Gå til innhold

I hvilken alder begynte du å få helseproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk ikke fibromylalgi diagnosen før jeg var 28, men startet som 13 åring

Anonymkode: 476f9...09e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tredveårene. Det startet med kroniske senebetennelser i begge armene og skuldrene. Det fulgte flere ting, men det var hemmende på alt mulig jeg ville/skulle gjøre, fordi armene bruker man jo til alt!

Det gikk 17 år før det "brant ut" av seg selv, og plutselig oppdaget jeg at jeg kunne ligge på siden og sove uten smerter. Skulderne tålte det for første gang på alle de årene. Deilig.

I begynnelsen av femtiårene ble ryggproblemene mine drastisk forverret uten at jeg helt vet hvorfor. Men å gå mer enn 4-5 minutter gir meg smerter i ryggen. Resten av dagen er ofte ødelagt om jeg må gå 30-40 minutter.

Anonymkode: 1843b...9ad

Jeg har også kronisk senebetennelse i armene og skuldrene, og "holder det ved like" ved at jeg bruker mobil og pc☹️

Kan senebetennelse "brenne ut" av seg selv altså, uten behandling?

Anonymkode: 1786d...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år 😅

Fri for kronisk sykdom noen år i sene barneår/tidligere tenår. 

Anonymkode: 1848a...354

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 4 år :fnise: Barneleddgikt:P Fikk så kavt stoffskifte da jeg var 14år. Så var det stille helt til jeg var 35 og fikk Isjas. FY. FAEN. Det var så vondt at det var umulig å sitte oppreist, det var tortur selv på sterke smertesillende. Så å gå på dass var ikke et alternativ, bare det å gå de knapt 2meterne fra senga var nesten umulig og måtte gi tapt flere ganger. Så når jeg måtte pisse og klarte å kreke meg på badet, så måtte mannen min kle av meg, jeg måtte gå i dusjen, pisse, spyle, og så måtte han tørke meg etterpå. Nygift og greier! :hoho:

Anonymkode: f8e39...b84

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 år da jeg fikk problemer psykisk, 18 da fysiske helseplager ble en hverdagslig ting, og utviklet seg til det verre like før jeg fylte 30. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

55 blank. Hjertet pumper for mye og kølla henger rett ned..

Anonymkode: fb7c3...844

Jaja.Håper du fikk nok puling i gullalderen

Anonymkode: 4ba9c...a8b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært livredd for sykdommer og død så lenge jeg kan huske, og har hatt et snev av helseangst siden jeg var liten. Dette har gjort at jeg har stadig følt meg syk til tross for at jeg har vært frisk.
Første skikkelige helseproblem fikk jeg da jeg var 44 år; Graves/høyt stoffskifte. Men det henger vel lite sammen med alderen da det er noe man kan pådra seg tidligere i livet også.

Anonymkode: efba0...52e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39 og klager ikke på helsa.

 

Mannen er 44 og han har klaget stadig de siste 4 årene (blir lett, ofte  og varig forkjølet, smerter i skuldre/nakke/ryggen som påvirker hverdalen o.l.). Begge jobber 100%.

Anonymkode: 41742...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12 år da jeg fikk helseproblemer. Kronisk migrene. Det har aldri sluttet. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 60, har vært heldig og nøye med trening og kosthold, og har hatt veldig lite problemer. Enda bra, for når de kommer logger jeg av. Orker ikke klamre meg til livet. Skal aldri på gamlehjem.

Anonymkode: 645e2...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 57 år, og har ikke merket noen helseproblemer enda. De kommer vel når de kommer.

Anonymkode: 83c04...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Regner med det er aldersrelaterte problemer TS mener ? Da blir det feil at en på 20 svarer. 

Anonymkode: ce63e...012

Ja, var helst det... Glad jeg har sluppet å bli syk rundt 0-25

Anonymkode: 778b5...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når begynte du å kjenne helsa skrante? 

Da jeg var 6-7 år gammel

Anonymkode: d8ed3...240

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nå er jeg 57 år, og har ikke merket noen helseproblemer enda. De kommer vel når de kommer.

Anonymkode: 83c04...5ed

Jeg er også 57, og har heller ikke merket noe. Det er ikke tyngre å sykle opp bakker eller gå opp trapper enn da jeg var 20, og jeg har heller aldri gått på medisiner (selvfølgelig bortsett fra i kortvarige perioder som f.eks. antibiotika-kurer).

Jeg sier som deg: De kommer vel når de kommer.

Anonymkode: 322c1...414

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Psykisk, rundt 12år angst grunnet mobbing / omsorgssvikt

Fysisk, 25 år polyartritt... 

Anonymkode: 45218...e59

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble født syk, samtidig som ting har ballet på seg i 30 årene. Nå er jeg 40 og det ser ut til at kroppen er litt friskere enn tidligere og har mer energi enn på mange år. Legen sier at ting kan også bli bedre når man blir eldre og ikke bare verre. Så lov å håpe på at du ikke blir syk i det hele tatt? Jeg har snakket med mange eldre i yrket mitt og det er en så glede å møte mennesker i 90 årene som omtrent spretter rundt og aldri fått noen sykdommer. Så noen er bare veldig heldige :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke før bikket 60 før sykdommene kom trillende inn i kroppen min 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...