Gå til innhold

Hvem skal passe babyen min🐕i en uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min fylte 1 år nettopp og hun er babyen min. Nå skal vi vekk en uke til Syden i juli og jeg klarer ikke å sende på kennel. Familie er også vekke.  Dette er i Bergensområdet.  Noen som har noen gode forslag? Sider man kan finne hjelp e.l ? Får så vondt å å forlate hun at jeg blir kvalm🥵

Anonymkode: f7bb5...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å legge slikt ut på fb, har alltid venner som står i kø for å passe. Folk synes generelt det er ganske stas, spesielt på sommeren. Pleier å betale rundt 200 kr per dag som takk pluss at jeg selvfølgelig ordner mat og sånt :) Ellers kan du jo prøve Rover (app), man ser reviews på hundepassere der.

Anonymkode: e339b...d1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Vurderte å legge det ut på face. 😊 Ts 

Anonymkode: f7bb5...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får holde deg hjemme da. Man kan ikke alltid få i pose og i sekk veit du.

Eller velg ferie der du kan ha med hunden. 

Anonymkode: c8057...ddf

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ, men å skulle klare å finne pass til hund på så kort varsel kan bli vanskelig. Det er godt du ikke vil ha hunden på kennel, da de fleste kenneler er booket for sommeren nesten ett år i forveien. 

Du kan prøve å legge ut på lokal Facebook gruppe om det er noen som vil passe hunden din en ukes tid. 

Men du har vel visst om ferieturen din en stund, hvorfor har du ikke tenkt på pass av hunden før nå? 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ikke noen som kunne få betalt for å passe hunden feks noen som er ufør? 

Anonymkode: d247c...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes Facebookgrupper der du kan legge ut ønske om hundepass og få svar. Usikker på om du har nok tid til å bli godt nok kjent med en evt hundepasser før du drar. Da jeg reiste en del i jobben min og trengte hundepass brukte jeg tid på å gå tur med de som var aktuelle hundepassere og tid på å bli kjent med dem. Brukte mye tid på det, da det var ekstremt viktig for meg at jeg kunne stole på hundepasseren. Ser ikke at du har nok tid til det. Jeg ville blitt hjemme.

Anonymkode: 10ff8...e87

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp sydentur.

Anonymkode: 5f1aa...0e2

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du planlegger ikke sydentur hvis du har baby hjemme. 

Anonymkode: 5f1aa...0e2

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så oppgitt over folk som skaffer seg hund, for å så bestille ferie uten først å ha ordnet pass. Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått forespørsel om å passe hund, fordi eier skal på allerede bestilt tur.

Har hatt hund i 15 år. Har ikke vært vekke mer enn max 3 netter per år, og da har faniliemedlemmer vært her hos hunden. Og vi har selvfølgelig avralt dette, før vi booket overnatting. Sydentur har ikke vært et alternativ.

Anonymkode: 47a5f...dda

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til når du får ekte baby og har kalt en hund - et dyr babyen din. 

Selv om hunden alltid skal være ivaretatt. 

Anonymkode: d247c...a76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånt man planlegger og får i stand _ før _ man bestiller tur!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi passer gjerne hund, men ikke ei hel uke når det er første gang. Vi begynner med å gå en tur, passe på dagtid, en overnatting, ei helg osv. Hunden skal bli trygg på oss og vi skal bli kjent med den.

Å sette hunden bort til tilfeldige folk hadde jeg aldri tatt sjansen på. Har du snakket med oppdretter, forresten? Mange oppdrettere passer gjerne «sine» hunder. Vår oppdretter ba om at vi alltid spurte henne først hvis vi trengte hundepasser.

Anonymkode: 5b5bf...f4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i seneste laget uansett til å få noe profesjonell pass av hunden, så det er jo greit at du ikke vil ha den på kennel. Kenneler er booket et år i forveien, stort sett, og er fulle hele sommeren.

Du må nok belage deg på at en vennlig sjel i bekjentskapskretsen kan passe hunden, og så må du selvfølgelig betale for pass av hunden. Man gjør ikke slikt gratis, med mindre det er egne barn sin hund eller noe sånt, nær familie.

Neste år ordner du med pass av hunden FØR du bestiller tur til utlandet. Det er det som er vanlig.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige raser har Facebook grupper og noen ganger hunderase Facebook grupper. Søk lit og se. Da finner du folk som er glad i hund og spesielt rasen som vil passe. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legg ut på «hundepass Bergen» og «hundepass og hundelufting Bergen». Stort sett alltid god respons på innlegg som blir lagt ut.

Det er ikke noe galt med kennel, men koselig for både hund og passefamilie å være sammen tenker jeg. Det er heller ikke noe galt i å skaffe seg hund, for så å dra på ferie. Folk med hunder kan også ta ferie.

Anonymkode: 2930b...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Legg ut på «hundepass Bergen» og «hundepass og hundelufting Bergen». Stort sett alltid god respons på innlegg som blir lagt ut.

Det er ikke noe galt med kennel, men koselig for både hund og passefamilie å være sammen tenker jeg. Det er heller ikke noe galt i å skaffe seg hund, for så å dra på ferie. Folk med hunder kan også ta ferie.

Anonymkode: 2930b...c2e

Klart, men det krever mer planlegging og innsats enn det TS har gjort i dette tilfellet.

Anonymkode: 10ff8...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter har blitt spurt og hadde egentlig pass men de ble invitert i bryllup en stykke vekke.   Jeg har 2 barn og vet godt hvordan det er å ta ansvar også det å være mamma både til barn og hund. De 2 barna gleder seg og teller ned til sydentur. 

Jeg reiser aldri vekk og nå har jeg en uke vekke på ferie og det går fint selv om man har hund😊 Men ja,det var jo kjedelig at det som opprinnelig var planen ikke gikk. Og jeg vet nok til en annen gang at man bør være tidlig ute. 

 

Anonymkode: f7bb5...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du får holde deg hjemme da. Man kan ikke alltid få i pose og i sekk veit du.

Eller velg ferie der du kan ha med hunden. 

Anonymkode: c8057...ddf

Det må være lov å reise på ferie selv om man har hund. Hun må jo høre rundt før hun avlyser alt i livet! 

Anonymkode: 7a61d...b22

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...