Gå til innhold

Nærmeste nabo gir meg sykt dårlig energj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner deg, hadde en gammel nabo som drev og skar grimaser om vi passerte hverandre på veien. Bodde i andre etg i firemannsbolig og han stakk stadig ansiktet sitt oppi vinduet på rommet til datteren som ble redd fordi han lagde stygge grimaser og glante inn vinduet på henne mens hun lekte på rommet sitt. Samboeren hans var frekk og ufin men barnevakt til tvilling-barnebarna skulle hun stadig ha fordi hu alltid «hadde ærend» mens hu passa de… 🙄 De brukte også å sende politiet på de polske naboene selv om de ikke bråkte.

Anonymkode: 2a1b0...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja hvor skal jeg starte egentlig? Skal prøve å gjøre en lang historie så kort som mulig.

Har flyttet inn i en ny leilighet. Den er kjempefin og jeg er sånn sett veldig fornøyd da. MEN min nærmeste nabo gir meg så sykt dårlig energi. Jeg har møtt på han kanskje fire ganger nå og det blir bare verre for hver gang. Første gang jeg møtte han i gangen hilste jeg på han og smilte. Han så på meg med et veldig stygt blikk og sa ingenting tilbake. Da mener jeg INGENTING. Dette har gjentatt seg hver eneste gang jeg møter han. Han hilser ALDRI. Smiler ikke eller noe som helst. Han ser bare utrolig stygt på meg. Kan jo også nevne at han er homofil. Jeg forstår ikke hva jeg har gjort han. Jeg har bare sagt hei med et smil til han. Kun for å være hyggelig. Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig satt ut og får en guffen følelse i hele kroppen hver gang jeg møter han. Vil helst bare unngå å se han igjen. Han gir meg rett og slett så dårlig energi at jeg blir dårlig av det. nevner 

Hvordan hadde dere håndtert noe sånt? Får jo ikke akkurat byttet nabo sånn uten videre.

Anonymkode: dc91e...0cf

Kanskje han bare ikke vil ha noe med naboer å gjøre. Dette er ingenting å tenke på. Hvorfor nevner du hans legning? Kanskje han synes nysgjerrige folk er slitsomme, og ønsker ikke kontakt med deg. Får du dårlig energi av det, så må du godta det, eller flytte.

Anonymkode: 29154...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skal være forsiktig når det kommer til tråder som dette her. Du burde heller snu det til å handle om hvordan ikke la seg påvirke av andre personer. I stedet henger du ut en mann som kan være syk, slite med angst, har et resting bitch face og synes det er vanskelig nok bare det å gå ut døra. Kanskje er han redd folk, eller har fått følelsen av at du er usikker rundt han og dermed unngår deg ytterligere. 

Vær så snill å tenk litt over hva dere skriver folkens. Denne fyren er nå lett gjenkjennelig ut fra hva du har skrevet om både han og hva han har i vinduene sine. Det er ikke noe hyggelig å bli snakket om og sikkert enda mindre hyggelig at fremmede mennesker sitter å diskuterer han og hans væremåte. 

Slutt å bry deg og konsentrer deg om deg selv, og hvordan du kan unngå å la deg påvirke av ting og mennesker som gir deg dårlig energi. Å få livskvaliteten sin ødelagt av at en nabo du ikke kjenner lar være å hilse på deg, er ikke normalt 

Anonymkode: e0c5e...30a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen er bare født med ett surt ansikt. De kan ikke noe for det. Jeg ser sur ut og vet det, tar på med ett smil når jeg går ut men det koster. La mannen være i fred, han har ikke gjort deg noe galt. For alt du vet så er han en utrolig real og flott kar for de som kjenner han.

Anonymkode: ef94b...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes man skal være forsiktig når det kommer til tråder som dette her. Du burde heller snu det til å handle om hvordan ikke la seg påvirke av andre personer. I stedet henger du ut en mann som kan være syk, slite med angst, har et resting bitch face og synes det er vanskelig nok bare det å gå ut døra. Kanskje er han redd folk, eller har fått følelsen av at du er usikker rundt han og dermed unngår deg ytterligere. 

Vær så snill å tenk litt over hva dere skriver folkens. Denne fyren er nå lett gjenkjennelig ut fra hva du har skrevet om både han og hva han har i vinduene sine. Det er ikke noe hyggelig å bli snakket om og sikkert enda mindre hyggelig at fremmede mennesker sitter å diskuterer han og hans væremåte. 

Slutt å bry deg og konsentrer deg om deg selv, og hvordan du kan unngå å la deg påvirke av ting og mennesker som gir deg dårlig energi. Å få livskvaliteten sin ødelagt av at en nabo du ikke kjenner lar være å hilse på deg, er ikke normalt 

Anonymkode: e0c5e...30a

Eeh, det finnes GARANTERT flere sure naboer der ute i Norges langstrakte land som også flagger med pride-flagget! Jeg har en nabo i borettslaget som kan passe beskrivelsene veldig godt, flagger gjør han også, og jeg er neppe alene om det!

Anonymkode: a8286...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gretten, hetero, og flagger med regnbueflagg her 🌈

Jeg vil helst at naboer bare skal være naboer, og ikke måtte være på hils med alle mulige. Hvis noen tar det personlig, så er det faktisk deres personlige problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke alle som ønsker ha en relasjon om enn aldr så liten til naboene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eeh, det finnes GARANTERT flere sure naboer der ute i Norges langstrakte land som også flagger med pride-flagget! Jeg har en nabo i borettslaget som kan passe beskrivelsene veldig godt, flagger gjør han også, og jeg er neppe alene om det!

