Gå til innhold

Hvorfor bidra i samfunnet? (Bitter og evig singel mann)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 3.46):

Det er nok av lave feite fattige menn i forhold.

Kan du ikke sjekke utover landegrensene?

Norge og nordmenn er populært i mange land.

Anonymkode: 7177a...40c

Nei. 

Anonymkode: ac3fc...f97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er kvinne, evig singel og veldig snart 40. Kvinner kan bestemme helt selv om de vil ha partner og barn? Jeg har ikke møtt noen mann som vil ha meg enda. Og det er ikke noe fysisk galt med meg, jeg har jobb og kan oppføre meg som folk. Jeg er bare ikke pen nok til å vekke interessen hos noen. 

Har jeg gitt opp livet av den grunn? Nei! Er det fåfengt for meg å bidra til samfunnet? Så klart ikke. 

Jeg har innsett at jeg bare må skape meg et godt liv uten partner. Og det klarer jeg da, selv om det er noe som mangler. Jeg sitter ikke inne og sturer av den grunn, jeg har hobbyer jeg liker, en fin jobb og gode kollegaer, jeg nyter naturen og årstidene, jeg koser meg med vin og bøker eller filmer. Helt alene. 

Livet blir hva du gjør det til, med eller uten partner. 

Anonymkode: 35547...1c1

👏👏👏 

Slike kommentarer vil ikke ts lese. TS og flere som han liker å tro på og gjenta «stakkars meg, kvinner har det lett» mantraet sitt 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Orker ikke gå inn på det. Er for avansert.

Har ikke sagt at jeg ikke har noe forholdserfaring. Hadde uansett ikke vært moden nok for barn i midten av 20-åra. Det har uansett ikke vært et tema med damene jeg har erfaring fra.

Fyller ikke 40 før om ca tre år, og jeg søker ikke etter damer under 30 spesifikt.

Anonymkode: df7af...c39

Men har du prøvd deg på feite, uattraktive damer? Det svarer du ikke på. Som sagt mistenker jeg at du prøver deg på jenter langt ute av din liga. Mitt inntrykk basert på hi er at du er feit, skallet, ikke særlig pen og har en dårlig jobb. Så både dårlige gener, dårlig forsørgerevne og dårlig forholdshistorikk.. Da må du finne en tilsvarende kvinne, altså en kvinne som ikke er særlig pen, overvektig, som også har slitt med å finne en partner. Og de finnes overalt også. Ingen jente med BMI på 40, som har ansiktshår og dårlige trekk kan velge og vrake når det kommer til menn heller.. nå setter jeg det på spissen men du skjønner tegninga.

Dette er som å kjøpe en leilighet, du får ingen stor luksus leilighet på frogner for 2mill, du får et lite oppussingsobjekt på Linderud. Derfor er det ikke noe vits å dra på visning på Frogner, du må forholde deg til budsjettet ditt. Ja, du kommer aldri til å få noe Angelina Jolie, men du er ingen Brad Pitt heller. Equal Exchange kalles det. 

Anonymkode: 9bc93...2e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slutt å lyve på internett

Anonymkode: fc356...b9a

Lyver dessverre ikke. Skulle ønske jeg gjorde det. 

Anonymkode: ab615...c95

AnonymBruker
Skrevet

Et storttall av norske kjærringer er altfor kravstore. Finn deg noe annet! Finn deg noen som verdsetter deg og et familieliv. Norske damer elsker bare seg selv og tenker kun på seg selv. 

Anonymkode: 1b4fa...c80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men har du prøvd deg på feite, uattraktive damer? Det svarer du ikke på. Som sagt mistenker jeg at du prøver deg på jenter langt ute av din liga. Mitt inntrykk basert på hi er at du er feit, skallet, ikke særlig pen og har en dårlig jobb. Så både dårlige gener, dårlig forsørgerevne og dårlig forholdshistorikk.. Da må du finne en tilsvarende kvinne, altså en kvinne som ikke er særlig pen, overvektig, som også har slitt med å finne en partner. Og de finnes overalt også. Ingen jente med BMI på 40, som har ansiktshår og dårlige trekk kan velge og vrake når det kommer til menn heller.. nå setter jeg det på spissen men du skjønner tegninga.

