Gå til innhold

"Dagens mening" om litt av hvert.

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Vi har alle lagt merke til at alt skal skje i 2030...alle miljømål ja til og med vhf sertefikatet til yrkesbåter skal over til det digitale GOC i 2030... og så skal de nye hurtigrutene komme, der skorsteinene er nedfellbare seil...de skal altså seile opp og ned norskekysten med batterier og to svære seilmaster.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FlowahPowah skrev (2 timer siden):

Så hvis noen dør på et fjell, så blir det "fredet" og forbudt å klatre der etterpå?

Du har ikke fått med deg hvor mange folk som skal klatre på Mount Everest bl.a, bare for å ha det på skrytelista si...og de har mye søppel med seg og etterlater det der uten å tenke mer på det. Mennesker dør som fluer der, for det er et hardt klima å anstrenge seg max i...det ligger mange mennesker på de mest populære STORE fjellene.  :(  
5327608.jpg?chk=40D75F

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Du har ikke fått med deg hvor mange folk som skal klatre på Mount Everest bl.a, bare for å ha det på skrytelista si...og de har mye søppel med seg og etterlater det der uten å tenke mer på det. Mennesker dør som fluer der, for det er et hardt klima å anstrenge seg max i...det ligger mange mennesker på de mest populære STORE fjellene.  :(  
5327608.jpg?chk=40D75F

Jeg er enig at det er altfor mye søppel og at turismen må begrenses kraftig der. Tror jeg misforstod deg litt bare☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt at en kurv med norske jordbær, skal koste nesten 70 kroner. Så blir ikke norske jordbær på meg, til den prisen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har unnet meg kurv nr. 2 og den smakte en millimeter mere i retning av et godt jordbær, men egentlig ikke. Det smaker ikke slik det skal og "kurven" var flatfylt. Det skal bugne litt til de prisene vi har nå...OG smake jordbær når de endelig er norskavlede. Syns jeg. :jolie: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at de kan ha funnet restene etter skuespilleren Julian Sands, som forsvant ved fjelltur i januar.
Jeg håpet i det lengste at han hadde fått en blackout og levde skjult og i live et sted, men slik gikk det ikke. 
Han var en god skuespiller og det gjør meg vondt at han mistet livet under så uoversiktlige omstendigheter. 
77265.jpg?width=640&height=436&x=0&y=0&c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (På 23.6.2023 den 7.24):

Jeg syns det er artigere å lytte til "alternativt tenkende folk i diskusjon om temaene sine", enn å høre på en andakt. Det siste der er meeeget søvndyssende og uinteressant, men det kommer kanskje an på den som snakker. Kan man klare å fortelle på en levende måte, så er mye gjort... For dem som liker slikt. :) Dagens første mening er avlevert. 

Alle meninger om alle skikkelige ting en er opptatt av kan brukes godtfolk. Kan også være skikkelige tulleting. 

Det er jeg for så vidt enig i, selv om andakter kan være fine innimellom og noen alternative folk jeg kjenner er litt for alternative og er fast bestemt på at Jorda er flat osv 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prester som virkelig får en til å lytte finnes, men duverden de er nok i et mindretall. 

Jeg liker ikke fastlåste alternativsekter, men annerledesfolk som gir meg ny inputt som får meg til å tenke mere. :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Prester som virkelig får en til å lytte finnes, men duverden de er nok i et mindretall. 

Jeg liker ikke fastlåste alternativsekter, men annerledesfolk som gir meg ny inputt som får meg til å tenke mere. :) 

Er enig i det 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger blir en velsignet om kvelden og stuper i seng rundt klokka ti og forunderlig nok får en sove. Det skjedde meg i går og jeg aner ikke hvilken trøtthetsbølge som slo inn over meg, men det var velkomment. :rodmer: Lite kan måle seg med god, dyp søvn når en virkelig er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (8 timer siden):

Noen ganger blir en velsignet om kvelden og stuper i seng rundt klokka ti og forunderlig nok får en sove. Det skjedde meg i går og jeg aner ikke hvilken trøtthetsbølge som slo inn over meg, men det var velkomment. :rodmer: Lite kan måle seg med god, dyp søvn når en virkelig er sliten.

