, velger de det de vil ha, og sa er nok mange heller enslige enn å velge ham som ikke leser bøker og ikke har råd til å betale for seg selv på kinaresraurant. Da her menn i realiteten to valg, leve enslige eller tilpasse seg. Vinn eller forsvinn. Anonymkode: 22ff7...aac 4
NiceOrNothing Skrevet 11. juli 2023 #346 Skrevet 11. juli 2023 ClausSaus skrev (2 timer siden): Selv den beste smed trenger materiale å jobbe med. Men i prinsippet har du jo selvsagt rett: Man må bare gjøre det beste ut av situasjonen sin. Hva nå enn det måtte monne ut i. Og som mann har man alltid, i hele vår arts historie, måttet bevise sin verdi for det motsatte kjønn. Det eneste som er kvalitativt nytt i våre dager er menn som oppdras til en forestilling om at de "fortjener" noe. Menn har aldri "fortjent" noe, de har måttet gjøre seg fortjent. Og dette er to veldig forskjellige ting. Det som imidlertid er kvantitativt nytt er alle kvinnene som tror de fortjener en mann som er bedre enn de selv er – en mann som bringer mer til torgs enn de selv gjør. Og det florerer av høyst ordinære kvinner som ser ned på de ordinære mennene som faktisk er på deres eget "nivå". Så kvinner er absolutt ikke uten skyld i problemene vi ser. Men netto sluttprodukt er likevel at et stadig økende antall hankjønn aldri lærer å være menn, og derfor heller aldri lærer å brette opp ermene og gjøre jobben for å bli menn. Høna og egget, i praksis. Vi har i stor grad sluttet å produsere menn, og oppdrar istedet gutter til å bli defekte kvinner. Og kvinner tenner ganske enkelt ikke på en venninne med penis. Da er det rimelig håpløst å bare slenge ut noe om "egen lykkes smed" til en gjeng som, takket være det feminine imperativ samfunnet styres etter idag, aldri engang har lært å smi… For det finnes nemlig en ting menn ikke kan holdes ansvarlig for. Og det er hvordan de blir oppdratt. Det ansvaret faller uansett på foreldrene og samfunnet. Vi høster som vi sår, jenter. Dere også. Mangelen på skikkelige menn der ute er skapt. Og så kan dere jo gruble litt på hvordan dette gikk til, hvis dere på noe tidspunkt vil ta en pause fra klagingen over mangelen på skikkelige menn… Hehe , har ikke på noe tidspunkt klaget på mangelen over skikkede menn .kjenner mange av dem . Det jeg derimot syns er trist , er all denne ansvarsfraskrivelsen . Folk som klager på oppdragelse , tilgang på «ressurser « , samfunnet etc . Det er en tankegang som fører mange ut på dypt vann . At noen andre er skyld i , eller skal fikse deres tilstand . Alle har et personlig ansvar , for å gjøre det beste utav sin egen situasjon / eget liv . Samfunnet / folk rundt vil ALDRI kunne fikse hverken deg eller tankegangen din. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #347 Skrevet 11. juli 2023 ClausSaus skrev (2 timer siden): De "velger" ikke ekstraordinære menn. Det får de nemlig ikke anledning til å gjøre. Men de har forventninger om å få det. Og nei, ingenting av det jeg skriver indikerer på noen som helst måte at det skulle finnes flere ordinære kvinner enn ordinære menn. Aner ikke hvor du har fått den ideen fra. Men det finnes langt, langt flere ordinære kvinner enn det finnes ekstraordinære menn. Og det er hele poenget: Ordinære kvinner kan ikke ha forventninger om å få en ekstraordinær mann. For det er kanskje 10 ganger så mange ordinære kvinner som det er ekstraordinære menn. Det regnskapet er faktisk så langt fra å kunne gå opp at det hele bare blir komisk. Og hvorfor skulle en ekstraordinær mann velge en ordinær kvinne i det hele tatt, når han tross alt er blant nettopp dem som kan få en ekstraordinær kvinne? Det pussige er jo at hvis jeg istedet hadde snakket om ordinære menn som forventer seg en fotomodell… da skjønner kvinner plutselig og umiddelbart nøyaktig hva jeg sikter til. Rart det der… 😏 Men se