Gå til innhold

Folk som driver dank hele dagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig det er meg. 

Kl 9 satt jeg ute i morgensola med kaffe i 10 minutter. (kort kaffepause)

Kl 10-11 gikk jeg rundt i hagen og ryddet litt og plukket ugress, mens jeg pratet i telefonen (jobb) 

Kl 11.30 - ca nå har jeg sittet ved spisebordet, spist lunsj, og surfet litt. 

Kl 13. har jeg en times kurs, da ser du meg nok i hengestolen med laptob i fanget. 

...

...

...

Kl 21 i kveld sitter jeg nok på hjemmekontoret inne, da det er vanvittig mye overtid om dagen. 

Anonymkode: 254f6...aca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rimelig spesielt å følge med på hva naboene gjør eller ikke gjør. Må jo drive dank selv om du klarer å føre regnskap på det!

Selv er jeg for det meste på sofaen eller i senga da jeg er hjemme med ME og trenger mye hvile. Jeg er likevel innom kjøpesenteret innimellom, og er ute å går ifb med levering av barn. Men dette har ikke noen av naboene mine noe med. 

Anonymkode: 0bbd1...f99

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at når man ser voksne som ikke jobber så kan det være:

1. de er syke.

2. de er millionærer og har pensjonert seg

3. de driver et firma som bare drifter en slags pengemaskin, sånn at de selv kan ha rolige dager.

4. de er mellom jobber / søker jobber 

5. de driver dank fordi de kan og vil.

6. de jobber men har alltid hjemmekontor, mange som lever sånn nå etter covid. 

7. de er studenter.

Hva mer? 

Jeg lurer jo ofte selv for når jeg har fri en dag så er det ekstremt mange folk på senteret, midt på dagen. 🤷‍♀️ 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har autisme og adhd og fungerer svært dårlig.

Men det kan man ikke se på meg.

Skulle gjerne klart å leve et vanlig liv med jobb etc. Men dette er min skjebne. Tror ikke du ville byttet med meg om du visste hvordan jeg har det inni meg.

Anonymkode: af05d...d37

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
lillevill skrev (7 minutter siden):

Jeg tror at når man ser voksne som ikke jobber så kan det være:

1. de er syke.

2. de er millionærer og har pensjonert seg

3. de driver et firma som bare drifter en slags pengemaskin, sånn at de selv kan ha rolige dager.

4. de er mellom jobber / søker jobber 

5. de driver dank fordi de kan og vil.

6. de jobber men har alltid hjemmekontor, mange som lever sånn nå etter covid. 

7. de er studenter.

Hva mer? 

Jeg lurer jo ofte selv for når jeg har fri en dag så er det ekstremt mange folk på senteret, midt på dagen. 🤷‍♀️ 

8. De jobber turnus

9. De jobber redusert

10. De har ferie/avspasering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

Alltid hjemme og løper rundt på kjøpesenter? 

Anonymkode: 3b650...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper ikke jeg rundt å kjøpesenter i 8 timer eller jobber i hagen i 8 timer.

Selv om jeg er hjemme hele dagen så bruker jeg 16 timer av døgnet på å komme meg ut av sengen pga utmattelse og kraftige smerter i hele kroppen. Hadde jeg jobbet de 8 av de 16 timene ville jeg helt tatt selvmord fordi da hadde jeg ikke hatt noe liv.

Jeg har jobbet i 20 år før jeg ble uføretrygdet. Skal ærlig si deg at min arbeidsgiver ikke viet meg en tanke den dagen jeg sluttet pga sykdommen min. De var bare glad for å bli kvitt meg.

Så jeg driver helle dank hele dagen enn å jobbe for en bedrift som tenker økonomi. Sånn er livet TS. Det vil du forstå den dagen det er din tur. 

Ikke forvent en ting fra arbeidsgivereren din 👍

Anonymkode: c9a09...ef3

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan noen i det hele tatt gjøre det? Har et par her i nabolaget som alltid er hjemme. Virker ikke som de gjør noe som helst. Hun ene er rundt 40 år og burde vel strengt tatt jobbet? Greit nok hvis hun er syk eller noe sånt, men NAV burde vel sende hun på kurs eller lignende? Synes jeg ser flere og flere som bare driver dank i dag. Er "syke" og kan ikke jobbe, men løpe rundt på kjøpesenter kan de! 

