Gå til innhold

"Dagens mening" om litt av hvert.

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Nå kjenner jeg at jeg har gitt det jeg har i dag og hele meg vil strake meg ut.
Natta alle. Ha en hyggelig "kveld" videre. :farvel: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Nå kjenner jeg at jeg har gitt det jeg har i dag og hele meg vil strake meg ut.
Natta alle. Ha en hyggelig "kveld" videre. :farvel: 

Sov godt 😴😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt oppgitt over alle der ute som sykler med hjelm, men ikke knepper igjen hjelmen. Er det en motegreie, eller hva er det for noe? Hjelmen har jo ingen funksjon da. :vetikke:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir omtrent som å ha en vest liggende når en er i båt. Mange har den ikke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mening om dameklær og lommer. Tok på meg en shorts i dag som jeg enda ikke har brukt denne sesongen. Kom på at den egentlig er irriterende, for jeg kan ikke stikke noe i lomma uten å risikere at det faller ut. Halvparten av lommene er selvsagt bare til pynt, som på så mange andre bukser og shorts til damer. Hvorfor? Jeg har, like mye som en mann, bruk for et sted å putte nøkler og mobil, og vil gjerne kunne forlate huset uten å måtte ha med med ei veske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...jeg tenkte på temaet her om dagen. Jeg testet en sid skjortekjole og alt var fint...bortsett fra lommene som var tyve cm for langt nede og med en vinkel hvor jeg måtte entre dem fra siden. Veldig rart og ganske upraktisk, men skjorta var fin den, så nå er den min. Jeg har en bag på ryggen om jeg må ha ting med meg. :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sverd fra bronsealderen ser utrolig fine og kule ut.

Men stridsøkser fra steinalderen var mye mer jobb å lage.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow...på VGTV sender de mange underlige opplysende dokumentarer hvor jeg ikke hadde tenkt på
at temaet var...et tema. :sjokkblå: Anbefales for dem som er interessert i annerledesting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (15 timer siden):

Wow...på VGTV sender de mange underlige opplysende dokumentarer hvor jeg ikke hadde tenkt på
at temaet var...et tema. :sjokkblå: Anbefales for dem som er interessert i annerledesting. 

Hvor annerledes ting snakker vi om?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (43 minutter siden):

Hvor annerledes ting snakker vi om?😅

Tja, det er jo litt vanskelig å sette ting i en bås, siden det er så forskjellig, men "alt som ikke er helt vanlige temaer" å ta opp. Å sette søkelyset på mellommenneskelige ting som finnes, men som vi ikke tenker på, eller vet at finnes. Slike ting blir fort ålreit å se lett kritiske doku`er om. En skal ikke bare ta alt for god fisk her i verden, men stille spørsmål og finne ting ut. 

Noen ting er det ikke mulig å få gjort noe med, men verden bør få vite at det finnes, selv om det er på andre siden av kloden. Selv om det ikke er ok at det skjer, så er det en del av noens kultur og der hvor det skjer har de ikke tenkt å endre på noe. Å få innsikt i fremmede folks kulturer er ok. Noe kan være veldig annerledes fra det vi selv lever med. Tildels så underlig at jeg hever øyenbrynene og tenker at det der skulle ikke vært lov! ...men det er lov; der hvor det skjer. 

Du ble sikkert ikke så mye klokere og løsningen er: se selv. ;) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Tja, det er jo litt vanskelig å sette ting i en bås, siden det er så forskjellig, men "alt som ikke er helt vanlige temaer" å ta opp. Å sette søkelyset på mellommenneskelige ting som finnes, men som vi ikke tenker på, eller vet at finnes. Slike ting blir fort ålreit å se lett kritiske doku`er om. En skal ikke bare ta alt for god fisk her i verden, men stille spørsmål og finne ting ut. 

Noen ting er det ikke mulig å få gjort noe med, men verden bør få vite at det finnes, selv om det er på andre siden av kloden. Selv om det ikke er ok at det skjer, så er det en del av noens kultur og der hvor det skjer har de ikke tenkt å endre på noe. Å få innsikt i fremmede folks kulturer er ok. Noe kan være veldig annerledes fra det vi selv lever med. Tildels så underlig at jeg hever øyenbrynene og tenker at det der skulle ikke vært lov! ...men det er lov; der hvor det skjer. 

Du ble sikkert ikke så mye klokere og løsningen er: se selv. ;) 

Takk for info 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir trist av en del kongelige damer som avbildes; det ser ikke ut som om de spiser særlig mye
og det er det vel ikke lov til heller, for de må beholde sin ungpikesmalhet et helt liv. Stakkars. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg blir trist av en del kongelige damer som avbildes; det ser ikke ut som om de spiser særlig mye
og det er det vel ikke lov til heller, for de må beholde sin ungpikesmalhet et helt liv. Stakkars. :( 

Prøv å se det positive i det: da koster de ikke skattebetalerne så mye penger i form av matutgifter :knegg:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen
Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Stakkars, men tenk om de hadde hatt noen kilo ekstra, da hadde de vel blitt angrepet fra alle kanter. Offentlige personer er tilsynelatende enda mer fritt vilt enn oss andre med «skjønnhetsfeil»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Stakkars, men tenk om de hadde hatt noen kilo ekstra, da hadde de vel blitt angrepet fra alle kanter. Offentlige personer er tilsynelatende enda mer fritt vilt enn oss andre med «skjønnhetsfeil»

Godt poeng!👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (16 timer siden):

Mennesker skal være nettopp det og ikke Barbiedukker. :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Mennesker skal være nettopp det og ikke Barbiedukker. :( 

Apropos Barbie, nå kommer det en Barbie film med Margot Robbie som Barbie og Ryan Gosling som Ken 😁

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett reklame for den og den skal jeg ikke se, så vet vi det. :nigo: 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The Black Knight Satelite"....jeg ser program om denne i kveld og...hva i all verden er det for noe? :ninja: Ingen vet...maxresdefault.jpg

Endret av Hoppetaujenta
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vilkårlig søk på nett ledet meg til denne fine, merkelige boligen i skogen. :rodmer: Den kan trekkes ut fra 54 til 72 kvm! 
d0ca965b-387c-4427-96fc-ffe1ec6e1105?fit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...