Gå til innhold

Sær kollega henger rundt alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere tror han er en seriemorder eller lignende? Kanskje han ikke ønsker venner og kjærester, ikke har behov for det eller ikke får til relasjoner. Ikke funnet de rette folkene, eller synes livet er best alene. Han hadde sikkert synes du var off om han oppdager at du skriver om han på kg fordi han lever annerledes enn deg. «Sær kollega skriver om meg på forum fordi jeg reiser alene og tok en øl på byen alene» 

Anonymkode: c0c22...1c3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere tror han er en seriemorder eller lignende? Kanskje han ikke ønsker venner og kjærester, ikke har behov for det eller ikke får til relasjoner. Ikke funnet de rette folkene, eller synes livet er best alene. Han hadde sikkert synes du var off om han oppdager at du skriver om han på kg fordi han lever annerledes enn deg. «Sær kollega skriver om meg på forum fordi jeg reiser alene og tok en øl på byen alene» 

Anonymkode: c0c22...1c3

…og diskuterer meg med venninner før hun i tillegg må lage tråd på KG.

Anonymkode: deed6...c02

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar både på ferie og ut på byen alene, da slipper jeg og ha noen å forholde meg til og kan bestemme helt selv. 

Du kan jo spørre han om han lyst til og bli med på noe en dag da og du er så bekymra. Trenger ikke være noe feil med oss som liker best og gå ut alene, herregud.

Anonymkode: fc626...3cd

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alle mennesker være sånne ekstroverte gummibjørner som ikke takler en eneste situasjon alene? 

Anonymkode: eb8ba...d9d

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du at han skal gjøre da, bare sitte hjemme i stua og glo på tv? At han er mye ute, og også reiser, til tross for at han ikke har noen venner, er jo bare superpositivt! Han opplever ting hele tiden, til tross for manglende selskap. Jeg synes det står respekt av dette.

At du synes det er creepy, høres merkelig ut. Det er vel heller du som er litt rar, som mener folk skal sitte hjemme alene og glo istedenfor å gå ut, når det ikke kan gjøres sammen med andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kunne vært litt hyggelig mot ham istedet for å uglese ham. Alle kan bli ensomme. Betyr ikke at det er noe galt med dem.

Anonymkode: ec4a4...7dd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg drar både på ferie og ut på byen alene, da slipper jeg og ha noen å forholde meg til og kan bestemme helt selv. 

Du kan jo spørre han om han lyst til og bli med på noe en dag da og du er så bekymra. Trenger ikke være noe feil med oss som liker best og gå ut alene, herregud.

Anonymkode: fc626...3cd

Håper han sier nei med tanke på holdningen til TS....hadde aldri brukt tid på et så antisosialt menneske.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kanskje du kunne vært litt hyggelig mot ham istedet for å uglese ham. Alle kan bli ensomme. Betyr ikke at det er noe galt med dem.

Anonymkode: ec4a4...7dd

Hvem vet at han er ensom? Er vel ikke sikkert det :) Kanskje han har nok med kontakten med mennesker via jobben, etterpå liker han å styre seg selv.... :) Er jo ikke mye tid man har før sengetid og ny jobbdag, så forstår det godt. Så slappe helt av i helgene.

Anonymkode: 6db72...94c

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro alene til Florida i 3 uker selv. Det er serriøst den BESTE ferien jeg har hatt. Kunne gjøre hva jeg ville når jeg ville uten å tenke på noen andre. Nå skal det sies at jeg er ganske sosial da, jeg fikk flere venner på hotellet jeg fortsatt snakker med nå i dag flere år etterpå. Men uten de hadde jeg også klart meg kjempebra. Dra til bassenget når jeg vil, være med på yoga på hotellet når jeg vil, ta en cocktail når jeg vil, shoppe når jeg vil.  Blir neppe siste ferien jeg tar alene :) Å klare seg i eget selskap er ikke så ille ;) 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på interail helt alene i Tyskland. Fra Hamburg i nord til München i sør. En kollega kalte meg sær og einstøing som reiste mutters alene, men sånn egentlig tror jeg bare hun var misunnelig på friheten det er å drikke øl når du vil og så mye du vil, dra på de museene du selv ønsker og være der så lenge du vil, legge deg når du vil og spise på de resturantene du liker best, men det er lettere å avskrive folk som sær 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes heller du og dine kolleger er litt rare som ikke ber han ut på ting. Han liker åpenbart å dra ut på ting. Er sikkert ikke 100%, som alle andre og blir ikke sosialt akseptert.  Og der går dere kolleger, vet han er mye alene på fritiden,  snakker bak ryggen hans, og ikke en eneste av dere ber han ut på noe som helst 

Anonymkode: 9cfe9...53f

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesuskristus.

Så slem du er?

For det første: kanskje han trives å gjøre disse tingene alene.

Eller, kanskje han gjerne hadde ønsket en venn å dra med - men ikke gidder gå glipp av opplevelser i livet i mangel av en god venn.

Mannen min for eksempel: har venner og er godt likt - vil uten unntak gå alene på konsert med mindre jeg er med. Han foretrekker også fjellturer alene. 


Mener du han skal sitte hjemme og skamme seg fordi du er dust?