Anonymkode: a8286...7e5

Du misset fullstendig poenget. Dette er en tråd hvor der klages over et annet menneske. Kan du forandre det mennesket? Nei. Kan du forandre din egen innstilling til dette og hva du skal/ikke skal bruke energien din på her i verden? JA.

 

Anonymkode: e0c5e...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja hvor skal jeg starte egentlig? Skal prøve å gjøre en lang historie så kort som mulig.

Har flyttet inn i en ny leilighet. Den er kjempefin og jeg er sånn sett veldig fornøyd da. MEN min nærmeste nabo gir meg så sykt dårlig energi. Jeg har møtt på han kanskje fire ganger nå og det blir bare verre for hver gang. Første gang jeg møtte han i gangen hilste jeg på han og smilte. Han så på meg med et veldig stygt blikk og sa ingenting tilbake. Da mener jeg INGENTING. Dette har gjentatt seg hver eneste gang jeg møter han. Han hilser ALDRI. Smiler ikke eller noe som helst. Han ser bare utrolig stygt på meg. Kan jo også nevne at han er homofil. Jeg forstår ikke hva jeg har gjort han. Jeg har bare sagt hei med et smil til han. Kun for å være hyggelig. Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig satt ut og får en guffen følelse i hele kroppen hver gang jeg møter han. Vil helst bare unngå å se han igjen. Han gir meg rett og slett så dårlig energi at jeg blir dårlig av det. 

Hvordan hadde dere håndtert noe sånt? Får jo ikke akkurat byttet nabo sånn uten videre.

Anonymkode: dc91e...0cf

Hva mener du er problemet, utover at han ikke er utadvendt hyggelig? Kanskje han ikke hilser fordi han er åpent homofil og du åpent hompfob? Lov det.

Slutt å si «hen har legning x» om folk og fe, og folk (og fe) hilser nok på deg igjen.

I mellomtiden? Nikk vagt og fortsett med livet. Og slutt å omtale folks legning, etnisitet, religion eller vekt! Intet av det er din sak eller noe du kan snakke om eller tenke på!

Anonymkode: 7bab4...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner deg, hadde en gammel nabo som drev og skar grimaser om vi passerte hverandre på veien. Bodde i andre etg i firemannsbolig og han stakk stadig ansiktet sitt oppi vinduet på rommet til datteren som ble redd fordi han lagde stygge grimaser og glante inn vinduet på henne mens hun lekte på rommet sitt. Samboeren hans var frekk og ufin men barnevakt til tvilling-barnebarna skulle hun stadig ha fordi hu alltid «hadde ærend» mens hu passa de… 🙄 De brukte også å sende politiet på de polske naboene selv om de ikke bråkte.

Anonymkode: 2a1b0...1c2

Men de to tilfellene er jo ikke sammenlignbare. I det siste tilfellet beskrevet over begikk jo naboene aktive handlinger som var til plage for andre (skremme barn og sende politiet på naboer som ikke hadde gjort noe galt).

TS klager på at naboen er sur og mutt, og avgir "dårlig energi". Har man ikke mer enn det å klage på bør man være ganske fornøyd med stedet man bor, tenker nå jeg da.

Anonymkode: 4f130...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortatt noe er rart her..

Anonymkode: 35f89...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2023 at 10:53 PM, AnonymBruker said:

Er vel ikke akkurat vanlig for heterofile å flagge med sånne flagg eller? rart spør du meg

Anonymkode: 35f89...9d8

Jo det er ganske vanlig. Du virker uvanlig dum. 

Anonymkode: d4736...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at han er homofil uten å ha pratet med han? Med andre ord har du snakket om han med naboene? Ikke rart han ikke gidder å hilse på naboene sine. 
 

Utover det finnes det folk med sosial angst eller av andre grunner ikke orker/klarer å ha en relasjon til naboene sine.

Anonymkode: a3c78...1f9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han støtter Pride er han høyst sannsynlig et godt menneske med fine verdier 😊

Om du får en guffen følelse og blir dårlig av at naboene ikke sier hei og smiler, så kan det kanskje være greit å jobbe litt med seg selv? Det er mange av naboene jeg ikke er på hils med, for det er jeg ikke så fryktelig interessert i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 18.48):

Ja hvor skal jeg starte egentlig? Skal prøve å gjøre en lang historie så kort som mulig.

Har flyttet inn i en ny leilighet. Den er kjempefin og jeg er sånn sett veldig fornøyd da. MEN min nærmeste nabo gir meg så sykt dårlig energi. Jeg har møtt på han kanskje fire ganger nå og det blir bare verre for hver gang. Første gang jeg møtte han i gangen hilste jeg på han og smilte. Han så på meg med et veldig stygt blikk og sa ingenting tilbake. Da mener jeg INGENTING. Dette har gjentatt seg hver eneste gang jeg møter han. Han hilser ALDRI. Smiler ikke eller noe som helst. Han ser bare utrolig stygt på meg. Kan jo også nevne at han er homofil. Jeg forstår ikke hva jeg har gjort han. Jeg har bare sagt hei med et smil til han. Kun for å være hyggelig. Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig satt ut og får en guffen følelse i hele kroppen hver gang jeg møter han. Vil helst bare unngå å se han igjen. Han gir meg rett og slett så dårlig energi at jeg blir dårlig av det. 

Hvordan hadde dere håndtert noe sånt? Får jo ikke akkurat byttet nabo sånn uten videre.

Anonymkode: dc91e...0cf

Hvis du aldri har snakket med ham, hvordan vet du at han er homofil, og hvorfor er det relevant?

Det er jo du som er den tvilsomme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...