Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Joda, mat er viktig i selskap. Folk ordner seg, kjøper gave og setter av flere timer til et selskap, og da forventer de fleste også skikkelig mat og kaker. Klarer man ikke å lage noe selv, kan man jo bestille noe mat og kaker. For det er kjipt med bare pølse i brød og Toro-brownie i dåp. Det kan man servere i bursdagsselskapet til barnet senere. 

Anonymkode: f204f...09f

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg forventer ikke noe tilbake selv om jeg gir gave og min tid i et selskap. Jeg gir fra hjertet og da er det å være sammen med de andre bra nok for meg. Jeg vet ikke om noen som tenker som deg, utenom KG-folk da men de er ikke helt gode uansett. 

Anonymkode: 91bd7...2c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min og stefaren min ble invitert på kaffe hos foreldrene til venninen vår i barndommen. Så de kom på kaffebesøk og det var helt bokstavelig talt kaffebesøk, for det eneste de fikk var en kopp pulverkaffe hver 😅

Endret av Laraa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Laraa said:

Moren min og stefaren min ble invitert på kaffe hos foreldrene til venninen vår i barndommen. Så de kom på kaffebesøk og det var helt bokstavelig talt kaffebesøk, for det eneste de fikk var en kopp pulverkaffe hver 😅

Jeg har vært på mange slike kaffebesøk

Anonymkode: e7465...94e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som barn, hver gang vi skulle til en onkel.  Han laget pølser og potetmos, hvor pølsene var i biter sammenblandet med mosen. Var kry som en hane fordi han hadde laget alle barns yndlingsmat. Ingen av oss søstrene likte det, og vi ble nødt til å spise av høflighet. Det var pyton. 

Anonymkode: 38b71...004

Hvordan ble smaken påvirket?

Anonymkode: 82269...922

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk servert to pitabrød og 2ss med kylling. Sjukt mye mais, litt isbergsalat og thousand Island. Det var som pitabrød med mais 🫠

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Oi.. Vurderer å avlyse dåpen vår nå..

Skjønner jo at dåpen vår kan bli en snakkis på kvinneguiden i ettertid.. Gjestene vet ikke at jeg går i behandling hos angst og ocd-teamet på dps pga fødselsdepresjon og at pølse I brød og toro brownies er alt vi klarer å håndtere akkurat nå.. Far som går hjemme med oss har nok med å håndtere baby, barna vi har fra før, huset og meg som trenger mye støtte. Jeg fungerer godt sosialt så det er ikke så mange som vet hvor ille ting er, men vi gjør så godt vi kan med det vi makter og hadde egentlig gledet oss til å invitere til et lavterskel-selskap..

Anonymkode: 78cce...816

Ikke gjør det 😊 barseldepresjon mamma her til to barn.

med første serverte vi stroganoff gryte m biffstrimler med ris og salat . Stroganoff mixen var fra Toro. Bestilte en fin kake fra et bakeri og hadde is pluss noen andre kaker i tillegg. Alle de 35 gjestene kosa seg. Selv «gamle formelle slekninger som skal ua det pent» skrøyt av middagen

med andre laga vi masse hjemmelaga pizza (langpanner) . Toro mix i kjøttdeigen . Ingen klaget , alle kosa seg

fine dråper tross litt enkle løsninger på ting 😊 dåpen til dere barn blir fin, det trengs ikke være anvangsert

 

foresten dere. Jeg synes det ikke er trist å bli servert feks grandis . Grandis er helt greit 😊 og mat i det

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett grillspyd hver. Nyttår 

Anonymkode: 54439...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underkokt risengrynsgrøt...! Heldigvis var det annet spiselig på koldtbordet. Fant ut den julen at jeg hadde valgt rett bror i forhold til matlaging 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Oi.. Vurderer å avlyse dåpen vår nå..

Skjønner jo at dåpen vår kan bli en snakkis på kvinneguiden i ettertid.. Gjestene vet ikke at jeg går i behandling hos angst og ocd-teamet på dps pga fødselsdepresjon og at pølse I brød og toro brownies er alt vi klarer å håndtere akkurat nå.. Far som går hjemme med oss har nok med å håndtere baby, barna vi har fra før, huset og meg som trenger mye støtte. Jeg fungerer godt sosialt så det er ikke så mange som vet hvor ille ting er, men vi gjør så godt vi kan med det vi makter og hadde egentlig gledet oss til å invitere til et lavterskel-selskap..

Anonymkode: 78cce...816

Ikke bry deg, lag det dere har tenkt. Kunne ikke falt mett inn å være negativ til noe jeg hadde fått servert og hadde heller ikke skrevet om det på kg!

Anonymkode: 041bb...b7b

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Denne tråden var morsom men endte opp så teit.. alltid noen som krenkes. 

Man må ikke ha dåp når ungen er baby, kan faktisk døpe et barn når det blir litt større også..

