Mardina Skrevet 8. juni 2023 #41 Skrevet 8. juni 2023 Jeg er også en av disse som driver dank og jeg skammer meg ikke for å si det heller. Jeg stortrives med å gå hjemme og kjeder meg aldri. Man skal være veldig forsiktig med å dømme folk på den måten du gjør ts..... Du vet ingenting om hvorfor folk er hjemme på dagtid. Jeg har også en nabo som er mye hjemme. Hun er ikke arbeidsledig, men jobber hjemmefra og har hjemmekontor. Hvordan jeg vet det? Hun har sagt det og det er også beskrevet på Facebook profilen hennes. Jeg dømmer henne ikke for det. Om det er det hun trives med, så er det streng tatt ingen andre sin sak. 2 1
hocane Skrevet 8. juni 2023 #42 Skrevet 8. juni 2023 Er et kort liv. Bør gjøre det som gjør deg lykkelig. Jeg jobber fra klokken 8 til halv 4 hver dag og føler livet forsvinner fra meg. Får ikke mye tid til annet. Jeg jobber fordi jeg må jobbe for å overleve. Dersom jeg kunne velge hadde jeg valgt å ikke jobbe. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #43 Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! Anonymkode: 99b40...aa4 Ja i dine øyne bedriver jeg vel med dank. For min del helt ufrivillig. Jeg blir dårlig av å være aktiv, og må ta mange pauser og får mye smerter. Får gjort litt pr.dag. Men langt fra det jeg ønsker selv Anonymkode: e4ee7...1f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #44 Skrevet 8. juni 2023 høres ut som du er sjalu på dem som er uføre de fleste som er uføre kan man ikke se grunn på og det har du ingen ting med hvis dem ikke sier det ikke skjønner jeg hvordan du vet om dem driver dank eller ikke og er dem uføre så kommer det ikke noen fra nav og gir dem noe kurs du må da skjønne at det er en grunn for det hva dem bruker tiden sin på er også opp til dem er ikke noe du trenger og henge deg oppi 1 slutt og spioner på naboen 2 legg vegg alle fordobber og kanskje lær litt mer om det og være uføre 3 palger det deg så mye at hun\han går hjemme hele tiden og driver dank kan du heller bake på og spør om det går bra Anonymkode: a3bb6...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #45 Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01): Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! Anonymkode: 99b40...aa4 Hva med deg da? Som går på sosialen og ligger på sofaen hele dagen med kjæresten din som heller ikke jobber eller har inntekt? Går noen turer i løpet av uka, men that's it. Ingen utdanning. Du burde vel strengt tatt komme deg selv i arbeid og slutte å bry deg om alle andre. Få deg noen venner, oppleve livet, få erfaringer, lære om andre mennesker og bli litt mer ydmyk. Anonymkode: 2cda9...795
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #46 Skrevet 9. juni 2023 Kunne vært meg, sikkert. Mannen tjener veldig godt, så jeg trenger ikke jobbe så mye. Tar vakter her og der når det passer i forhold til kalenderen. Ellers tar jeg et krevende masterstudie. Har hatt flere eksamener i vår, og bruker da å lese pensum på kjøkkenet på dagtid mens ungen er i barnehagen. Om ett år eller to er jeg nok tilbake i full jobb igjen. Anonymkode: 0830f...bf3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #47 Skrevet 10. juni 2023 Jobber 100%, men uka jeg jobber helg har jeg ledig 2 dager midt i uka. Har ikke tenkt over at naboene kanskje lurer på hvorfor jeg er hjemme en helt vanlig torsdag. Hadde jeg kunne drevet dank så hadde jeg absolutt gjort det! Alene med barn og jobber 07-16, livet er for kort og dagene bare flyr avgårde. Anonymkode: c1564...fe7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #48 Skrevet 10. juni 2023 De fem siste årene har jeg studert. Nå har jeg stort sett hjemmekontor. Sett fra naboens øyne har jeg sikkert "drevet dank" men i mine øyne har jeg tatt en master, fått meg en god jobb med masse fleksibilitet, god lønn, hyggelige kollegaer osv, jeg har trent masse og utviklet meg på flere måter. Ok, så naboene ser meg ikke på vei ut døra hver dag kl 07.00, men hva så? Jeg står opp 05.00, jobber, trener, og fyller dagene med ting som gir meg glede. Anonymkode: be01f...3aa
