Gå til innhold

Kommer du til å boikotte freia produkter?


AnonymBruker

Kommer du til å boikotte freia produkter?  

118 stemmer

  1. 1. Kommer du til å boikotte freia produkter?

    • Ja
      5
    • Nei
      113


Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å slutte å kjøpe freia produkter, synes alt styret er tull

Anonymkode: 81b3a...37a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer ikke til å hamstre eller gå berserk som noen nå gjør.

Men kommer til å handle Freia som før. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å boikotte Freia.

Anonymkode: 63986...d04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes opplegget er lite gjennomtenkt 2E1633B1-E419-4649-BE20-D957B8A5FAF3.gif.c9ca90e56afef67122541c2c93981f26.gif så skal selvfølgelig ikke boikotte noe som helst D4A73A88-D53D-404E-B848-C1DD87A2C922.gif.2d15659020b94eb892fd2e6739ca5103.gif

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å kjøpe mer! Synes på ingen måte at SAS og Turistforeningen er så mye mer etiske. Sistnevnte promoterer seg som opptatt av å ivareta naturen samtidig som de markedsfører seg mot utenlandske turister for å sende de i folkemengder inn i fjellheimen og skape stor slitasje på enkelte av både naturperler. Så de kan glemme å sette seg til herre over en sjokoladefabrikken.

Anonymkode: 44300...b80

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å boikotte noe. Jeg synes for det første at en slik cherrypicking-boikott bare fordi det er "trendy", er barnslig og idiotisk. I tillegg har jeg ikke lyst til at mange mennesker skammer seg for å gå på jobb til Freia-fabrikken i Norge, eller at de mister jobben sin. Vi trenger norske arbeidsplasser i en tid der alt outsources til billig arbeidskraft i utviklingsland.

Anonymkode: 3c347...d9b

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg spiser ganske lite slike ting og bruker lite produkter generelt, så det jeg vil ha kjøper jeg
med god samvittighet og unner meg kvalitet når jeg først skal ha noe. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (39 minutter siden):

Har aldri og kommer aldri til å boikotte noe som helst.

Ikke en gang ting influencere reklamerer for?

Anonymkode: 0ec35...8e7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal innom turistforeningen sine hytter skal jeg spise kvikklunsj som aldri før. Gjerne legge igjen litt sjokolade også. Latterlig hele greiene og henge ut freia på den måten, de er sånn ca 0,7% av mondelez til sammenligning eier oljefondet1% av mondelez. Dette har fint lite med å vise solidaritet ovenfor Ukraina og gjøre men går utover norske arbeidsplasser og jeg vil faktisk gå så langt som å si at freia er en del av vår kulturarv. Sjokolade produsert i Norge av norske råvarer siden 1889. Skal dette gå tapt pga noe Russland ikke tjener penger på? At mondelez har virksomhet der betyr jo ikke at Russland tjener penger på freia. 
Nei turistforeningen og strawberry bør gå i tenkeboksen for dette er latterlig. 
Mulig Oljefondet kan gå ut av mondelez og kjøpe freia istedet. 

Anonymkode: 18352...2b1

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 
Jeg kommer neppe til å kjøpe noe særlig Freia heller da jeg allerede har litt godis i hus etter påsken, det varer sikker til jul.

Anonymkode: 0329b...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kommer jeg til å gjøre, dette gjelder forøvrig ikke bare Freia. Mondelez eier en haug av andre merker. At de toner ned sin rolle i Russisk økonomi ved å fokusere på at Freia er "Norsk" er patetisk. Mondelez er en krigsprofitør som direkte er med å forlenger kriken i Ukraina. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å fortsette som vanlig, for Freia/Mondelez er langt fra de eneste som lager produkter, som selges i Norge, som har noe med samme greia å gjøre. Og om jeg skal boikotte noen, må jeg boikotte dem alle, og jeg orker ikke sette meg inn i absolutt alle produkter jeg kjøper og hvem som lager dem, og ikke minst hvor de har fabrikker. Jeg gidder ikke.

Jeg kjøper lite Freia, men noen ganger så er produkter noe man aldri hadde trodd; tror kanskje de Melkesjokolade og Firkløver iskremene har med Freia å gjøre, og is blir det i sommer. Men jeg kjøper lite sjokoladeplater. 

Anonymkode: c6c84...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, K.B. said:

Ja det kommer jeg til å gjøre, dette gjelder forøvrig ikke bare Freia. Mondelez eier en haug av andre merker. At de toner ned sin rolle i Russisk økonomi ved å fokusere på at Freia er "Norsk" er patetisk. Mondelez er en krigsprofitør som direkte er med å forlenger kriken i Ukraina. 

Kriken og kroken 😄 kunne du sendt meg en referanse på det du sier? Har gått i ett her så har ikke fått med meg hva som foregår der ute i alt dramaet.

Anonymkode: 86cad...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen direkte boikott, men mer sannsynlig at jeg velger Nidar fremover av å ha dette som en baktanke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte_kvikklunsj skrev (1 minutt siden):

Ingen direkte boikott, men mer sannsynlig at jeg velger Nidar fremover av å ha dette som en baktanke 

Hva slags baktanker har du 😱

Anonymkode: 91332...7ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...