Gå til innhold

Sær kollega henger rundt alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere høres ut som et giftig arbeidsmiljø, så han nyter nok å være i fred på fritiden. Hvorfor snakker du med så mange om dette? 

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til TS. Har han noen psykiske problemer eller andre utfordringer du vet om? Dette kan jo være grunnen. Mitt poeng med kommentaren min var at ingen bør dømme sånne mennesker. Evnevei eller ei. Mest sannsynlig har han noen utfordringer du ikke vet om. Så ikke døm han. Mest sannsynlig er det veldig synd på vedkommende.

Anonymkode: b23f2...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så typisk skandinavisk tankegang. Har ofte lyst å dra på konsert, men ikke alltid jeg har noen å dra med. Skulle gjerne hatt mot til å dra alene. Å reise på ferie alene er lettere for da er det mindre sjanse for å treffe kjente som synes jeg er rar og creep. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBrukar0
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Noen lurte på om jeg spionerte på han eller stalket han, men nei jeg har bare møtt han ved noen anledninger (på byen og kino). Skjønner at vi er uenige om hva som er normalt å gjøre og ikke da:) alle jeg kjenner og har snakket med om dette er i alle fall helt enig med meg. Har aldri møtt noen som holder på sånn. Konsert, festival, kino osv er jo vanligvis noe man gjør med en date, med venner osv. Er derfor jeg stusser og reagerer som jeg gjør. I tillegg til at han er utrolig sær og oppfører seg rart på jobb. I lunsjen så bare sitter han der, ler av ting som ikke er morsomt osv. Kommer med rare innspill verken jeg eller andre er interessert i å høre om osv. Så ja, jeg mener fortsatt jeg har grunn til å reagere.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Jeg syns oppriktig synd på deg som har hodet ditt så langt opp i ræva.

Nei, du har overhode ingen grunn til å reagere utifra det du har skrevet i denne tråden. Slutt å drit deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Til TS. Har han noen psykiske problemer eller andre utfordringer du vet om? Dette kan jo være grunnen. Mitt poeng med kommentaren min var at ingen bør dømme sånne mennesker. Evnevei eller ei. Mest sannsynlig har han noen utfordringer du ikke vet om. Så ikke døm han. Mest sannsynlig er det veldig synd på vedkommende.

Anonymkode: b23f2...a8b

Ingenting som tyder på at han har "utfordringer" ut fra hva TS har slarvet om. Bortsett fra utfordringen med slarvete kolleger, da. En evneveik drar ikke på flere ukers ferie alene i USA. 

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen lurte på om jeg spionerte på han eller stalket han, men nei jeg har bare møtt han ved noen anledninger (på byen og kino). Skjønner at vi er uenige om hva som er normalt å gjøre og ikke da:) alle jeg kjenner og har snakket med om dette er i alle fall helt enig med meg. Har aldri møtt noen som holder på sånn. Konsert, festival, kino osv er jo vanligvis noe man gjør med en date, med venner osv. Er derfor jeg stusser og reagerer som jeg gjør. I tillegg til at han er utrolig sær og oppfører seg rart på jobb. I lunsjen så bare sitter han der, ler av ting som ikke er morsomt osv. Kommer med rare innspill verken jeg eller andre er interessert i å høre om osv. Så ja, jeg mener fortsatt jeg har grunn til å reagere.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Javel, så deler dere ikke humor eller interesser. Fremdeles ingen grunn til å «reagere».

I løpet av alle sidene i tråden har du fått mange tilbakemeldinger fra mennesker som reiser, går på restaurant/kino/festival alene, så så veldig merkelig er det ikke.

På tide å bli litt mer tolerant og reflekterende!

Anonymkode: deed6...c02

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På sett og vis kan jeg forstå TS. Nei, det er absolutt ikke noe i veien for å gjøre ting alene; konserter, reiser, gå turer eller hva som helst annet, men slik jeg tolker innlegget er det kombinasjonen av at alt gjøres alene og at han utviser usosial (og kanskje upassende?) oppførsel på jobb det dreier seg om. Spørsmålet blir vel om han fungerer som kollega på jobb eller ikke, gjør han ikke det heller så er det jo grunn til litt bekymring. 

Anonymkode: 7787f...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen lurte på om jeg spionerte på han eller stalket han, men nei jeg har bare møtt han ved noen anledninger (på byen og kino). Skjønner at vi er uenige om hva som er normalt å gjøre og ikke da:) alle jeg kjenner og har snakket med om dette er i alle fall helt enig med meg. Har aldri møtt noen som holder på sånn. Konsert, festival, kino osv er jo vanligvis noe man gjør med en date, med venner osv. Er derfor jeg stusser og reagerer som jeg gjør. I tillegg til at han er utrolig sær og oppfører seg rart på jobb. I lunsjen så bare sitter han der, ler av ting som ikke er morsomt osv. Kommer med rare innspill verken jeg eller andre er interessert i å høre om osv. Så ja, jeg mener fortsatt jeg har grunn til å reagere.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Mest dustete tråden jeg har lest. Du og dine sauvenner er så trangsynte at jeg blir skremt! Hvem er du til å dømme andre egentlig? 

