Gå til innhold

Hvorfor snakkes det ikke åpent om retroaktiv sjalusi i datingverden?


Majer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tillegg til å bruke ord som "tømme seg", "stikke pikken i" osv. Da ser man hva kvinnesynet til vedkommende egentlig er - at kvinner er ting og tømmestasjoner. Er tømmestasjonen ubrukt nok, kan det være aktuelt med en relasjon, selvfølgelig på mannens premisser, der mannen er overhodet og sjefen, og kvinnen er den underordnede og den som rydder og vasker etter mannen. Hvis hun gjør eller sier noe mannen ikke liker - ut med henne med en gang, erstatte henne med en ny "ren" tømmestasjon, helt til den nye også gjør noe mannen ikke liker. And so on.

Anonymkode: 30216...4eb

Ja. Han har diskvalifisert seg fra å bli tatt på alvor for lenge siden 😊

Anonymkode: 45b85...f8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ClausSaus skrev (På 15.6.2023 den 16.57):

Tydeligvis ikke samme synet hvis det at han spør er så "sinnsykt" at han blir uaktuell av den grunn?

Hvis det rabler for henne fordi han prøver å finne ut om de har samme syn på sex… da er det jo henne det er noe åpenbart galt med?

Det finnes damer som setter pris på å bli spurt eksplisitt om hvor mange partnere de har hatt tidlig i prosessen. Typisk de damene som ikke bare har hatt få/ingen partnere men også er spesifikt stolt av det. Sånn sett er det er bra spørsmål fordi den får fram hva folk synes er viktig. Det er jo det dating går ut på, utforske om man er kompatible eller ei. 

Anonymkode: ee3d8...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle har levd et liv før, men spørsmålet er hvordan fortiden preger nå og fremtid. 

Jeg kjenner iallefall jeg lett kan bli sjalu på fortiden 🙊 Innrømmer det også.

Anonymkode: eebe8...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 23.31):

Ja alle har levd et liv før, men spørsmålet er hvordan fortiden preger nå og fremtid. 

Jeg kjenner iallefall jeg lett kan bli sjalu på fortiden 🙊 Innrømmer det også.

Anonymkode: eebe8...776

men da er det ditt problem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 23.12):

Det finnes damer som setter pris på å bli spurt eksplisitt om hvor mange partnere de har hatt tidlig i prosessen. Typisk de damene som ikke bare har hatt få/ingen partnere men også er spesifikt stolt av det. Sånn sett er det er bra spørsmål fordi den får fram hva folk synes er viktig. Det er jo det dating går ut på, utforske om man er kompatible eller ei. 

Anonymkode: ee3d8...c12

syns det er en snodig ting å være stolt av

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (På 15.6.2023 den 22.02):

Vel, det hadde ihvertfall jeg gjort.

Men hvis han nå spør om hvor mange hun har ligget med, og hun klikker idiot… bullet dodged. 😏

nei for når han spør om det framstår han på en uattraktiv måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.6.2023 den 19.29):

Fordi det ikke er utbredt? Bare fordi en bitteliten andel kvinnefiendtlige, konservative, autistiske, eiesyke, usikre menn blir sjalu og føler seg demaskulinisert av at kvinnen har hatt andre partnere før seg så er det ikke et problem i samfunnet. Det er ikke et problem for samfunnet, og det er uke et problem for kvinnene. For vi bare velger noen andre menn enn de. Om de mennene det gjelder syns det er et problem så er de velkommen til å starte i terapi for å jobbe med usikkerheten og sjalusien sin og velge å forkaste de misogynistiske holdningene sine. 

Anonymkode: c9370...fe4

Autistiske? Hva har autisme med det der å gjøre?

Anonymkode: 6434d...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann er det totalt uinteressant hvor mange partnere en kjæreste har hatt før meg. Og hvis hun begir seg inn på tema sier jeg bare at jeg ikke er interessert. 

Anonymkode: 543e3...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 timer siden):

men da er det ditt problem

Still a problem. 

Anonymkode: eebe8...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Still a problem. 

Anonymkode: eebe8...776

men ikke noe andre skal måtte bøye deg for

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

men ikke noe andre skal måtte bøye deg for

Nei, men det vil kunne bli et problem i et forhold så litt backup-støtte vil jo være ønskelig da.. 

men jeg er singel og har ingen planer om å bli noe annet enn singel, så det blir bare hypotetisk problemstilling. 

Anonymkode: eebe8...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, men det vil kunne bli et problem i et forhold så litt backup-støtte vil jo være ønskelig da.. 

men jeg er singel og har ingen planer om å bli noe annet enn singel, så det blir bare hypotetisk problemstilling. 

Anonymkode: eebe8...776

men det er jo et problem du må jobbe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tips og råd til å glemme fortiden? Når den hele tiden dukker opp i nåtiden.

Anonymkode: ee67f...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har dere tips og råd til å glemme fortiden? Når den hele tiden dukker opp i nåtiden.

Anonymkode: ee67f...af2

Da burde du finne deg noen andre. For kjærestens skyld.

Anonymkode: 30216...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...