Gå til innhold

I hvilken alder begynte du å få helseproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ikke før bikket 60 før sykdommene kom trillende inn i kroppen min 😄

Ja, tenker det blir ved 60. Ikke for store, for din del håper jeg

Anonymkode: 778b5...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 12 år da jeg fikk migrene. Dengang var ikke det en godkjent diagnose. Jeg prøvde alt. Foreldrene mine prøvde alt. Fikk briller.  Kanskje noe var galt med synet. Men jeg fikk hodepine. Høyre tinning alltid. Nå nesten 40 år etterpå, har fortsatt vondt i høyre tinning. Jeg har prøvd alt. Alle medisiner. Botoks. Alt. Jeg våkner hver dag med vondt i tinningen. Jeg unner ikke min verste fiende dette. Dette er hverdagen min. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

55 blank. Hjertet pumper for mye og kølla henger rett ned..

Anonymkode: fb7c3...844

Er den helt død? Ingenting hjelper?

Anonymkode: 50dce...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt psykisk og fysisk hele livet. Eneste positive ved meg er at jeg holder meg godt for alderen selv etter fylte 40, så det er iallfall én positiv ting ved meg. 

Anonymkode: b1393...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (2 timer siden):

Jeg var 12 år da jeg fikk migrene. Dengang var ikke det en godkjent diagnose. Jeg prøvde alt. Foreldrene mine prøvde alt. Fikk briller.  Kanskje noe var galt med synet. Men jeg fikk hodepine. Høyre tinning alltid. Nå nesten 40 år etterpå, har fortsatt vondt i høyre tinning. Jeg har prøvd alt. Alle medisiner. Botoks. Alt. Jeg våkner hver dag med vondt i tinningen. Jeg unner ikke min verste fiende dette. Dette er hverdagen min. 

Jeg slet med migrene i mange år, helt forferdelig. Bare de som opplever migrene kan forstå. 

Jeg var mye syk og plutselig fant de ut at jeg hadde cøliaki så jeg måtte slutte å spise gluten. Alt måtte være glutenfritt, og migrenen ble borte iløpet av en uke på glutenfri kost. 

Nå kan jeg få litt migrene eller spenningshodepine om jeg sover dårlig, drikker for lite eller det går lang tid mellom måltider. Det går bra så lenge jeg tar vare på meg selv. 

Jeg har hørt flere få et bedre liv etter at de sluttet med gluten. Har du prøvd det? 

Anonymkode: b1393...dd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen helseproblemer fortsatt etter passerte femti. Noen skader, men til å leve med.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var den dagen jeg ble påkjørt bakfra, da jeg var 20 år. Hatt mye problemer siden den gang, og jeg vet ikke lengre hva i kroppen som skyldes det, og ikke. Vondt i nakke/rygg. 

Anonymkode: c4900...0ca

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epilepsi 12 år, angst 14 år, astma 29 år, flere anfall med krystallsyke i 40-årene.

Men overgangsalder er dritt. Søvnproblemer, konsentrasjonsproblemer, hodepine, hetetokter, dårlig hukommelse, kort lunte.

Anonymkode: e0c6d...146

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K55 litt stivere i kroppen.

Vondt noe slimpose greier på hofta hvis jeg går for langt. 
 

Ellers frisk 

Anonymkode: 72f03...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte plutselig ha lesebriller rett etter 40 års dagen min. Nå er jeg 45 år og har prolaps i ryggen. 

Anonymkode: 724b7...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 år gammel og fikk mitt førte angstanfall / panikk angst som har gått over til angst for angsten og uro i kroppen. På medesiner for det. 

38 år tilfeldig oppdaget hos legen, veldig høyt blodtrykk som jeg får medesiner for nå. 

Ellers så merker jeg at det ikke er så lett som det var før å jogge de vanlige turene i skogen, kner og hofter kan plutselig få vondt, alder 39

Anonymkode: a033f...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk sannsynligvis hele livet. Fysisk går det fremdeles greit, men må holde kroppen i sjakk ved trening.

Anonymkode: 142d3...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg slet med migrene i mange år, helt forferdelig. Bare de som opplever migrene kan forstå. 

Jeg var mye syk og plutselig fant de ut at jeg hadde cøliaki så jeg måtte slutte å spise gluten. Alt måtte være glutenfritt, og migrenen ble borte iløpet av en uke på glutenfri kost. 

Nå kan jeg få litt migrene eller spenningshodepine om jeg sover dårlig, drikker for lite eller det går lang tid mellom måltider. Det går bra så lenge jeg tar vare på meg selv. 

Jeg har hørt flere få et bedre liv etter at de sluttet med gluten. Har du prøvd det? 

Anonymkode: b1393...dd8

Spiser glutenfattig mat. Ikke helt glutenfri, men tilnærmet. Kjenner meg igjen i dette å ha regelmessige måltider. Man må leve et A 4 liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er født med litt ryggproblemer, men har trent hele livet. Etter jeg fikk barn når jeg var rundt 32 så slo ryggen seg helt vrang, jobber også i helsevesenet så litt slitasje også. Fikk et nytt barn som av en eller annen grunn gjorde ryggen min bedre og gjorde meg i stand til å trene igjen. Er 36 nå og i god fysisk form, håper jeg kan fortsette slik og holde meg frisk til jeg er 80. Har gode gener på begge sider så ikke usannsynlig.

Anonymkode: 2a443...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 30 omtrent. Har slitt med nakke- og skuldersmerter i mange år, søvnproblemer, pollenallergi og nå de siste par årene fordøyelsesplager hvor det nå mistenkes cøliaki. Til tross for plagene jeg har, så mener jeg selv at helsen min er god. Har jo ingen alvorlige sykdommer. 

Anonymkode: 4b12f...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk en autoimmun sykdom som 13-åring. Er 37 nå og fungerer greit men lever med mye smerter. Klarer heldigvis å stå i jobb og holder meg aktiv med trening og hund. Håper det fortsetter sånn fremover :) 

Anonymkode: 97046...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var frisk frem til jeg var 13 år. Er 24 nå og har rukket å få tre kroniske diagnoser til siden den første. Tenk for en luksus dere som går over halve livet som friske! Håper ikke dere tar det for gitt. God helse er den største gaven man kan få i dette livet.

Anonymkode: d48f4...a55

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt vondt i kroppen siden jeg var barn, er født med feilstilte føtter og tær. Ballet på seg med ryggskade da jeg var 17, pluss at barndomstraumer og ADHD har utløst fibromyalgi.

Pga disse tingene som har slitt på kroppen i årevishar jeg «vunnet» aldersrelaterte problemer tidligere enn man burde, så nå har jeg også stive/vonde ledd og et kne som låser seg og verker og er ødelagt etter søvn, lengre bilturer osv. Sleper meg rundt som en 93-åring frem til kroppen varmes opp. Fylte 41 i går 🥲

Anonymkode: 37ab8...02d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk som en fisk til 40. Fikk kronisk invalidiserende svimmelhet. Ufør som 46-åring. Også litt plager med overgangsalder etter 50. Genetisk diabetes 2 som 55-åring (ikke pga overvekt/livsstil). Svært mange som får diabetes etter fylte 50 nå, så sjekk blodsukker! Er faktisk en farlig sykdom som kan ødelegge nyrer, øyne, hjerte, blodomløp, gi nevropati osv. Høy vekt øker risikoen, og mange har sykdommen latent i kroppen.

Anonymkode: b4106...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...