Anonymkode: 8878e...5f6

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

På sett og vis kan jeg forstå TS. Nei, det er absolutt ikke noe i veien for å gjøre ting alene; konserter, reiser, gå turer eller hva som helst annet, men slik jeg tolker innlegget er det kombinasjonen av at alt gjøres alene og at han utviser usosial (og kanskje upassende?) oppførsel på jobb det dreier seg om. Spørsmålet blir vel om han fungerer som kollega på jobb eller ikke, gjør han ikke det heller så er det jo grunn til litt bekymring. 

Anonymkode: 7787f...d69

Upassende? TS er vår eneste kilde, og hun har et mildt sagt spesielt syn på hva som er passende adferd fra en voksen mann. Altså vi forstår jo at dette er noe som begynner på t og slutter på rolling, men likevel. 

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Konsert, festival, kino osv er jo vanligvis noe man gjør med en date, med venner osv.

Men hvis vennene ikke har anleding da, eller ikke vil? Skal man da unnlate å gjøre noe man har lyst til bare for at det ikke passer for vennene? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som liker å være alene. Føler meg ikke ensom og gleder meg over å leve livet. Så derfor feirer jeg livet med å ta meg turer alene og bare nyte det. Hvis noen synes det er galt, så greit nok 😄

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Upassende? TS er vår eneste kilde, og hun har et mildt sagt spesielt syn på hva som er passende adferd fra en voksen mann. Altså vi forstår jo at dette er noe som begynner på t og slutter på rolling, men likevel. 

Anonymkode: d7101...c80

Klart, det kan jo hende at TS har misoppfattet situasjonen. Men nå er jo dette et diskusjonsforum der man kun får den som skriver startinnleggets innfallsvinkel, så da må man jo svare ut fra det. Så dersom man antar - om så bare for diskusjonens skyld - at denne mannen utviser merkelig oppførsel på jobb, så kan jeg i noen grad forstå TS ja. Ikke basert på at man gjør fritidsaktiviteter alene, men kombinert med det jeg tolker som at man kanskje ikke er en fungerende kollega. 

Anonymkode: 7787f...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Klart, det kan jo hende at TS har misoppfattet situasjonen. Men nå er jo dette et diskusjonsforum der man kun får den som skriver startinnleggets innfallsvinkel, så da må man jo svare ut fra det. Så dersom man antar - om så bare for diskusjonens skyld - at denne mannen utviser merkelig oppførsel på jobb, så kan jeg i noen grad forstå TS ja. Ikke basert på at man gjør fritidsaktiviteter alene, men kombinert med det jeg tolker som at man kanskje ikke er en fungerende kollega. 

Anonymkode: 7787f...d69

Gå tilbake til startinnlegget og se på argumentasjonen til TS. Hun mener han er en raring fordi han "seriøst" har vært på både langtur til USA og helgetur til Paris. TS er en som kjeder seg og sitter og fniser nå. 

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen lurte på om jeg spionerte på han eller stalket han, men nei jeg har bare møtt han ved noen anledninger (på byen og kino). Skjønner at vi er uenige om hva som er normalt å gjøre og ikke da:) alle jeg kjenner og har snakket med om dette er i alle fall helt enig med meg. Har aldri møtt noen som holder på sånn. Konsert, festival, kino osv er jo vanligvis noe man gjør med en date, med venner osv. Er derfor jeg stusser og reagerer som jeg gjør. I tillegg til at han er utrolig sær og oppfører seg rart på jobb. I lunsjen så bare sitter han der, ler av ting som ikke er morsomt osv. Kommer med rare innspill verken jeg eller andre er interessert i å høre om osv. Så ja, jeg mener fortsatt jeg har grunn til å reagere.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Plutselig kommer mer informasjon om hvor upassende han er. :ler: Men han gjør noe vondt. Du derimot... ALLE de du har snakket med om han...? Seriøst? Hvor ofte sitter du å baktaler han? Og hvorfor er du så opptatt av han? Ekkelt. La han få fred.

Anonymkode: af174...860

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 19.24):

Javel. Jeg og mine venninner synes i alle fall at det er svært merkelig at han holder på sånn. Jeg er altså ikke alene om å synes at det er noe litt rart her, og jeg synes ikke det er rart at jeg får en litt ekkel følelse rundt han. Snakker altså ikke om å gå ut en gang i blant for seg selv, men at dette er en gjentakende ting han gjør ofte. Synes folk bør være litt mer våkne når det gjelder folk rundt seg i dag.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Da synes jeg at DU, ts, skal spørre denne personen om hva som gjør at han gjør ting alene. 

