Gå til innhold

Hvem skal passe babyen min🐕i en uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dropp sydentur.

Anonymkode: 5f1aa...0e2

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du planlegger ikke sydentur hvis du har baby hjemme. 

Anonymkode: 5f1aa...0e2

Hvorfor ikke? Det er lov å planlegge... men man må jo ta høyde for at det kanskje ikke går.

KristinF skrev (2 timer siden):

Derfor man ikke skaffer seg dyr.

Herregud - har TS planer om å forlate hunden?? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir så oppgitt over folk som skaffer seg hund, for å så bestille ferie uten først å ha ordnet pass. Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått forespørsel om å passe hund, fordi eier skal på allerede bestilt tur.

Har hatt hund i 15 år. Har ikke vært vekke mer enn max 3 netter per år, og da har faniliemedlemmer vært her hos hunden. Og vi har selvfølgelig avralt dette, før vi booket overnatting. Sydentur har ikke vært et alternativ.

Anonymkode: 47a5f...dda

Blir oppgitt over folk som dømmer sånn som dette. Man trenger ikke være dårlig hundeeier fordi om man ikke er så ryddig i planleggingen..... Hunden lider nok ikke, og TS kommer nok heller ikke til å plassere den hvor som helst. Vi har 2 hunder, men har klart å reise på ferier til utlandet hver sommer i 2-3 uker og noen dager ellers i året. Hunden lider ikke av den grunn. Vi har familiemedlemmer som passer gledelig, også passer vi deres hunder tilbake. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lykke til når du får ekte baby og har kalt en hund - et dyr babyen din. 

Selv om hunden alltid skal være ivaretatt. 

Anonymkode: d247c...a76

Herregud! Jeg har 4 barn og har hatt 3 hunder tilsammen, og kaller hundene er babyene mine. Klarer oss helt fint i kombo med barn :) 

Anonymkode: 7a61d...b22

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette burde du avklart på forhånd. Når man har dyr så setter det visse begrensninger, og dette er noe man velger og som man aksepterer i det sekundet man tar til seg et dyr. 
 

Har selv hund, og hvis vi skal noe som han ikke kan være med på, så sjekker jeg alltid om noen kan passe han FØR jeg bestiller/avtaler reisen.

Anonymkode: ea11c...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder deg hjemme. Ditt ansvar som dyreeier. Eller ferie hvor du kan ta dyret med.

Anonymkode: 6bd0f...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det må være lov å reise på ferie selv om man har hund. Hun må jo høre rundt før hun avlyser alt i livet! 

Anonymkode: 7a61d...b22

Jeg hadde hund i 14 år og avlyste virkelig ikke alt i livet. 

Men jeg dro aldri en uke til Syden uten at jeg visste at hunden fikk et svært trygt sted å være. Ville aldri satt hunden min på kennel, men den var hos tante og onkel som avlastet meg. 

Og sånt sjekket jeg FØR jeg både fikk hunden og bestilte ferieturer. 

Anonymkode: d0cc3...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv rover.com eller lokale Facebook sider

Anonymkode: 040bc...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hunden min fylte 1 år nettopp og hun er babyen min. Nå skal vi vekk en uke til Syden i juli og jeg klarer ikke å sende på kennel. Familie er også vekke.  Dette er i Bergensområdet.  Noen som har noen gode forslag? Sider man kan finne hjelp e.l ? Får så vondt å å forlate hun at jeg blir kvalm🥵

Anonymkode: f7bb5...388

Kanskje du kan ta kontakt på "barn hunt" siden på FB, det er hundefolk som er med der og jeg vet at  det er mennesker der som brenner for godt hundehold.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du holder deg hjemme. Ditt ansvar som dyreeier. Eller ferie hvor du kan ta dyret med.

Anonymkode: 6bd0f...3da

Hold opp, vær så snill og ta til fornuft. Sånne fanatikere som deg er virkelig ikke helt riktig navla. Man er ikke lenket til hunden med en ubrytelig jernlenke for resten av dens liv, selv om man kjøper hund.

