Gå til innhold

Sær kollega henger rundt alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er mest sannsynlig en stakkar som ikke har det så lett, verken sosialt eller ellers. Sånne mennesker er det virkelig synd på. Mulig han også er litt evneveik. Dette vet vi ingenting om, men mye tyder jo på det. Tenker du bør trå varsomt. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva han gjør! Slutt med det. Sånne som han er også mennesker som alle andre. De trenger medfølelse, ikke slik drittslenging dere holder på med. 

Anonymkode: b23f2...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løsningen her er veldig enkel. Om du synes dette er sært, hvorfor viser du ikke medmenneskelighet og inviterer han på noe? 

Da finner du fort ut om det er ensomhet eller om han trives i eget selskap.

Anonymkode: 50dba...7cd

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke har så mange venner. Er jo bra han klarer å gjøre ting han har lyst til alene isåfall 

Anonymkode: ad0fe...437

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er mest sannsynlig en stakkar som ikke har det så lett, verken sosialt eller ellers. Sånne mennesker er det virkelig synd på. Mulig han også er litt evneveik. Dette vet vi ingenting om, men mye tyder jo på det. Tenker du bør trå varsomt. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva han gjør! Slutt med det. Sånne som han er også mennesker som alle andre. De trenger medfølelse, ikke slik drittslenging dere holder på med. 

Anonymkode: b23f2...a8b

Du er jo like fordomsfull som ts, bare på en annen måte.

Hva er det som tyder på at vedkommende er «litt evneveik»? For øvrig har jeg aldri hørt om «evneveike» som reiser på tre ukers tur til USA alene.

Anonymkode: deed6...c02

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde guts til å reise rundt alene og dra på kino og turer. Det er så masse jeg vil gjøre og oppleve. Men jeg sitter bare her helt alene.

Jeg har penger til å dra ut, og tid. Men jeg er så flau over å gå alene. Heia han! Som faktisk går ut.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 0.02):

Har en kollega jeg virkelig stusser over. Han er i slutten av 20 årene. Virker ikke som han har mye til sosialt liv, for han snakker stadig om konserter, reiser og andre ting han er på - helt alene. Altså han dro seriøst på en 3 ukers lang tur tin USA alene i fjor, nå var han nettopp på en forlenget helgetur til Paris - også helt alene. Jeg var på kino med noen venninner forrige uke, og da møtte jeg han på samme film - her også helt alene. Det er ikke første gang jeg har møtt han ute alene, blant annet på bar. Da satt han helt alene i baren og drakk øl. Er dette normalt, eller er det noe som skurrer her? Får litt sånn ekle vibes av sånt. Han virker for så vidt ganske normal på jobb, selv om han kan være litt sær i lunsjen i blant. Synes det er merkelig å henge rundt på alle mulige ting helt alene.. må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her. 
 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Tror kanskje du har et større problem ennn han. Usikre personer trives best sammen med andre mens vi som er trygge på oss selv klarer oss fint på egenhånd. Jeg reiser ofte på ferie alene,var sist på rundreise i usa med leid bil. Da reiser jeg hvor jeg vil,stopper og spiser når jeg vil og bestemmer alt selv.Kanskje du skulle prøve selv, men du tør sikkert ikke.

Anonymkode: 2e9c1...72a

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er mest sannsynlig en stakkar som ikke har det så lett, verken sosialt eller ellers. Sånne mennesker er det virkelig synd på. Mulig han også er litt evneveik. Dette vet vi ingenting om, men mye tyder jo på det. Tenker du bør trå varsomt. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva han gjør! Slutt med det. Sånne som han er også mennesker som alle andre. De trenger medfølelse, ikke slik drittslenging dere holder på med. 

Anonymkode: b23f2...a8b

Den mest evneveike ser faktisk ut til å være deg som ikke evner å se at mange faktisk trives i eget selskap. Vi som reiser på ferie alene trenger medfølelse,skriver du......det utsagnet beviser jo at du er evneveik. Jeg reiser ofte på ferie alene, men trenger faktisk ikke medfølelse fra en evneveik av den grunn,så den medfølelsen kan du spare deg for.

