Gå til innhold

Hva er det TRISTESTE måltidet du noen gang har blitt servert i et selskap hos en venn/familie/bekjent?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Var i bryllup og fikk servert sodd, sånn som man kjøper i spann. Det er ikke mettende, det var ikke brød eller flatbrød til. I tillegg var det så lite mat at de fleste fikk kun en tallerken hver. 80 gjester og det var kanelboller, 2 kaker, vafler og twist i en skål. Da jeg kom frem til kakebordet var det kun noen vaffelhjerter igjen. Ingen nattmat, og vielsen var kl 11 og festen sluttet kl 02. Var skrubbsulten da vi kom til hotellet etterpå og lå bare og fantaserte om hvor mye vi skulle spise til frokost neste dag.

Det var alkoholfritt og vi fikk vann til maten, så var det noe brus utover kvelden, samt kaffe. Voksent par som tjener meget godt.

Anonymkode: 83f71...917

2 kaker til 80 mennesker??   Er de litt litt mindre begavet.......?  Slikt er jo ikke normalt. 

Endret av Djungelvrål
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (6 minutter siden):

2 kaker til 80 mennesker??   Er litt litt mindre begavet.......?  Slikt er jo ikke normalt. 

Var jo kanelboller og vafler ogå ;) Men altfor lite mat!

Anonymkode: 83f71...917

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 22.41):

En gang fikk vi "suppe". Den "suppen" var rett og slett grønnsaker i vann. Ingen suppekraft, ingen krydder, ikke noe tilbehør.

Man skal ikke være utakknemlig for mat, men... wow...

Anonymkode: 769b2...a75

Var det litt sånn kongelig Norsk gjerrighet i denne suppen eller ? :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kokt torsk. Ikke fordi det nødvendigvis er dumt å servere, men jeg hater smaken av torsk. Da var det kjipt å bare måtte spise tilbehøret, kokt potet og gulrot.

Anonymkode: 9fa5a...705

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Brylluppet hvor vi fikk.........ja nettopp ingenting.

Var en kake og kjøp av all drikke i baren. Festen var i leid lokale på hotell, så måtte gå i hotellets restaurant å spise.

Anonymkode: 768da...bad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 22.41):

En gang fikk vi "suppe". Den "suppen" var rett og slett grønnsaker i vann. Ingen suppekraft, ingen krydder, ikke noe tilbehør.

Man skal ikke være utakknemlig for mat, men... wow...

Anonymkode: 769b2...a75

Ett kvinnelig familiemedlem og typen hennes er ikke noe tess på kjøkkenet. Slår hun på stortromma så serverer hun Gilde kjøttkaker, poteter.

Til jul serverer hun kalkun, poteter og amerikansk blanding og tam saus.

Er en heldig så er potetene gjennomkokte...

Ellers så har hun servert, grandiosa, kokte grillpølser med billigste variant av pølsebrød.

Anonymkode: 0e2f9...5eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Helt enig, men det er som regel sistenevnte som skjer 😅 Tar gledelig med meg egne ting slik at verten ikke skal stresse mer enn nødvendig og jeg forhører meg også alltid om jeg skal ha med noe, men det er overraskende mange som tror at kokte poteter uten saus eller isbergsalat med en boks mais er et fint alternativ til f.eks. grillmat

Anonymkode: 87ad5...a8e

Det er vel dette folk flest tror at veganere spiser. Det pøses ut info om alt dere ikke vil ha, men lite info om hva dere faktisk spiser.

Anonymkode: 9e35e...ca4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Var en kake og kjøp av all drikke i baren. Festen var i leid lokale på hotell, så måtte gå i hotellets restaurant å spise.

Var ikke dette opplyst i innbydelsen engang?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Var ikke dette opplyst i innbydelsen engang?

Nope, fikk vite noen timer før 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg, men en kollega fikk servert inntørka surstek med frossen amerikansk blanding til jul en gang. Uten saus, bare smeltet smør. Ikke akkurat en julemiddag jeg hadde jublet over. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I hvilket land var det? 

Jeg var en gang i 40-års selskap til en kollega i Irland. Vi reiste helt fra Norge, bodde på dyrt hotell og hadde med en dyr gave. Hva fikk vi servert å spise? Ingen ting! Det var ikke sitteplasser en gang. Bare ståbord. Vi fikk servert en velkomstdrink og servitører gikk rundt med fingermat på fat (som vi hver kunne ta en av) og det var det. Videre drikke måtte man kjøpe i baren. Vi holdt ut et par timer, så måtte vi dra ut og skaffe oss noe å spise.

Jeg antar det var et kulturelt fenomen. Men ble temmelig paff, ja.

Anonymkode: 9e35e...ca4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min mor hadde bakt kake til familieselskap, og så tok hun feil av sjokoladestrøssel og karve. Noe vi først oppdaga da vi tok første bit. 

Det ble jo bare en god historie, men hjelpe meg så stusselig kake det ble! 

Anonymkode: 10869...73e

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 11.52):

Sodd i konfirmasjon.. Jada, det er tradisjon i Trøndelag. Men når man inviterer folk fra andre kanten av landet, og mange av gjestene har brukt titusener på fly og hotell, og kommer i finstasen, er det kjempestusselig å få servert det som for meg er en ekstra stusselig suppelapskaus.. Altså, kjøttboller og kjøttbiter i en slags buljong, og så potet og gulrot på siden..? 

Det ER ikke festmat.. 

Anonymkode: 63196...41d

Ta deg sammen nå. Sodd er festmat i Trøndelag .

Anonymkode: 13f07...50b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

må være fattigmanns festmat

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vegansk. Neste gang kommer jeg etter middagen.

Anonymkode: f7a70...c79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk Toro Bali kyllingryte på et årsmøte i en forening hvor klærne skulle være Galla. 

Anonymkode: 59802...cb7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har spist sodd et par ganger nå. Men tar da i ekstra grønnsaker og potet. Er dette vanlig i Trøndelag, eller spiser dere den slik den er? 

Anonymkode: a8871...4a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.6.2023 den 1.22):

Rett i koppen tomatsuppe med varmt vann direkte fra krana. Ikke sånn kran med kokende vann altså, men vanlig varmtvann. Og en baguett på deling til fire personer.  Dette var riktignok ikke et fint selskap, men var invitert på enkel middag hos venner. 

Vedrørende pølser i dåp, så tenker jeg at det kan være helt topp. Men det som beskrives tidligere i tråden her er kokte grillpølser. Og det serverer man ikke i dåp. Grillpølser skal stekes, så får man finne andre pølser å koke. 

Anonymkode: d0fae...4bc

Jeg tenker at dere hever måltidet en del om dere kjøper inn gode pølser (gjerne et variert utvalg) og har litt tilbehør. En stor bolle salat (ferdig vasket salat, ferdig kuttet fetaost og noen paprikaer, og Vipps så har du iallefall en grønn salat som også ser delikat ut). Brownies kan som andre her skriver, pimpes opp med melisdryss og friske bær. Server med is til. Det er noen hakk opp fra wiener i brød og enkel brownie.

Anonymkode: 0a366...e8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...