Gibralfaro Skrevet 10. juni 2023 #49 Skrevet 10. juni 2023 On 6/8/2023 at 10:01 AM, AnonymBruker said: Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! Anonymkode: 99b40...aa4 Har du italienske aner? 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #50 Skrevet 10. juni 2023 lillevill skrev (På 8.6.2023 den 12.11): Jeg tror at når man ser voksne som ikke jobber så kan det være: 1. de er syke. 2. de er millionærer og har pensjonert seg 3. de driver et firma som bare drifter en slags pengemaskin, sånn at de selv kan ha rolige dager. 4. de er mellom jobber / søker jobber 5. de driver dank fordi de kan og vil. 6. de jobber men har alltid hjemmekontor, mange som lever sånn nå etter covid. 7. de er studenter. Hva mer? Jeg lurer jo ofte selv for når jeg har fri en dag så er det ekstremt mange folk på senteret, midt på dagen. 🤷♀️ Nr 5 er en vinner🥳 Anonymkode: 1a24a...310 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #51 Skrevet 10. juni 2023 Typisk søppel-tråd fra Kvinneguiden, som vanlig... Anonymkode: 72f1a...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #52 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Typisk søppel-tråd fra Kvinneguiden, som vanlig... Anonymkode: 72f1a...ab9 Men den er jo reell for dem det gjelder? Anonymkode: 1a24a...310
Gjest Refreng Skrevet 10. juni 2023 #53 Skrevet 10. juni 2023 On 6/8/2023 at 12:11 PM, lillevill said: Jeg tror at når man ser voksne som ikke jobber så kan det være: 1. de er syke. 2. de er millionærer og har pensjonert seg 3. de driver et firma som bare drifter en slags pengemaskin, sånn at de selv kan ha rolige dager. 4. de er mellom jobber / søker jobber 5. de driver dank fordi de kan og vil. 6. de jobber men har alltid hjemmekontor, mange som lever sånn nå etter covid. 7. de er studenter. Hva mer? Jeg lurer jo ofte selv for når jeg har fri en dag så er det ekstremt mange folk på senteret, midt på dagen. 🤷♀️ Fin oppsummering
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #54 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01): Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! Anonymkode: 99b40...aa4 Troll! Anonymkode: 50d38...d17 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #55 Skrevet 10. juni 2023 Det er patetisk å spionere på naboene, jeg personlig aner ikke hva naboene mine driver med, om de er hjemme driter jeg i det. Jeg jobber ikke, men det er fordi jeg kan. Er"pensjonert" etter mange år i jobb (er 49 år), det er fordi jeg har penger nok. Anonymkode: bc42e...2b7 1
Gjest Adobyen Skrevet 10. juni 2023 #56 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01): Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! Anonymkode: 99b40...aa4 Hva har du med det? Fei for egen dør.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #57 Skrevet 10. juni 2023 Helt ok. Bedre enn å slite seg ut og kaste bort tiden sin for andre. Anonymkode: ab607...043
droopy Skrevet 10. juni 2023 #58 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 8.6.2023 den 10.01): Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! Anonymkode: 99b40...aa4 Er du hjemme og driver dani hele dagen du også da? Siden du vet at naboene er hjemme hele tiden uten at de gjør noe? 1 1
Bovina sancta Skrevet 10. juni 2023 #59 Skrevet 10. juni 2023 Jeg har særlig uavhengig stilling. Jeg har derfor ansvar for å levere prosjekter, men ingen arbeidstid. Jobber når jeg selv vil, må bare ha med telefonen i tilfelle noen trenger å nå meg. Synes det er helt ypperlig å få unna for eksempel julegavehandelen mens andre er på jobb 😁
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #60 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Helt ok. Bedre enn å slite seg ut og kaste bort tiden sin for andre. Anonymkode: ab607...043 Et veldig godt og legitimt poeng. Anonymkode: 1a24a...310
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå