Gå til innhold

Hva er det med disse uføretrådene på Kvinneguiden? Det popper opp en ny hver jævla dag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldre sett lignende på andre forum. 

Anonymkode: 225a3...a03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aldre sett lignende på andre forum. 

Anonymkode: 225a3...a03

Det er fordi folk tror det blir mindre skatt på dem. Eller mer tjenester,  hvis det var færre uføre. Derfor liker folk å mistenkeliggjøre uføre og skjønner ikke at dette vil gå utover dem selv den dagen de trenger hjelp

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldre sett lignende på andre forum. 

Anonymkode: 225a3...a03

Mener du tråder hvor uføre blir hetset og mistenkeliggjort, eller mener du trådene hvor folk som er uføre lurer på ting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fordi de tror de betaler for de uføre, men fakta er at de får mer enn de skatter de fleste av oss ;) 

Vi ble født, har fått utdannelse, har kanskje vært gravide selv, har godt finansiert barnehage, fødsel, annen sykdom, barnetrygd osv osv. altså det er få i Norge som kan skryte på seg å betale mer skatt enn de har fått av staten Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Det er fordi folk tror det blir mindre skatt på dem. Eller mer tjenester,  hvis det var færre uføre. Derfor liker folk å mistenkeliggjøre uføre og skjønner ikke at dette vil gå utover dem selv den dagen de trenger hjelp

Hadde jeg vært ufør av gode grunnet tror jeg pinadø jeg hadde ønska velkommen en debatt om uføretrygd på generelt grunnlag. At så mange mennesker ikke kan gjøre _noe_ er egentlig helt ufattelig. De som er reelt uføre kommer til å få innstramminger i sine ytelser hvis ikke noe drastisk gjøres snart. 

Anonymkode: 08166...144

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg vært ufør av gode grunnet tror jeg pinadø jeg hadde ønska velkommen en debatt om uføretrygd på generelt grunnlag. At så mange mennesker ikke kan gjøre _noe_ er egentlig helt ufattelig. De som er reelt uføre kommer til å få innstramminger i sine ytelser hvis ikke noe drastisk gjøres snart. 

Anonymkode: 08166...144

Der var vi påan igjen :P 

Anonymkode: 611e3...7b4

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg vært ufør av gode grunnet tror jeg pinadø jeg hadde ønska velkommen en debatt om uføretrygd på generelt grunnlag. At så mange mennesker ikke kan gjøre _noe_ er egentlig helt ufattelig. De som er reelt uføre kommer til å få innstramminger i sine ytelser hvis ikke noe drastisk gjøres snart. 

Anonymkode: 08166...144

Det var nettopp en her inne som var ufør, hun syntes alle andre uføre ikke var syke nok.  Hun var det selvsagt. Lite sympatisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde jeg vært ufør av gode grunnet tror jeg pinadø jeg hadde ønska velkommen en debatt om uføretrygd på generelt grunnlag. At så mange mennesker ikke kan gjøre _noe_ er egentlig helt ufattelig. De som er reelt uføre kommer til å få innstramminger i sine ytelser hvis ikke noe drastisk gjøres snart. 

Anonymkode: 08166...144

Nei, du hadde ikke ønsket at tryggheten din burde gjøres noe med. Noe så teit å skrive?! Det har jeg faktisk ingen tro på! Men empatien din kunne hende ble bedre om du ble uføre og faktisk kjente på hva er det å være syk 

Mange kan gjøre noe, men er du villig til å jobbe for den uføre kanskje 4-5 ganger i løpet av en uke for den uføre er ustabil? Finnes ikke en arbeidsgiver i Norge som ønsker å satse på en syk person som kanskje klarer 10% oppmøter i løpet av en måned. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Det går en tråd her nå, med 272 svar de første 10 timer. Helt klassisk. En ufør spør om juniutbetalingen sin, og trollene gyver løs på trygdeordningene.  Altså avsporing og dritt allerede fra første side, og ingen rydder i tråden.

Edit:  mens jeg skrev her, så var fine moderatoren inne med bulldoseren sin og ryddet bort alt søppelet i den tråden jeg skrev om ❤️

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldre sett lignende på andre forum. 

Anonymkode: 225a3...a03

Finnes det andre forum? 

Anonymkode: bf3f3...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart Misjonen på P4 stadig har innslag om åndssvake tråder på Kvinneguiden.

Anonymkode: 225a3...a03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forvirret23 skrev (4 timer siden):

Nei, du hadde ikke ønsket at tryggheten din burde gjøres noe med. Noe så teit å skrive?! Det har jeg faktisk ingen tro på! Men empatien din kunne hende ble bedre om du ble uføre og faktisk kjente på hva er det å være syk 

Mange kan gjøre noe, men er du villig til å jobbe for den uføre kanskje 4-5 ganger i løpet av en uke for den uføre er ustabil? Finnes ikke en arbeidsgiver i Norge som ønsker å satse på en syk person som kanskje klarer 10% oppmøter i løpet av en måned. 

