Gå til innhold

Hva er det med disse uføretrådene på Kvinneguiden? Det popper opp en ny hver jævla dag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mesteparten bunner i sjalusi og misunnelse. Alle kjenner til en eller annen .....  " Tanta til naboen til svogeren min går på fjelltur, fester og aaalt mulig..blablabla" osv ........  

Anonymkode: bd44f...8d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 22.38):

Hadde jeg vært ufør av gode grunnet tror jeg pinadø jeg hadde ønska velkommen en debatt om uføretrygd på generelt grunnlag. At så mange mennesker ikke kan gjøre _noe_ er egentlig helt ufattelig. De som er reelt uføre kommer til å få innstramminger i sine ytelser hvis ikke noe drastisk gjøres snart. 

Anonymkode: 08166...144

Er ufør og er enig med deg.

Det er mange som har fått innvilget uføretrygd med diagnoser som det stilles spørsmål med, såpass store spørsmål at de ikke kvalifiserer til ung ufør tillegget. Det er mange debatter om dette bl.a. i diverse uføre/NAV grupper på Facebook, der de dette gjelder for er i harnisk over problemet.

Personlig så er jeg skeptisk til disse inkl. mange av de unge som får uføretrygd pga. diverse psykiske utfordringer. Jeg nekter å tro at så mange 20-åringer er varig ute av stand til utdanning og jobb, min oppfatning er at de ville de fått det bedre av å komme i tilpasset tiltak og at de faktisk kunne ha blitt friskere av det.

Anonymkode: 016d9...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man når man hater livet sitt, valgene sine, og ender opp som bitter? Som alle med mobber-mentalitet: forsøker å sparke nedover, fremfor å finne løsninger til sitt egne miserable liv.

Lav utdanning, et liv i fattigdom, og lite evne til forståelse av sykdom og systemet i Norge når det kommer til sikkerhetsnett kan føre til mye oppgulp. Mitt råd er å ignorere det.

Anonymkode: 64681...0ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er ufør og er enig med deg.

Det er mange som har fått innvilget uføretrygd med diagnoser som det stilles spørsmål med, såpass store spørsmål at de ikke kvalifiserer til ung ufør tillegget. Det er mange debatter om dette bl.a. i diverse uføre/NAV grupper på Facebook, der de dette gjelder for er i harnisk over problemet.

Personlig så er jeg skeptisk til disse inkl. mange av de unge som får uføretrygd pga. diverse psykiske utfordringer. Jeg nekter å tro at så mange 20-åringer er varig ute av stand til utdanning og jobb, min oppfatning er at de ville de fått det bedre av å komme i tilpasset tiltak og at de faktisk kunne ha blitt friskere av det.

Anonymkode: 016d9...9f7

Ung ufør får man bare hvis man ble syk før man var 26, så det er ikke slik at man ikke får det fordi man ikke er syk nok. Merkelig at du ikke vet dette. I tillegg, i dag har teknologien kommet så langt at nyfødte som tidligere hadde dødd nå blir reddet men ikke dermed uten skader. Du finner nok mange av disse på ung-ufør statistikken, vanskelig å jobbe når man feks har store hjerneskader. 

Anonymkode: 4fbe6...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ung ufør får man bare hvis man ble syk før man var 26, så det er ikke slik at man ikke får det fordi man ikke er syk nok. Merkelig at du ikke vet dette. I tillegg, i dag har teknologien kommet så langt at nyfødte som tidligere hadde dødd nå blir reddet men ikke dermed uten skader. Du finner nok mange av disse på ung-ufør statistikken, vanskelig å jobbe når man feks har store hjerneskader. 

Anonymkode: 4fbe6...c5f

Selvsagt vet jeg det og de påstår at de var syke før de ble 26 år, det er jo nettopp dette de krangler om i de gruppene. Problemet for de er at diagnosene deres ikke utløser grunnlaget for å få ung ufør så de får avslag fra NAV.

Anonymkode: 016d9...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er faktisk ikke særlig "enkelt" å  å få uføretrygd altså!

Tror folk at dette bareer noe man bestiller fra IKEA eller Chas Ohlsson-katalogen liksom?   

Anonymkode: aa435...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett en slik tråd i dag.

Anonymkode: d929e...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...