Gå til innhold

Folk er så slemme på KG - Dette forumet er det mest skadelige jeg vet om


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må være et godt eksempel på hva ts mener. 

Anonymkode: ef1bd...c1a

Hehehe ja det var det absolutt ;D ts

Anonymkode: 9b7d3...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mardina skrev (34 minutter siden):

Jeg er sjelden en av de som hisser meg opp i en diskusjon og jeg er stort sett hyggelig og svarer skikkelig, når folk spør om ting. 

Jeg mener at om man er på et diskusjonsforum som dette, så må man også tåle å få svar man kanskje ikke liker eller forventer å få. Alle kan ikke være enig alltid og hele tiden.  Har man ikke noen gode råd å komme med i en diskusjon, så holder man seg vel borte fra den tråden. Det er mange tråder på dette forumet, som jeg holder meg langt unna. Enten fordi det ikke interesser meg eller fordi jeg ikke ha noen gode råd å komme med. 

Jeg hadde aldri skrevet "ta deg sammen!" til en som var deprimert eller hadde andre problemer. At det finnes andre folk på forumet her som gjør det, er det nok. Det får stå for deres egen regning i så fall. 

Ellers er jeg langt på vei enig i det du skriver.... 😊

Ok, da er jeg enig. 

 

Anonymkode: 7b4b4...690

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du kan logge av,øverst til høyre ved navnet ditt.

Anonymkode: 67c29...10e

Hahah herlighet gi personen pusterom da. Vi har ihvertfall nok av halshuggereher inne hahah

Anonymkode: 0afe5...530

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Herregud så slem folk er med hverandre her inne? Uansett om det er side for økonomi, kjærlighet, venner eller planter. Folk slenger ut så mye fælt, setter griller i hodene på folk og gjemmer seg bak anonyme navn. De skremmer til å tro at ALLE menn eller kvinner er utro, at barna er psykopater, at de ødelagt økonomisk om de har glemt en regning. Virker som hele norge er bygget av selvopphøyde perfekte mennesker som aldri selv gjør en feil. Er ikke lenge siden jeg leste her inne at en kvinne hadde ødelagt hele forholdet sitt for å ha beskyldt mannen sin for utroskap fordi en eller annen bitter kvinne her inne hadde satt det i hodet på henne at menn var utro uansett. Hva feiler folk???? 

Anonymkode: 9b7d3...3d0

Man bør ha et godt perspektiv og ikke la seg engasjere følelsesmessig på slike forum, ellers blir man trukket ned. 

Alle som driver butikk vet at god omtale er viktig. At en god opplevelse fortelles til 1 venn, mens en dårlig opplevelse fortelles til 10. Samme blir det på forum. Dårlige opplevelser luftes for å finne løsninger, søke etter hva som er normalt blant folk flest og å få det ut et sted som ikke er nære omgivelser. Tråder som "jeg har det veldig fint og mannen min er veldig grei" får ikke mange svar. Max et "ok" eller to..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bladde rundt her inne, helt seriøst i over et halvt år før jeg la ut min første kommentar.

Fikk pes ganske kjapt, men da var jeg forberedt. :bond:

Anonymkode: b7991...f56

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer veldig an på hvem som er her i den perioden. Noen skriver veldig konstruktive svar, andre er nebbete/ overforenkler. Iblant blir debatten rar fordi info mangler eller den som spør om hjelp er forvirret eller sint. Iblant er det de rareste saker her inne, og jeg har ledd meg fillete mer enn én gang....

Anonymkode: ff119...70e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange hyggelige folk også her og mye fine svar. Trollene er det bare å ignorere. Jeg har faktisk lært en del under Forbruker, juss og økonomi for her er en del kloke hoder også. 

Anonymkode: affd7...a87

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 15.46):

Jeg er enig ts. Folk hugger huet av hverandre her inne. Og gud forby om man stiller to nesten like spørsmål, da får man ihvertfall høre det. 

Anonymkode: a8511...be3

Internett i et nøtteskall 😝 jeg er blitt så vant med det at jeg ikke tenker over det lenger, bare ignorerer om noen er ekle eller ufine.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som ble så skuffet når vi syns det var ekkelt at du våknet med mannen din inni deg? 

Anonymkode: 95b87...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er mye rart som rører seg her inne. Men jeg tror også dessverre at sårbare folk tiltrekkes tråder og temaer som kan skape intriger. Hvis en kvinne mistenker at mannen er utro så ligger det nok mer bak enn bare Kvinneguiden, og hun hadde nok oppsøkt andre arenaer for å bekrefte sine mistanker så jeg tror at noen bare er en lost case. Men helt klart, debattkulturen her inne kan absolutt forbedres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 12.29):

Det er mange hyggelige folk også her og mye fine svar. Trollene er det bare å ignorere. Jeg har faktisk lært en del under Forbruker, juss og økonomi for her er en del kloke hoder også. 

Anonymkode: affd7...a87

Men hva er et troll og hva er bare et bittert menneske? Ikke alltid lett å skille mellom disse og derfor fremstår KG som det gjør.

Anonymkode: c6874...44a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er noe svært befriende med å få den "ufiltrerte" versjonen av diskusjonen, der man ser hva folk egentlig tenker.