Anonymkode: 0accf...694

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette er mest sannsynlig en stakkar som ikke har det så lett, verken sosialt eller ellers. Sånne mennesker er det virkelig synd på. Mulig han også er litt evneveik. Dette vet vi ingenting om, men mye tyder jo på det. Tenker du bør trå varsomt. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva han gjør! Slutt med det. Sånne som han er også mennesker som alle andre. De trenger medfølelse, ikke slik drittslenging dere holder på med. 

Anonymkode: b23f2...a8b

Om man reiser tre uker til USA på ferie er man langt i fra evneveik. Tvertimot utviser det en evne til å klare seg selv. Folk jeg kjenner som ellers har det så greit med partner og venner ville krepert bare av tanken på å reise til et fremmed land alene. 

Anonymkode: 0accf...694

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om man reiser tre uker til USA på ferie er man langt i fra evneveik. Tvertimot utviser det en evne til å klare seg selv. Folk jeg kjenner som ellers har det så greit med partner og venner ville krepert bare av tanken på å reise til et fremmed land alene. 

Anonymkode: 0accf...694

Nettopp.

Mange er livredde for å gjøre ting på egenhånd. MÅ ha med seg tryggheten.

Anonymkode: 6db72...94c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 0.02):

Har en kollega jeg virkelig stusser over. Han er i slutten av 20 årene. Virker ikke som han har mye til sosialt liv, for han snakker stadig om konserter, reiser og andre ting han er på - helt alene. Altså han dro seriøst på en 3 ukers lang tur tin USA alene i fjor, nå var han nettopp på en forlenget helgetur til Paris - også helt alene. Jeg var på kino med noen venninner forrige uke, og da møtte jeg han på samme film - her også helt alene. Det er ikke første gang jeg har møtt han ute alene, blant annet på bar. Da satt han helt alene i baren og drakk øl. Er dette normalt, eller er det noe som skurrer her? Får litt sånn ekle vibes av sånt. Han virker for så vidt ganske normal på jobb, selv om han kan være litt sær i lunsjen i blant. Synes det er merkelig å henge rundt på alle mulige ting helt alene.. må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her. 
 

Anonymkode: ea8e8...5a2

8 sider svar; TL;DR. Man har ekstro- og introvert, men også ambivert. Selv er jeg den som trives med å omgås folk, være seg på jobb etc. Men jeg trenger tid å lade opp for meg selv. Det å nyte diverse opplevelser er storveis, men som din kollega kanskje har tenkt, for min del kan det vøre slitsomt å forholde seg til logistikken rundt å involvere andre, særlig om disse har andre faktorer enn meg/han som gjør det utfordrende å planlegge. Og, tre uker i USA eller forlenget helg, alene? Strålende. Ikke slipper jeg tenke på eller forholde meg til andre underveis, jeg kan gjøre det jeg vil uten å måtte "henge sammen" etterpå når jeg vil lade batteriene på hotellet, og verden er tjukk av folk så jeg finner alltids noen å prate med om jeg vil det. Det at folk er forskjellig fra deg betyr ikke at det er noe off, det er en berikelse. 

Anonymkode: e0af5...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2023 at 12:02 AM, AnonymBruker said:

Har en kollega jeg virkelig stusser over. Han er i slutten av 20 årene. Virker ikke som han har mye til sosialt liv, for han snakker stadig om konserter, reiser og andre ting han er på - helt alene. Altså han dro seriøst på en 3 ukers lang tur tin USA alene i fjor, nå var han nettopp på en forlenget helgetur til Paris - også helt alene. Jeg var på kino med noen venninner forrige uke, og da møtte jeg han på samme film - her også helt alene. Det er ikke første gang jeg har møtt han ute alene, blant annet på bar. Da satt han helt alene i baren og drakk øl. Er dette normalt, eller er det noe som skurrer her? Får litt sånn ekle vibes av sånt. Han virker for så vidt ganske normal på jobb, selv om han kan være litt sær i lunsjen i blant. Synes det er merkelig å henge rundt på alle mulige ting helt alene.. må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her. 
 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Jeg har dratt på 1-ukes ferie og langhelg alene. Det var helt nydelig!

Anonymkode: 18251...408

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var akkurat som den personen du beskriver. 

Da jeg ble singel for noen år siden, endte jeg opp med å dra på fjellturer alene (kunne våkne 3 om natta og bare pakke sekken, gå langt innover fjellet med en god podcast på ørene)  - Dro på fisketurer alene, fyrte opp et godt bål og bare satt der og reflekterte over livet og hvor bra ting kan være, selv om ikke alt går slik som man hadde håpet. 

Jeg var også på kino alene, var til og med på restaurant alene. Vet du hva? Jeg hadde det ekstremt godt denne perioden. Hadde kun meg selv å tenke på og jeg hadde virkelig godt av denne perioden i livet mitt. 

Ingenting ved den fyren du beskriver er creepy. Han lever livet som han ønsker og det virker som han har det helt topp 😄

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...