Gå til innhold

Utebryllup i varmen. Gjestene vil skifte. Vi ønsker finklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha bryllupsfest ute i morgen. Det er meldt ganske varmt, 30/31 grader. Vi ønsker at gjestene skal være pent kledd hele dagen / kvelden, men har fått en del forespørsler om de kan skifte til andre klær utover kvelden pga varmen. Vi har da svart at de kan skifte , men at det må være til type dressbukseshorts eller kortermet skjorte på mennene. På jentene kan de gå med en lettere sommerkjole , men må fortsatt være pen. Vi har svart at vi ikke ønsker at de går i hversagsklær.

Vi har fått noen reaksjoner på dette.. En del mener dt er urimelig å kreve da det er meldt varmt, og det skal være ute hele tiden. Vi tenker jo at det ikke er urimelig å svare.

Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 756a5...920

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dressbukseshorts er det ikke mange som har, kjoler er litt mer utbredt. Skjønner at dere ikke vil ha menn der i Syden badeshortsen eller caprishortsen men en vanlig pen short bør være ok 

Anonymkode: 80f58...1df

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er ganske urimelig å kreve at folk skal ha på seg ditt eller datt. Og hva er pent, liksom? Hvem er det som bestemmer det?
Mørke dresser med 30+ grader ute kan bli veldig klamt etterhvert.

Dere kan jo tilby å kjøpe lette og lyse klær til alle gjestene som de kan skifte til

Anonymkode: db618...b11

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske urimelig å kreve at brudefølge skal stille opp med finstas som ikke er en del av en vanlig garderobe, at det hele finner sted i morgen gjør det enda verre😊

gratulerer som ektepar, kos dere på festen i morgen! Og det gjør dere nok best med gjester som er komfortable☺️

Anonymkode: ffe10...bff

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske urimelig å stille krav til hva gjestene skal ha på seg, på den annen side ville jeg aldri ha hatt på meg noe annet enn "pent" når jeg var i et bryllup. Jeg vet ikke hva de har på seg i utgangspunktet jeg - spesielt damene, hvis de er så opptatt av å skifte på grunn av varmen. Hvis de ikke har bunad, er vel er lett sommerkjole normalt å ha på seg i et sommerbryllup? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er urimelige. De aller fleste vil finne noe som går under kategorien "pent". 

Dersom noen skulle velge noe som ikke er pent nok for dere- so what? Er det dèt dagen handler om?

Anonymkode: 84c30...06a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig å skifte fra bunad til vanlig penkjole eller dress etter middag, men å skifte når man i utgangspunktet har vanlige penklær på har jeg aldri hørt om.

Anonymkode: 94b78...c71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det sannsynligvis er de færreste norske menn som har mer formelle klær beregnet på temperaturer over 30 varmegrader og ville ha tatt hensyn til det. De fleste jenter/kvinner har nok en eller flere sommerkjoler som kan egne seg, men jeg ville nok ikke ha lagt slike føringer uansett fordi 30 varmegrader og over må betraktes som litt "unntakstilstand" i Norge. 

Så alt i alt tenker jeg at man må få lov til å kle seg etter været og at man i Norge ikke kan forventes å ha penklær til en hver type værsituasjon siden den kan være mildt sagt skiftende. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt urimelig fra deres side. Vil dere ikke at gjestene skal være komfortable og hygge seg? 

Anonymkode: ad37b...466

  • Liker 23
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg hadde droppet å komme i bryllupet rett og slett.

Anonymkode: 23d2c...39a

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at jeg hadde droppet å komme i bryllupet rett og slett.

Anonymkode: 23d2c...39a

Det hadde faktisk jeg og, ville meldt meg syk.

Anonymkode: 84c30...06a

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke holdt ut en hel dag ute i 30 grader, håper dere har mulighet for å trekke gjestene inn et sted. Hadde jeg vært invitert med barna så tror jeg vi hadde reist fort hjem igjen… 

Anonymkode: 26b82...d91

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si pen shorts og kortermet skjorte/pikéskjorte på menn og sommerkjole/skjørt på damene? 
 

Lin er jo nydelig i varmen og vil tro de fleste får tak i slikt på HM eller lignende. 

Anonymkode: cc7a9...b36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde faktisk jeg og, ville meldt meg syk.

Anonymkode: 84c30...06a

Jeg hadde bare sagt fra at det er uaktuelt å komme om jeg ikke får kle meg i akkurat hva jeg vil i varmen og ha mulighet til å sitte i skyggen.

Anonymkode: 23d2c...39a

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å si pen shorts og kortermet skjorte/pikéskjorte på menn og sommerkjole/skjørt på damene? 
 

Lin er jo nydelig i varmen og vil tro de fleste får tak i slikt på HM eller lignende. 

Anonymkode: cc7a9...b36

Du så at festen er imorgen? Er ikke alle som har mulighet til å løpe på HM å kjøpe lintøy til hele familien. Dessuten er det ganske kostbart , i tillegg til pentøyet de skal ha på først i selskapet 🙄

Anonymkode: 26b82...d91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller at gjestene skal ha det komfortabelt enn å stille opp i en satt dresskode som ikke harmonerer med været

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Refreng

Jeg tenker at du kan alltids ha slike krav, men det er også mulig at noen av gjestene vil reise hjem tidlig. Jeg tenker det er ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er god stemning. Ville slacket på kravene. 

Anonymkode: e7e31...66f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt gjester som koser seg og gjør kvelden minnerik enn gjester som må dra hjem tidlig pga heteslag.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde orket utendørsbryllup i denne varmen i det hele tatt. 

Anonymkode: d6bee...d73

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...