Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er også en av disse som driver dank og jeg skammer meg ikke for å si det heller. Jeg stortrives med å gå hjemme og kjeder meg aldri. 

Man skal være veldig forsiktig med å dømme folk på den måten du gjør ts..... Du vet ingenting om hvorfor folk er hjemme på dagtid. 

Jeg har også en nabo som er mye hjemme. Hun er ikke arbeidsledig, men jobber hjemmefra og har hjemmekontor. Hvordan jeg vet det? Hun har sagt det og det er også beskrevet på Facebook profilen hennes. Jeg dømmer henne ikke for det. Om det er det hun trives med, så er det streng tatt ingen andre sin sak. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er et kort liv.

Bør gjøre det som gjør deg lykkelig.

Jeg jobber fra klokken 8 til halv 4 hver dag og føler livet forsvinner fra meg. Får ikke mye tid til annet.

Jeg jobber fordi jeg må jobbe for å overleve. Dersom jeg kunne velge hadde jeg valgt å ikke jobbe.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

Ja i dine øyne bedriver jeg vel med dank. For min del helt ufrivillig.  Jeg blir dårlig av å være aktiv, og må ta mange pauser og får mye smerter. Får gjort litt pr.dag. Men langt fra det jeg ønsker selv 

Anonymkode: e4ee7...1f1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

 høres ut som du er sjalu på dem som er uføre

de fleste som er uføre kan man ikke se grunn på og det har du ingen ting med hvis dem ikke sier det

ikke skjønner jeg hvordan du vet om dem driver dank eller ikke

og er dem uføre så kommer det ikke noen fra nav og gir dem noe kurs du må da skjønne at det er en grunn for det 

hva dem bruker tiden sin på er også opp til dem er ikke noe du trenger og henge deg oppi

1 slutt og spioner på naboen

2 legg vegg alle fordobber og kanskje lær litt mer om det og være uføre

3 palger det deg så mye at hun\han går hjemme hele tiden og driver dank kan du heller bake på og spør om det går bra

Anonymkode: a3bb6...7e3

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01):

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

Hva med deg da? Som går på sosialen og ligger på sofaen hele dagen med kjæresten din som heller ikke jobber eller har inntekt? Går noen turer i løpet av uka, men that's it. Ingen utdanning. 

Du burde vel strengt tatt komme deg selv i arbeid og slutte å bry deg om alle andre. Få deg noen venner, oppleve livet, få erfaringer, lære om andre mennesker og bli litt mer ydmyk. 

Anonymkode: 2cda9...795

AnonymBruker
Skrevet

Kunne vært meg, sikkert. 

Mannen tjener veldig godt, så jeg trenger ikke jobbe så mye. Tar vakter her og der når det passer i forhold til kalenderen. Ellers tar jeg et krevende masterstudie. Har hatt flere eksamener i vår, og bruker da å lese pensum på kjøkkenet på dagtid mens ungen er i barnehagen. 

Om ett år eller to er jeg nok tilbake i full jobb igjen.

Anonymkode: 0830f...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 100%, men uka jeg jobber helg har jeg ledig 2 dager midt i uka. Har ikke tenkt over at naboene kanskje lurer på hvorfor jeg er hjemme en helt vanlig torsdag. 

Hadde jeg kunne drevet dank så hadde jeg absolutt gjort det! Alene med barn og jobber 07-16, livet er for kort og dagene bare flyr avgårde. 

 

Anonymkode: c1564...fe7

AnonymBruker
Skrevet

De fem siste årene har jeg studert. Nå har jeg stort sett hjemmekontor. Sett fra naboens øyne har jeg sikkert "drevet dank" men i mine øyne har jeg tatt en master, fått meg en god jobb med masse fleksibilitet, god lønn, hyggelige kollegaer osv, jeg har trent masse og utviklet meg på flere måter. Ok, så naboene ser meg ikke på vei ut døra hver dag kl 07.00, men hva så? Jeg står opp 05.00, jobber, trener, og fyller dagene med ting som gir meg glede.

Anonymkode: be01f...3aa

Skrevet
On 6/8/2023 at 10:01 AM, AnonymBruker said:

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

image.png.0b7322b6f1f6eb4686f8fed93dd998bc.png

Har du italienske aner?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (På 8.6.2023 den 12.11):

Jeg tror at når man ser voksne som ikke jobber så kan det være:

1. de er syke.

2. de er millionærer og har pensjonert seg

3. de driver et firma som bare drifter en slags pengemaskin, sånn at de selv kan ha rolige dager.

4. de er mellom jobber / søker jobber 

5. de driver dank fordi de kan og vil.

6. de jobber men har alltid hjemmekontor, mange som lever sånn nå etter covid. 

7. de er studenter.

Hva mer? 

Jeg lurer jo ofte selv for når jeg har fri en dag så er det ekstremt mange folk på senteret, midt på dagen. 🤷‍♀️ 

Nr 5 er en vinner🥳

Anonymkode: 1a24a...310

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk søppel-tråd fra Kvinneguiden, som vanlig...    

Anonymkode: 72f1a...ab9

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Typisk søppel-tråd fra Kvinneguiden, som vanlig...    

Anonymkode: 72f1a...ab9

Men den er jo reell for dem det gjelder?

Anonymkode: 1a24a...310

Gjest Refreng
Skrevet
On 6/8/2023 at 12:11 PM, lillevill said:

Jeg tror at når man ser voksne som ikke jobber så kan det være:

1. de er syke.

2. de er millionærer og har pensjonert seg

3. de driver et firma som bare drifter en slags pengemaskin, sånn at de selv kan ha rolige dager.

4. de er mellom jobber / søker jobber 

5. de driver dank fordi de kan og vil.

6. de jobber men har alltid hjemmekontor, mange som lever sånn nå etter covid. 

7. de er studenter.

Hva mer? 

Jeg lurer jo ofte selv for når jeg har fri en dag så er det ekstremt mange folk på senteret, midt på dagen. 🤷‍♀️ 

Fin oppsummering

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01):

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

Troll!

Anonymkode: 50d38...d17

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er patetisk å spionere på naboene, jeg personlig aner ikke hva naboene mine driver med, om de er hjemme driter jeg i det. Jeg jobber ikke, men det er fordi jeg kan. Er"pensjonert" etter mange år i jobb (er 49 år), det er fordi jeg har penger nok.

Anonymkode: bc42e...2b7

  • Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01):

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

Hva har du med det?  Fei for egen dør.

IMG_4661.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Helt ok. Bedre enn å slite seg ut og kaste bort tiden sin for andre.

Anonymkode: ab607...043

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01):

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

Er du hjemme og driver dani hele dagen du også da? Siden du vet at naboene er hjemme hele tiden uten at de gjør noe?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har særlig uavhengig stilling. Jeg har derfor ansvar for å levere prosjekter, men ingen arbeidstid. Jobber når jeg selv vil, må bare ha med telefonen i tilfelle noen trenger å nå meg. Synes det er helt ypperlig å få unna for eksempel julegavehandelen mens andre er på jobb 😁

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Helt ok. Bedre enn å slite seg ut og kaste bort tiden sin for andre.

Anonymkode: ab607...043

Et veldig godt og legitimt poeng.

Anonymkode: 1a24a...310

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...