Dette er som å kjøpe en leilighet, du får ingen stor luksus leilighet på frogner for 2mill, du får et lite oppussingsobjekt på Linderud. Derfor er det ikke noe vits å dra på visning på Frogner, du må forholde deg til budsjettet ditt. Ja, du kommer aldri til å få noe Angelina Jolie, men du er ingen Brad Pitt heller. Equal Exchange kalles det. 

Helt enig med deg, men jeg merker at mange kvinner ikke er enige i equal exchange. De som er gjennomsnittlige, uten fancy jobb og egen leilighet vil ha en mann som har alt i orden. Mine venninner og mange kvinner her på kg. Det er jo ikke riktig, det heller 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt enig med deg, men jeg merker at mange kvinner ikke er enige i equal exchange. De som er gjennomsnittlige, uten fancy jobb og egen leilighet vil ha en mann som har alt i orden. Mine venninner og mange kvinner her på kg. Det er jo ikke riktig, det heller 

Å være gjennomsnittlig, med vanlig jobb og egen leilighet ER å ha alt i orden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å være gjennomsnittlig, med vanlig jobb og egen leilighet ER å ha alt i orden. 

Men de vil ikke ha en gjennomsnittlig mann da! De leier, men ønsker at han skal eie. At han skal være lege eller ingeniør når de selv jobber i butikk. Det er jo ikke equal exchange 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvorfor skal jeg prøve meg på noen jeg ikke syns er attraktive? Hvorfor tror noen at menn som er evig single blir glade bare hvilken som helst dame vil ha deg? Det funker ikke slik, selv ikke for menn.

Selv ikke jeg vil ta til takke. Jeg er tre år unna 40, er slank, trener ofte og er i god form. Forventer absolutt ikke at dama skal være like aktiv.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

👏👏👏 

Slike kommentarer vil ikke ts lese. TS og flere som han liker å tro på og gjenta «stakkars meg, kvinner har det lett» mantraet sitt 

Og likevel har jeg lest det.

Fakta er likevel at kvinner kan få sex og nærhet fra en mann om de vil, og de kan også få barn på egenhånd. Menn og kvinner lever i to forskjellige verdener. Kanskje noen få damer har samme problemene med å få kjæreste som en stor andel av menn har.

Men da snakker vi en veldig liten andel av kvinner og en mye større andel menn. Uansett har disse kvinnene større sjans til å få dekket behov som sex og det å få barn.

Men jeg tror nesten ingen damer egentlig vil klare å sette seg inn i realiteten en del av oss menn lever i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal jeg prøve meg på noen jeg ikke syns er attraktive? Hvorfor tror noen at menn som er evig single blir glade bare hvilken som helst dame vil ha deg? Det funker ikke slik, selv ikke for menn.

Selv ikke jeg vil ta til takke. Jeg er tre år unna 40, er slank, trener ofte og er i god form. Forventer absolutt ikke at dama skal være like aktiv.

Fakta er likevel at kvinner kan få sex og nærhet fra en mann om de vil, og de kan også få barn på egenhånd. Menn og kvinner lever i to forskjellige verdener. Kanskje noen få damer har samme problemene med å få kjæreste som en stor andel av menn har.

Men da snakker vi en veldig liten andel av kvinner og en mye større andel menn. Uansett har disse kvinnene større sjans til å få dekket behov som sex og det å få barn.

Men jeg tror nesten ingen damer egentlig vil klare å sette seg inn i realiteten en del av oss menn lever i.