Anonymkode: 2e9c1...72a

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Det som er ekstremt rart i denne tråden er at du og dine venninner mener man skal stille spørsmålstegn «ved en slik oppførsel fra en voksen mann». En slik oppførsel? Å dra på ferie alene, å dra på konserter alene? Det er INGENTING off med «slik oppførsel», det vitner om selvstendighet og styrke. At du gjennom en seks siders tråd der tilnærmet ingen er enige med deg ikke forstår at det er du som er off, sier mest om deg.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er mest sannsynlig en stakkar som ikke har det så lett, verken sosialt eller ellers. Sånne mennesker er det virkelig synd på. Mulig han også er litt evneveik. Dette vet vi ingenting om, men mye tyder jo på det. Tenker du bør trå varsomt. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva han gjør! Slutt med det. Sånne som han er også mennesker som alle andre. De trenger medfølelse, ikke slik drittslenging dere holder på med. 

Anonymkode: b23f2...a8b

Herlighet. Her bommer du grovt. En «evneveik» person hadde aldri klart å gjøre alle disse tingene alene. Og husk at å være alene ikke nødvendigvis betyr at han er ensom. «Sånne som han er også mennesker»? Ærlig talt, du er jo nesten verre enn TS

Anonymkode: d58bc...cbb

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Selv om du ikke hadde gjort sånt alene. Er jo ikke det normalt. Selv om folk ikke har venner, så er det ikke slik at alle lukker seg inne i egen bolig. Hvorfor skulle han evnt gjøre det. Om han liker å se på film på kino, dra på konserter og reise til utlandet. Er det mer normalt å sitte inne, sture , være deprimert og drømme om alt man vil?

Jeg er ikke avhengig av andre når jeg skal noe. Har jeg lyst til noe så planlegger jeg ut fra noe jeg har lyst til.  Av og til er det noen som vil være med andre ganger drar jeg alene. Men jeg nekter å ikke oppleve ting jeg selv ønsker. Når andre ikke vil bli med.

Jeg er gift med en som ikke liker å dra ut på ting. Så jeg sitter ikke hjemme å styrer sammen med han, om det er noe jeg ønsker å oppleve. 

Noen ting nekter jeg å gjøre med andre. Feks trening. Har prøvd flere ganger, men opplever det som demotiverende når de trekker seg, så ender opp med å kutte ut trening selv. Så trening planlegger jeg fremdrift på alene. Hyggelig om noen slenger seg med av og til.  Men jeg styrer 100% selv når jeg skal trene og hvor. Og lar ingen påvirke det. Fordi da kommer jeg ut av rutiner og mister motivasjon.  

Anonymkode: 9cfe9...53f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette er mest sannsynlig en stakkar som ikke har det så lett, verken sosialt eller ellers. Sånne mennesker er det virkelig synd på. Mulig han også er litt evneveik. Dette vet vi ingenting om, men mye tyder jo på det. Tenker du bør trå varsomt. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva han gjør! Slutt med det. Sånne som han er også mennesker som alle andre. De trenger medfølelse, ikke slik drittslenging dere holder på med. 

Anonymkode: b23f2...a8b

Her tar du nok helt feil.

Dine sosiale evner og analyser er veldig dårlig.

Anonymkode: 6db72...94c

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber dere i Politiet?

Anonymkode: b6493...2bc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

!!

Føler ikke du skriver sant her jeg.

Får såkalte vibes om at du lyver. Hvor stor er sannsynligheten at du havner i samme kinosal som han her? Og pub? Og der og der...? Hvorfor ser du han overalt?

Anonymkode: 54036...692

Godt poeng. Kanskje TS er en vaskeekte stalker? 

Anonymkode: d7101...c80

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes det er EKSTREMT rart ingen i det minste stiller et eneste spørsmålstegn ved slik oppførsel fra en voksen mann. Er som sagt ikke alene om å reagere på dette. Kunne aldri falt meg inn å gjøre slikt alene, og det vet jeg mange som er enig i.. synes folk har blitt veldig spesielle i dagens samfunn!! 

Anonymkode: ea8e8...5a2

Det stilles flere spørsmål til deg og dine venners oppførsel. Stalker du kollegaen din? 

Anonymkode: 7474b...72a

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er mest sannsynlig en stakkar som ikke har det så lett, verken sosialt eller ellers. Sånne mennesker er det virkelig synd på. Mulig han også er litt evneveik. Dette vet vi ingenting om, men mye tyder jo på det. Tenker du bør trå varsomt. Skjønner ikke hvorfor du bryr deg om hva han gjør! Slutt med det. Sånne som han er også mennesker som alle andre. De trenger medfølelse, ikke slik drittslenging dere holder på med. 

Anonymkode: b23f2...a8b

Ah.