Og ja det blir en snakkis hvis man serverer pølser med brød i dåp, det er bare dumt å si at det ikke blir det. 

Anonymkode: 61b24...0e1

Nei det bor det faktisk ikke! Umodne voksne vil lage det til snakkis , ikke folk som er godt oppdratt

Anonymkode: 041bb...b7b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom foresten på en gang jeg ble skuffet over maten i et selvskap . Ikke det værste som kan skje, men likevel noe jeg husker som dårlig minne

vi har invitert på taco i et stort familieselvskap. Men det var ikke ost eller rømme fordi det var unødvenig og bare «fett og ekkelt» . Taco krydderet var også hjemmelaget «fordi det var mye bedre og sunnere» . Det smakte ikke taco . 
 

Ellers er jeg ikke så kresen eller høytidelig. Men reagerer mer på om man er i selvskap det er beregnet for lite mat per person slik at mam må sitte sulten eller ikke tørre å ta fordi man er redd for å spise opp fra andre gjester . Jeg synes man som vert heller burde beregnede litt for mye mat . Om det blir rester har man mat en annen dag å

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (9 timer siden):

Det går faktisk an å bestille mat og kaker da. Pølser i brød er ikke dåpsmat

Det bestemmer ikke du

Anonymkode: 041bb...b7b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (8 timer siden):

Personer som har nevnt pølser i dåp, har nevnt at de fikk kokte grillpølser, det er jo ikke noe særlig. Man må ha enten grilla grillpølser eller wienerpølser varma i kokt vann. Det siste er jo ikke noe vanskeligere, det er bare å velge rett type pølser :)

Jeg synes det er helt greit å få servert pølser, men det er jo fint om det er litt tilbehør, ikke kun idun ketchup, liksom. Er pølsebrøda varma opp, det er ketchup og sennep, løk og kanskje rekesalat, er jeg fornøyd.

Kokte grillpølser er hekt vanlig der jeg kommer fra. Wiener er grusomt 

Anonymkode: 041bb...b7b

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kuponger til gatekjøkken som lå klare på bordet. Så etter å ha satt oss måtte reise oss igjen og gå de 12-15 minuttene til gatekjøkkenet for så vente på at de lagde mat til 11 stykker. Meningen var at vi skulle ta med tilbake men alle hadde spist opp innen vi kom tilbake så vi satt oss ned igjen til tomt bord. 

Anonymkode: 2817f...2f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bygda serveres Toro jegergryte med elgkjøttdeig til absolutt alle anledninger,i bursdager, dåp, og begravelser har jeg iallefall fått det servert. med kokt usaltet ris og loff til🤭 Men er vel slik det blir når det er flere elg enn innbyggere... 

Nei, jeg synes ikke det er godt, og iallefall ikke etter å ha fått det servert 20 ganger...

Anonymkode: 3f6de...331

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg forventer ikke noe tilbake selv om jeg gir gave og min tid i et selskap. Jeg gir fra hjertet og da er det å være sammen med de andre bra nok for meg. Jeg vet ikke om noen som tenker som deg, utenom KG-folk da men de er ikke helt gode uansett. 

Anonymkode: 91bd7...2c7

Dette er en diskusjon du ofte tar opp med de du omgir deg, siden du kan si dette for sikkert? Du er jo tross alt «KG-folk» selv, så da er jo heller ikke du helt god. Særlig fordi du ikke klarer å ha en saklig diskusjon uten å komme med hersketeknikker som å kalle meg ikke helt god. 
 

Jeg gir også «fra hjertet», og det gjelder om jeg er vert eller gjest. Om man er en vert som ikke ønsker/gidder å yte noe for gjestene sine, så får man i det minste si i fra om det på forhånd, så gjestene kan spise seg mett før de kommer. 

Anonymkode: f204f...09f

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra200 skrev (6 timer siden):

Da har dere planlagt fryktelig dårlig. Vi har nettopp bestilt for 279kr per personlig for stor hovedrett med tilbehør for 30 personer, det ble da 8000kr og det var LANGT fra det billigste de hadde på menyen. Så nei, det tror jeg ikke noe på.

Her vi bor er det 2 alternativer på catering. Ene er 649kr per pers og andre 899kr. 

Anonymkode: c923b...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kokt torsk på en julaften. De lovet kalkun, men hadde ombestemt seg uten å si ifra. Torsk er godt det, men ikke som "festmat". Vi var skuffet begge to. :( :(       

Anonymkode: 61daf...302

På Sørlandet har trukket torsk lang tradisjon som julaften- middag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos en veninne en gang. Fikk bare et pizzastykke. Drikke var vann. Selv drakk hun brus men jeg fikk ikke noe, og etter maten satt hun og spiste sjokolade og drakk brus uten å by meg noe.

Anonymkode: 0969b...b3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...