rundt deg. De fleste ordinære kvinner er sammen med ordinære menn. Så ditt narrativ om at alle kvinner prøver å få en ekstraordinær mann, er feil. Anonymkode: ab615...c95 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #348 Skrevet 11. juli 2023 ClausSaus skrev (1 time siden): Jo, det er det faktisk. Ca 30% av menn har høyere utdanning. Av disse vil du bare ha dem med god råd, og av disse igjen vil du bare ha de kulturinteresserte, og blant disse igjen… osv. Da blir det ikke store andelen igjen. Forøvrig har bare 39% av kvinner høyere utdanning, så du beskriver ikke på langt nær noe flertall blant dem heller. Men du illustrerer poenget mitt godt: Virkelighetsfjerne ideer om hvordan verden henger sammen og hva du kan forvente. PS: Kvinner ser ikke etter de samme kvalitetene i menn som menn ser etter i kvinner. Du drar ikke attraktive menn ved å ha mastergrad. Vel, jeg har virkelig prøvd å være med menn uten utdanning, som ikke var interessert i bøker og kultur osv. Det funket ikke. Så ble jeg sammen med en med påbegynt høyere utdanning, som var interessert i kultur, historie, litteratur og ikke minst sex hver dag, selv om jeg ikke ser ut som modell. Funker knall. Ikke krangler, ikke drama, svært få uenigheter. Anonymkode: ab615...c95 1
take-me-to-hell Skrevet 11. juli 2023 #349 Skrevet 11. juli 2023 Det finnes mange måter å bidra på her i samfunnet. Plukk søppel, pass på naturen, pass på dyrene (de har da aldri gjort deg noe?)...mennesker flest er stort sett selvsentrerte og kun opptatt av seg og sitt. Jeg bryr meg fint lite om folk, men bidrar i samfunnet for det! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #350 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, jeg har virkelig prøvd å være med menn uten utdanning, som ikke var interessert i bøker og kultur osv. Det funket ikke. Så ble jeg sammen med en med påbegynt høyere utdanning, som var interessert i kultur, historie, litteratur og ikke minst sex hver dag, selv om jeg ikke ser ut som modell. Funker knall. Ikke krangler, ikke drama, svært få uenigheter. Anonymkode: ab615...c95 Har du like høy utdannelse som han? Anonymkode: df7af...c39
ClausSaus Skrevet 11. juli 2023 #351 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men se rundt deg. De fleste ordinære kvinner er sammen med ordinære menn. Så ditt narrativ om at alle kvinner prøver å få en ekstraordinær mann, er feil. Anonymkode: ab615...c95 Feil. Mitt narrativ om at de ikke får det er riktig.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #352 Skrevet 11. juli 2023 On 7/6/2023 at 2:00 AM, AnonymBruker said: Ja, jeg vet dette høres bittert ut og det er det. Stiller meg dette spørsmålet ofte. Hvorfor bidrar jeg egentlig til et samfunn hvor jeg aldri får oppleve noen av pluss-sidene ved det? La oss være ærlige; et menneske som aldri opplever kjærlighet, anerkjennelse og intimitet fra et annet menneske vil slite med å finne mening med noe som helst. Det er de mest naturlige behovene vi har. Hvis man ikke trenger noe slikt er man unormal og sær, da de aller fleste har disse behovene. Kvinner kan få dette i form av en partner og barn. De kan bestemme helt selv om de vil ha disse tingene. Mulighetene er så mange. Menn må gjøre seg fortjent til dette ved å ha høy status, være kjekk eller ha flere egenskaper. De må kunne vise til noe for å få oppleve disse naturlige behovene. Anonymkode: df7af...c39 Men altså.. hva i verden.. det gjelder jo begge veier? Det er omtrent 50/50 menn og kvinner og de finner hverandre etter selvbestemte egenskaper ja. Men det er jo ikke slik at alle kvinner er gift med høye, kjekke leger med tjukt hår. Han lille tjukke it-nerd kollegaen min, som er glad i motorsykkel og gamle platespillere, har jo også ei kone og barn, nesten ufrivillig, høres det ut av og til.. Og jeg har ei høy, tynn og blond venninne som stadig klager på at hun ser at tjukke og mindre pene damer har menn mens hun er singel. Poenget er nok alle som faktisk vil ha, de finner sin make. 40 år er kanskje nettopp grei alder å finne seg en partner igjen, da mange går gjennom skilsmisse i den alderen, barna har vokst opp litt. Men barn ja, det må du kanskje glemme.. Anonymkode: 0a516...0d6
