Gå til innhold

Dere som sparer så mye. Hva slags sosialt liv har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjør dere i helgene? Når dere sparer så mye penger. Jrg blir sittende hjemme hvis jeg skal klare å spare noe. Det er trist å kjedelig. 

Anonymkode: 0e71a...a96

Hva er å spare mye?

Jeg klarer fint spare en del tusenlapper pr måned, og ta en øl eller to ute hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber ca hver helg på ekstrajobben min (har en 100% jobb og en helgestilling jobb)

Ellers er jeg hjemme med dyra og elsker å være i mitt eget selvskap og slippe andre folk.

Anonymkode: 0012d...1ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er så dårlig til å spare at vi måtte spare ved å låne. Frks, kjøpte vi hytte, lelighet i utlandet...så var det på en måte en investering. Da kunne vi ikke sløse vekk de pengene:  Vi måtte betale lånet. Samtidig som vi hadde det kjekt på hytta. Vi har ikke sinnsykt mye lån, for det liker jeg ikke. Men vi var så dårlig på å spare at vi i mange år bare sørget for at vi hadde lån å betale ned på. 

Nå har vi mange eiendommer...og er kanskje litt flinkere å spare . 

Anonymkode: 3e297...224

Hehe. Kjenner meg igjen her. Vi fikk barn veldig tidlig, mens vi studerte. Ble da vant med å leve sparsommelig. En vane som har holdt seg. Har alltid prioritert sunn og god mat men annet uteliv ble ikke interessant i hverdagen.

Vi kjøpte tidlig en leilighet som ble solgt over takst og kjøpte så en større med samme utfall. Satt etterhvert med solide inntekter, egenkapital og lave utgifter.

 

Med barn kan man uansett ikke svi av penger i byen så kjøpte heller en hytte som senere har blitt takstert til mer enn det dobbelte av hva vi betalte. Så ble det noen ferieturer med barna. Kjekt det, mrn hva med overskuddet? Ville ikke bare sløse det bort.

Etter noen år med jobb, leilighet og hytte hadde vi 20 000 til overs hver måned. Fortsatt samme livssituasjon. Så investerte pengene i stort hus. Er ikke så romslig nå for å si det sånn, men andre prioriteringer frister ikke. Har fortsatt sunn og god mat, regninger blir betalr. Sitter med lån på ca 6 mill, takst på hus/hytte 12 millioner. Sparer på denne måten til framtida. Håper vi. 

Anonymkode: d28f0...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi sparer fast 10k i måneden. Føler vi lever greit egentlig, men er sjelden ute å spiser, på kino, bowling, lekeland osv. Vi tilbringer mye tid hjemme og i hagen, enten bare oss eller sammen med venner/familie. Utforsker diverse lekeplasser, går i skogen, besøker åpne gårder (koster oss ca 150 kr), leker i sjøkanten på stranden, besøker venner/familie. Om vi bare er inne er det gjerne aktiviteter som bake, tegne, male, Play-Doh, leke. Husarbeid gjør vi ofte sammen, da vår 4 åring (enn så lenge) synes det er stas å få egen vaskeklut og bidra litt.

Når jeg leser det jeg skriver må jeg innrømme at det høres veldig kjedelig ut 😂 men jeg er veldig fornøyd med hvordan vi har det 🥳

Anonymkode: 6b34e...ca3

10k i måneden som par er ikke mye sparing.

Anonymkode: 7039b...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ung da jeg sparte til EK, så det hjalp sikkert. Var vant med livsstilen fra studiene. Det sosiale var ikke noe problem.

Helg betød ofte vors hjemme hos noen. Jeg kjøpte en billig flaske hvitvin, drakk ikke på byen, og spiste ikke nattmat. 

Gikk ofte turer sammen, eller dro for å bade. Lånte en familiehytte for en helg. Husker en ferie der vi hadde en rimelig bil, kjørte nedover i Danmark, og på det rimeligste betalte 300 kroner for en overnatting. 

