Gå til innhold

"Dagens mening" om litt av hvert.

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg mener at å skulle lage eneboliger/leiligheter ut i fra dagens trend til en hver tid, hvor alle  velge det...fordi alle har det...er noe skikkelig tull! Jeg savner privatliv og det har en ikke så mye av når alle bor tett i tett i tett og i tillegg til å ligge nært på hverandre skal en ha vinduer fra gulv til tak, gjerne vendt mot alle naboene som har det samme. Verandaer uten en eneste krok å sette seg litt i fred på, det stresser meg bare ved synet. En skal da ikke sitte og følge med på hva naboene gjør til en hver tid. 

Dessuten er baderom veldig små, så alt en trenger der står tett opptil hverandre og gir inntrykk av dårlig plass, når resten av huset er ganske romslig. Ja til større baderom som gir romslighet til en selvpleiingssituasjon. 

Joda, alle skal få velge det de vil ha selv, men jeg syns at vi blir gjetet som sauer inn i en trend som de som lager tegningene tvinger på oss.

Slik skal det være for det er fint....vel; jeg vil ikke ha det! :kjefte: 

(dagens første "bare min mening" er herved avsluttet og stafettpinnen gis videre til neste menneske som kjenner at det brenner for noe - smått eller stort; kom med det!)  

;)   

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Jeg mener at å skulle lage eneboliger/leiligheter ut i fra dagens trend til en hver tid, hvor alle  velge det...fordi alle har det...er noe skikkelig tull! Jeg savner privatliv og det har en ikke så mye av når alle bor tett i tett i tett og i tillegg til å ligge nært på hverandre skal en ha vinduer fra gulv til tak, gjerne vendt mot alle naboene som har det samme. Verandaer uten en eneste krok å sette seg litt i fred på, det stresser meg bare ved synet. En skal da ikke sitte og følge med på hva naboene gjør til en hver tid. 

Dessuten er baderom veldig små, så alt en trenger der står tett opptil hverandre og gir inntrykk av dårlig plass, når resten av huset er ganske romslig. Ja til større baderom som gir romslighet til en selvpleiingssituasjon. 

Joda, alle skal få velge det de vil ha selv, men jeg syns at vi blir gjetet som sauer inn i en trend som de som lager tegningene tvinger på oss.

Slik skal det være for det er fint....vel; jeg vil ikke ha det! :kjefte: 

(dagens første "bare min mening" er herved avsluttet og stafettpinnen gis videre til neste menneske som kjenner at det brenner for noe - smått eller stort; kom med det!)  

;)   

Hadde ikke vært like mange boplasser da om alle skulle være separate :P 

Det er min dagens mening :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke vært like mange boplasser da om alle skulle være separate :P 

Det er min dagens mening :) 

:tommelopp:  ...jeg mener bare at en kunne lage dem så de var litt for seg selv, litt høyere gjerder mellom leiligheters verandaer og litt mindre panoramavinduer i hele huset. Noen av de nye leilighetskompleksene er nesten gjennomsiktige og har ingen steder en kan sitte usett, for det er naboer over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (9 minutter siden):

:tommelopp:  ...jeg mener bare at en kunne lage dem så de var litt for seg selv, litt høyere gjerder mellom leiligheters verandaer og litt mindre panoramavinduer i hele huset. Noen av de nye leilighetskompleksene er nesten gjennomsiktige og har ingen steder en kan sitte usett, for det er naboer over alt. 

Du får bli arkitekt 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ingen andre har en liten eller stor mening om noe som helst her inne. :) 

(Jeg er arkitekt i fantasien, Cid  ;) )

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Rart at ingen andre har en liten eller stor mening om noe som helst her inne. :) 

(Jeg er arkitekt i fantasien, Cid  ;) )

Sikkert en hemmelighet for dem :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok...da blir det èn mening til fra meg: det skulle vært mulig å logge seg inn trygt et sted på nett
og avgi sin valgstemme, når den tid kommer! :opplyser: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petrinella

Det burde være sosialt akseptert å brekke spagetti bunken i to før de kokes! Det er jo ikke særlig Italiensk, men hva med de som putter ananas på pizzaen?! Det spytter jo på alt som kalles pizza. Her må vi stå sammen om hvem som faktisk er fienden. Og det er ikke de som brekker spagetti! 

