Gå til innhold

Er barn lykken?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, absolutt for min del🥰

Anonymkode: 92629...7e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg, ja. 

Jeg har aldri kjent på en sånn kjærlighet før. Ikke til mannen, ikke til søsken, ikke til foreldre, ikke til noen. Jeg vet at det er noen barnløse som sier «man kan føle på intens kjærlighet til andre enn barn også», og det er selvsagt riktig. Men absolutt ikke på samme måte. Og det kan ikke barnløse si imot, for de har ikke prøvd å kjenne på kjærligheten til et eget barn. 

Anonymkode: 071c7...e56

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det. Å få barn er det beste som har hendt meg. Det holdt meg også i live i en periode av livet da jeg var forferdelig deprimert. Barnet var da solen i livet mitt, det eneste som fikk meg til å føle glede og smile.

Heldigvis gikk depresjonen over etter noen år, men det var tung mens det pågikk. Da var det utrolig lettelse å ha gledespunktet i mitt liv å se frem til hver dag; barnet mitt.

Det er mange år siden nå, heldigvis, at jeg var så deprimert.

Anonymkode: b0622...0fb

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg elsker datteren min og er glad jeg har henne, men jeg hadde vært lykkelig som barnløs også. 

Anonymkode: 95c86...60e

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Viss en må ha barn for å være lykkelig er det noe galt med livet ditt til å begynne med. 

Anonymkode: 4b4b0...65f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er lykke for meg.

Anonymkode: e0066...169

AnonymBruker
Skrevet

Ikke lykken, men meningen ☺️ 

Anonymkode: a5227...1db

AnonymBruker
Skrevet

For meg er barn lykken, ja :)  Jeg hadde det jo for all del fint før jeg fikk barn også. Men har alltid visst at jeg ville ha barn. Lykken ville ikke vart hvis jeg ikke hadde fått dem. Ingenting kan måle seg med kjærligheten man har til barna sine (nei beklager, en hund og designervesker kommer ikke i nærheten for min del)🥰

Anonymkode: db7ae...956

AnonymBruker
Skrevet

For noen er det lykken, for andre marerittet. Det burde ikke være så vanskelig å forstå.

Anonymkode: 391c4...623

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Full Ugle said:

Ja. Ingenting kan måle seg med barn. Det finnes ingen sterkere kjærlighet, det finnes ingen annen menneskelig opplevelse som kan sammenlignes. 

Finnes ingen sterkere kjærlighet, men kjærlighet trenger jo ikke gi lykke. Å elske noen som lider eller som tar forferdelige valg kan være svært tungt. 

Anonymkode: 65899...7ba

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn er ikke lykken!! Barn gir mening, retning, struktur og rammer i ens liv, men det er ikke lykken. På den annen side kan et barnefritt liv for endel virke meningsløst, retningsløst og tomt. Men man får ihvertfall sovet godt, ha en strøken leilighet og tid/rom for lange tankevekker og god råd. Lykken er å trives med det valget man tar.

Anonymkode: 974ce...7c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen, ja.

For mi mor, abselutt! For meg, ikke.

Anonymkode: de225...6c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig lykkelig uten barn. Jeg styrer mitt eget liv fullt og helt og synes det er helt toppers 😊 Har aldri ønsket meg barn 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, uten tvil ❤️

Anonymkode: f297b...f04

AnonymBruker
Skrevet

Man bør ikke streve etter lykke. Lykke er flyktig og forbigående uansett hvor man finner den. Så svaret er både ja og nei. Men, barn skal ha det bra. Har man ikke lyst på barn bør man absolutt la være. 

Anonymkode: 89096...0cc

• Liker 1
Gjest Raptuss
Skrevet

Nei, for lykke er ikke en person. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er nå egentlig lykke? Og skalvi jage lykken, eller skal vi i stedet fylle livet med mening.

Barna gir meg masse lykke, men også bekymringer. Nei, jeg vil ikke si barn er lykken, men barna gir livet mitt mening.

Anonymkode: 4279a...e8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei. Ikke lykken, mer enn i øyeblikk av gangen, gode stunder.  Men sterk kjærlighet er det og mye ansvar, mye arbeid.  Meningsfullt, men ikke lykken.

Anonymkode: 0bb64...6f2

👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: 2eb0c...581

Skrevet

Absolutt ikke :) 

Det hadde vært ille om mine barn skulle vært ansvarlige for min lykke. Jeg elsker barna mine, og de bidrar til lykke i livet mitt. Men lykken med n på slutten? Nei. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...