Anonymkode: c3354...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel en 3-4000kr i mnd på barer, restauranter, utesteder o.l med venner. Sparer rundt 20k i mnd i snitt. Det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel an på inntekt dette regnestykket. Vi er 5 og sparer 50 000 i måneden. Drar på ferie hvert år, skal på 2 utenlandsferier i år feks. Vi voksne er ikke veldig sosiale utenom med barna og med tre barn blir det mye. Vi voksne reiser en del med jobb og er mye ute med jobb. Det koster jo ikke noe og dekker mitt behov for sosial kontakt. Ellers har jeg bare lyst å være hjemme. Det vi sparer på er redusert forbruk. Har ikke båt eller hytte, kjøper ikke så mye klær og ting til huset, holder matbudsjettet nede. Men det er aldri nei om barna skal noe med venner. 

Anonymkode: 9e3e2...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer ikke så voldsomt mye, men gjør aldri noe som koster penger i helgene uansett 😅 Men jeg gjorde det før barn da jeg levde på studielån, så om man hadde holdt resten av forbruket på studentnivå hadde man sikkert klart begge deler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

10k i måneden som par er ikke mye sparing.

Anonymkode: 7039b...63a

Mer enn hva mange andre sparer. Unødvendig kommentar

Anonymkode: fc456...c2e

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (35 minutter siden):

Det går vel en 3-4000kr i mnd på barer, restauranter, utesteder o.l med venner. Sparer rundt 20k i mnd i snitt. Det går helt fint.

Medregnet de 3-4K er du oppe og nikker på hele månedsinntekten min i bare sparing og sosialt.

Hurra for lavtlønnsyrker -_-

Anonymkode: a7944...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er inntekten din i mnd netto? Er du alene eller har du samboer? 

Anonymkode: 0e71a...a96

Jeg har utbetalt 55.000 i måneden. 

Anonymkode: 73ce1...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det dyrt med middagsrester?

Anonymkode: 2ac3f...10e

Middagsgjester 😂

Anonymkode: 73ce1...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spare penger i helgene.

Inviterer venner hjem på vaffel og kaffe.

Inviterer venner på skogstur der alle tar med egen matpakke.

Dra på stranden, men kjølebag og litt snacks.

 

osv osv.

Anonymkode: 097e4...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Medregnet de 3-4K er du oppe og nikker på hele månedsinntekten min i bare sparing og sosialt.

Hurra for lavtlønnsyrker -_-

Anonymkode: a7944...78d

Jeg er sykepleier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, alla pengar som jag haft
De lät jag gå i vänners lag 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufør, og klarer ikke noe sosialt 🙃. Jeg bruker masse penger på bøker og planter/drivhus/hage. Sparer ikke mer enn at jeg har en grei sikkerhet til tannlege, bil osv. Men har en konto med 200.000 på som jeg ikke rører. Er mer opptatt av å leve så godt jeg kan med sykdom enn å spare. Er over 50, så vil nyte litt netthandel og sånt, siden jeg sliter med å gå på kjøpesenter/kafe osv. Dere som er friske, bør tegne en god uføreforsikring, spare ved å nedbetale bolig og ellers ta dere råd til å nyte livet. Man vet aldri hvor lenge man har helsa i behold.

Anonymkode: e89be...563

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke om jeg sparer så mye, men jeg sparer sannsynligvis en del på å være hjemme når jeg ikke er på jobb. Er introvert og har aldri likt å gå "på by'n" (og nå er jeg for gammel til at det ville vært moro uansett) så en helg med bøker, strikketøy (garn koster jo litt da...) og TV passer meg helt utmerket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo med prioriteringer å gjøre, og det er ikke slik at det ikke finnes en mellomting. Man kan gå på tur med venner, gå på gratis arrangementer, og man kan gjøre ting som koster noe av og til, ikke hele tiden. Man kan gå på kafé eller ut å spise uten å velge det dyreste, drikke vann osv.

Det er klart at det blir dyrt å være med på absolutt alt og alltid kjøpe det man har lyst på, men man må altså ikke gå for hele pakken, man kan begrense seg og delta på noe.

 

Anonymkode: 85bff...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kronisk sykdom og er alltid hjemme. Av og til har vi besøk, men både jeg og mannen trives med våre hobbyer hjemme. Bryr meg ingenting om noen syns det høres kjedelig ut :) jeg syns det å gå på fest er utrolig kjedelig.

Anonymkode: 4b36b...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mer enn hva mange andre sparer. Unødvendig kommentar

Anonymkode: fc456...c2e

Ikke egentlig. Tråden ville ha svar fra folk som sparer mye

Anonymkode: 7039b...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...