Håper jeg forsto deg rett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrinella skrev (1 time siden):

Det burde være sosialt akseptert å brekke spagetti bunken i to før de kokes! Det er jo ikke særlig Italiensk, men hva med de som putter ananas på pizzaen?! Det spytter jo på alt som kalles pizza. Her må vi stå sammen om hvem som faktisk er fienden. Og det er ikke de som brekker spagetti! 

Jeg knekker alltid jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrinella skrev (2 timer siden):

Jeg liker ananas på pizza, men bare med pepperoni ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrinella skrev (12 timer siden):

:tommelopp2:  Jeg liker det å tilpasse ting så de passer for en selv og for min del kan den knekkes i fem cm`s biter også. :nikke: 

Cid skrev (11 timer siden):

Jeg knekker alltid jeg. 

Hurra for kokken Cid! :klappe: 

Petrinella skrev (11 timer siden):

:klem3: Åh jeg har følt meg så alene! 

Det er du ikke nå lengre. :D 

Entern skrev (10 timer siden):

Jeg liker ananas på pizza, men bare med pepperoni ☺️

Det er helt i orden. :nikke: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høye klatrefjellene i verden burde ha blitt ryddet rene for søppel, de omkomne fikk sin siste hvile der og stedene hadde blitt fullstendig fredet. Ingen flere klatrere skulle fått lov til å dra dit. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

De høye klatrefjellene i verden burde ha blitt ryddet rene for søppel, de omkomne fikk sin siste hvile der og stedene hadde blitt fullstendig fredet. Ingen flere klatrere skulle fått lov til å dra dit. 

Egentlig enig.

Før de ble muslimer brukte forresten perserne fjell til «begravelser» der de døde ble etterlatt til gribber (en del tibetanere gjør dette fortsatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 minutter siden):

Egentlig enig.

Før de ble muslimer brukte forresten perserne fjell til «begravelser» der de døde ble etterlatt til gribber (en del tibetanere gjør dette fortsatt).

Jupp...og det heter "himmelbegravelse" og etter å ha lest en del om det for noen år siden, fikk jeg sansen for det. 
Vanskelig....eller helt umulig her til lands, men å gå tilbake i det store kretsløpet virker ikke så dumt på det viset. 
Det er faktisk et eget yrke å skulle partere og frakte kropper opp til de spesielle plassene på fjell. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Jupp...og det heter "himmelbegravelse" og etter å ha lest en del om det for noen år siden, fikk jeg sansen for det. 
Vanskelig....eller helt umulig her til lands, men å gå tilbake i det store kretsløpet virker ikke så dumt på det viset. 
Det er faktisk et eget yrke å skulle partere og frakte kropper opp til de spesielle plassene på fjell. 

Så et program om moderne «himmelbegravelser» i Tibet for noen år siden 😀 fikk buddhistene idéen fra perserne mon tro? De overlappet jo i oldtiden når Afghanistan og Sentral-Asia var buddhistiske 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om avstandene har vært betydelige over hele verden, har mennesker tenkt og opplevd ganske like ting. 
Er det her vi skal dra inn aliens og ufoer...humm? :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (27 minutter siden):

Selv om avstandene har vært betydelige over hele verden, har mennesker tenkt og opplevd ganske like ting. 
Er det her vi skal dra inn aliens og ufoer...humm? :lur: 

Meningene mine om sånn ufo og Aliens og sånn holder jeg litt for meg selv når det gjelder gamle historiske ting tror jeg😅

Selv om selve historien om hvordan de teoriene der dukket opp faktisk er morsom og involverer et par av favorittforfatterne mine 😀

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er artigere å lytte til "alternativt tenkende folk i diskusjon om temaene sine", enn å høre på en andakt. Det siste der er meeeget søvndyssende og uinteressant, men det kommer kanskje an på den som snakker. Kan man klare å fortelle på en levende måte, så er mye gjort... For dem som liker slikt. :) Dagens første mening er avlevert. 

Alle meninger om alle skikkelige ting en er opptatt av kan brukes godtfolk. Kan også være skikkelige tulleting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 timer siden):

Så hvis noen dør på et fjell, så blir det "fredet" og forbudt å klatre der etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...