Det høres ut på deg som om man skal måtte holde seg hjemme eller kun ta Norgesferier i 14 år bare fordi man har hund? Hunder kan passes. Hunder lever i nuet og lider ingen nød om de har en annen å gå tur med og mates av en uke eller to i livet sitt, en gang i året. 

Anonymkode: 59d40...65a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke reist uten å være 100% sikker på erfaringen til de som skulle passe, at de ville følge mine anvisninger (som ikke hilse på fremmede hunder, ikke gi ham mat han ikke tåler etc), og ikke minst treningsmetoder. Ville ikke stolt på random folk på facebook, aner jo ikke noe om dem. 

Anonymkode: 78f67...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det må være lov å reise på ferie selv om man har hund. Hun må jo høre rundt før hun avlyser alt i livet! 

Anonymkode: 7a61d...b22

I stedet for å "avlyse alt i livet" kan man gjøre ting i riktig rekkefølge. Nemlig skaffe hundepass _før_ man bestiller sydentur. Er ikke verre enn det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne type turer er noe vi bevisst valgte bort da vi fikk hund.

Anonymkode: 85cd7...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så negative folk er da

er da ikke noe stress og passe en hund er jo bare gi den mat og vann og lufte den

kan ikke være noe stress for dem som er glad i og gå tur har man litt  selskap også

🐶❤️

Anonymkode: 2e9a1...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sjekke kenneler da. Hvis Fjellsprinten i Hardanger er oppe og går er det et fint sted. Lasse og Lises i Heldalen, Dalen gård ca på Unneland

Anonymkode: 89148...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje spørre noen her også? Hvis du hadde bodd nærmere så kunne jeg ha passet. Men bor for langt unna. Skal bare være hjemme i sommer. Håper det ordner seg med pass for hunden din ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøve å selge den til noen midlertidig og kjøpe den tilbake når du er tilbake fra ferien? 
Dette trikset har jo vært fundert på mange ganger før her på KG når personen skulle på sydenferie, men manglet både pass og penger 😏

 

(ironivarsel i tilfelle noen faktisk tar det seriøst)

Anonymkode: 017f8...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg❤️Svigermor har katt og derfor ikke aktuell men hun flytter inn hos oss når vi er vekke. Så har svigerfar katten hjemme for dere som lurte på det og😊

Anonymkode: f7bb5...388

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 8.55):

Oppdretter har blitt spurt og hadde egentlig pass men de ble invitert i bryllup en stykke vekke.   Jeg har 2 barn og vet godt hvordan det er å ta ansvar også det å være mamma både til barn og hund. De 2 barna gleder seg og teller ned til sydentur. 

Jeg reiser aldri vekk og nå har jeg en uke vekke på ferie og det går fint selv om man har hund😊 Men ja,det var jo kjedelig at det som opprinnelig var planen ikke gikk. Og jeg vet nok til en annen gang at man bør være tidlig ute. 

 

Anonymkode: f7bb5...388

Sånn var det for meg også. 2 uker ferie her da. Men jeg spurte elevene mine om de ville passe. Heldigvis ville de😁 Har du hørt med de du jobber med? 

Anonymkode: 871dc...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 6.31):

Kjenner du ikke noen som kunne få betalt for å passe hunden feks noen som er ufør? 

Anonymkode: d247c...a76

Og om vi uføre skal reise da?

Anonymkode: 4b827...256

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 1.50):

Hunden min fylte 1 år nettopp og hun er babyen min. Nå skal vi vekk en uke til Syden i juli og jeg klarer ikke å sende på kennel. Familie er også vekke.  Dette er i Bergensområdet.  Noen som har noen gode forslag? Sider man kan finne hjelp e.l ? Får så vondt å å forlate hun at jeg blir kvalm🥵

Anonymkode: f7bb5...388

Hva gjør du om ingen vil passe bikkja di? Hvorfor bestille sydentur før dere har ordnet pass til bikkja?

Virker utrolig korttenkt av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...