Selvsagt kunne nok mange unngått endel ekstrem polarisering, men det blir ofte et virkemiddel for å få frem et tydelig signal i diskusjonen.

Virkeligheten er langt i fra så rosarød som mange ser ut til å håpe på. Men vi alle er mennesker, og ingen av oss er perfekte selv om det ser ut som mange tror de er det når de polariserer i debatter.

Man er ikke anonym annet enn for andre vanlige brukere på forumet når man poster som "anonym". Anonym funksjonen har funksjonen på omtrent lik linje med når man drømmer, men får luftet sitt underbevisste sinn.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frivis skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er noe svært befriende med å få den "ufiltrerte" versjonen av diskusjonen, der man ser hva folk egentlig tenker.

Selvsagt kunne nok mange unngått endel ekstrem polarisering, men det blir ofte et virkemiddel for å få frem et tydelig signal i diskusjonen.

Virkeligheten er langt i fra så rosarød som mange ser ut til å håpe på. Men vi alle er mennesker, og ingen av oss er perfekte selv om det ser ut som mange tror de er det når de polariserer i debatter.

Man er ikke anonym annet enn for andre vanlige brukere på forumet når man poster som "anonym". Anonym funksjonen har funksjonen på omtrent lik linje med når man drømmer, men får luftet sitt underbevisste sinn.

Enig med deg. Men så har du de som skal plusse på 70% og da er det ikke noe gøy lenger. Og de finnes det mange av her inne

Anonymkode: c6874...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 14.30):

Herregud så slem folk er med hverandre her inne? Uansett om det er side for økonomi, kjærlighet, venner eller planter. Folk slenger ut så mye fælt, setter griller i hodene på folk og gjemmer seg bak anonyme navn. De skremmer til å tro at ALLE menn eller kvinner er utro, at barna er psykopater, at de ødelagt økonomisk om de har glemt en regning. Virker som hele norge er bygget av selvopphøyde perfekte mennesker som aldri selv gjør en feil. Er ikke lenge siden jeg leste her inne at en kvinne hadde ødelagt hele forholdet sitt for å ha beskyldt mannen sin for utroskap fordi en eller annen bitter kvinne her inne hadde satt det i hodet på henne at menn var utro uansett. Hva feiler folk???? 

Anonymkode: 9b7d3...3d0

Anonyme trenger du ikke ta på mer alvor enn du gidder. Folk som har slikt dritt på hjertet at de må holde sitt ellers anonyme brukernavn på KG anonymt har sjeldent noe vettugt å komme med uansett.

Åja, du valgte den varianten selv, ja…

Forøvrig er ikke virkeligheten vakker. Spørs vel om den noen gang har vært det, men spesielt innen dating og samliv har vi vært gjennom en råtningsprosess de siste par tiårene.

Og hvilken hensikt har det da å sminke grisen?

Polish a turd… it’s still a turd.

Men folk skulle på død og liv knulle rundt som dyr, og da etterkommer ikke konsekvensene noe ønske om å utebli. Slik de som regel heller ikke pleier å gjøre.

Folk har fått det de ba om. At de ikke forstod hva de ba om får de heller bare leve med i ettertid.

Og at man er ærlig om dette på et diskusjonsforum må du nesten bare tåle.

… hvis det var dette du tenkte på.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med ts,

Har ikke vært her mange månedene, men synes det for hver tråd så er det noen som bare må skrive noe dritt.

Jeg ser de for meg, sittende hjemme i sin egen lille lykkeboble og kritisere alle andre, hvor fæle menn er her inne, hvor idot andre er. Ser de smiler godt når de får trykt ut noen ukvemsord, smiler til seg selv.

Godt de har noe å glede seg over, tenk hvor trist det hadde vært for de om de ikke kunne gledet seg over noe. Da er det godt å kunne slenge litt dritt rundt seg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke debattklimaet her inne er spesielt hardt. Det at man kan ytre seg anonymt (gjennom avatar eller ab-funksjon) gjør naturlig nok at folk i større grad  våger å gi uttrykk for det de faktisk mener uten å måtte ta hensyn til de disiplineringsmekanismene som begrenser ytringsrommet på sosiale medier og irl. Det siste kan føre til hets, men også til ærligere meningsutvekslinger. Mitt inntrykk er som sagt at det er forbausende lite hets og trakassering her inne, men mye som må karakteriseres som saklige ytringer  «rett fra levra». Det siste er ikke en negativ ting.

Anonymkode: fc8fd...2cc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og noe eldre kvinner, som ikke har sympati for yngre kvinner,  skaper kvalme her på KG

Anonymkode: a9a2d...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jepp. Jeg har fått ett helvete nå bare fordi jeg spurte om råd pga sinneproblemer. 

Anonymkode: 097d1...d7a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har vært her i årevis, men måtte søke opp psykolog flere ganger på grunn av forumet og det at folk sier ting som virkelig sårer. 

Psykolog sier jeg skal slutte å henge her, men jeg syns det kan være underholdende og moro også å være her, så det er ikke lett. 

Kanskje det er avhengighet...

Anonymkode: 2cd1f...a64

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...