 Evneveik.Min kamerat tok en fire ukers tur i USA. From en side til den andre. Alene.  Han er altsaa evneveik? Han er faktisk en “forensic psychologist “ 

Hvorfor han gjorde det? Fordi han hadde lyst!

Jeg har ogsaa reist alene, til Tyskland, Frankrike, Kroatia. Hvorfor? Fordi jeg har lyst! Og ja, det er det at man kan faa paa stranda naar man onsker det .

Jeg har ogsaa studert i utlandet alene! Ser man det! Jeg maa jo vaere helt gal og “ ekkel”.

Anonymkode: 93680...aa3

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 19.24):

Javel. Jeg og mine venninner synes i alle fall at det er svært merkelig at han holder på sånn. Jeg er altså ikke alene om å synes at det er noe litt rart her, og jeg synes ikke det er rart at jeg får en litt ekkel følelse rundt han. Snakker altså ikke om å gå ut en gang i blant for seg selv, men at dette er en gjentakende ting han gjør ofte. Synes folk bør være litt mer våkne når det gjelder folk rundt seg i dag.

Anonymkode: ea8e8...5a2

Holder på sånn? Så du mener at man skal mure seg inne og la være å jobbe, aldri dra på restaurant, konsert, bar, ferie eller noen ting bare fordi man trives i eget selskap? Våkne når det gjelder folk rundt seg? Så han skal holde seg hjemme for å unngå å støte snøfnugg som deg? :himle: Er det noe som gir ekkel følelse og ekle vibes som du så "fint" kalte det er det deg, ts. Syns han er modig jeg som gjør ting alene og ikke lar det at han ikke har/har valgt å ikke ha venner stoppe seg. Det hadde aldri jeg turt, nettopp pga fordomsfulle mennesker som deg... 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner mange.. som aldri har skaffet seg familie. Morsomme folk og, litt som den evige morsomme onkelen. Jobber mye og reiser mye på turer alene eller med slekt

 ja de har gjerne et problem med å vise følelser  eller invitere det motsatt kjønn på noe, eller avviser de selvbevisst eller ei

Anonymkode: 15bcd...d01

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner mange.. som aldri har skaffet seg familie. Morsomme folk og, litt som den evige morsomme onkelen. Jobber mye og reiser mye på turer alene eller med slekt

 ja de har gjerne et problem med å vise følelser  eller invitere det motsatt kjønn på noe, eller avviser de selvbevisst eller ei

Anonymkode: 15bcd...d01

Ja, du kjenner nok mange.... 😂

Jeg elsker den der, "Jeg kjenner ingen som..." "ALLE jeg kjenner....."

Verden er stor den, mye større enn lille bobblen du lever i.

Husk at alle ønsker ikke Familien AS eller kaste bort livet på en partner; fordi det er EKSTREMT krevende. Ikke uten grunn at de fleste forhold ender i brudd. Sært få varer leng, derfor tenker jeg at det er bortkastet å etablere den type forhold. Holder med sexpartner.

Anonymkode: 6db72...94c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ah.

 Evneveik.Min kamerat tok en fire ukers tur i USA. From en side til den andre. Alene.  Han er altsaa evneveik? Han er faktisk en “forensic psychologist “ 

Hvorfor han gjorde det? Fordi han hadde lyst!

Jeg har ogsaa reist alene, til Tyskland, Frankrike, Kroatia. Hvorfor? Fordi jeg har lyst! Og ja, det er det at man kan faa paa stranda naar man onsker det .

Jeg har ogsaa studert i utlandet alene! Ser man det! Jeg maa jo vaere helt gal og “ ekkel”.

Anonymkode: 93680...aa3

Rettspsykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tro det jeg leser. Jeg vil at du, ts, skal lese godt over det du skrev og tenke over deg selv, å spørre deg selv om du har rett til å dømme andre på grunnlag av hvordan de lever livet sitt. Virker som du har fobi for å gjøre ting alene eller å bli sett alene. Spør deg selv hvorfor du ser på han som creepy for å like å gjøre ting alene. Det er ingen lov som sier at det ikke er lov å gjøre ting alene, så du eller venninnene dine har ingen rett til å dømme som dere gjør. Sau kaller man folk som dere. Folk som er redde for å skille seg ut. Og prisen for å skille seg ut er at sauer som dere tenker som dere gjør. Forbanna irriterende.

Jeg håper de første svarene fikk deg til å tenke litt og pigget opp kortisolen din. Men jeg tviler, da folk som deg mangler kritisk tenkning.

Anonymkode: 641cd...dbf

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...