Ja, noe sånn skjedde meg i går kveld 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Hoppetaujenta skrev (På 26.6.2023 den 21.51):

Jeg har hørt noen gode foredrag og radioandakter med han her http://www.perandersnordengen.no.  Virkelig bra, og antakelig noe for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt er innlysende her i verden. I desember i fjor fant jeg på at jeg skulle kjøpe meg en "stakefjær" (for første gang) i tilfelle vasken gikk tett...og jeg kjøpte det og tenkte er det virkelig meningen at en skal dytte dette stive greiene ned i krinkelkrokrørene under vasken? Hvordan skal jeg få til det? Det går jo rett og slett ikke? Hvor mye skal jeg insistere det ned før jeg begynner å rugge opp og ned for å løsne en mulig propp i systemet? For et sabla bråk!!! :sjokkert: Høres ut som at jeg river hele vasken fra hverandre og må ha enda mer fagfolk inn for å rette "reparasjonene mine" opp, så vasken blir seg selv igjen. 

Alle mennesker som føler for det, skulle ha gitt en handyperson i fødselsgave til dem som kunne hatt bruk for det. :opplyser: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (9 timer siden):

Ikke alt er innlysende her i verden. I desember i fjor fant jeg på at jeg skulle kjøpe meg en "stakefjær" (for første gang) i tilfelle vasken gikk tett...og jeg kjøpte det og tenkte er det virkelig meningen at en skal dytte dette stive greiene ned i krinkelkrokrørene under vasken? Hvordan skal jeg få til det? Det går jo rett og slett ikke? Hvor mye skal jeg insistere det ned før jeg begynner å rugge opp og ned for å løsne en mulig propp i systemet? For et sabla bråk!!! :sjokkert: Høres ut som at jeg river hele vasken fra hverandre og må ha enda mer fagfolk inn for å rette "reparasjonene mine" opp, så vasken blir seg selv igjen. 

Alle mennesker som føler for det, skulle ha gitt en handyperson i fødselsgave til dem som kunne hatt bruk for det. :opplyser: 

Har ikke vært borti stakefjær men vet akkurat hva du mener!!!😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å se på "oppryddningsvideoer" på youtube, men kjenner at jeg blir litt trist når frittgroende, frodige grønne busker...skal tvinges med div. klippere til å bli firkantede eller runde ...og frodigheten klippes bort, "for slik vet alle at det skal se ut"! 

Det syns ikke jeg. :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Jeg liker å se på "oppryddningsvideoer" på youtube, men kjenner at jeg blir litt trist når frittgroende, frodige grønne busker...skal tvinges med div. klippere til å bli firkantede eller runde ...og frodigheten klippes bort, "for slik vet alle at det skal se ut"! 

Det syns ikke jeg. :jolie: 

Enig! 
Og nå viser det seg jo at det er best for miljøet med ufriserte hager🌿☘️🍀🌱🍃🌳🍄🌷🪻🌹🌸🌺🌻🐌🪰🦟🦗🕷️🪲🐞🦋🐦🐧🐦

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare menneskeheten kunne få inn i knåtten at det også er bra for kroppen å ha sin naturlige buskethet, så hadde vi hatt mer harmoniske folk som ikke var så forknytte i forhold til naturlig kropp. Pinnsvin og andre kravledyr trives i busk og kvast. :nikke: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne energiske spammeren som er over hele forumet nå, burde blitt pælmet ut. Igjen.  :fy: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Bare menneskeheten kunne få inn i knåtten at det også er bra for kroppen å ha sin naturlige buskethet, så hadde vi hatt mer harmoniske folk som ikke var så forknytte i forhold til naturlig kropp. Pinnsvin og andre kravledyr trives i busk og kvast. :nikke: 

Vet ikke om jeg vil ha pinnsvin og kravledyr kravlende rundt på meg 😲

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...