Jeg er så dritt lei av at tvert man skriver noe om uføretrygd så er det fritt frem og mobbe og være frekk tilbake, og det hjertes og likes av flere. Her gir dette mennesket over meg beskjed om at «empatien min ble bedre hvis jeg ble uføre (!) selv». Så sjarmerende.
På generell basis; Jeg skjønner ikke at det er så sabla om å gjøre for de som er uføre å verne om absolutt alle som er det og som blir det. Skjønner man ikke at det kun er en viss pengesum å gi til trygdeytelser, og at den pengesummen ikke kan strekkes i det uendelige? Det bør da være i alles interesse at færrest mulig er og blir uføre? 

Anonymkode: 08166...144

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så dritt lei av at tvert man skriver noe om uføretrygd så er det fritt frem og mobbe og være frekk tilbake, og det hjertes og likes av flere. Her gir dette mennesket over meg beskjed om at «empatien min ble bedre hvis jeg ble uføre (!) selv». Så sjarmerende.
På generell basis; Jeg skjønner ikke at det er så sabla om å gjøre for de som er uføre å verne om absolutt alle som er det og som blir det. Skjønner man ikke at det kun er en viss pengesum å gi til trygdeytelser, og at den pengesummen ikke kan strekkes i det uendelige? Det bør da være i alles interesse at færrest mulig er og blir uføre? 

Anonymkode: 08166...144

Det er vel noe vi ønsker alle sammen? Vi ba ikke om å bli skadet. Ingen går vel rundt og ønsker oss sykdom. Så der er det full enighet.

Når sykdom og skader likevel skjer, så har vi et lovbestemt sikkerhetsnett. NAV forvalter dette med alle sine betingelser, krav, rettigheter og løsninger via lover og forskrifter.. Det er mange involvert i lang tid når et menneske blir syk. Alt blir undersøkt, testet og dokumentert over opp til flere år før NAV konkluderer.  De fungerer da som en portvokter for velferdsordningene. Noen av oss blir arbeidsføre og andre blir uføretrygdet.

Jeg verner gjerne om de som har fått innvilget uføretrygd, for jeg vet hvilke krav og tester som må oppfylles.  Kritikerne angriper oss uføre og ikke lovverket. Da blir det mistenkeliggjøring av de syke.  Det er som «å rette baker for smed»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådene får kjørt seg av lavt utdannede i lavtlønnsyrker som ikke evner å forstå at når en med god lønn blir alvorlig syk, så har han rett på 66% av lønnen sin. 

I steden for å ta tak i sitt eget liv, har de fått et hat mot folk som har gjort en bedre innsats i livet- og har en større  trygghet når de blir syke. De hater sitt eget liv, det er bare å ikke bry seg om hatet (som egentlig handler om deres eget liv) - sånne folk kommer alltid til å eksistere.

Anonymkode: 53675...eb9

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Trådene får kjørt seg av lavt utdannede i lavtlønnsyrker som ikke evner å forstå at når en med god lønn blir alvorlig syk, så har han rett på 66% av lønnen sin. 

I steden for å ta tak i sitt eget liv, har de fått et hat mot folk som har gjort en bedre innsats i livet- og har en større  trygghet når de blir syke. De hater sitt eget liv, det er bare å ikke bry seg om hatet (som egentlig handler om deres eget liv) - sånne folk kommer alltid til å eksistere.

Anonymkode: 53675...eb9

Det stemmer ikke helt det der du sier at når en med god lønn blir alvorlig syk så har hen krav på 66 % av lønnen sin. For de som har hatt mer enn 6 G i inntekt så vil denne prosentandelen av tidligere lønn være lavere enn 6G, gjerne godt under 50 % av tidligere lønn avhengig av tidligere inntekt.

Ellers veldig enig i dine betraktninger om lavtlønte med lav utdanning. 

Anonymkode: c0968...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenking sv uføre og overvektige er hobbyen til mange her.

Anonymkode: 20a5d...dc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Krenking sv uføre og overvektige er hobbyen til mange her.

Anonymkode: 20a5d...dc8

Enig, men de gjør nok andre ting også. Koser seg når noen snubler og slår seg, drar katten i halen, napper vingene av sommerfugler… fordi de bare er sånn. Troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være fordi så mange uføretrygdede tåler så lite diskusjon rundt trygdeordningene at det blir morsomme reaksjoner av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...