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syntes heller du og dine kolleger er litt rare som ikke ber han ut på ting. Han liker åpenbart å dra ut på ting. Er sikkert ikke 100%, som alle andre og blir ikke sosialt akseptert.  Og der går dere kolleger, vet han er mye alene på fritiden,  snakker bak ryggen hans, og ikke en eneste av dere ber han ut på noe som helst 

Anonymkode: 9cfe9...53f

Hvorfor tror du han ikke er som andre og at han ikke blir sosialt akseptert? 

Anonymkode: deed6...c02

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra mennesker trives i eget selskap. Det er verre hvis man, som TS, er et mindre sympatisk menneske, da er det forståelig at man ikke vil tilbringe tid i sitt eget selskap. Mest sannsynlig sitter TS nå (alene) og mumser popcorn og morer seg over svarene i tråden, men slike som TS finnes i det virkelige liv også. Jeg vet om flere som lar være å dra på ting bare fordi de ikke finner noen å gjøre ting sammen med. Da snakker vi trist. 

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du i dag var jeg på cafe alene og leste bok. På samme cafe satt en mann å drakk kaffe ved ett bord og ei jente satt i sofaen og skrev på en oppgave på PCen. 3 mennesker som satt alene på cafe men samtidig var vi jo der sammen. Jeg flyttet meg til sofaen ettervert fordi den var i sola. Jeg og jenta nikket og smilte til hverandre og fortsatte med vært vårt. Litt sånn høflighet for å sjekke om det var greit fra mitt perspektiv 🤭

Men altså dette er vell ikke unikt? Jeg har alltid vært slik null problem å gjøre ting alene.

For min del foretrekker jeg en mann som du beskriver ts som klarer seg selv, ikke er avhengig av andre. Vil mye heller ha et slikt menneske i mitt liv enn en som er avhengig av meg 24/7. En mann som klarer å finne på ting selv er positivt og selvsagt ja det krever kanske litt ekstra "gi faen modus" særlig når man vet at det kan finnes folk som ts som dømmer. 

Jeg har et rikt indre liv og kjeder meg aldri i eget selskap, kan nok heller kjede meg eller mistrives med andre mennesker om kjemien ikke er på topp man er for ulike etc. Eller feks mennesker som er slik som kjeder seg alene og ikke trives alene det er jo det motsatte av meg og er de menneske typene jeg fort føler blir klengete eller "for mye". 

Vi er alle ulike. Skal ikke nødvendigvis være like alle sammen men respektere og akseptere hverandre. 

Synes du kan si høflig "hei" om du møter han på kino jeg. Er ikke sikkert han har så lyst til å prate med deg heller. For å snu på det kanske han gledet seg til å se filmen og tenkte "ånei det kommer hun slitsomme skravlete kollegaen" 🤭

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå glad for at en veldig god venn av meg reiste på ferie alene fra Holland til Tyrkia. Vi ble veldig godt kjent, og snart kommer han på besøk i 2- 3 uker. Han kunne bodd på hotell, men vi er enige om at vi trives så godt sammen at han kan bo hjemme hos meg. Jeg gleder meg til han kommer! Han kommer til å bidra med matlaging og generelt renhold. Kanskje min venninne kommer én av ukene, men jeg har heldigvis plass til flere venner.

Det er jo på aleneferie man virkelig har sjansen til å møte nye venner!

Anonymkode: 7fe4e...281

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at han kommer seg ut og omkring, lever livet og er trygg i eget selskap.
Ikke alle syns det er lett å ha venner. Kanskje er han bare veldig selvstendig, eller kanskje har han f.eks. har autisme.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du er bittelitt medmenneskelig og ber kollegaen med ut evt videre på kvelden nestegang. 💞

Anonymkode: 376eb...c89

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som tar det som en selvfølge at han er ensom. Det er ikke sikkert. Kanskje han har et lass av venner, men bare trives best med å gjøre slike ting alene. Jeg har en god venn som er slik. 

Anonymkode: 95685...76e

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Håper du er bittelitt medmenneskelig og ber kollegaen med ut evt videre på kvelden nestegang. 💞

Anonymkode: 376eb...c89

Jeg hadde takket så til de grader nei. 

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har en kollega jeg virkelig stusser over. Han er i slutten av 20 årene. Virker ikke som han har mye til sosialt liv, for han snakker stadig om konserter, reiser og andre ting han er på - helt alene. Altså han dro seriøst på en 3 ukers lang tur tin USA alene i fjor, nå var han nettopp på en forlenget helgetur til Paris - også helt alene. Jeg var på kino med noen venninner forrige uke, og da møtte jeg han på samme film - her også helt alene. Det er ikke første gang jeg har møtt han ute alene, blant annet på bar. Da satt han helt alene i baren og drakk øl. Er dette normalt, eller er det noe som skurrer her? Får litt sånn ekle vibes av sånt. Han virker for så vidt ganske normal på jobb, selv om han kan være litt sær i lunsjen i blant. Synes det er merkelig å henge rundt på alle mulige ting helt alene.. må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her. 
 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Herregud så utrolig bra han opplever ting selv om han kanskje ikke har mange å være sammen med! Jeg er så svak at da hadde jeg endt opp med å gro fast hjemme i sofaen! Inkluder han heller! For en interessant type tenker jeg som har reist tre uker i usa alene. 

Anonymkode: afe2a...29a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...