ClausSaus Skrevet 11. juli 2023 #353 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vel, jeg har virkelig prøvd å være med menn uten utdanning, som ikke var interessert i bøker og kultur osv. Det funket ikke. Så ble jeg sammen med en med påbegynt høyere utdanning, som var interessert i kultur, historie, litteratur og ikke minst sex hver dag, selv om jeg ikke ser ut som modell. Funker knall. Ikke krangler, ikke drama, svært få uenigheter. Anonymkode: ab615...c95 Helt strålende om du har funnet deg en kar du har det flott med. Ingenting bedre enn det. 👍 Men vi er altså allerede oppe på at 3 av 5 studenter er kvinner, noe som betyr at selv med dagens tall vil minst hver tredje kvinne med høyere utdanning ikke kunne finne seg en mann på sitt utdanningsnivå. Overtallet av kvinner er forøvrig økende, og om ganske få år ligger 2 av 3 studenter an til å være kvinner. Men disse tallene vil halvparten av damer med høy utdanning ikke kunne finne en mann med tilsvarende. Apropos "mange kvinner som konkurrerer om få menn"… 😏 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #354 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 40 år er kanskje nettopp grei alder å finne seg en partner igjen, da mange går gjennom skilsmisse i den alderen, barna har vokst opp litt. Men barn ja, det må du kanskje glemme.. Anonymkode: 0a516...0d6 Men da er det uansett ikke vits i å være i et forhold. Jeg er for øvrig 37 og ikke 40. Anonymkode: df7af...c39
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #355 Skrevet 11. juli 2023 1 minutt siden, ClausSaus said: Helt strålende om du har funnet deg en kar du har det flott med. Ingenting bedre enn det. 👍 Men vi er altså allerede oppe på at 3 av 5 studenter er kvinner, noe som betyr at selv med dagens tall vil minst hver tredje kvinne med høyere utdanning ikke kunne finne seg en mann på sitt utdanningsnivå. Overtallet av kvinner er forøvrig økende, og om ganske få år ligger 2 av 3 studenter an til å være kvinner. Men disse tallene vil halvparten av damer med høy utdanning ikke kunne finne en mann med tilsvarende. Apropos "mange kvinner som konkurrerer om få menn"… 😏 Da foreslår jeg IT-studier der man er lett eneste jente blant 40 gutter. 😅 Om poenget er å finne en make som har høyre utdannelse. Jeg for min del, synes ikke det er veldig med høyre utdannelse hos partneren. Samboeren min har ikke annet vitnemål enn vidergående og jeg har master. Tror inntekt er viktigere for mange enn utdannelse. Altså, inntekten må ikke være spesielt høy, men må være stabil. Man vil jo ikke starte familien med noen uten stabil inntekt.. Mange jenter tar høyre utdannelse ja men det er svært mange hjelpepleiere, vernepleiere, sykepleier, pedagogiske ledere osv. Alle disse yrkene gir ikke engang en høyre lønn enn elektriker, rørlegger eller tømrer har, som har bare fullført videregående. Anonymkode: 0a516...0d6 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #356 Skrevet 11. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men da er det uansett ikke vits i å være i et forhold. Jeg er for øvrig 37 og ikke 40. Anonymkode: df7af...c39 Men hva ventet du med frem til nå da? Du var vel også student engang, du har ihvertfall gått videregående? Du har vært på kjønnsmarkedet i 20 år frem til nå, har du vært på aktiv letting? Det er jo da selvsagt så mye enklere å finne seg en partner som student eller ung voksen.. 