Anonymkode: 99b40...aa4

Jeg er mye hjemme og er i førtiårene. Jeg jobber faktisk fullt (100%), men pga mye smerter i kroppen samt utmattelse er covid og andre virusinfeksjoner, så har jeg mye hjemmekontor.

Så hva driver du med hele dagene da siden du følger med på hva jeg gjør? Jeg har i hvertfall ikke tid til å se på Netflix eller følge med på hva naboene gjør 

Anonymkode: 9a8ce...c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en nabo som skriver. Som er dritt lei jobben sin å generelt har ett ganske tragisk liv selv. Du er vel også mye hjemme når du klarer å følge med på hva andre gjør. 
 

Anonymkode: 5d049...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye hjemmekontor fordi jeg kan og vil og det er deilig. Hender jeg går ut å vanner blomstrene.. hehe:) eller sitter ute å spiser lunch i hagen. osv.

Anonymkode: eebfb...9f8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som i følge deg driver dank hele tiden. Jeg går et par timers tur om morgenen men det er nok før du begynner dine observasjoner. Resten av dagen går med til å hvile, lese, se på TV. Jeg har hatt noen store påkjenninger i livet som gjør at jeg er veldig redd for andre mennesker. Det beste for meg er å være på hytta uten naboer og lyder, som trigger meg voldsomt. Jeg lever i et slags fengsel som et resultat av hva livet har påført meg. Der har du min forklaring. Vær så jævlig glad for at du ikke har det sånn, du. 

Anonymkode: eb9d6...a9e

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
lillevill skrev (51 minutter siden):

Turnus ja, glemte det. :)

Kom på flere

11. Selvstendige yrker eller kreative yrker f.eks forfattere, musikere, oversettere og alle andre som jobber for seg selv når de vil på døgnet.

Endret av AnonymBrukar0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vikarsykepleier

Helt ærlig bor vi i et land der flere burde drive dank. 
Da antropologene holdt på som verst på 60-tallet kom de over noe blant alle stammene de observerte, og som det fortsatt ikke fins noe navn på. Det de så var at folk «satt og gjorde ingenting». Vi burde la oss inspirere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBrukar0 skrev (12 minutter siden):

Kom på flere

11. Selvstendige yrker eller kreative yrker f.eks forfattere, musikere, oversettere og alle andre som for seg selv når de vil på døgnet.

ja, sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (5 minutter siden):

Helt ærlig bor vi i et land der flere burde drive dank. 
Da antropologene holdt på som verst på 60-tallet kom de over noe blant alle stammene de observerte, og som det fortsatt ikke fins noe navn på. Det de så var at folk «satt og gjorde ingenting». Vi burde la oss inspirere. 

Vel..du har et poeng.

I dyrelivet så ser man feks at deprimerte apekatter i en stamme skaper problemer for resten av stammen om de fjernes fra gjengen sin. Det er fordi de fungerer som en advarsel for de andre. Altså en pekepinn på at "noe ikke er som det skal" 

Kan tenktes at de menneskene feks lider av depresjoner har en viktig rolle for de som er friske.  ved å vise oss at "noe er ikke som det skal" i samfunnet vårt. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunne vært meg du skriver om ts, bortsett fra at jeg er i begynnelsen av 30-årene. Jeg er mellom jobber og søker aktivt - i mellomtiden jobber jeg nå med brunfargen 😊

Anonymkode: 7e8ed...f57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 år. Jobber hjemmefra. Akkurat nå spiser jeg lunsj ute på terrassen. Går somregel i joggeklær her hjemme. Kan godt hende naboene tror jeg driver dank. Det e lov å tro det.

Anonymkode: f21c3...bf3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobb der jeg kun jobber hjemmefra når det selv passer meg, så går gjerne lang tur med hunden midt på dagen og er ellers for det meste hjemme. Naboene har spurt: "Hva jobber du egentlig med?", så de må ha tenkt det samme som TS, men jeg kan selv ikke skjønne at folk går rundt og bryr seg om hva andre gjør.

Anonymkode: 5911a...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen skal du bry deg om hva andre gjør og ikke gjør? Fokuser på deg selv du. Blir faktisk provosert av sånne som deg. Hva vet du om omstendighetene eller situasjonen den andre befinner seg i? Enkelt å dømme utenfra. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...