Gå til innhold

Kommer du til å boikotte freia produkter?


AnonymBruker

Kommer du til å boikotte freia produkter?  

118 stemmer

  1. 1. Kommer du til å boikotte freia produkter?

    • Ja
      5
    • Nei
      113


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva slags baktanker har du 😱

Anonymkode: 91332...7ab

Litt  dårligt formulert fra min side, bare å som i å ha det i tankene generelt. Freia og Nidar smaker like godt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope tvert imot har jeg hamstret for første gang i mitt liv på trass, kakefyll, bakekakao osv osv ting jeg overhode ikke ønsker skal bli borte fra butikkene.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte_kvikklunsj skrev (1 minutt siden):

Litt  dårligt formulert fra min side, bare å som i å ha det i tankene generelt. Freia og Nidar smaker like godt for min del.

Nidar lager kun sjokolade vel mens freia lager mye annet også.. 

Anonymkode: ff617...d3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å boikotte Freia var vel noe vi drev med forrige helg? Trodde at det nå gjaldt å boikotte Strawberry, Norwegian, SAS, Widerøe,  Elkjøp, Hurtigruten, SJ Norge, DNT og sikkert et par flere som jeg har glemt.

Det er så mye flipp flopping her at jeg blir rent svimmel. Forrige uke skulle vi vel også boikotte noen hoteller. Tror snart jeg trenger app som kan fortelle meg hvem jeg skal boikotte i dag, og hvem som skal boikottes i morgen. 

Anonymkode: f9837...27e

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke sjokolade. Men så jo på nettet i dag en handlekurv full av dagligvarer som har en eller annen tilknytning til Russland, så det kan bli vanskelig å følge med. Appelsiner, poteter osv fra Israel har jeg boikottet i massevis av år.

Anonymkode: e1890...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lite hjemmebakst hvis alt av freia skal kuttes, ikke mye som kan erstatte deres produkter. Nei, jeg kommer ikke til å boikotte.

Anonymkode: 25f60...317

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Altså, jeg skulle gjerne boikottet alt som ikke er etisk. Og da mener jeg ikke at alt må være 100% perfekt, men dere vet, iallfall unngå ting som barnearbeid, slaveri, produksjon som direkte bidrar til tørke og sult, markedsføring som bidrar til spiseforstyrrelser, og så videre. Men det er dessverre forsvinnende lite som er igjen etter alt det. Så mitt bidrag til planeten er å forbruke mindre generelt - det tror jeg har større effekt enn å boikotte ett selskap og deretter ukritisk kjøpe og kaste nye ting hver eneste uke. 

Anonymkode: b23e4...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Blir lite hjemmebakst hvis alt av freia skal kuttes, ikke mye som kan erstatte deres produkter. Nei, jeg kommer ikke til å boikotte.

Anonymkode: 25f60...317

Det finnes andre produsenter som selger bakepulver og sånt. Bl.a. Helios.

Anonymkode: f9837...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg 2 Kvikk Lunsj i dag. Smakte digg.

Anonymkode: a5ebc...299

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 time siden):

Ja det kommer jeg til å gjøre, dette gjelder forøvrig ikke bare Freia. Mondelez eier en haug av andre merker. At de toner ned sin rolle i Russisk økonomi ved å fokusere på at Freia er "Norsk" er patetisk. Mondelez er en krigsprofitør som direkte er med å forlenger kriken i Ukraina. 

Vel. Oljefondet har tilknytning til Mondelez. Neste gang du må til legen, går du privat. Sykepenger må du jo bare takke nei til. Betal gjerne tilbake det staten har sponset av utdanningen din, og selvfølgelig skal du ikke ha pensjon når den tid kommer. 

Anonymkode: 3c347...d9b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det finnes andre produsenter som selger bakepulver og sånt. Bl.a. Helios.

Anonymkode: f9837...27e

Selges ikke der jeg handler, nå er det ikke bare bakepulver jeg bruker. Kommer ikke til å boikotte aktivt uansett.

Anonymkode: 25f60...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel. Oljefondet har tilknytning til Mondelez. Neste gang du må til legen, går du privat. Sykepenger må du jo bare takke nei til. Betal gjerne tilbake det staten har sponset av utdanningen din, og selvfølgelig skal du ikke ha pensjon når den tid kommer. 

Anonymkode: 3c347...d9b

👏👏👏

Anonymkode: 25f60...317

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å boikotte Freia var vel noe vi drev med forrige helg? Trodde at det nå gjaldt å boikotte Strawberry, Norwegian, SAS, Widerøe,  Elkjøp, Hurtigruten, SJ Norge, DNT og sikkert et par flere som jeg har glemt.

Det er så mye flipp flopping her at jeg blir rent svimmel. Forrige uke skulle vi vel også boikotte noen hoteller. Tror snart jeg trenger app som kan fortelle meg hvem jeg skal boikotte i dag, og hvem som skal boikottes i morgen. 

Anonymkode: f9837...27e

Forrige helg skulle vi boikotte Thon som nektet å henge Pride-flagget. 

Anonymkode: 3c347...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forrige helg skulle vi boikotte Thon som nektet å henge Pride-flagget. 

Anonymkode: 3c347...d9b

Og så skulle vi fortsatt gjøre det etter at de ombestemte seg

Anonymkode: 81b3a...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vel. Oljefondet har tilknytning til Mondelez. Neste gang du må til legen, går du privat. Sykepenger må du jo bare takke nei til. Betal gjerne tilbake det staten har sponset av utdanningen din, og selvfølgelig skal du ikke ha pensjon når den tid kommer. 

Anonymkode: 3c347...d9b

Oljefondet i lys av å være en så stor aktør kan og tidligere har utøvd makt som storaksjonær, jeg forventer at dette skjer i dette tilfellet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg er for å legge press på Mondolez for at de skal avslutte sin virksomhet i Russland.

På den annen side så er det jo ikke den jevne russer som er skyld i Russlands invasjon av Ukraina, det er den politiske ledelsen som står for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kokeplate skrev (Akkurat nå):

Nei. Men jeg er for å legge press på Mondolez for at de skal avslutte sin virksomhet i Russland.

På den annen side så er det jo ikke den jevne russer som er skyld i Russlands invasjon av Ukraina, det er den politiske ledelsen som står for dette.

Freia er vel bare knappe prosenten av mondolez så boikott av freia vil ikke skade dem

Anonymkode: 81b3a...37a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Freia er vel bare knappe prosenten av mondolez så boikott av freia vil ikke skade dem

Anonymkode: 81b3a...37a

Nei, og ikke kan jeg se for meg at Freia-avdelingen finansierer noe av den russiske heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å boikotte Freia men jeg mener at Freia burde hatt norsk eierskap, dessverre noe som er umulig i disse tider når bedrifter og virksomheter skal skattes så mye at de må flagge ut.

Anonymkode: 07097...9c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (11 minutter siden):

Oljefondet i lys av å være en så stor aktør kan og tidligere har utøvd makt som storaksjonær, jeg forventer at dette skjer i dette tilfellet også.

Oljefondet eier 1 prosent av aksjene. Ikke akkurat en stor aksjepost. Men selvfølgelig ønsker ikke du å boikotte noe som rammer deg selv økonomisk. Typisk.

Anonymkode: 3c347...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...