AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Skrevet 4. juni 2023 Nei. Om man også ser på studier, så viser de at barnefrie kvinner er de som er lykkeligst. Anonymkode: 3bc49...d68 10 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 4. juni 2023 #4 Skrevet 4. juni 2023 Ja. Ingenting kan måle seg med barn. Det finnes ingen sterkere kjærlighet, det finnes ingen annen menneskelig opplevelse som kan sammenlignes. 2 2
Andro Skrevet 4. juni 2023 #6 Skrevet 4. juni 2023 Lykken er helt ulik for oss alle. Jeg har blitt mer lykkelig med barn. For andre kan lykken kanskje ødelegges av barn.... 2 6
Eva-Lena Skrevet 4. juni 2023 #7 Skrevet 4. juni 2023 Jeg har ønsket meg barn siden jeg var 5 år. Jeg har mistet to barn tidlig i svangerskap og det var helt jævlig. Jeg slet med å bli gravid, så det tok 5 år før jeg ble gravid igjen. Jeg elsker barna mine over alt på jord og ville vært ulykkelig uten barn. Nå har jeg fått barnebarn også og det er skikkelig koselig. Koser meg halvt glugg ihjel sammen med de. ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #9 Skrevet 4. juni 2023 Ikke hvis man får drittunger. Anonymkode: 2b840...618 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #10 Skrevet 4. juni 2023 Full Ugle skrev (12 minutter siden): Ja. Ingenting kan måle seg med barn. Det finnes ingen sterkere kjærlighet, det finnes ingen annen menneskelig opplevelse som kan sammenlignes. Oh really? Anonymkode: c57d2...bbb 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #11 Skrevet 4. juni 2023 For min del er det. Jeg har hørt om andre som savner livet uten barn, savner den friheten de hadde da. For min del savner jeg ikke noe av det. Så kommer nok helt an på Anonymkode: e41b4...20a 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #12 Skrevet 4. juni 2023 Ja, for de som ønsker barn er det det og jeg er mer lykkelig med barn enn jeg var før jeg fikk barn. Noen blir lykkelige av å bo i leilighet, andre vil ha enebolig. Noen vil bo i by og noen på landet. Noen drar på storbyferier og andre camper. Det finnes ikke én ting som skaper lykke for absolutt alle mennesker. Anonymkode: c7826...578 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #13 Skrevet 4. juni 2023 Nei. Ikke lykken, mer enn i øyeblikk av gangen, gode stunder. Men sterk kjærlighet er det og mye ansvar, mye arbeid. Meningsfullt, men ikke lykken. Anonymkode: 0bb64...6f2 1
Enmanelskeråhate Skrevet 4. juni 2023 #14 Skrevet 4. juni 2023 Ja, absolutt, men helt ok at de blir voksne også;)
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #15 Skrevet 4. juni 2023 Både ja og nei vil jeg si. Jeg elsker barna mine, men jeg føler nok at de gir meg mer hodebry og bekymringer enn ren lykke. Men samtidig er kjærligheten veldig sterk, og jeg ville ikke valgt de bort. Skal sies at jeg har lært mye om meg selv etter jeg ble mamma for ti år siden. Nå vet jeg at jeg har PTSD og at jeg har mange utfordringer som kanskje har gjort foreldrerollen ekstra utfordrende, blant annet at jeg kan bli deprimert i perioder, og at jeg er svært høysensitiv og behøver mye alenetid for å fungere. Hadde jeg ikke slitt med dette så hadde jeg kanskje svart et tydelig ja på spørsmålet - who knows? Anonymkode: 39fe8...608 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #16 Skrevet 4. juni 2023 Jeg har aldri ønsket barn, men har fått mange sure kommentarer fra andre som fikk barn i 20-og 30-årene. Virket ikke som de var så lykkelige, og skulle ta seg ut på meg og få meg til å føle meg fæl. Til mitt forsvar vil jeg si at jeg aldri kommenterte eller kritiserte de med barn. Jeg var bare positiv og hyggelig mot barna. Det var typ "du har ikke barn, du" og "jeg er ferdig med å selvrealisere meg, jeg" og "du kommer til å angre når du blir 50" Nå er jeg i 40-årene og har det veldig bra, og har aldri angret på valget, og mine jevnaldrende med barn er fortsatt sure på meg som aldri fikk barn. Så ja, jeg vil si at mange som får barn blir ulykkelige og slitne og angrer, mens jeg vet om de som elsker det også. Anonymkode: ab879...5bd 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #17 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva tenker dere? Anonymkode: c8a60...d53 Absolutt ikke. I alle fall ikke 2 stk. Kanskje 1 barn er bedre. Anonymkode: 0afcf...20c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #18 Skrevet 4. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Om man også ser på studier, så viser de at barnefrie kvinner er de som er lykkeligst. Anonymkode: 3bc49...d68 Det spørs på studiet. I følge denne artikkelen, og mange andre jeg har lest, er mødre til ett barn lykkeligere enn barnløse og mødre til flere barn. www.psychologytoday.com/intl/blog/singletons/202206/are-mothers-happier-one-child-or-more%3famp Anonymkode: ea4aa...3e2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #19 Skrevet 4. juni 2023 Jeg var godt voksen da jeg fikk barn. Jeg elsker barnet mitt, og ville ikke vært foruten nå som han er her. Jeg kan med hånden på hjerte si at min mann og jeg hadde vært like lykkelige sammen uten barn også. Det hadde blitt et anderledes liv, men like fint. Anonymkode: 30383...f79 1
skreppamedleppa Skrevet 4. juni 2023 #20 Skrevet 4. juni 2023 Å leve mitt verste mareritt🤔 mnæ det tror jeg ikke vil gi meg noe lykke. Men sikkert for de som ønsker barn og det livet der, men det er ikke for alle og jeg tror en må slutte å tro og være så arrogant at det finnes en universell nøkkel til lykke og det beste livet for alle menneske. Vi er forskjellige og selv om barnelivet ville vært mitt desidert mareritt har jeg ingen tvil om at det bringer stor lykke for mange. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå