Gå til innhold

Dere som sparer så mye. Hva slags sosialt liv har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere i helgene? Når dere sparer så mye penger. Jrg blir sittende hjemme hvis jeg skal klare å spare noe. Det er trist å kjedelig. 

Anonymkode: 0e71a...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen venner og sitter hjemme hver helg. Slik har det vært i 30 år. Blir mye penger av det.

Anonymkode: 2ac3f...10e

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer fast 10k i måneden. Føler vi lever greit egentlig, men er sjelden ute å spiser, på kino, bowling, lekeland osv. Vi tilbringer mye tid hjemme og i hagen, enten bare oss eller sammen med venner/familie. Utforsker diverse lekeplasser, går i skogen, besøker åpne gårder (koster oss ca 150 kr), leker i sjøkanten på stranden, besøker venner/familie. Om vi bare er inne er det gjerne aktiviteter som bake, tegne, male, Play-Doh, leke. Husarbeid gjør vi ofte sammen, da vår 4 åring (enn så lenge) synes det er stas å få egen vaskeklut og bidra litt.

Når jeg leser det jeg skriver må jeg innrømme at det høres veldig kjedelig ut 😂 men jeg er veldig fornøyd med hvordan vi har det 🥳

Anonymkode: 6b34e...ca3

  • Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer 30 000 i måneden men fortsatt på byen hver helg. Går på inntekt og prioritering. 

Anonymkode: c5331...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig . Det kommer Ann på inntekt.

Anonymkode: 0e71a...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør dere i helgene? Når dere sparer så mye penger. Jrg blir sittende hjemme hvis jeg skal klare å spare noe. Det er trist å kjedelig. 

Anonymkode: 0e71a...a96

Synes ikke det er trist eller kjedelig å slappe av hjemme i helgene. Absolutt verdt det for å kunne spare til reiser og fremtidig pensjon. 

Anonymkode: f1cf9...d48

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva gjør dere i helgene? Når dere sparer så mye penger. Jrg blir sittende hjemme hvis jeg skal klare å spare noe. Det er trist å kjedelig. 

Anonymkode: 0e71a...a96

Oh really? 

Anonymkode: df549...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemstillingen. Jeg er ikke spesielt sosialt anlagt men hvis jeg hadde vært det så hadde jeg dratt ut på tur med folk eller invitert hjem på vafler og film. Hva har det med sparing å gjøre? Hvis du ikke får til å være sosial uten å bruke penger så har du tydeligvis kun materialistisk funderte relasjoner. Det hadde stresset meg.

Anonymkode: a469c...942

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så dårlig til å spare at vi måtte spare ved å låne. Frks, kjøpte vi hytte, lelighet i utlandet...så var det på en måte en investering. Da kunne vi ikke sløse vekk de pengene:  Vi måtte betale lånet. Samtidig som vi hadde det kjekt på hytta. Vi har ikke sinnsykt mye lån, for det liker jeg ikke. Men vi var så dårlig på å spare at vi i mange år bare sørget for at vi hadde lån å betale ned på. 

Nå har vi mange eiendommer...og er kanskje litt flinkere å spare . 

Anonymkode: 3e297...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på turer, i skogen, i byen.. Noen ganger går vi innom å kjøper en is hvis det er varmt, andre ganger smører vi matpakke og tar lunsj ute i skogen med barna. På helgene er vi sjeldent ute på noe selv, ser en film/ serie når barna er lagt, lager kanskje pizza eller noe annet godt 😊 Vi går sjeldent ut på byen, kanskje 1-2 ganger i året at vi drar ut på fest eller byen. 
 

 Nå skrev du ikke om du har barn eller bor alene, men man kan fint være sosial uten å bruke masse penger. Invitere på kaffe, grille med venner (at alle tar med noe mat), fjelltur, fisketur… Hvis man er alene burde man ha en eller annen hobby. F. Eks strikke, lese bok, sy klær , bake eller noe som interesserer deg 😊 

Anonymkode: cb880...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at man må bruke penger for å være sosial? Kan fint møte venner uten å bruke en krone jeg. 

Møtes i parken, dra på besøk til hverandre, gå en tur, spille spill sammen (enten dataspill, brettspill eller kortspill) +++ mye mer. Man må altså ikke dra på kafe, resturant, eller på fest for å være sosial. Om jeg er på fest, så drikker jeg kun vann og brus. Er ikke avholds, men er ikke glad i alkohol.

Anonymkode: 9dbda...1d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit pussigt spørsmål !   

Sparing handler om prioriteringer, planlegging av egen økonomi.

Anonymkode: 4131f...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 sosialt. Men jeg er autist og har ingen venner. Driver med hobbyene mine og trives særdeles godt i eget selskap 😊

Anonymkode: a7944...78d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sparer mye, rundt 25.-30.000 i måneden. Har et greit sosialt liv, svært sjeldent jeg behøver å bruke penger i sosiale forbindelser. Besøker jeg noen er det gratis, de gangene jeg er ute på fest så er det alltid en arrangør som spanderer. De eneste gangene jeg trenger å bruke penger i sosiale forbindelser er de få gangene jeg går på kafe eller pub med venner, eller har middagsrester. Det skjer såpass sjeldent at det har null påvirkning på økonomien. 

Anonymkode: 73ce1...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg sparer mye, rundt 25.-30.000 i måneden. Har et greit sosialt liv, svært sjeldent jeg behøver å bruke penger i sosiale forbindelser. Besøker jeg noen er det gratis, de gangene jeg er ute på fest så er det alltid en arrangør som spanderer. De eneste gangene jeg trenger å bruke penger i sosiale forbindelser er de få gangene jeg går på kafe eller pub med venner, eller har middagsrester. Det skjer såpass sjeldent at det har null påvirkning på økonomien. 

Anonymkode: 73ce1...a36

Hva er inntekten din i mnd netto? Er du alene eller har du samboer? 

Anonymkode: 0e71a...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ung og singel så skjønner jeg at det er kjedelig å være hjemme i helgene for å spare penger, men når du har passert 40 har en haug med unger og begge er i full jobb så er det å gjøre Nada nix i helgene den våte drømmen 😅

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Keg vet ikke om vi sparer mye... vi sparer ca 25000 i mnd, men vi er to stk.

Vi gjør det vi vil i helgene, men jo ikke sløsere. Men vi prioriterer opplevelser til barna også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sparer mye, rundt 25.-30.000 i måneden. Har et greit sosialt liv, svært sjeldent jeg behøver å bruke penger i sosiale forbindelser. Besøker jeg noen er det gratis, de gangene jeg er ute på fest så er det alltid en arrangør som spanderer. De eneste gangene jeg trenger å bruke penger i sosiale forbindelser er de få gangene jeg går på kafe eller pub med venner, eller har middagsrester. Det skjer såpass sjeldent at det har null påvirkning på økonomien. 

Anonymkode: 73ce1...a36

Er det dyrt med middagsrester?

Anonymkode: 2ac3f...10e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært en hjemmeperson og er samtidig en introvert.... så  jeg er hjemme med hobbyene mine. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar venninner med på gåturer og toppturer, gjerne med te og matpakke😃

Anonymkode: 421f1...60e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...