Men vi vil ikke bare ha sex. Det blir det samme som noen tilbyr deg en sykkel når du trenger en bil.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 2.00):

Ja, jeg vet dette høres bittert ut og det er det.

Stiller meg dette spørsmålet ofte. Hvorfor bidrar jeg egentlig til et samfunn hvor jeg aldri får oppleve noen av pluss-sidene ved det?

La oss være ærlige; et menneske som aldri opplever kjærlighet, anerkjennelse og intimitet fra et annet menneske vil slite med å finne mening med noe som helst. Det er de mest naturlige behovene vi har. Hvis man ikke trenger noe slikt er man unormal og sær, da de aller fleste har disse behovene.

Kvinner kan få dette i form av en partner og barn. De kan bestemme helt selv om de vil ha disse tingene. Mulighetene er så mange. Menn må gjøre seg fortjent til dette ved å ha høy status, være kjekk eller ha flere egenskaper. De må kunne vise til noe for å få oppleve disse naturlige behovene.

For oss menn som er helt vanlige, eller under middels, er det nesten ikke mulig å oppnå. Vi blir oversett om vi tjener under en viss grense, er skallet eller overvektig, eller ikke har noe spesielt å bidra med. Det er ALDRI nok å være seg selv.

Mange unge menn i dag sliter med å ikke strekke til, og mange tar selvmord. Og det syns vi som samfunn er helt ok? Det er rett og slett logisk at man ikke klarer å leve om man ikke får dekket naturlige behov. Faktisk veldig forståelig.

Det er typisk at man får rådet om å jobbe med seg selv, men det er vanskelig å gro ut håret når man har mistet det, eller vokse og bli 1.85 som voksen. Det er heller ikke lett å ta høyere utdannelse som voksen, eller å plutselig skulle tjene flere hundretusener mer i året.

Jeg hater ikke kvinner på noen måte, jeg bare misliker sterkt hvordan samfunnet vårt er blitt. Internett var starten på elendigheten, med smarttelefonen og sosiale medier som etterfølgere. Datingapper som Tinder var dødsstøtet.

I min foreldregenerasjon ble hvem som helst fedre og var i forhold. Det er ikke tilfellet lengre. Vi skaper et samfunn med stadig flere frustrerte menn som ikke strekker til.

I årevis har jeg spinket og spart til et potensielt familieliv i fremtiden, men så innser jeg at det tikker mot 40 og at løpet er kjørt for lengst. 40, feit og ferdig osv.. Det jeg føler på nå er at jeg ikke vil bidra i et samfunn hvor skattepengene mine går til barna til alfa-mennene og damene som aldri ville ha meg.

Så drit i det. Seriøst. Hvorfor gidde cucke? 

Anonymkode: 3d390...c60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sex og…That’s it? Kvinner flest vil ha forhold og da kan ikke alle velge og vrake 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Poenget mitt var å belyse hvor enkelt det er for kvinner å kunne bli valgt av menn.

Jeg prøvde bare å belyse hvor enkelt det er for kvinner. 

Det er for det meste visuelt for menn, og så kommer ting som personlighet etter det igjen. Det er bare kvinner som innbiller sge selv at de har så fantastiske personligheter og at menn så absolutt burde velge dem pga den. Personlighet spiller en rolle, men du skulle bare visst hvor mye menn er villige til å godta, bare dama er deilig nok.

Du får det til å høres ut som et tapsprosjekt å være med menn, når du sier slikt. Jeg har opplevd bedre, men kan være mange andre som blir påvirket til å se på dere som tomme skall som kun følger 🍌en. Å det stemmer umulig for dere alle sammen. Stemmer for deg da kanskje 🤨 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men vi vil ikke bare ha sex. Det blir det samme som noen tilbyr deg en sykkel når du trenger en bil.

Da er det bedre med en sykkel enn å måtte gå. Man får i alle fall dekket litt av behovet.