37 er for øvrig ikke så gammelt ennå, trodde du sa du var over 40. Anonymkode: 0a516...0d6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #357 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men hva ventet du med frem til nå da? Du var vel også student engang, du har ihvertfall gått videregående? Du har vært på kjønnsmarkedet i 20 år frem til nå, har du vært på aktiv letting? Det er jo da selvsagt så mye enklere å finne seg en partner som student eller ung voksen.. 37 er for øvrig ikke så gammelt ennå, trodde du sa du var over 40. Anonymkode: 0a516...0d6 Jeg skrev vel i HI at det tikket mot 40, og det gjør det jo. Har gått videregående (allmenn som det da). Har studiekompetanse, men tatt fagbrev da jeg ikke orket mer skole. Har ikke sosialt nettverk i takt med sosial angst og diverse. Så da blir det vanskelig. Anonymkode: df7af...c39
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #358 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Som jeg nevnte tidligere på første side i denne tråden - man må gjøre det beste ut av kortene man har fått tildelt, noe selvmord er den rake motsatsen til. Folk som sitter i rullestol med amputerte føtter finner en mening i livet; folk som har opplevd krig og tredjegrads forbrenninger etter bombeangrep finner en mening i livet, så hvorfor skulle ikke en frisk mann med alle sanser i behold, også kunne finne en mening i livet, med mindre han synes såååå utrolig synd på seg selv at han i egne øyne har det verre enn en uten føtter i rullestol, eller en med tredjegrads forbrenninger etter bombeangrep ...? Anonymkode: 6df22...857 Tingene du nevner setter ting i perspektiv. I noen minutter. Så kommer de problemene man selv har opp igjen. Problemer som er helt reelle. Kan det tenkes at vi har forskjellig utgangspunkt for å takle motstand? Rett og slett at gener spiller inn her? Motgang har aldri gjort meg sterkere, har bare blitt brutt lenger og lenger ned. Hvorfor tar suksessfulle, velutdannede menn med familier livet sitt? Tenker de ikke på alle de som finner mening som har enda større utfordringer? Hvorfor tar Atle (45), utdannet lege med tre friske, flotte barn og kone livet av seg, mens Omar fra Sudan som har opplevd krig, fattigdom og sult finner motivasjon til å leve, ta en utdannelse osv..? Selvmord kan ikke forklares på en rasjonell måte. Du kan ikke måle det på hva man har, hvor man lever, hvor mye penger man har etc.. Jeg har også opplevd selvmordsforsøk i nærmeste familie, så dette vet jeg litt om. En medfødt sårbarhet for motgang kombinert med tøffe livserfaringer er en farlig kombo. Anonymkode: df7af...c39
ClausSaus Skrevet 11. juli 2023 #359 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da foreslår jeg IT-studier der man er lett eneste jente blant 40 gutter. 😅 Om poenget er å finne en make som har høyre utdannelse. Jeg for min del, synes ikke det er veldig med høyre utdannelse hos partneren. Samboeren min har ikke annet vitnemål enn vidergående og jeg har master. Tror inntekt er viktigere for mange enn utdannelse. Altså, inntekten må ikke være spesielt høy, men må være stabil. Man vil jo ikke starte familien med noen uten stabil inntekt.. Mange jenter tar høyre utdannelse ja men det er svært mange hjelpepleiere, vernepleiere, sykepleier, pedagogiske ledere osv. Alle disse yrkene gir ikke engang en høyre lønn enn elektriker, rørlegger eller tømrer har, som har bare fullført videregående. Anonymkode: 0a516...0d6 Du er nok inne på noe der, ja. Norge er såpass trygt at det nok er stabilitet som først og fremst blir "kontaktpunktet".
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #360 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du like høy utdannelse som han? Anonymkode: df7af...c39 Høyere. Anonymkode: ab615...c95 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå