Gå til innhold

Registerreim - skifte eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.6.2023 den 6.57):

Kjøp elbil så slipper du sånne tullete utgifter fremover :)

Anonymkode: 6cec1...01f

Dette er det åpenbare svaret.🚗💨🤟☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har levd så lenge at jeg kan huske tilbake til da Ford ble regnet som solid tysk kvalitet for den øvre middelklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (18 minutter siden):

Jeg har levd så lenge at jeg kan huske tilbake til da Ford ble regnet som solid tysk kvalitet for den øvre middelklassen.

TS:Samme her. Skrøt til fadern at jeg hadde fått Ford Focus😂😂😂😂🙈🙈🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 6d171...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

TS:Samme her. Skrøt til fadern at jeg hadde fått Ford Focus😂😂😂😂🙈🙈🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 6d171...a10

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vel, Ford lager jo fortsatt ok biler - det er ikke mange europeiske produsenter som lager såpass pålitelige og veldesigna kjøretøy. Men, med det sagt...du kan liksom ikke ignorere Sørøstasia når du skal ha bil. Kia og Hyundai leder an i alle klasser nå, men også Honda, Mazda og Toyota lager fortsatt meget solide biler.

Hovedleksa med våt registerreim er, kort fortalt, å alltid ha motoroljen på F, skifte regelmessig, og pass på at det er rett type:

Sitat

The wet timing belt system is sited within the engine and, as the name suggests, is lubricated by the engine oil. Therefore, running a low oil level, or ignoring draining intervals, means less oil on the timing belt and, therefore, degrades the lubricant and shortens the timing belt's life.

 

Anonymkode: 8e786...394

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei, har en Ford med ecoboost motor som nærmer seg 10 år. Google og fant denne tråden. Koster det virkelig 25k+ å få byttet regreim på denne bilen?

Anonymkode: 2c70c...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lønner seg ikke å bytte, det å legge så mye penger i en bil som er så lite verd er lite konstruktivt.
Selv etter bytte kan en få andre feil som ikke lønner seg å få fikset.

Om dette ikke kan ordnes rimeligere så hadde jeg kjørt den til første store/dyre feil for så kondemnering. 
Statistisk så holder reimen flere år til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, fikk selv hint om å bytte registerreim av et verksted, stressa meg voldsomt opp i 2- 3 dager, så ble det glemt i 10 år. Etter det har jeg kjørt Norge rundt med bilen + et par turer til søta bror i dagesvis. Ingenting har skjedd m motor på bilen, og den er nå byttet inn mot ny brukt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...