Tipper ufrivillige kvinner likevel har sex. Om de blir såret, har de iallefall fått fysisk nærhet. Og vil du ha barn er det en enkel sak for de fleste.

Poenget er at mulighetene er vidt forskjellige for ufrivlilig single menn og kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det bedre med en sykkel enn å måtte gå. Man får i alle fall dekket litt av behovet.

Tipper ufrivillige kvinner likevel har sex. Om de blir såret, har de iallefall fått fysisk nærhet. Og vil du ha barn er det en enkel sak for de fleste.

Poenget er at mulighetene er vidt forskjellige for ufrivlilig single menn og kvinner.

Fysisk nærhet med noen som ikke elsker oss? Nei takk.

Fortell hvordan mulighetene er forskjellige. Får menn ikke sex på byen eller ved å bruke knulleapp Tinder? Mange menn faker til og med «kjærlighet» og «forhold» for å ha sex 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du ser på dette så utrolig rart, du sier i en setning at du ikke vil ta til takke; men så skriver du dette etterpå, at kvinner kan få sex og nærhet "hvis de vil". Hva om kvinnen ikke heller vil ta til takke? 

Du sier at du ikke vil ta til takke, men oppfordrer/påstår at andre gjør eller skal det.

Tenk om disse kvinnene også vil bli valgt og elsket på ekte, slik som deg?
Jeg lever alene, og har kun følt på følelsen fra menn av at jeg fyller en viss rolle/funksjon for dem. Jeg kan være søt, grei og "et godt morsemne". Det er virkelig ikke det samme som å bli elsket. Jeg vil ikke være tømmestasjon og husmor for en som faktisk ikke elsker meg som menneske, bare som et nyttig/greit nok endestopp på jakten.
Da lever jeg heller alene, oppsøker ikke menn, forventer ingenting, gjør mine greier og er lykkeligere enn jeg har vært med den usikkerheten en partner gir ved å tydelig vise at du bare er staffasje.

Det er veldig god dag mann, økseskaft over hvordan du ser på kvinner, menn og deg selv.

Anonymkode: c20ef...2b4

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alternativet er ikke å gå, alternativet er å bli hjemme, slippe å tryne i grøfta med en sykkel som ganske sannsynlig har et løst forhjul.

Ville du reist til Danmark og fått barn med donoregg hvis du kunne det? Er det alenepappa-tilværelsen du drømmer om? De aller, aller fleste kvinner som ønsker seg barn ønsker noen å få det sammen med.

Uansett hvor enkelt alle andre skulle ha det, så hjelper ikke det deg en dritt. Du må ordne opp i dine egne saker, samme hvor vanskelig det er i forhold til andre!

Anonymkode: c008f...b0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er lettere for kvinner å få barn på egenhånd, det er sannt. Ikke at det er noe kvinner nødvendigvis vil eller ser på som første alternativ. Men forstår det er enda tristere for menn, for vi trenger kun sæddonor. 

Sex greiene er kompliserte, folk har jo så ulike behov innenfor det at det som virker som et godt alternativ for noen, kan være fulstendig utelukket for dem som har muligheten.

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Rosakatt said:

Du får det til å høres ut som et tapsprosjekt å være med menn, når du sier slikt. Jeg har opplevd bedre, men kan være mange andre som blir påvirket til å se på dere som tomme skall som kun følger 🍌en. Å det stemmer umulig for dere alle sammen. Stemmer for deg da kanskje 🤨 

Det er ikke slik at kvinner er så utrolig spesielle eller unike. Det går for det meste i det samme hos de fleste damer personlighetsmessig. Menn aksepterer det meste så lenge dama ser bra ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke slik at kvinner er så utrolig spesielle eller unike. Det går for det meste i det samme hos de fleste damer personlighetsmessig. Menn aksepterer det meste så lenge dama ser bra ut.

Det er jo trist. De driter altså i hvem vi er, hva vi liker, hva våre meninger er…

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...